1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Ale zpátky k těm váhám, vzal jsem tehdy malý TP Š Octavie a koukám 500 / 1300Kg V pondělí jsem volal na STK že mám zřejmě špatný údaj v tom nebržděném ,že mám diesla 81KW s kotoučema a oni že je to OK že to takhle Octávie mají
Proto jsem se souhrou náhod dostal k břžděnému VEZEKU.
Zároveň připomínám že k tomu minikaravanu KONDOR z Čáslavi by nebyl naškodu bržděný podvozek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
JARDA-001 píše: IvoTregr> Nechci machrovat,mě na to upozornil právě ten soused, zrovna v době kdy jsem si měl jet druhý den pro jeden přívěs a byl bych koupil něco co by se mi hodně nehodilo. Neznalý věci jsem tehdy málem dotáhl do chalupy sice bržděný,ale 2nápravový přívěs - známý ho měl a když jsem ho potom zpovídal říkal na motokros HOTOVÁ TRAGÉDIE , s osobákem dopředu přemýšlet kde zaparkovat,aby si se v rozvrtaném depu vyvrtal a pokud zaprší běž rovnou pro traktor.
Ale zpátky k těm váhám, vzal jsem tehdy malý TP Š Octavie a koukám 500 / 1300Kg V pondělí jsem volal na STK že mám zřejmě špatný údaj v tom nebržděném ,že mám diesla 81KW s kotoučema a oni že je to OK že to takhle Octávie mají
Proto jsem se souhrou náhod dostal k břžděnému VEZEKU.
Zároveň připomínám že k tomu minikaravanu KONDOR z Čáslavi by nebyl naškodu bržděný podvozek
takže mám v techničáku nebržděný přívěs do 650kg, myslel jsem, že všechny osobáky mají 750kg.. Zvažuji, že příští rok si koupím nové auto (jak si mladý udělá řidičát, dostane moje) Zvažoval jsem Škodu Rapid. Tím rapid padá,. No jinak jsi mě trochu vyděsil.
Nechápu kde je rozdíl ? jestli v tom že ty máš sedan a já kombi,nebo jestli v tom nehraje roli že já to mám individuální dovoz ojeté ze zahraničí?
Také u toho mého VW Sharan což je proti Oktávce auto jako bejk mám v nebržděným o pouhých 50 KG víc ???
Pokud jsi před koupí nového auta tak místo Rapida bude Kodiaq
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Octavia 3, 2.0 TDi - 660/1600 [kg - nebržděný/bržděný] 2017 - 670/1600
Octavia 3, 2.0 TDi 4x4 - 710/2000
Octavia 3, 1.6 TDi - 650/1500
Rapid, 1.6 TDi - 630/1200
no vlastně se vše nechá dohledat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
kokonhead píše: IvoTregr> pro zajímavost pár údajů z TP:
Octavia 3, 2.0 TDi - 660/1600 [kg - nebržděný/bržděný] 2017 - 670/1600
Octavia 3, 2.0 TDi 4x4 - 710/2000
Octavia 3, 1.6 TDi - 650/1500
Rapid, 1.6 TDi - 630/1200
no vlastně se vše nechá dohledat...
To je zmatek proč já mám u jedničkové Octavie kombi1,9 TDi 500 / 1300Kg ? hraje v tom roli dovoz ? Kdybych chtěl víc tak sundat současné tažné a koupit v CZ nové s papírama vyšších hodnot? Ví to někdo,nebo se mám ptát na STK? Nutně to kvuli 150 Kg nepotřebuji jenom to chci pochopit
JARDA-001 píše: To je zmatek proč já mám u jedničkové Octavie kombi1,9 TDi 500 / 1300Kg ? hraje v tom roli dovoz ? Kdybych chtěl víc tak sundat současné tažné a koupit v CZ nové s papírama vyšších hodnot? Ví to někdo,nebo se mám ptát na STK? Nutně to kvuli 150 Kg nepotřebuji jenom to chci pochopit
Kila v TP nezměníš jsou dané a podle nich se vybírá a montuje tažné zařízení.Do TP se pak zapíše druh a typ tažného zařízení.
Naposledy editováno 16.01.2017 00:16:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
e: dokonce i Golf IV má nebržděný 600 kg...
Naposledy editováno 16.01.2017 11:11:03
2 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
Naše potřeby nastaly když jsme začali jezdit MX a offroad závody mimo region kraje napříč republikou (i do zahraničí) kam se nedalo dojet v den konání závodu,ale byla nutnost přijet o den dříve kvůli registraci a vyspání.
Nejdřív jsem neviděl jiné východisko než:
- Dodávka MAXI (2řady sedadel) s obytnou vestavbou a garáží
- Dodávka střední (2řady sedadel) + nákladní / obytný přívěs
- Obytné auto + nákl.přívěs
S finančními možnostmi 150 - 200tis. Kč (i s případnými opravami a vestavbou) mi to nepřišlo reálné a viděl že bych dotáhl do chalupy nanejvýš vrak.
Začal jsem hledat skříňový přívěs kde bych provedl vestavbu dle potřeby,ale buď byl nezajímavý svou váhou a doložností, nebo historií,původem,různou přestavbou a přepisem na cizí TP.
Nakonec jsem vsadil na legální, tovární,brzděný,plachtový přívěs VEZEKO na tlumičích s maximálkou 130Km/h. s výbornými jízdními vlastnostmi.
Vnitřní rozměry přívěsu: D 316 cm, Š 152 cm, V 170 cm.
Dnem i nocí jsem si přemítal v hlavě co a jak udělat. Něco jsem okoukal v depu,něco je podle mne,něco vyplynulo z užívání a dnes je vše z 90% podle našich potřeb - pár nápadů ještě mám
Do plachty jsem nechal navařit 3x průhlednou "slídu" co by okna,v interiéru se záclonkami a závěsy. Obvodní stěny mají izolaci z miralonu, 2/3 v oblasti spaní očalouněny kobercem (připevněno na suchý zip k případnému sejmutí a vyčištění), vstupní 1/3 polepena laminátem a sololitem. Strop vyztužen polykaronátem,aby se při dešti netvořily nahoře v plachtě lavory vody.
Výbava:
Rozvod el. 12/220 V, osvětlení diodami 12V - celkem 7 světel
Autorádio
Kapsáře v přední části
Nádrž na vodu 40 litrů - u stropu v KG trubce,kohoutek venku v sajtně,vedle dávkovač na mýdlo a sklopný rámeček na igel.pytle na odpadky.
Nezávislé naftové topení Webasto 2,2Kw
Do přívěsu se vejdou 4 dospělé krosové moto (momentálně vozíme pro mne a manželku 2dospělé + 2 dětské 65 ccm pro syny)
Postele vyrobené na míru z lehkých střešních latí a překližky 2kusy 195x70cm + matrace z JYSKu.
Výška postelí se dá nastavit do 3 poloh
- převoz dospělých moto
- převoz dětských moto
-spaní
výška se nastavuje na 3 hrazdách během pár vteřin.
Po vyložení moto v depu pod Párty stan který stavím k zadní,vstupní části přívěsu se na podlahu rozloží matrace pro další 2 místa na spaní.
Nezávislé topení ovládané v interiéru vypínačem a otočným termostatem, nastavím požadovanou teplotu,které při maximu dokáže vytopit na rozdíl +25 st.C od venkovní teploty plně postačuje na velice příjemné spaní.
Vyzkoušeno např. ráno a přízemní mrazík -5st.C uvnitř +20 (loni v zimě při -10 uvnitř +15)
Při snídani pod Párty stanem otočím trubku rozfuku do stanu. Spotřeba nafty při 1 závodním dnu nepřesáhla 2 litry. Zdroj el. 12V je momentálně akumulátor 140 Ah, ten jsem dostal zdarma,ale určitě by stačil slabší a lehčí (dobíjím 1x za 3-4 týdny) kapacitu akumulátoru ukazuje displej včetně hodin a vnitřního / venkovního teploměru.
Přívěs jsem nedávno vážil s plnou výbavou,postelemi,nářadím,stanem,napuštěnou vodou (bez moto) = 700Kg
Doložnost do1300 Kg = 600 Kg
S přívěsem nejvíc jezdíme po závodech i dovolené v ČR,ale i do Rumunska.
Spotřeba za VW Sharan 8,5-9 (po dálnici do Rumunska 11 litrů) za Š Octavia 7,5-8
Pořizovací cena přívěsu 39000 Kč
Topení Webasto 15000Kč
Ostatní náklady na výbavu cca 8-10 tis. Kč.
Veškeré práce (mimo rámu postelí u truhláře) provedeny svépomocí s manželkou
CELKEM odhaduji do 65000 Kč
Dodávku jsem musel zamítnout z finančních důvodů pořizovacích i provozních,servis,pojištění,spotřeba...
Dále by mi přes zimu stála nevyužitá a při přepravě 4 moto bych stejně za sebou táhl přívěs.
Takto mohu přívěs použít na závody, kempování i jako nákladní. Pojištění 800 Kč. S doložností (váha) není problém na rozdíl od většiny dodávek do 3,5t co jezdí přetížené. S výjezdem z namoklého travnatého depa, odkud se obytňáky tahají na laně na několik pokusů jsem zatím neměl problém
Kompletní fotogalerie: http://jarda001.raj...EZEKO_prives_racing/
Naposledy editováno 21.11.2017 03:45:24
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
Řešením by bylo kdybych tam nacpal 2 a další 2 na přívěs (mám ještě jeden nebrzděný) Musel jsem myslet ještě na další spoustu věcí : náhr.díly,náhr.kola,wapku, oblečení + boty motokros,civil oblečení, ledničku,jídlo,pití,někdy i aktovky ... je toho hrozných krámů co se na ty závody tahá.
Ve VW Sharanovi máme jen 4 sedadla a jsme plní.
Nad Transportérem bych v tomto počtu nepřemýšlel, to už něco většího.
V depu Téčka vídám s jedním moto a jsou zaplnění a za sebou běžný obytňák přívěs
Takhle mám k dispozici na tahání 2 auta Sharan a Octavia
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Na tom nosiči jsem zaznamenal 2 případy. Octavia vozila 50ccm v kufru a později na tomto nosiči 65ccm a po roce přestal jezdit úplně.
Další na nosiči za starým obytňákem vozil 50ccm a už tahá malý bednový přívěs. Ty motorky by byly v dešti jak prase.
Když už jsem investoval Kč, tak jsem chtěl něco na výhledově delší dobu,protože jak rostou kluci,tak rostou i motorky a po 1-2 letech bych byl zase tam kde jsem byl.
Taky chci něco legálního když jedu přes hranice.
Když jedeme s dospělýma do Rumunska hodím tam 4 velký endura,ale rád si vyslechnu každý názor,i ty nereálné někdy napoví co člověka posune dál.
Příští sezonu jede závodně mladší i starší 65ku ale staršímu vozím i 85ku
Další řešení velká dodávka (a větší provozní náklady)
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
Já tuhle otázku řešil taky dlouho a nakonec jsem pořídil vysokého dlouhého Transportera, kam nacpu všechno co se motorek a zázemí týká a za to cvaknu karavan, kde máme včechno co se pohodlí týká .
Jak napájíš tu vapku když není 220V?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
U nás se na závody motokrosu jezdí se 2-3 dětskýma motorkama,na trénink je to různé,někdy 3 někdy 4.
Na spaní je to BOMBA, nikomu se ráno nechce vstávat.V Ředhošti jsme spaly 2 noci
Wapku napájím benzinem a voda mi stačí i z barelu pokud je o fous výš než myčka (má samonasávání) na Offroadmaratonu,nebo crosscountry to není až tak důležité,ale na motokrosu to chodí: 1 trenink, 2 trenink,1 jízda, 2 jízda. Trať bývá nakropená aby se neprášilo tzn. stále obalené blátem a na závod je třeba mít stroj čistý.
Pro zajímavost cena myčky 7500 Kč tlak 130 barů, na umytí dostačující, v Ředhošti jsem myl 3 motorky.
Naposledy editováno 20.11.2017 18:32:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Ideální je na trenink, kdy tam dáme mojí a mlaďasovu motku a jedem. Převlýkání v teplým autě, kde se i já narovnám je paráda ...
Takhle nám to ještě pár let vydrží a pak to vidím na Sprintera ... Transpika mám ve 4Motionu a už jsem to několikrát na mokrý louce s těžkým karavanem vyzkoušel..je to pecka .
Nilfiska mám taky a už jsem ho zkoušel z kanystru, ale ještě musím dořešit ten benzin na napájení. Jak máš silnou centrálu, utáhne to 1kilowata?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
To s tou myčkou si špatně pochopil. Nevozím el. myčku a centrálu (to by byly 2 krámy - na co?) (1Kw by asi byla málo)
Nilfisk na el.220 V mám doma a sebou vozím myčku komplet benzinovou,tuto: https://www.svareck...independent-1900.htm
vejde se do bedny na maso a za 1 litr benzinu umyla v Ředhošti 3 motorky - a že to byl pěkně nalepený materiál ! Za bílým stanem carerinku byla mycí rampa s kohoutkama na vodu a před vyhlášením jsem to opláchl.
Jinak pokud dám tu masňáckou bednu na židli hadici do ní a synkové budou kbelíkem doplňovat vodu,tak mohu umývat třeba u rybníka,nebo u potoka.
My vlastně máme většinu krámů v masňáckých bednách,doma jsem si na ně svařil rudl,navozím z garáže 6 beden k přívěsu,lup,lup,lup hodím je tam+ skládací židle stolek, lednici,motorky,někdy i kola,napustím vodu a do 1/2 hodiny vyjíždíme. V depu se nám smějí kolik si sebou vezeme na závody masa
Já mám doma 3 os.auta a nechtělo se mi pořizovat další krám dodávku a spoustu údržby,starostí,i když jsem zprvu myslel že to bez ní nepůjde,ale když to takhle klaplo a funguje to s tím přívěsem,tak jsem spokojený. Do Ředhoště a zpět = 400Km spotřeba do 9 lit. / 100Km
Já to mytí vyřeším centrálou a mojí domácí vapkou, centrála se hodí i na jiný věci a doma se neztratí ...
Až vás někde příští rok potkám, tak zajdu na pokec...máme stejně velký děti a rad kolem motorek a všeho kolem není nikdy dost ..
1 reakcí na tento příspěvek dodávka na převoz moto
Díky a čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dodávka na převoz moto
Netron píše: TomElefant750> s koulí a vozejkem
...a s dobrou smlouvou na asistenci a odtah, s tím zázrakem z TAZ jsem pár let jezdil , mimochodem tažný na to kolem roku 1993 nešlo dát.
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Netron> Ono bohužel podle toho co jsem zatím dostal jako reference tak nebrat skoro nic - 2,2HDI co je v těhle ročnících Peugeot/Citroen/Fiat jsou údajně motory od Forda kde jsou špatně udělaný vstřiky a praskaj písty, Ford to samý + hnije, Mercedes hnije, VWT5 motory na prd - asi koupím Škodu 1203
Čau, Tom
Čau, všchno jsou to +- stejný jebky, po 6 7 letech se to začne sypat, takže s žádným neuděláš chybu . Měl jsem Rencka, Boxera, 2x Ducato. S motorem ani u jednoho nebyly zásadní problémy.Hnije to všechno, Fiat, Boxer celkem poddimenzovaná spojka, já tahám furt káru tak mi to odcházelo celkem brzy. Stejně tak zadní listový péra se hned unaví a dřepí to na dorazech. Jinak běžnej spotřebák. Auta jsem dával pryř po sedmi letech /cca 280tis.km/ Craftera jsem nechtěl je to 2x dtažší než tyhle modely a po 14ti letech to bude stejně šrot. Podle interiéru poznáš jak se k tomu majitel choval. Když je chlív v kabině, většinou to dostávalo kopr i jinak
Přeju hodně štěstí při výběru