paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Japonci třeste se
31.8.2011 v 22:40
ihned.cz/c1-52711460-ekonom-cz-jawa-zacne-vyrabet-novou-motorku-s-objemem-jednoho-litru
myslím že celkem překvapení - litrovej motor vlastní konstrukce


Naposledy editováno 31.08.2011 22:49:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 17:35 | Nahoru | #301

memphis.unv píše: Je to fakt nádherná mašina a neni k tomu co dodat, je prostě úžasná
a pokud bude fakt vypadat takhle, nejen že už nebudou ty věčný kritiky, někdy až blitky, na týneckej design, ale opravdu se jich prodá moře



To je právě ten problém, že jestli bude vypadat takhle, tak se snese kritika jako vždy. Je tam spousta věcí, na kterých je vidět, že jsou ze starých typů. U některých to nevadí, např. kastlíky po úpravě krásně sedí v rámu, ale zase třeba nádrž není ve vodorovné poloze jako na typu 634 (z kterého pochází) a je nakloněná dozadu, což vypadá, jako že je tam nakřivo přidělaná. Držák světla z 634 vypadá na tak velké mašině opravdu lacině.

Nejhorší jsou ale výfuky. Ty nejsou takhle umístěné záměrně, jsou to ty ze Sportarda. Zde nelze o designu vůbec hovořit, je to výsledek kompromisu, nebo spíše testování prototypu dříve, než byly upraveny jiné svody. A jestli ne, tak zrovna tohle jim případní zákazníci neodpustí. Už nejsou zvědaví na nějaké polovičatosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 17:45 | Nahoru | #302
Bert-Jawatesty> on nemyslel urcite toho cerveneho 660 "califa"...to patrilo doufam na toho v matne cerne...

Naposledy editováno 06.09.2011 17:49:45

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 17:48 | Nahoru | #303
nejtek> psal jsem s ním i ve zprávách, jde o 660 Californian

Pokud vím, tak 1000 zatím nikdo kloudně nevyfotil.

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 17:52 | Nahoru | #304
Bert-Jawatesty> to je jeden z mnoha pokusu(660)tohle to nevyjede...

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 18:46 | Nahoru | #305
Bert-Jawatesty> jestli myslíš toho retro sportarda, co tady teď byl, tak je to samozřejmě jen prototyp, že je tam plno věcí nedodělaných nebo přidělaných z jiných typů (výfuky) je zcola v pořádku. Až bude ta motorka hotova, bude určitě vypadat jinak.

Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:08 | Nahoru | #306
czm 175/sukin: ano příspěbek 208 (péráci jsou "péráci", do kejvačky... přesný typ a rok výroby dodám, ale jaký číslo bot měl první majitel po mně nechtějte ) Abyste se nezlomici v pase, pasete se tu v archeologii jak Indiana Jones . Můžu Vám říct i SPZ, mojí Džáwy, byla to kejvačka r.v.1959... Koncentrujte se na světlé zítřky zn.: Jawa.
Šmíru zdar!

Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:12 | Nahoru | #307
Apropos a moje džává měla 3 výbrusy a něco kolem 350ccm, opravdu přesně nevím, jak to vyvrtali. Trochu off topic, tady to běží vstříc budoucnosti!

Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:15 | Nahoru | #308
skutečně vám váš optimismus a víru ve velké pokroky v jawě přeji zástup katastrof z minulosti hovoří spíše pro to že pokud to šlo doteť od 10k5 tak nyní jsme na cestě k nule
jawa se po 20ti letech nezdarů vývoji nesmyslů pouští stále do větších objemů aniž by hospodářské výsledky ukazovali nějaký pokrok dopředu každej pekař věčinou přistavuje pekárnu
když mu začnou docházet housky pro zákazníky ale v jawě to maj holt jinak

Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:19 | Nahoru | #309
edit příspěvek č.308, mám napsáno "příspěbek", pro chápavé "v" je na klávesnici vlevo od "b"... jawě nazdar!

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:26 | Nahoru | #310

czm175 píše: Jinak příspěvky některých mě dost baví, borec tady sype rozumy o jawě z rukávu a nakonec řekne, že jeho švagr má péráka z první republiky (příspěvek 208), další týpek nadává na sportarda jakej to je hnusnej šit, když se mu podívám do profilu tak jezdí na čopru yuki 125ccm... Tím nechci nikoho napadat, to je fakt.


To je slovíčkaření, nikoli fakt a napadání! (nepsal jsem přesný typ a rok výroby, nebo to někde čteš???) V době kdy byl Californian výrobní a exportní perla, jsem jezdil na vydechlině jawka 350, zatímco Ty jsi ani neběhal tátovi v trenkách. Tak si laskavě přeber, co jsem napsal tak hrozného.

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:33 | Nahoru | #311
Bert-Jawatesty> Mě se ten tvar nádrže a podsedláků líbí, i to, jak je nádrž napasovaná, u 634 to bylo rovně, ale tohle vypadá tak nějak sportovněji.
Výfuky mi taky nevadí, nicméně uznávám, že by mohly být jinak. Buď ještě zvednout, aby byly rovnoběžně se spodní linií rámu jako Sportarda, anebo vedený bez toho esíčka, jen ohlý nahoru jako u origo Califa.
Zadní světlo: stačila by plastová kapka, jako měly pozdější kejvačky, ale to už jsou detaily, asi to chtějí mít věrnější Califovi.
Ale i tak už bych si takovouhle motorku klidně rád koupil, líbí se mi.
A to, že tam je jiný motor mi vůbec nevadí, vždyť je dobrý a v tradici Jawy pokračuje - ty první taky měly kupované motory.
Naopak ta tisícovka na "špionážní" rozmazané fotce ČMN se mi teda moc nelíbí.

Japonci třeste se

6.9.2011 v 19:50 | Nahoru | #312
E: tak nic.
sxs525> Prosímtě, používej čárky, děkuju..

Naposledy editováno 06.09.2011 19:53:25

Japonci třeste se

6.9.2011 v 20:13 | Nahoru | #313
Kluci, moc to tady hrotíte. Někdy mám dojem, že správný názor má jen "jawař". Ad absurdum, tedy na to jaký má náhled Kalousek na finance ČR, může mit zas správný názor jen Mirek K.
Nebuďte šovinisti, vždyť je krásné babí léto roku 2011!
Vážím si "Berta-jawatesty", ten má i reálný pohled na poslední modely, zatím se jeho Kalifu, moc nepřiblížili. Vyhrává ne o prsa, ale o několik koňských délek před "Jawa company".
A teď už HOWGH, MUSEL JSEM SE BRÁNIT...

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

7.9.2011 v 09:52 | Nahoru | #314
Koukam, ze Nejtek a Memphis.unv zase perlili ....ale k tematu ...nebyt toho, ze ten skanzen patri Charouzovi a jake zvesti kolem toho koluji, jake stroje v poslednich letech brany opoustely ....tak by informace o reinkarnaci dvouvalce MZ byly spis potesujici, protoze z gruntu novy vyvoj motoru je hlavne ekonomicky velke sousto(mysleno zajisteni seriove vyroby hlavne) ...vyvinout vlastni motor sice neni az tak extremne tezke, jak tu je opakovano, nekolik studentskych tymu v zahranici to uz dokazalo bez mnoha desetimilionovych dotaci v Eckach(za poslednich 10 let vim ve svete tak o 3-4 pripadech v soutezich Formula SAE, kde se pohybuju), vyvoj trva tak 2-3 roky (a to behem studia, ve volnem case). Daleko vetsi problem je spis vyroba-jeji ekonomika a dotazeni spolehlivosti pri dane vyrobni technologii, s upravama puvodniho navrhu MZ se to stane jeste vic projevi ....no a tohle v Jawe obstaranim licence na motor MZ rozhodne nevyresili, kdyz neumi vyrabet nic jinyho jak motor 350

Naposledy editováno 07.09.2011 09:53:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 10:42 | Nahoru | #315
Jindra650> počítám, že si těch cca 50ks litrových motorů ročně nechaj vyrábět externě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 11:09 | Nahoru | #316
bledemon> Ale stejne ...50ks je hodne maly cislo(vic urcite to nebude) a kusovka je desne draha ....vacky ani klikovky tolik firem neumi vyrabet, nehlede na dalsi komponenty ...vyrabet motor mimo firmu je proste drahy, nikdo nic nedela bez zisku a kusovka znamena, ze se pripravky/formy ani nezaplati.... tohle proste nebude fungovat, kdyz to nezvladla ani MZ ktera postavila novou tovarnu a do sveta vypustila kvalitativne uplne jiny motorky, nez co placa Jawa ted ....to samy Triumph, akorat ten uspel, vstal z popela jen kvuli tomu, jakym zpusobem ho ozivili a jaky jmeno ve svete Triumph jeste mel ....proti tomu ma MZ, Jawa i CZ jmeno veskery zadny a to, ze dominovaly 6D a nebo MX v 60. a 70. letech si pamatuji pametnici a nema to vubec zadnou spojitost s tim, jaky motorky sly od tech znacek koupit.... tedy tehdy pouze "smradlavy malorazky" pro "chudy"

Naposledy editováno 07.09.2011 11:09:55

(reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 11:18 | Nahoru | #317
Jindra650>
Přesně tak, když němečtí "osis" nostalgici nestačili na záchranu značky MZ, těžko se to podaří nostalgikům vzpomínajícím na mládí prožité s Jawou při cca čtvrtinové velikosti trhu u nás oproti německu a třetinové koupěschopnosti tuzemských potenciálních zákazníků
To by Jawa musela vyjet s opravdovou bobmou schopnou uspět a stát se trhákem min. na evropských trzích, což ovšem podle všech dosud známých indicií nehrozí....

Naposledy editováno 07.09.2011 12:45:03

Japonci třeste se

7.9.2011 v 11:42 | Nahoru | #318
Mz má s jawou 1000 společného, že to bylo (bude) oboje drahé a málo známé. MZ ale navíc s vidinou větších prodejů hodně proinvestovala (a to těch 650 vyrobených kusů za 5let nemohlo vrátit, počítalo se s tisícema prodejů)
Jestli jawa zpočátku výrobu nastaví na těch 50-100ks ročně a nedá do té maloserie ze "svého" víc než několik málo desítek milionů, tak možná ještě chvíli přežije

2 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

7.9.2011 v 12:00 | Nahoru | #319
Jindra650> velmi trefné hodnocení bohužel je smutné že už ten cirkus kterej nikam nevede sponzorujem z daní celá 10tiletí obzvláště výživná je argumentace zdejších fundamentalistů
že jinde se krade víc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 12:04 | Nahoru | #320
sxs525> to je uz takrka obligadni argument ....aneb "Kdo nekrade, okrada svoji rodinu"

bledemon> nechci kazit iluze, ale 50-100ks je uplne stejna tragedie, jeste horsi ...protoze se nezaplati uz vubec nic a vzhledem k tomu, ze MZ mela celej motor tlakove litej a nic moc u takhle slozityho motoru nepripada v uvahu, tak je potreba na tu jawackou evoluci stejnak vyrobit formy v radech mnoha milionu se kteryma jde nafrkat stovky, tisice odlitku. Do pisku, nebo presnym litim by zase znamenalo to komplet prekonstruovat a taky to neni uplne levny....

Naposledy editováno 07.09.2011 12:09:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 12:06 | Nahoru | #321

sxs525 píše: Jindra650> velmi trefné hodnocení bohužel je smutné že už ten cirkus kterej nikam nevede sponzorujem z daní celá 10tiletí obzvláště výživná je argumentace zdejších fundamentalistů
že jinde se krade víc



jinde se krade vic... treba tady?
ekonomika.idnes.cz/potrebni-podle-provozovatelu-hazardu-milionar-charouz-a-michal-david-1kh-/ekonomika.aspx
ze by dokonce stejnej pan? nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 12:34 | Nahoru | #322
assassin> to už je skutečná tragedie bohužel tento korupčně zlodějskej systém je zarostlej do státu tak hluboko že to nelze změnit jediná šance je odsud odejít pracovat jinde a ponechat tuto českou žumpu svému osudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 12:38 | Nahoru | #323
Jindra650> plyne mi z toho, že buď jawa koupila od mz i přípravky za hubičku (tomu moc nevěřim) nebo netuší kam se řítí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 13:56 | Nahoru | #324
bledemon> No, kdyz vidim, co se da poridit a vyrobit za milion, motor navic mame ojetej z japonce, spousta rucni prace neni samozrejme vubec zapoctena a nebo sponzorovana, tak kusova motorka s vlastnim motorem musi vyjit na silenou palku, pokud navic ten motor musi vznikat jen mimo brany fabriky .... od Kuby z Neve jsem slysel neco kolem cenovky replik V4 silnicnich CZ(vyrabenych samozrejme podle "uz hotove" vyrobni dokumentace) a koulel jsem ocima, podobny to bude tady, navic homologace a zkousky, aby to bylo vubec na neco. Takovej Felgr si postavil za statni prachy svuj vydupanej sen, ale ma na to aspon fabriku, ve ktery si "doma" pulku udelal. V Jawe zadnej takovejhle "vyssi" zamer nevidim, takze cilem musi byt prodejni uspech a takova serie, aby se vyvoj zaplatil a jak toho chteji dosahnout? Komu se proda dostatek motorek na zaplaceni? Dosud jen lepili stary komponenty spolu s novejma dilama a nakoupenym motorem a zbytkem od renomovanych firem ....jediny vyvoj, ktery delali byly snad jizdni zkousky a navrh podvozku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 14:19 | Nahoru | #325
Jindra650> tak jsem se dostal k pc...a tak deme do toho
APP:kterou "uz zase" moji perlu mas na mysli? snad ne ze tvrdim, ze je 660 dobra masina? a nebo snad ze jsem napsal ze se "dotuje" jinde ? To bys teprve koulel kukadla....

Ale nejblize k srdci je mi toto: jediná šance je odsud odejít pracovat jinde a ponechat tuto českou žumpu svému osudu...

Naposledy editováno 07.09.2011 15:31:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 15:16 | Nahoru | #326
nejtek> S tvymi furiantskymi stanovisky nema jakakoli plamenna diskuse, nerkuli hadka rozhodne smysl Perel bylo mnoho za tu dobu, co sleduju tve diskuse okolo Jawy a tohle vlakno se mi uz opravdu nechce znova prochazet jen proto, abych to hledal, je uz hooodne dlouhy ...stejny je to i s Memphisem

Naposledy editováno 07.09.2011 15:18:04

Japonci třeste se

7.9.2011 v 15:37 | Nahoru | #327
Dokud se Jawa nevydá stejnou cestou jako znovuoživený Triumph, tak nemá šanci na přežití.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 15:43 | Nahoru | #328
Jindra650> no...tak to jsem presne cekal...nic...jenom zase nejaka mlha....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 15:53 | Nahoru | #329

nejtek píše: Jindra650> no...tak to jsem presne cekal...nic...jenom zase nejaka mlha....

Tak co ti mam na to jako rict? Ja uz svoje hlavni duvody pro nesouhlas davno rek a stojim si za nima ....muzu ja za to, ze jsou takovy slepci jako ty? Blahorecit kazdy marny pokus Jawy neni vlastenectvi, treba ja bych byl radsi, kdyby Jawa definitivne padla, uz se jen vzpominalo a misto ni produkovala cesky motorky treba Blata, ale Jawa si takovou cest nas reprezentovat na mezinarodnim trhu rozhodne nezaslouzi. Vic se mi o tom moc diskutovat nechce ....kdyz uz, tak o tom jejich bajnym litru, ktery se tak prisne taji jako vsechno, ostatni fabriky vzdycky jako prvni ukazou motor, ze uz je a je se cim chlubit....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

7.9.2011 v 16:01 | Nahoru | #330
sxs525> žumpu z toho dělají právě lidi jako vy kteří místo aby se nějak podíleli tak to pošlou všechno do sraček a odtáhnou tam kde to budou mít bez práce.
ano, stejně tak se chová ten imigrantskej bordel co leze do evropy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist