paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 2 karburátory
 
26.5.2007 v 09:23
Ahoj, na tkmoto.cz jsem viděl přírubu na 2 karburátory a chci se zeptat jestli s tim nemáte někdo zkušenosti. Výkon se asi zlepší ale o kolik se zvedne spotřeba .... ?
Předchozí
1 2 3
Následující

Jawa 350 2 karburátory

26.5.2007 v 11:22 | Nahoru | #1

Jawa 350 2 karburátory

26.5.2007 v 20:46 | Nahoru | #2
jj, díky *yes*

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

27.5.2007 v 07:09 | Nahoru | #3
NO mám dva karbecy, později to vyfotím, nic extra super práce, tehdy jsem to spíš tak jen zkusil a už jsem to tak nechal. Vzhledem k tomu, že válce jsou natočený zadkem k sobě (představ si na stole dva lahváče, uchopíš a pootočíš k sobě každý asi o 15 stupňů), tak tam sání od karburátorů vytváří jakési nespojené X, což se úpravou kanálů podaří jen částečně. Spotřeba při brnkačce se ani moc nezvedne, poznáš to spíš při využívání plného výkonu. A ten je o poznání lepší (v těch odkazech an TK moto kdosi píše, že má motorka o poznání lepší spodek :) , tak tenhle zázrak se mi nepodařil. Vespod nic, ale stačí podřadit.. Jinak se mi dřív stávalo, že některé kopce jsem jezdil 90 a řadil mezui 3-4 a vůbec to nejelo, dnes v těch místech vytáčím 3 ke 120 a čtverku mi to do kopce ještě rozjede ke 140 (orig. tacho), max rychlost dle tacho něco přes 170 s větříkem v zádech, ale na cca deset km úseku neklesla pod 160. Jasně, nestačíš na kámoše na japoncích v akceleraci .. ale když jedeš 120, tak je 120 stejných na jawě i hondě, takže moc nebrzdíš, a dá se opravdu o poznání líp cestovat v tom smyslu, že použitelná cestovní rychlost je opravdu vyšší. Jo párkrát se mi to vysypalo, ale takovej kouř zažila málokterá jawa, tak ji vždycky s láskou spravím kliku nebo udělám výbrus a jedu dál.
Jinak jsem nedělal na motoru nic, kompresní poměr kanály .. vše původní)
Někdo tam psal:
Osazení motoru dvěma karburátory má výhodu určitě v tom, že se budou válce plnit rovnoměrněji, otázkou ale je, zda to k něčemu bude... Pokud se zahladí a mírně vyleští příruba karburátoru dojde také k rovnoměrnějšímu plnění a bude to mít ten samý efekt co ty dva karburátory... :lol: Tak to je k smíchu, můžeš z toho mít úplně jiný motor, je fakt, že když si seženeš dobrej větší karbec a vyladíš to, pojede to líp taky a seřídit jeden karbec je jednodušší. Jikovy nejsou levý a pravý, proto já mám k jednomu horší přístup, ale po pravdě - když sunám karbce, seřizuju je mimo a pak je nasadím a jedu.. Když to uděláš tak 30x, budeš to mít třeba taky v oku, možná dřív :thmubup: Nemám moc čas se tím bavit dál, ale jednou bych rád. Motor potenciál ještě má, horší převodovka :|

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

27.5.2007 v 12:55 | Nahoru | #4
laďa prášil> barone Prášile já mám 250 a jezdí mě 190 ))

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

27.5.2007 v 16:43 | Nahoru | #5
zřejmě dobrej oddíl....

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

28.5.2007 v 18:02 | Nahoru | #6
laďa prášil>Heh, až pojedu na ecce, tak se ozvu.
Těch 170 bych chtěl totiž fakt vidět, už jenom proto, že má jawa točí při rychlosti něco přes 130 km/h (podle digitálu) už skoro 6000, takže mně ta tvá rychlost přijde docela nereálná

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

28.5.2007 v 20:25 | Nahoru | #7
laďa prášil>Jestli tobě třinda takhle lítá tak já to jdu poslat někam ze skály :D :D

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

29.5.2007 v 00:02 | Nahoru | #8
No já jsem nikdy nezpochybnil optimismus jawských přístrojů - mně otáčkoměr ukaz 3500 a podle digit sotva 2800.. No ale i subjektivně jede prostě mnohem líp..., když vidím nějakou jawku, bavím se tím jak proletím okolo.. a myslím to docela jawisty šokuje. Klidně přijeďte hoši, ale zatím stojím, bo letos dělám na jiné motorce a někt díly z jawy jsem půjčil - dal kamošům. Ale do prázdnin slibuju že budu jezdit. *yes* teda snad :( Ještě jedna věc - výfuky vyžadují úpravu- s orig se to dusí jako prase. Já jezdím tak, že mezi první a poslední přepážkou mám jen rovnou asi 35 cm coulku trubku. čili odraz od první přepážky stejný, únik plynů těma čtyřma dírkama taky, akorát ten tlumicí labyrint vynechanej. Chtěl jsem být kdysi ohleduplnej a ecologickej, ale namontoval jsem celý nový vložky a po 2 km po Ecce šly do skladu a následně jsem jima zamázal dluh za ten druhej karbec od kámoše, kterej teď navíc ale jezdí s mou maticí na hřídeli rozety....

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

29.5.2007 v 00:04 | Nahoru | #9
max rychlost dle tacho něco přes 170 s větříkem v zádech, :) :) no tak dobře, bylo to víc než větřík....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

9.6.2007 v 16:26 | Nahoru | #10
Myslíš, že ti to někdo žere? V tý rychlosti bys točil 10 000

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

9.6.2007 v 16:34 | Nahoru | #11
Vomi>kámoš jí má a už se jí roky nemůže zbavit....spotřeba vzroste takřka o 1 třetinu...bude se ti to pořát rozhazovat...nárůst výkonu jsem nezaznamenal bo v době kdy sem s nim jezdil sme na tom byli jeho 640 a moje 638 s jednim karbecem uplně stejně....nešl bych do toho ani zadarmo...esli toužíš po výkonu zkus vyšší obsah...paradoxně ti to bude žrát míň bo to nebudeš tolik točit...mašina bude líp sedět bo bude stavěná na větší rychlost a vůůůůbec....dobrej přechod z javiny esli nechceš rovnou litr je suzuki gs500e....s nostalgií na ni vzpomínám se slzou v oku :)

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

9.6.2007 v 18:05 | Nahoru | #12
Martin m>>
Jenom přibližně: 634 měla celkový převod na 4. myslím 4,68. Při 6000 ot motoru máš na kole 1280 x asi 2 metry obvod kola je 2560 metrů za minutu se rovná 154 za hodinu v km.. 638 se moc lišit nebude. A nebuď vulgární *yes* co víš ještě o jawě?
při 10 tis by měla asi 250.......... dobře, ať mi to nemusím přepočítávat: dejme tomu 230
Jenže za normálních okolností na 4 snad nikdy jawu na 6 tisíc nemůžeš rozjet.....
640 s jedním a se dvěma jede stejně - tak to jste někde udělali opravdu chybu.

120 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

10.6.2007 v 21:55 | Nahoru | #13
120 do kopce na trojku??? 170 maximálka s ,,větříkem" v zádech??? Reálný mi to přijde v zádech akorát se slušnym hurikánem. Pokud ale vozíš na zádech ještě baťůžek s motorem na nitormetan, pak se mi na jawce 170tka zdá už docela reálná...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

11.6.2007 v 00:17 | Nahoru | #14
To máš fuk, já se zase směju historkám o policejních pětikvaltovejch třiapůlách nebo kalifech :D a těch zaplombovanejch pětek co už jsem slyšel......

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

14.6.2007 v 17:24 | Nahoru | #15
laďa prášil>by mě zajímalo jak na Jawě ve 170 projedeš zatáčkou???když jawy moc dobře nedrží.dál by mě zajímalo jakto že se ti to nerozpadlo a že se ti to ještě za jízdy neseklo-nezadřels???? :puke: :puke: :puke: todle ti moc nežeru,natoč nějaký video a dej ho sem

Jawa 350 2 karburátory

16.6.2007 v 17:37 | Nahoru | #16
No, vývoj si vzžádal svoje daně, zadřel jsem myslím 2x na pístech, z toho jednou po jeho propálení, ale to jsem si všiml kazu při skládání motoru (ještě originální píst) a to bylo v nosi předtím, co jsem jel ráno do Hořic na TT ( no a zpáteční cestu za kamošovým HD s mojí ženou na palubě nevydržel. takže jsem jel posl 100 km na jeden), měl jsem potíže spíš se středovými ložisky, zadřel jsem ložisko i 2x do roka, ani tomu ten maník, co mi dělal kliky, nechtěl věřit... Pak mi řekl, že mám asi ložisko moc stažený čelem (dělaný nový z plnýho matroše), takže jsem trochu šábrem prohrábl díru a zatím dobrý (asi po šesté dělaná klika, ale střídám dvě).. teda nemám už tolik času jezdit ani náladu poslouchat řeči, když někam vyrážím... Poslední dobou kupodivu motor drží - a to jsem jezdil dřív i na syntetiku - teď už jen TSF . Letos už jsem 2x vyjel, jak jsem psal dole že to stihnu, problém pouze zadní tlumiče v pytli - olej mi vyšlehal ven při první jízdě, te´d to jen péruje a netlumí, což je v zatáčkách na nějakejch vlnách děs. No a o té rychlosti jsem nemluvil na okresní silnici - byl to úsek od Litovle, myslím Unčovice - Olomouc, čili dnes dálnice. Jinak mi nepříjde, že by jawa nějak blbě seděla, já jsem vlastně moc na jiné motorce nejezdil, jen co kdo půjčil, takže mi to připadá normální. Nikdy jsem něměl problémy se spojkou, co často píšou, taky se mi asi 3x vysypala převodovka (zubový spojky, řadicí vidličky, ohlá tyčka vidliček.. ) Jediný problém mívám s dobíjením, kdy mi ve vysokejch otáčkách začne svítit kontrolka dobíjení (a nedobíjí to) a někdy po ubrání sepne, někdy ne.. (podle mě snad je to materiálem uhlíků, po vyčištění uhl a kroužků to jede normálně dál). Video chystám, řěším jak přidělat foťák.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

1.4.2010 v 22:02 | Nahoru | #17
laďa prášil> ale triapuly byly 5 kvalty,... akorat jen par prototypu ,.. teda pokud se nemejlim ,... tak kamenujte

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

1.4.2010 v 23:34 | Nahoru | #18

Froggyc>laďa prášil> ale triapuly byly 5 kvalty,... akorat jen par prototypu ,.. teda pokud se nemejlim ,... tak kamenujte



tak to je filozofická otázka: říkáš byly - viděls nějakou? Teda pokud se nemejlim - a kdo ví, jestli se mejlíš? Viděls někdy rozdíl mezi 4 a 5 resp. už rovnou 6ti kvaltem?? Jestli ne, tak pak věř krkonošským poudačkám.
Tak kamenujte.....áááááááá pán je asi masochista, rád by si to užil

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

29.8.2010 v 13:05 | Nahoru | #19
heh , ty jsi opravdu prášil viť , nech si spravit tachometr , 170 totiž s bídou udělá gs 500, ER 5 toho má taky plný oči , a podívej se jakej má kroutící moment ta pětistovka a jakej má jawa. Čili je to fyzicky nemožné tady je eště nákej podklad http://jenikovo.mis..._MAIL_/upravy/37.htm kde je to opravdu nějak podložený výpočtama a ne planýma kecama , z jawy by se to možná dalo dostat ale nikdy ne bez úprav motoru , kdybys chtěl aby to jelo 160 tak prvně začneš převrtáním na maximální průměr válce snížením hlav a úpravou časování kanálů, odlehčením kliky laděným vejfukem a dál a dál , samozřejmě taky jinej karburátor nebo dva jak máš ty. Dejme tedy tomu že s tím jak funguje tachometr na jawě tak jsi jel asi tak 140 když to máš dobře seštelovaný.Jo a taky nechápu jak můžeš štelovat karburátory zvlášť asi máš nákej analyzátor výfukových plynů , já to teda dycky musesl seřídit na motoře podle zvuku a zátahu protože dost často se ideální nastavení směsi dost liší od toho továrního někdy až tři otáčky. Narazil sem tady na to náhodou , sháním informace čím se osazují nový karburátory do jaw , protože sou tam trysky bez čísel je to ten čínské krám a já nevim jesis ho tam mám strčit se clonkou a nebo bez clonky.

Jawa 350 2 karburátory

29.8.2010 v 17:24 | Nahoru | #20
z kopce sem třiapůli roztočil na tachometrových 150km/h ...170km/h je už asi přehnaný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory

29.8.2010 v 18:01 | Nahoru | #21

Ároš> heh , ty jsi opravdu prášil viť , nech si spravit tachometr , 170 totiž s bídou udělá gs 500, ER 5 toho má taky plný oči , a podívej se jakej má kroutící moment ta pětistovka a jakej má jawa. Čili je to fyzicky nemožné tady je eště nákej podklad http://jenikovo.mis..._MAIL_/upravy/37.htm kde je to opravdu nějak podložený výpočtama a ne planýma kecama , z jawy by se to možná dalo dostat ale nikdy ne bez úprav motoru , kdybys chtěl aby to jelo 160 tak prvně začneš převrtáním na maximální průměr válce snížením hlav a úpravou časování kanálů, odlehčením kliky laděným vejfukem a dál a dál , samozřejmě taky jinej karburátor nebo dva jak máš ty. Dejme tedy tomu že s tím jak funguje tachometr na jawě tak jsi jel asi tak 140 když to máš dobře seštelovaný.Jo a taky nechápu jak můžeš štelovat karburátory zvlášť asi máš nákej analyzátor výfukových plynů , já to teda dycky musesl seřídit na motoře podle zvuku a zátahu protože dost často se ideální nastavení směsi dost liší od toho továrního někdy až tři otáčky. Narazil sem tady na to náhodou , sháním informace čím se osazují nový karburátory do jaw , protože sou tam trysky bez čísel je to ten čínské krám a já nevim jesis ho tam mám strčit se clonkou a nebo bez clonky.



Rozhodně s clonkou
Nejsem Prášil Vít, ale Laďa, to se opravdu píše s Ď.
Nemám jiný důkaz, a neříkám že to je max, co se to roztočí, ale ke konci je trochu vidět, že to trochu jede. Nesrovnávej nesrovnatelné, tedy moji jawu a tvoji, jenikovo misto znám. Viděl jsem i lepší 350 s klapkama.. ta je asi lepší než moje.. Říkám jenom, že mi jede dobře. Nakonec v rozvodu pístem a klapkama není až takový rozdíl v maximu, spíš v průběhu. Bych řekl.
Na dvoutaktních dvouválcích se závodilo od šedesátých let tak do roku 85 nebo dýl a nevšiml jsem si, že by někdo na závodech měl vedle sady trysek anylyzátor výfukových plynů... to bys asi mnoho lidí pobavil.
nemám motor kde změřit (resp. zaplatí mi to někdo?), nemám navigaci, abych změřil rychlost přesně, hádat se s každým opravdu nemůžu. Co jsem napsal, o tom jsem přesvědčený, ale nepřesvědčuju.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

29.8.2010 v 18:03 | Nahoru | #22
Jediné srovnání - pošli svoje video, to je moje, jak jsem říkal, že ke konci to celkem jede. Tvoje tak nikdy nepojede, zvlášť s karburátorem PRC
http://www.dailymoti...x6j3on_p2140126_auto

Jawa 350 2 karburátory

29.8.2010 v 18:04 | Nahoru | #23
Základ je snížit hlavy, vyleštit kanály a zašpuntovat kliku

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

30.8.2010 v 22:10 | Nahoru | #24
laďa prášil> To je dobrá práce .To mi připomíná mladá léta.Jen jsme z toho tak nevystrkovali prdel. Stačilo trochu koleno
Jedeš to hezky !

Jawa 350 2 karburátory

30.8.2010 v 23:17 | Nahoru | #25
No........místní oblíbená trať, asi jako na u vás Svatú Horu, ne??

Jawa 350 2 karburátory

30.8.2010 v 23:20 | Nahoru | #26
Přece na tom nebudu sedět jako panák, ještě když to natáčím , ale jedu v kombinéze, to v Ostravě jezdil borec nahý na kruháču na pincku nahý, dal tuším 21-nebo 23 kol, než ho sbalila VB a vysedal též.. asi se mu dobře chladily spermie, bylo to pozdvižení , jak to viselo

Naposledy editováno 30.08.2010 23:20:51

Jawa 350 2 karburátory

30.8.2010 v 23:47 | Nahoru | #27

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

31.1.2011 v 00:38 | Nahoru | #28
laďa prášil> No po dlouhý době sem se semka přihlásil a musim ti tedy odepsat na tvůj komentář. K mýmu pravopisu dík, vim že se viď píše s ď. Dále já video natáčet nebudu a ani nejni potřeba, já netvrdím, že mi jawa jede 170 mě jede normálně jako každýmu jinýmu, spíš mi záleží na spotřebě, protože na tom nejezdim jen za humna ale vobčas i trochu dál. Pak schválně jestli víš k čemu tam ta clonka je? Vona totiž pozmění průběh kroutícího momentu, takže se zvedne výkon v oblasti otáček okolo 2500-3500 což je normálně nejpoužívanější oblast a trochu spadne vršek. Nevim kdy se závodilo na dvoutaktních dvouválcích, ale to srovnáváš nesrovnatelný ty, na motoru jako je jawa se závodilo možná v těch 60tých letech. Na videu toho dvakrát moc vidět nejni, jede to slušně na jawu ale ne 170, vono je už těch 170 celkem fofr a jak sem ti řekl je problém to vydolovat z pětistovky. Mou jawu neurážej už viděla kousek světa a vypadá to, že ještě někam vyrazim. No a se sníženýma hlavama a odlehčenou klikou jsi svět nezbořil. A promě za mě si třeba mysli klidně dál že jsi s tím jel 170 nebo i víc, ale nejni ti trochu divný, že tolik lidí co se zabejvá úpravama a to i vo hodně rozsáhlejšíma než ty to prostě na 170 nevyženou, vypadá to že jsi asi největší borec v republice a divím se že jsi si s tím neotevřel nákou firmu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory

31.1.2011 v 11:11 | Nahoru | #29
Sory, ale asi ses pro dlouhé době přihlásil a jsi mimo mísu. Já nikdy nepsal, že mám odlehčenou kliku a snížený hlavy. Nemám.
Jo.... ta clonka, to je hotový zázrak O příznivém vlivu na motor bohužel nemůže být řeč.. tuhle pičovinu tam namontovali kvůli přísnějším hlukovým normám... A údajně "bez podstatného vlivu na výkon" - no říkám, hotový zázrak. A jestli jsi myslel moje video.. Natočím v létě jiný, máme jawy dvě, úplnou serii 638, tak to srovnáme.
Čím jsem urazil tvoji Jawu??? Že nepojede jako moje? Ale to není urážka. Moje zase nemá takovej krouťák vespod.
Já píšu co píšu, protože jawu se dvěma karbcema mám, na rozdíl od většiny lidí, co ji ani neviděli.
Karburátor z PRC (people repoblic of china). To není ani urážka karburátoru.

(reakce na) Jawa 350 2 karburátory

31.1.2011 v 14:36 | Nahoru | #30
laďa prášil> laďa prášil
14/1138
Šternberk

IP:88.102.247....
Základ je snížit hlavy, vyleštit kanály a zašpuntovat kliku

Z tohodle sem pochopil, že jsi snižoval hlavy a lehčil kliku.
tady je soubor s grafem se clonkou a bez clonky http://leteckaposta.cz/814051695 . Boužel už nevim z jakých stránek je. A z toho grafu pozná každej, že něco jako hlukový limity sou krávovina. Důvod přidání clonky je zmenšení propadů při přechodech režimů karburátoru. A tady ještě něco z jawamanie : vysledky z brzdy : motor 638 /8 vybrus tk kit /doutniky /2000km najeto /dva lambdou serizovany karburatory = 38.3Nm 26.3k po dvou letech letos - motor ten samej 20000km jeden karburator serizenej od oka (ale myho ) - 38.8Nm 25.5k a i pro lepsim prubehu - myslim ze rozdil je tak zanedbatelnej ze se to skoro vejde do vlivu pocasi :-/ a za ty starosti ty dva karbce nestoji
Takže fakt nevím jak jsi dokázal tak vysoce zvýšit výkon pouze přihozením dalšího karburátoru, tadle úprava ti přidá tak dva koně a samotná nemá význam, takže dál tvrď že to jede 170.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist