Problém je v tom, že když jsem se ho zeptal, co by si představoval, tak na mě vyvalil "No na netu jsem našel nějakou silničku, pošlu ti inzerát". V inzerátu to byl klasickej vlhkej sen většiny puberťáků - Yamaha YZF-R1. Prý mu to chlap nechá napsat tak, že v papírech bude mít těch 35kw, jinak to bude otevřený, aby se prý na tom nenudil.
Ptal jsem se ho, jestli by spíš neměl koukat po něčem jiným, tak mi vpálil CBR1000RR. Dlouhou diskusí jsem ho snad přesvědčil, ať na litry nesahá a kouká maximálně tak po šestistovkách. Tam hned měl velký oči pro CBR600RR... Prašť jak uhoď.
Můžete namítnout, že mě nemusí zajímat, že má svůj rozum, ale... Trošku za něj cítím zodpovědnost, alespoň co se jeho přesedání na silnější mašinu, protože se známe dlouhý roky, stejně tak se znají i naše rodiče. Pořád za mnou chodí, očumuje Horneta, ptá se na všechno možný a občas si připadám jak jeho mentor. Nedokážu si představit, že mu "schválím" nějakej supersport, na kterým si potom rozbije hubu.
Důvod, proč bych ho radši viděl na nějaký ER-5 nebo CB500 je jednoduchej - nezvládne ani tu třiapůlu. Jeho zkušenosti skončily po 500km bouračkou, kde na rovný silnici z ničeho nic poslal Jawinu do škarpy. Sice dopadl relativně dobře, jen zlomená ruka, ale co by potom mohl vyvést na nějaký CBR600RR, že... Dál už jezdil maximálně tak na kole. Navíc on váží snad 50 kilo i s postelí a měl problém vytlačit i tu Jawu z garáže.
Už nevím, co bych mu nakecal, aby nesedal na něco, co nezvládne. Neznáte nějakej tip, jak ho přesvědčit/ukecat/odradit, aby hned nebral nějakou střelu, ale spíš něco menšího a méně výkonnýho?
Naposledy editováno 10.12.2012 12:54:19
2 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Nepřímo by mělo každýmu dojít, že na to nemá. Ale je fakt, že hlavní stojany už jsou docela vzácnost.
Pokud vezmu - podle sebe soudím tebe - tak ta finta stejně nepomůže. Je to jen jedna z možností, jak poukázat na něco menšího do začátku.
Mimochodem můj VS 1400 váží 295 kg s všema kravinama a já mám s bídou 70 kg. Pokud by mi spadl, tak končím s vysíláním. Nepostavím to ani náhodou !!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Nicméně se taky říká, že pokud chceš jezdit, tak se nejdřív nauč padat...a jsme u toho.
Spadne motorka a seš v pr....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
SVSkritek píše:
Širší gumy se nedávají proto aby umožnily větší náklony než úzké. Ale proto že 130 guma by neprenesla výkon litru na silnici.
Obecně určitě jo - širší gumy (za sucha!) líp přenášejí výkon motoru na silnici. Ale třeba enduro GS1200 má krouťák 115Nm, gumu 150 a proti tomu R1 se stejným krouťákem (118?Nm) má 190ku gumu. A pochybuju, že by ta 150ka rovně nestíhala.
Takže širší pneu jsou opravdu hlavně proto, že umožňují větší náklony. Myslím u sportovních a cestovních motorek, čopry jsou jiná kategorie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Zephyr-750 píše: Obecně určitě jo - širší gumy (za sucha!) líp přenášejí výkon motoru na silnici. Ale třeba enduro GS1200 má krouťák 115Nm, gumu 150 a proti tomu R1 se stejným krouťákem (118?Nm) má 190ku gumu. A pochybuju, že by ta 150ka rovně nestíhala.
Takže širší pneu jsou opravdu hlavně proto, že umožňují větší náklony. Myslím u sportovních a cestovních motorek, čopry jsou jiná kategorie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Zephyr-750 píše: pylot> Blbost ne? On psal o přenosu sil při rozjezdu, takže krouťák.
Ok tak zavisi na momentu na kole, ale ne na momentu na motoru. A R1 dokaze na kolo dostat asi tak o dve tretiny vyssi moment nez GSo1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
pylot píše: Ok tak zavisi na momentu na kole, ale ne na momentu na motoru. A R1 dokaze na kolo dostat asi tak o dve tretiny vyssi moment nez GSo
O dvě třetiny těžko. Skoro bych si vsadil, že na rozjezd by vyšly zhruba nastejno. Jestli má GS z 0 na 100 za 4,5s a R1 okolo 3s, tak ten rozdíl je podle mě vyhnaný otáčkami, které GS potom už nemá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Zephyr-750 píše: O dvě třetiny těžko. Skoro bych si vsadil, že na rozjezd by vyšly zhruba nastejno. Jestli má GS z 0 na 100 za 4,5s a R1 okolo 3s, tak ten rozdíl je podle mě vyhnaný otáčkami, které GS potom už nemá.
Sak vykon je funkci momentu a otacek. Cili tam kde na GS musis dat tezsi prevod tak R1 bude mit porad ten lehci a bude vesele tocit dal. Ve vysledku to je tak ze treba pri 150 km/h bude mit R1 na zadnim kole placnu 1700 Nm a GSo jen 1000 Nm protoze R1 pojede na jednicku a GSo uz na trojku.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Zephyr-750 píše: pylot> To samozřejmě jo, ale tady se primárně řešilo, jestli litrová motorka musí mít širokou gumu, aby jí to při rozjezdu neklouzalo. Podle mě ne.
Ano a pak jsi prisel s porovnanim momentu GSa a R1 a ja na to reagoval ze takovy porovnani nevypovida vubec o nicem. hele... nechame toho.2LEKO píše: ...mám několik motorek,a žádná nemá centrální stojan,....jak tedy poznám,jestli jsem dobrý řidič!
jasně, navíc proč se s tím krámem mám tahat sám .....a psát tu o R1 jako o těžký motce kterou někdo nedá na stojan asi taky neni tak uplně OK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
BLUESAVAGE píše: Mimochodem můj VS 1400 váží 295 kg s všema kravinama a já mám s bídou 70 kg. Pokud by mi spadl, tak končím s vysíláním. Nepostavím to ani náhodou !!
Ale jistě, že ho postavíš. Jen musíš vědět, jak. Kolik myslíš, že váží ta holka?
A dovolím si tvrdit, že Electra váží víc. A taky to není problém, jak je vidět na konci videa.
Nebo je libo Gold Wing?
Naposledy editováno 18.12.2012 01:36:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
Vzhledem k tomu, že GS bude mít maximálku o dost níž než R1 hádal bych, že bude víc zpřevodovaný do pomala...ale to je jen ranní odhad.
Menší výkon + uzká guma. V zatáčce se snažím co nejméně ztratit rychlost. Protože mám pomalou akceleraci. Můžu tam jet rychleji než se 190tkou.
Litr + široká guma - Do zatáčky si víc přibrzdím. Upravím stopu abych to co nejdříve mohl rovnat na výjezdu. A ostrým výjezdem doženu ztrátu v průjezdu zatáčkou. A pokud je rovinka delší, tak získám celkově.
Naposledy editováno 18.12.2012 11:57:05
1 reakcí na tento příspěvek Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak odradit začátečníka od silné mašiny?
pylot píše: Che> Co je na ty siroky gume nebezpecnyho?
hledej šmudlo