globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

10.8.2013 v 00:35 | Nahoru | #361

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

20.8.2013 v 22:01 | Nahoru | #362
devastator> Věřim že i Číňani prodaj kamiony oleje, ale tady neřešíme kvantitu prodeje, to je tvoje práce, chápu. Řešíme tu problémy, který jsme potkaly po nalití týhle novinky do našich starších mašin. Pročti si poctivě příspěvky hlavně od Jenda_FZR, XTeZeto, Bubrak-ZX10R, Anti. Jsou to konkrátní zkušenosti s timhle olejem. Já netvrdim, že je MA2 verze jednoznačně špatná. Ale je rozhodně dost jiná než původní MA. A jestli dělá problémy jen u cca 5% přispivatelů tohohle vlákna, něco to rozhodně znamená. Věřim, že na nový spojce se výměna za tenhle olej neprojeví. Olej jsem nekupoval u žádnýho Číňana, ale na motogaraz.cz, jek jsem tu už někde psal. Odkud to tam berou nevim, to bys moh zjistit spíš ty. Jestli si chceš poslechnout rachotící ohřátou Afriku, rád ti ji předvedu. Ale rozvrtat si mašiny jen tak nenecham, poté co jsem přijel z autorizovanýho servisu Hondy a už nenastartoval, protože zalomili a zlomili káblík startéru, a na nějakou telefonickou reklamaci se naprosto vysrali. Od týhle zkušenosti si motorky hodlam rozvrtávat sám s péčí a na větší servisy, když nemam čas, důvěřuju už jen ověřeným starým známým firmám. Na motorkách jezdim asi 17let, mam za sebou několik rozebraných a opravených motorů, to jen tak k těm "hranatejm prstům od klávesnice". Až do poslední doby jsem byl naprosto jasným zastáncem Motulu. Jen doplnim, že jsem už ve Fároši vyměnil olej zpět za starej MA a objektivně konstatuju, že spojka klouže sice mnohem míň, ale prokazatelný prokluzy tam sem tam ještě jsou. Neměnil jsem filtr, takže myslim, že to může bejt smícháním obou olejů, i když je už MA2 v drtivý menšině. Motor běží znatelně tišejc (na rok starým oleji MA s cca 1000 najetých km).

Naposledy editováno 20.08.2013 22:03:39

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

20.8.2013 v 22:17 | Nahoru | #363
devastator> Nesedim denně u fóra, takže tvý příspěvky čtu až teď. Proto jsem doteď nereagoval. Jak řikam. Motorka je to stará, pravděpodobně s původní spojkou, ale věřim, že spoustu nových skvělých strojů s Motulem 5100 MA2 o desetiletí přežije. Jestli mě chceš nasrat napadáním mých starších mazlíků, tak máš smůlu, to se ti nepovede. O jejich kvalitách vim svý a žádnej nakrklej manažer mi to nevymluví, ani kdyby prodal vagóny Motulu. Zkrátka poznam, když zběsile klouže spojka, i rachotící motor. Obojího jsem se s novým olejem dočkal. Obojí se značně vylepšilo po nalití staršího MA. A znovu podotýkam, že si od nikoho cizího do motorek jen tak šáhnout nenecham, důvody viz výše. V zimě nejspíš rozeberu spojku, proměřim, pak sem třeba písnu výsledek, ale rozhodně sem nebudu denně chodit číst stohy textu, kde jedni tvrdí to, jiní zas ono. Kdo chtěl, na základě tohohle vlákna se leccos dozvěděl, kdo se chce jen rvát, nadávat a napadat ostatní, ať si tu klidně řádí i beze mě. Jestli to chceš probrat po telefonu, pošli mi mail na payalucas@seznam.cz, pošlu ti číslo a čas, kdy můžem konstruktivnějc pokecat. Tohle napadání ale nikam nevede.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

20.8.2013 v 22:24 | Nahoru | #364
Johnny23> Taky se musim poněkud smutně přidat ke konstatování zvýšených úbytků oleje. Nevim, jestli je to jen olejem, nebo jestli letos jezdim o tolik ostřejš, ale Afrika si ho vzala znatelně víc než loni.
Doplnění pro devastatora: Jasný, je to tim, že je to vylítaná rachotina a odešly mi na ní jistě všechny gufera a kroužky...

Naposledy editováno 20.08.2013 22:26:01

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

20.8.2013 v 23:04 | Nahoru | #365

devastator píše: A zase jeden odborník co dokáže odhalit bezpečně jakej Koliv problém na motorce a okamžitě konstatovat co je špatně mám sto chuti ti nechat rozebrat tu tvoji starou vranu ...koukám ze můžeš jít šroubovat do moto GP



O starý vráně tu píše člověk, co jezdí na o 2 roky starší motorce???

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

21.8.2013 v 08:43 | Nahoru | #366
ten "stary" Motul 5100 MA sa dufam neprestava vyrabat ?
MA2 nie je jeho nahrada ?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

21.8.2013 v 08:47 | Nahoru | #367
popinjay> ještě se sehnat dá,ale to jsou starý zásoby...myslím že za půl roku už bude jen MA2

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

21.8.2013 v 21:49 | Nahoru | #368
nevím jestli mají starý zásoby ale 14 dní zpátky mi přišel

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 14:31 | Nahoru | #369
a ked uz nebudu zasoby, na aku znacku prejdeme ?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 14:45 | Nahoru | #370
...na stejnou,ale s MA2,já s tím problém nemám a věřím že ani mít nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 15:30 | Nahoru | #371

popinjay píše: a ked uz nebudu zasoby, na aku znacku prejdeme ?


A proč bys proboha přecházel? Proto,že pár lidí tady napíše své domněnky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 15:46 | Nahoru | #372

prackarr píše: A proč bys proboha přecházel? Proto,že pár lidí tady napíše své domněnky?



podle me tu byly popsany spis realny zkusenosti, nez domnenky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 16:02 | Nahoru | #373

Bubrak-ZX10R píše: podle me tu byly popsany spis realny zkusenosti, nez domnenky


Jasně. Odborníci mrknou a vidí. Na 20 let starý honěný vráně klouzne původní spojka a může za to volej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 16:41 | Nahoru | #374

prackarr píše: Jasně. Odborníci mrknou a vidí. Na 20 let starý honěný vráně klouzne původní spojka a může za to volej.



No a kdyz prestane klouzat po vymene zpet? A neni ze to klouzne, ale ze to zacne klouzat a klouze to porad. Me se to stalo taky, a to sem dolil jen pulitr (uz nevim jakyho presne oleje). Pak stacilo vymenit olej a prestalo to. To vubec neni o tom ze je neco staryho a klouze to opotrebenim.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 18:08 | Nahoru | #375
nevím, nepozoruju ani rozdílný úbytek oleje, je ale fakt, že já to moc netočím

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 18:16 | Nahoru | #376
Já už čumím co tam budu lejt jinýho, na spojku kašlu, to se stává, že když vyměníš oil, že klouže, ale co mě sere, že se jedná o lehkoběžný oil a dává to s ním menší tlaky a kvůli oilu si opravdu nebudu kupovat novou mašinu....,prostě přejdu na jinou značku a budu spokojenej...jako jsem byl doposud s Motulem 5100 10W-40 JASO-MA...Asi prubnu Bel-Ray, původní majitel ho tam taky lil...nebo Motorex...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 18:42 | Nahoru | #377
Lidi neblbněte,kupujte nové motorky ať se zvedne ekonomika.Přece nebudete hned kupovat olej jiné značky?

Naposledy editováno 22.08.2013 18:44:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 18:49 | Nahoru | #378

XTeZeto píše: Lidi neblbněte,kupujte nové motorky ať se zvedne ekonomika.Přece nebudete hned kupovat olej jiné značky?



Nekradu, ač jsem rodilý pražák

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 18:50 | Nahoru | #379

prackarr píše: Jasně. Odborníci mrknou a vidí. Na 20 let starý honěný vráně klouzne původní spojka a může za to volej.

Ne volej ale Motul. MA2

Naposledy editováno 22.08.2013 18:50:15

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 18:52 | Nahoru | #380

dewwil píše: Nekradu, ač jsem rodilý pražák

mě to nevysvětluj,já mám 17 let starou vránu a taky nehodlám měnit.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 19:05 | Nahoru | #381
Takže jsem po výměně,vylito 5100 MA,nalito 5100 MA2.
Žádné klouzání spojky se nekoná,hlučnost pořád stejná,lamely při prvním řazení po odstávce pořád stejně slepené.
Olej je stáčený z bečky,kámoš servisuje v autorizované Hondě,tedy původ 100%,panč vyloučen.
Pro objektivnost nutno dodat,že motorka je 08/2012,najeto 4200 km.Nicméně brzy budu měnit ve Vigoru(2002),ten má najeto 69000km a původní spojku,tak uvidíme.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 20:10 | Nahoru | #382

Bubrak-ZX10R píše: No a kdyz prestane klouzat po vymene zpet? A neni ze to klouzne, ale ze to zacne klouzat a klouze to porad. Me se to stalo taky, a to sem dolil jen pulitr (uz nevim jakyho presne oleje). Pak stacilo vymenit olej a prestalo to. To vubec neni o tom ze je neco staryho a klouze to opotrebenim.


Jasně. Jak jinak.

Na normu MA2 přechází všichni výrobci olejů a to na nátlak výrobců motorů!!
Takže ti,co nechcete MA2 se předzásobte. Bšhem cca roku už MA nebude.
Takže bude co? Budete jezdit bez oleje,nebo budete kupovat nové motorky?
Já mám doma ještě cca 120 litrů MA a příští týden mi dojde nová zásilka a už bude jen v MA2.
Budu mít možnost nahlédnout do tech. listů nových norem a tak uvidím. Ale podle toho,co jsem slyšel od oficiálního dovozce,rozdíl je nepatrný a týká se hlavně mazací struktůry oleje. Tama se norma MA2 ubírá. Chápu, že někteří od potoka tu mají podhoubí pro své mindráčky,zvlášť,když je tu motul spojen s mou osobou,ale co už.
Autor vlákna dostal nabídku na bezplatnou servisní prohlídku spojky jeho motorky. Jsem zvědav,jestli ji využije a s jakým výsledkem...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 20:15 | Nahoru | #383
prackarr: no az bude jen MA2, tak ho treba jednou zkusim a uvidim, treba budu v pohode, ale treba taky ne ja mam Motul rad, leju tam ted porad 5100 10w40 Ester a sem spokojenej, ale jestli vylezl MA2 a je i zmeritelne jine chovani (jina tepelna vodivost, tlak apod.), ktere muze mit negativni vliv, tak je dobry byt ve strehu a tohle vlakno je na to podle me dobry. a jestli budou vsichni vyrobci delat uz jen MA2, tak holt motorky co ho nesnesou, tak nevim co budou delat, ale neni to podle me v poradku.

a jestli je k tomu tlacej vyrobci motoru, tak je princip jasnej - aby se kupovaly novy motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 20:22 | Nahoru | #384

Bubrak-ZX10R píše: prackarr: no az bude jen MA2, tak ho treba jednou zkusim a uvidim, treba budu v pohode, ale treba taky ne ja mam Motul rad, leju tam ted porad 5100 10w40 Ester a sem spokojenej, ale jestli vylezl MA2 a je i zmeritelne jine chovani (jina tepelna vodivost, tlak apod.), ktere muze mit negativni vliv, tak je dobry byt ve strehu a tohle vlakno je na to podle me dobry. a jestli budou vsichni vyrobci delat uz jen MA2, tak holt motorky co ho nesnesou, tak nevim co budou delat, ale neni to podle me v poradku.

a jestli je k tomu tlacej vyrobci motoru, tak je princip jasnej - aby se kupovaly novy motorky


S poslední větou nesouhlasím. Proboha!! Chceš říct,že kdyby na tom starém bladovi dál novou spojku a MA2,tak mu to nepojede?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 20:34 | Nahoru | #385

prackarr píše: S poslední větou nesouhlasím. Proboha!! Chceš říct,že kdyby na tom starém bladovi dál novou spojku a MA2,tak mu to nepojede?



tak esli ta nova spojka ma lamely uz kompatibilni s MA2, tak asi jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 20:38 | Nahoru | #386

Bubrak-ZX10R píše: tak esli ta nova spojka ma lamely uz kompatibilni s MA2, tak asi jo


Myslím,že toto ti není hodno. Na to jsou tu jiní kokůtci,nemyslíš?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 20:39 | Nahoru | #387
kua, chlapi, furt řešíte tu spojku, ale co ten tlak oilu??? To je podle mě důležitější, kdyř ti s MA2 klesne tlak cca o 1bar...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 21:10 | Nahoru | #388
prackarr> A tvůj komentář k #250,když ostatní jsou "kokůtci"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 21:15 | Nahoru | #389

Anti píše: prackarr> A tvůj komentář k #250,když ostatní jsou "kokůtci"?


Nepsal jsem "ostatní".
Nic. Já to neměřil. Krom toho- myslíš,že by výrobce dal do oběhu nejmasověji vyráběný olej,co má s normou,co by ho zhoršovala?
Já ti fakt nevím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

22.8.2013 v 21:19 | Nahoru | #390
prackarr> Pracko uz jsem to zde uvadel primo clanky...Tlak oleje se muze lisit...nikdy presne dve vyzkozity nebudou davat stejny tlak..toto se stat muze...jak to namixuji.
Ale na to je jednoducha lecba. 15w50 a tlak ma hned veci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist