Myslel jsem si ze tim, ze jsem si koupil novou baterku, se muj problem s obcasnou neschopnosti nastartovat vyresi (hlavne kdyz dyl stala), ale vcera jsem opet jezdil s rozsvicenym dalkovym svetlem asi 120 km a pak zastavim a uz jsem to nenatocil (ale behem cesty jsem asi jeste 5x vypinal motor a pokazde jsem nastartoval bez problemu).
Zajimalo by me, zda je to tim ze alternator nestacil dobijet to, co si obe svetla brala, protoze pak se do toho jeste pridal vetrak a nebo tim, ze je proste dobijeni nastaveno na strasne malo nebo funguje spatne. Je fakt ze kdyz jsem novou baterku kupoval. Pri nastartovanem motoru a volnobeznych otackach ukazovala baterka nejakych 12,7V a po zvyseni otacek neco kolem 13,5V. Tak ze to vypada, ze altik dobiji, ale nejspis malo, kdyz po 120 Km jizde byla baterka uplne vyzdimana. Zajimalo by me, kde se u farosa da nastavit to dobijeci napeti/proud ? Urcite tam je na to nejakej regulator, ale ja to jeste moc nemel cas zkoumat nezkoumal.
Poradte prosim .... diky
Jinak já kupoval fungl nový Ignitech,ale od borce na inzerát za 1500Kč.Stačí zagooglovat a budeš chytřejší.
Jinak novej Ignitech přímo na CBR 900RR,2500Kč
Naposledy editováno 02.06.2008 10:09:59
Zkus to proměřit jak to dobíjí...
Já jsem objednala relátko z ignitechu a teď je vše OK.
Jen pozor..mohl by to být i altík...A to je potom docela prda..
Já si nechala za pár peňez převinout starej ale když jsme tu elektriku dělali napadlo mě že bych ho koupila novej aby bylo všecko vyměněný...
chlap volal do jedný firmy a tam mu řekli že altík na CBR 900RR 96. stojí 20 litrů bez daně..Takže maso!!!
hen heeeen>a tomu odpovídá i to, že si měl před tím špatnou baterku, regulátor se totiž na Fároších sere právě v době, kdy baterka zeslábne a dává málo, pak to odnese regulátor.
jak může slabá baterka odrovnat regulátor?
ivitko>Ahoj..Měla jsem podobný problém a stejné potíže..Buď jsem svítila, nebo nešly budíky, nebo motka chcípala...
Zkus to proměřit jak to dobíjí...
Já jsem objednala relátko z ignitechu a teď je vše OK.
Jen pozor..mohl by to být i altík...A to je potom docela prda..
Já si nechala za pár peňez převinout starej ale když jsme tu elektriku dělali napadlo mě že bych ho koupila novej aby bylo všecko vyměněný...
chlap volal do jedný firmy a tam mu řekli že altík na CBR 900RR 96. stojí 20 litrů bez daně..Takže maso!!!
jak pisou ostatni, Ignutech, nebo vape to jisti.
Jinak altik jsem nasel za 1870 s dani
Číkus>hen heeeen>a tomu odpovídá i to, že si měl před tím špatnou baterku, regulátor se totiž na Fároších sere právě v době, kdy baterka zeslábne a dává málo, pak to odnese regulátor.
jak může slabá baterka odrovnat regulátor?
cece logicky by ho mela spis setrit - slaba bnaterka- hodne to nabiji - malo se toho zkratuje....
ale obvykle tomu KO baterka neudela dobre, nevim proc, pro me je proste tohle reseni(zkratovat prebytecnej proud) ponekud postaveny na hlavu
Originalni honda dil za 7800 na partsdepot.cz
Číkus>hen heeeen>a tomu odpovídá i to, že si měl před tím špatnou baterku, regulátor se totiž na Fároších sere právě v době, kdy baterka zeslábne a dává málo, pak to odnese regulátor.
jak může slabá baterka odrovnat regulátor?
pan technik koukám zavítal i na toto vlákno, ale na tohle jsi i ty krátký, to je prostě specialita Hondy, Hodna dokonce doporučuje díky tomuto prazvláštnímu jevu vyměnovat baterku za zcela novou každé dva roky, i v případě, že je dobrá a funkční... mimochodem regulárot se dá lehce odpálit i roztlačením. Pokud tam pak šoupneš Ignitech, tak už pak máš pokoj a dokonce i roztlačování přežije, zeptej se každého sevismana co dělá Hondy a řekne ti "jestli máš starou slabou baterku, okamžitě vyměn, jinak odpálíš regulátor"...
Naposledy editováno 02.06.2008 14:02:05
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 900RR - jak nastavit regulator dobijeni
JE FAKT ZE JSEM JI V MINULOSTI PARKRAT ROZTLACOVAL, tak ze asi fakt ten regulator. - slaba baterka tam byla urcite, nebot po delsim odstaveni, hlavne na podzim a zacatkem jara uz to nenaskocilo.
Nabil jsem plne baterku a zjistil tohle:
NENASTARTOVANO
12,78V - nic zapojeno
12,70V - klicek + zarovky na palubovce
12,60V - parkovacky
12,32V - parkovacky + potkavacky
12,14V - parkovacky + potkavacky + dalkovky
SPUSTENY MOTOR NA VOLNOBEH
12,90V - volnobeh s nicim
12,32V - volnobeh + parkovacky a potkavacky
12,10V - volnobeh + parkovacky, potkavacky a dalkovky
12,10V - volnobeh + parkovacky a potkavacky + vetrak
11,95V - volnobeh + parkovacky, potkavacky a dalkovky + vetrak + blinkr
SPUSTENY MOTOR NA 3500 ot/min
13,90V - volnobeh s nicim
12,44V - volnobeh + parkovacky a potkavacky
12,23V - volnobeh + parkovacky, potkavacky a dalkovky + vetrak chladic
Regulator jsem jeste nemenil. Hadam ze tam bude puvodni. Kde presne ho mam hledat a jakej je k nemu pristup ?? diky
Dobíjanie funguje spoľahlivo a perfektne !!!
coz se mi teda nezda, kdyz mi to uz 2x vysalo baterku.
Jeste mam takovej poznatek a to je ze baterka se vetsinou vystavy az po delsi jizde. Problemy se startovanim vubec nepocituji, kdyz jezdim jen do prace. Coz je jen asi 11 Km a na potkavacky. Tzn. v tomto pripade to nejspis nejak dobiji.
Ale jakmile jedu treba hodinu nebo dve skoro v kuse s dalkovkama a protoze je vedro, je velka pravdepodobnost ze i vetsinu jizdy i s vetrakem, tak je baterka kaput.
Nejspíš ti to nedobíjí ani při krátkých jízdách, ale nestihne se tolik vyšťávit baterie svícením, jako při dlouhé jízdě.
CITUJI z MOTORIDE.SK
Prepni multimeter na meranie jednosmerného napätia a nastav na rozsahu napätie 0-20 (50) Voltov. Spoj meracie káble multimetra s pólmi na baterke (nezabudni na správnu polaritu).
Naštartuj motocykel a zvýš otáčky na 2500ot./min.
Zmeraj napätie na baterke
tzn to nenabiji....
prvni vec je zmerit altik - do regulatoru vedou tri draty ... z nej 2-4(vetsinou) rozpojis ten konektor co jde DO regulatoru a nastartujes a na volnobeh zemris tyhle draty mezi sebou, dej si nakej vetsi rozsah na voltmetru, na volnobeh tam bude kolem 60V
tzn prvni s druhym, druhej s tretim, prvni s tretim - na vsech musi byt napeti +- stejne.... jo a musis to (multimetr) mit prepnute na stridave napeti (AC)
pokud OK, je to pravdepodobne regulator - ja bych ale jeste zkusil ten vystup z regulatoru dotahnou na baterku - u hondy sice je pravdepodobne ze to bude regulator, ale treba me to delalo vedeni, kdyz sem to zapojil jak pisu tak to dobiji OK....