paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012
Na pražském výstavišti v Holešovicích je v rámci výstavy Motocykl 2012 je vystavena absolutní novinka JAWA 250 Four. Je to připomínka motocyklu Jawa 350/634 postavená na základě modelu 250 Travel, podobně jako Jawa 250 Californian, kterou máte možnost také shlédnout.



Naposledy editováno 07.03.2012 21:29:04

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

30.11.2012 v 23:30 | Nahoru | #271
Tyhle názory mě mrzí, nové motory na světě vyvíjí už jen několik výrobců a ostatní je od nich nakupují. Proč to lidi nemůžou odpustit zrovna Jawě.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

30.11.2012 v 23:41 | Nahoru | #272

bimbo750 píše: Pak to není Česká motorka.



Tímhle myšlením není BMW německý(motor z Taiwanu), XT japonský(motork itálie), Okamura není český senátor, a xy dalších příkladu. Kdo chce psa bít..

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

1.12.2012 v 09:53 | Nahoru | #273
Jawě s kvalitním, osvědčeným motorem bych se (mít volné peníze) vůbec nebránil. To třistapadesátkové bláto se nemá kam posunout a vývoj kvalitního motoru stojí neskutečné peníze.
Kdyby tak existovala variace na 500 OHC, dejme tomu s motorem Kawasaki W650, to bych se asi uslintal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

1.12.2012 v 10:50 | Nahoru | #274

Bert-Jawatesty píše: V Jawě 250 Four je čtyřtaktní motor CB 250.


ten motor je opravdu originál HONDA?

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

1.12.2012 v 22:39 | Nahoru | #275
Kovi> Není ani originál, ani licence, pokud vím, je dejme tomu konstrukčně téměř shodný :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

3.12.2012 v 09:54 | Nahoru | #276
Ten motor je téměř totžný, pasují navzájem náhradní díly. Taky má jednu velkou výhodu, je to opravdu ve světě velmi rozšířený motor, dostupnost dílů je dobrá po celém světě. Škoda, že se v Jawě tolik neujal, je to opravdu velmi vhodný motor do motocyklu velikosti Jawy 350.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

3.12.2012 v 14:44 | Nahoru | #277
Bert-Jawatesty> Je to vina Jawy,že se 250 travel neprosadila.Kdyby zapracoval na zpracování,omlazení vzhledu např.litá kola,jiný přední světlomet,lakování,znak... a také lepší reklamu prodávala by se.

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

4.12.2012 v 10:00 | Nahoru | #278
Travelka je klasický motocykl a k němu patří "klasické" věci...i kulaté světlo, i špicové kola.
I ten motor k takovému stylu pasuje.
Třeba litá kola jsou někdy zdrojem obtíží a velice špatně se opravují...
Ostatně - každou motorku si můžeš upravit k obrazu svému a namontovat si tam (téměř) co chceš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

4.12.2012 v 22:48 | Nahoru | #279
Za dotace nalité do podniku v Týnci během posledních 10-12ti let jsme mohli mít krásný skanzen výrobného podniku Jawa.
Máme tam ovšem zříceninu, kde je možné natáčet Drákulu.

Nemyslím, že to od roku 2000 myslel někdo s výrobou motocyklů vážně. Spíše se jednalo o udržení iluze, že "jakovyrábí", aby mohli být žrány dotace.

Tento pochybný podnik měl dávno důstojně zemřít a nepoškozovat původní značku.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

5.12.2012 v 11:32 | Nahoru | #280
Franky> fšem nám spadne brada až vyjedou s novým modelem s vlastním motorem a převálcujou konkurenci

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 10:09 | Nahoru | #281
Bert-Jawatesty> Jaro se blíží a s ním i rohodování, jestli letos pojedu na Motosalon nebo Motocykl. Loni jsem si vybral Holešovice kvůli Tvým přestavbám a nelitoval jsem. Letos pořád nikde nevidím kompletní seznamy vystavovatelů. Uvidíme někde Fourku, Californian, Trail - a třeba něco navíc?

Naposledy editováno 07.02.2013 10:10:38

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 19:52 | Nahoru | #282
Endy> Chystáme se zase do Holešovic na Motocykl 2013. S největší pravděpodobností budeme vystavovat Californian a Four v provedení 2T 350 a prototyp 125 Trail. Od Jawy, která nejspíš na žádné výstavě nebude, snad dostaneme k dispozici 660 Sportard nebo Adenium.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 20:06 | Nahoru | #283
Hmhm, rád bych viděl Califa i Fourku na vlastní oči, ne jen na fotkách. Ale plánoval jsem jít spíše na Motosalon. Mám tedy o čem přemýšlet.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 20:28 | Nahoru | #284
Sema> Mám to stejně....

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 20:57 | Nahoru | #285
Na Motocyklu 2013 v Holešovicích bude k vidění mimo jiné Jawa 350 Californian v "plné palbě":

- červený rám
- chromované boky nádrže
- doutníkové výfuky
- světlomet s integrovaným tachometrem
- oilmaster

bude na co koukat

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 21:01 | Nahoru | #286
Bert-Jawatesty>To zní parádně

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 21:13 | Nahoru | #287
Bert-Jawatesty> Díky za zásadní informaci!
Bert-Jawatesty, Sema, Kire640> Já už mám jasno!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

7.2.2013 v 22:03 | Nahoru | #288
Bohužel je na skladě poslední Jawa 250/597 na výrobu Californiana nebo Foura.

Na výstavě se tedy soustředíme jen na modelovou řadu 350/640, která se nadále vyrábí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 05:57 | Nahoru | #289
Bert-Jawatesty> obdivuju Tvoje nadšení a invenci, ale můj názor je takovej, že f Týnci je akorát banda profesně impotentních trotlů, kterým akorát děláš blbce a kteří sprostě zneužívaj Tvou snahu - tolik prosranejch šancí za sebou snad nemá žádná fabrika já fakt nejsem žádnej negativní mentor a mám f převaze optimistickej náhled na svět, ale to, co předvedli Týnečáci f uplynulejch 20ti letech snad přesvědčivě vypovídá o jejich "schopnostech" - koupil sem si z jejich úžasné produkce 2 kusy, dal sem jim šanci - a koupil bych si i třetí, ale jejich "ochota a vstřícnost" mě přesvědčila, že jsou to prostě amatéři kdybych se ke svejm zákazníkům choval tak, jako oni, zkrachoval bych do měsíce - smiř se s tím, že poslední člověk, kerej uměl a měl výsledky byl Janeček + jeho parta konsruktérů a pak už to byli jen paraziti keří žili z jeho odkazu - velkovýroba 350ky byla jen důsledkem technické bídy socialismu

Naposledy editováno 08.02.2013 14:23:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 14:18 | Nahoru | #290
Che> mam takove smisene pocity s Jawy,jsem rad ze se neco deje a jawa vubec vyrabi,jawa 650 byl podle me propadak,kupovali jen fandove,,jawa 250 se me libila,ale taiwanci umeji lepe,,,ta 660 je pro me zajimava,myslim ze nejaky pokrok s jejich strany byl,ale jak se dozvidam jak propaguji tak se me to nelibi,myslim si ze v te firme jeste par srdcaru se najde,ale pokud je to jenom o tom zdimat dotace tak s toho je mi zle,kdyz to vemu tak nejlepsi model po revoluci byl 250/593,ale jsem rad ze jawa je,je pravda ze maloobjemu bude konec,snad ta jawa 1000 nam vsem ukaze :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 14:25 | Nahoru | #291

zxero750 píše: ,snad ta jawa 1000 nam vsem ukaze :)



jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 14:56 | Nahoru | #292
Che> myslel jsem to prave s nadsazkou :) je mi jasne ze 1000 nemuze konkurovat dnesnim motorum,ale pral bych si aby byl kdyz uz ho delaji alespon necim vyjimecny,robustni a spolehlivy nemusi byt konkurence schopna,musi nabidnout neco co chybi na trhu,take jim moc neverim,ale kdyz uz neco delaji tak at je aspon kcemu....zajem o jawu byl,kdyby ji koupila tenkrat honda mohlo to dopadnout jinak a byla by na tom aspon jako skoda auto.....dneska prodavaj max 350 na vyvoz,minuly rok vyrobily 10 ks 660,pry kvuli vine dodavatele dilu s italie,,,jsem fanda do jawy ale jeste jednou rikam je mi stoho nejak spatne kam to vedou

Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 17:49 | Nahoru | #293
Zase nutno podotknout, že je mnohem lepší Jawa s poněkud prapodivnou strategií, než zavřená Čezeta, u které už nejspíš nikdo výrobu motorek neobnoví.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 19:13 | Nahoru | #294
Co kdyby zkusili tohle? Dodělat k tomu motoru adekvátní rám a mají motorku jak víno. Všechno to maj někde v archivu, udělá se pár změn kvůli emisím a je to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 23:24 | Nahoru | #295
Che> Vcelku souhlasím,až na tu poslední větu,že poslední schopnej byl Janeček s jeho týmem konstruktérů.Ve VVZ Strašnicích bylo těch schopných taky mnoho.To,že se většina z toho neprosadila ve výrobě je na jinou diskusi a určitě to nebylo tím,že to byly špatné konstrukční řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

8.2.2013 v 23:37 | Nahoru | #296
FiffiQ> Těch pár změn podle tebe,není tak jednoduchých,jak si to představuješ.Sice to mají v archívu,ale udělat dneska formy a nástroje pro sériovou výrobu stojí ohromný peníze.Pokud to nechceš montovat na koleni a podle toho bude ta kvalita vypadat.Nehledě na to,že to co je v archivu je dneska z hlediska norem a homologací nevyhovující,takže bys vyvíjel stejně celou motorku od základu.Ten motor je konstruovanej tak jak je a pokud bys ho upravil,dejme tomu karburátory nebo vstřikování,musel bys ho znovu testovat a konstrukčně upravovat.To znamená další investice.Sama Jawa prezentuje,že jen třeba obyčejná změna světel a masky(tolik diskutovaná) u Sportarda by znamenala změnu homologace,což nepřichází z finančních důvodů v úvahu.On si každej myslí,že se dá vyhrabat něco z archívu a udělat s tím díru do světa,ale takhle to bohužel nefunguje.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 00:17 | Nahoru | #297
FiffiQ>
Tento strojek mrtvý není. Podle všeho použili patentované uspořádání hlavy válců s rozvodem OHC u BMW v rámci nově navracející se řady "R" někdy od roku 1993.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 00:38 | Nahoru | #298
smoula555> Fungujou i menší firmy s menším kapitálem s méně (žádnými) i dnes použitelnými patenty a menším (žádným) jménem ve světě - i když na jeho zničení pracujou v Týnci asi nejintenzivněji. Když se chce, jde všechno. Ovšem musí tu firmu vést lidé, kteří jí chtějí rozvíjet a ne lidi, kteří jí používají jako pračku na peníze nebo sací hadici na dotace.

Mimochodem, ve strojírenství se nepohybuju dlouho, tak mě to celkem zajímá. Když ty přípravky byly, tak kde jsou teď? To se prostě po zamítavém červeném razítku na deskách toho projektu proženou hutí? Já když brigádoval ve Škodovce, tak tam mají přípravky zaarchivovaný klidně i z počátku minulého století, stejně tak i některé unikátní stroje.
Navíc i když mají případně jenom výkresy, tak pořád je to výhoda oproti začátku na zelený louce, ne?

Byrokratická pakárna je věčné téma v této zemi a každému soudnému člověku z toho musí být na blití, k tomu bohužel není co dodat.

(reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 01:14 | Nahoru | #299
FiffiQ> S tou první odpovědí sis odpověděl sám,když se chce všechno jde,tedy většinou.Ale ty menší firmy určitě nevyrábějí motorky.Dneska urvat místo pro sebe proti japonským velkosériím v tomhle objemu,prostě asi nepůjde lehko.Jen někdy to je zdlouhavější v tom,že tady chybí asi ty prostředky a investice znovu to rozjet na kvalitní úrovni.Sehnat dneska investora není zrovna jednoduché nebo ho přesvědčit o tom že ten projekt se opravdu vyplatí a on nepříjde o vložené peníze.Jak říkám,dneska stojí vývojové oddělení velké peníze a kde je vzít když nejsou..Jawa jde přes cestu dotací,jenže je už otazka jak jsou efektivně využity.Je to daný i dobou,že ta byrokracie je velká a u nás se dá vždy nějak ošmelit,tak proč ji nevyužít pro sebe nějak jinak,že..
Podle mě ( jen můj názor) hlavní problém Jawy byl před x desítkami let,že vývoj,se politickým rozhodnutím pohřbil a bylo hotovo.To co vznikalo ve výzkumáku bylo sice hezký,ale když to zůstalo jen na papíře nebo u prototypu,tak co s tím.A po revoluci přišla Jawa o vývoj úplně,což byla konečná.Pokud nebudeš investovat do vlastního vývoje,už to nikdy nedoženeš v konkurenci.Tady na motorkářích byli lidi,co do toho viděli,v Jawě dělali a psali tu kolikrát jak to bylo,stačí hledat i na jiných servrech.Bohužel někteří už nežijou nebo sem přestali chodit,když se do nich jiní začali navážet kvůli Jawě,že to zahrabali a tak..Myslím,že to nebylo dřív v těch podmínkách jaký měli tak jednoduchý,jak si to někdo představuje.Stačí dneska zmínit Jawě a někteří vidí jen rudě a vše špatně,ale to jsem trochu odbočil..
Jinak přípravky se vetšinou nearchivujou všechny,záleží na firmě a taky jestli se jedná o prototyp nebo sériovou výrobu,kde je daná lhůta zákonem pro výrobu náhradních dílů od ukončení výroby a tak..Když si uvedl třeba tu Škodovku,také nemají všechny přípravky na vše co se kdy vyrábělo.Po ukončení se třeba prodají dalšímu výrobci,kterej je potom povinnej poskytnout ty náhradní díly v tý době daný zákonem.Třeba co vím,tak lisy na plechařinu starých škodovek byly odprodaný firmě Autodemont..Ale přípravky ve stádiu prototypu zůstanou většinou jen na tom papíře v archívu..
Franky má pravdu v tom,že patentově motor žije.Jenže BMW má ty prostředky na to přepracování a dotažení do konce v dnešních podmínkách a předpisech..

Naposledy editováno 09.02.2013 01:57:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Four ... na Motocyklu 2012

9.2.2013 v 07:31 | Nahoru | #300

smoula555 píše: Che> Vcelku souhlasím,až na tu poslední větu,že poslední schopnej byl Janeček s jeho týmem konstruktérů.Ve VVZ Strašnicích bylo těch schopných taky mnoho.To,že se většina z toho neprosadila ve výrobě je na jinou diskusi a určitě to nebylo tím,že to byly špatné konstrukční řešení.



precti si to znova - napsal sem "kerej uměl a měl výsledky" výroba kusovejch prototypů ani speciálů na šestidenní není výsledkem, kerej by byl přínosem pro zákazníka - nechce se mi to znova psát tak sem dávám část pseudodiskuze s pacientem babajezim

Tak jsme se zasmáli a teď si řekneme něco o tom, jak šlape fungující automobilka (motomobilka) má zájem dodat na trh co nejlepší produkt, protože spolehlivý, hezký, moderní a ne moc drahý produkt převálcuje konkurenci a zajistí majitelům ZISK proto má továrna vývojové oddělení a angažuje se v motoristickém sportu, kde se dají rychle ověřovat nové věci a následuje co nejrychlejší zavádění nových věcí do sériové produkce fanda si zanedlouho poté, co viděl nový typ na závodní trati, KOUPÍ něco velmi podobného a je spokojen jestliže se všecko daří, automobilka i zákazník prožívají dobré časy a jsou spokojeni.
My jme za komančů sice mohli sledovat statečně bojující jezdce sedlající kusově zhotovené stroje a pak jsme si mohli po shánění koupit zastaralou smradlavou NEKVALITNĚ VYROBENOU tristopděsjatku a po večerech ji opravovat aby vůbec jela chápu, že něgdo, kdo se na tehdejších sporovních aktivitách nějak podílel, si mohl připadat jako borec a dnes na to nostalgicky vzpomínat a hrát si na velkého vezíra, ale to je asi tak fšechno nadšení padesátých let totiž brzo vyprchalo a bolševismus je bohužel zoufale nevýkoný, velká část schopných lidí z toho koncentráku utekla atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i


TOPlist