Naposledy editováno 07.03.2012 21:29:04
Kdyby tak existovala variace na 500 OHC, dejme tomu s motorem Kawasaki W650, to bych se asi uslintal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Bert-Jawatesty píše: V Jawě 250 Four je čtyřtaktní motor CB 250.
ten motor je opravdu originál HONDA?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
I ten motor k takovému stylu pasuje.
Třeba litá kola jsou někdy zdrojem obtíží a velice špatně se opravují...
Ostatně - každou motorku si můžeš upravit k obrazu svému a namontovat si tam (téměř) co chceš.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Máme tam ovšem zříceninu, kde je možné natáčet Drákulu.
Nemyslím, že to od roku 2000 myslel někdo s výrobou motocyklů vážně. Spíše se jednalo o udržení iluze, že "jakovyrábí", aby mohli být žrány dotace.
Tento pochybný podnik měl dávno důstojně zemřít a nepoškozovat původní značku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Naposledy editováno 07.02.2013 10:10:38
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
- červený rám
- chromované boky nádrže
- doutníkové výfuky
- světlomet s integrovaným tachometrem
- oilmaster
bude na co koukat
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Na výstavě se tedy soustředíme jen na modelovou řadu 350/640, která se nadále vyrábí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Naposledy editováno 08.02.2013 14:23:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
zxero750 píše: ,snad ta jawa 1000 nam vsem ukaze :)
jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Mimochodem, ve strojírenství se nepohybuju dlouho, tak mě to celkem zajímá. Když ty přípravky byly, tak kde jsou teď? To se prostě po zamítavém červeném razítku na deskách toho projektu proženou hutí? Já když brigádoval ve Škodovce, tak tam mají přípravky zaarchivovaný klidně i z počátku minulého století, stejně tak i některé unikátní stroje.
Navíc i když mají případně jenom výkresy, tak pořád je to výhoda oproti začátku na zelený louce, ne?
Byrokratická pakárna je věčné téma v této zemi a každému soudnému člověku z toho musí být na blití, k tomu bohužel není co dodat.
Podle mě ( jen můj názor) hlavní problém Jawy byl před x desítkami let,že vývoj,se politickým rozhodnutím pohřbil a bylo hotovo.To co vznikalo ve výzkumáku bylo sice hezký,ale když to zůstalo jen na papíře nebo u prototypu,tak co s tím.A po revoluci přišla Jawa o vývoj úplně,což byla konečná.Pokud nebudeš investovat do vlastního vývoje,už to nikdy nedoženeš v konkurenci.Tady na motorkářích byli lidi,co do toho viděli,v Jawě dělali a psali tu kolikrát jak to bylo,stačí hledat i na jiných servrech.Bohužel někteří už nežijou nebo sem přestali chodit,když se do nich jiní začali navážet kvůli Jawě,že to zahrabali a tak..Myslím,že to nebylo dřív v těch podmínkách jaký měli tak jednoduchý,jak si to někdo představuje.Stačí dneska zmínit Jawě a někteří vidí jen rudě a vše špatně,ale to jsem trochu odbočil..
Jinak přípravky se vetšinou nearchivujou všechny,záleží na firmě a taky jestli se jedná o prototyp nebo sériovou výrobu,kde je daná lhůta zákonem pro výrobu náhradních dílů od ukončení výroby a tak..Když si uvedl třeba tu Škodovku,také nemají všechny přípravky na vše co se kdy vyrábělo.Po ukončení se třeba prodají dalšímu výrobci,kterej je potom povinnej poskytnout ty náhradní díly v tý době daný zákonem.Třeba co vím,tak lisy na plechařinu starých škodovek byly odprodaný firmě Autodemont..Ale přípravky ve stádiu prototypu zůstanou většinou jen na tom papíře v archívu..
Franky má pravdu v tom,že patentově motor žije.Jenže BMW má ty prostředky na to přepracování a dotažení do konce v dnešních podmínkách a předpisech..
Naposledy editováno 09.02.2013 01:57:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
smoula555 píše: Che> Vcelku souhlasím,až na tu poslední větu,že poslední schopnej byl Janeček s jeho týmem konstruktérů.Ve VVZ Strašnicích bylo těch schopných taky mnoho.To,že se většina z toho neprosadila ve výrobě je na jinou diskusi a určitě to nebylo tím,že to byly špatné konstrukční řešení.
precti si to znova - napsal sem "kerej uměl a měl výsledky" výroba kusovejch prototypů ani speciálů na šestidenní není výsledkem, kerej by byl přínosem pro zákazníka - nechce se mi to znova psát tak sem dávám část pseudodiskuze s pacientem babajezim
Tak jsme se zasmáli a teď si řekneme něco o tom, jak šlape fungující automobilka (motomobilka) má zájem dodat na trh co nejlepší produkt, protože spolehlivý, hezký, moderní a ne moc drahý produkt převálcuje konkurenci a zajistí majitelům ZISK proto má továrna vývojové oddělení a angažuje se v motoristickém sportu, kde se dají rychle ověřovat nové věci a následuje co nejrychlejší zavádění nových věcí do sériové produkce fanda si zanedlouho poté, co viděl nový typ na závodní trati, KOUPÍ něco velmi podobného a je spokojen jestliže se všecko daří, automobilka i zákazník prožívají dobré časy a jsou spokojeni.
My jme za komančů sice mohli sledovat statečně bojující jezdce sedlající kusově zhotovené stroje a pak jsme si mohli po shánění koupit zastaralou smradlavou NEKVALITNĚ VYROBENOU tristopděsjatku a po večerech ji opravovat aby vůbec jela chápu, že něgdo, kdo se na tehdejších sporovních aktivitách nějak podílel, si mohl připadat jako borec a dnes na to nostalgicky vzpomínat a hrát si na velkého vezíra, ale to je asi tak fšechno nadšení padesátých let totiž brzo vyprchalo a bolševismus je bohužel zoufale nevýkoný, velká část schopných lidí z toho koncentráku utekla atd.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |