Všichni víme, že nové běžné gumy kloužou dokud se "nezajedou", což je nějakých 100-150km. Nicméně člověk může tíhnout k tomu jet připosraně a "zajet" si jen poser pruh uprostřed gumy.
Zajímalo by mě, jak se taková guma začne po těch 100km chovat při náklonu, kdy se styčný bod vozovky a gumy dostane mimo poserkruh? Bude to klouzat, protože tam ta guma není "zajetá"? Nebo se i poserjízdou "zajede" celá pneumatika? Díky!
1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy
Všichni víme, že nové běžné gumy kloužou dokud se "nezajedou", což je nějakých 100-150km
Tak třeba já to slyším prvně
Řekl bych, že stačí mít ty gumy zahřáté(pár km) a dál bych to neřešil
jet připosraně a "zajet" si jen poser pruh uprostřed gumy
....máš zmatek v názvosloví, poserpruhy jsou to po krajích, ne to uprostřed2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poserpruhy
3 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy
Ochrannej šlem na gumě není potřeba sjíždět 150 km a jestli se ti uprostřed gumy udělá ploška po 100 km, tak máš něco špatně. 10-20 km a můžeš zvyšovat náklony.
Naposledy editováno 10.03.2018 21:09:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poserpruhy
HornisGSX píše: ta guma neni napustena vubec nicim!!! je jen cakla mazivem aby sla dobre vytahnou z formy!!!! nechapu myty o 300km najezdu aby se ojelo ono mazivo!!! stci par km opatrne nez se guma prohreje a trada.....
Je to tak, je to výmaz formy pro snazší vyjmutí pneumatiky. Ale je pravda i to, že konzervuje povrch proti rychlému stárnutí.
Těch 300 km není až takový mýtus. Je to spíše pojistka prodejců a přezouvačů pneumatik. Ti nemůžou vědět, jak kdo jezdí a za jak dlouho dokáže mastnotu ojet. Ale je téměř jisté, že po 300 kilometrech už tam nezbude žádná taková, která by mohla být nebezpečná. Někdo to dokáže olítat po pár kilometrech, někomu to trvá déle - záleží to i na typu motorky a ročním období. Ono to vzniklo tak, že občas nějaký trotl nazul nové gumy, vzal za plyn v první zatáčce a pak se nestačil divit.
1. Kde jsem přišel k tomu klouzání? Při odvozu nové moto ze salonu jsem byl až dost posraný z váhy a pneu byla mimo hlavní zaměření. Po roce a 13k Km jsem měnil gumy a fakt klouzaly. Mimo toto, technik hýřil historkami machrů, co odjeli na nových gumách a za dvacet minut volali...
2. děkuju za objasnění, že poserpruh není to uprostřed, ale komplement ojeté části pneumatiky (beru to, ale fakticky už to není pruh - ani geometricky a ani jinak).
1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy
1100Virago píše: Je to tak, je to výmaz formy pro snazší vyjmutí pneumatiky. Ale je pravda i to, že konzervuje povrch proti rychlému stárnutí.
.... Ono to vzniklo tak, že občas nějaký trotl nazul nové gumy, vzal za plyn v první zatáčce a pak se nestačil divit.
Já znám jednoho profíka (firma), opravuje motorky, přezouvá gumy a určitě není trotl, přezul, vyjel ze svého servisu, po 100m vjížděl na hlavní, vzal za to a už ležel.
Bylo to v létě, šla tam nějaká hezká holka v minisukni, krev se mu přesunula do "chlapského" mozku a bylo to. To jen že se sezóna blíží, tak neblbněme
Hofos píše: bandit70> Myslím si, že každý motorkář řeší vlastní bezpečnost, vč. chování pneumatik a to bez ohledu na typ motocyklu!
Jo, to jo, pokud to máš takhle, tak je to ok. Ale mě po přečtení Tvého zadání ( a možná i banditovi70 ) přišlo, že prioritně řešíš to, abys neměl poserproužek..
1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poserpruhy
Jestli chces i "ochlupeni" tak das 200,-. Jenom je problem s klukama s NCkama.....vozej u sebe smirgl a "chlupy" z toho sundavaj.
Proste to neradi videj. Vo co jim kurvba jde jako....
GL1 píše: Piwell> ´plně v dobrém, v kterém roce to bylo ?
2014, po nějakých 6 - 7 letech ježdění na velkých motorkách. Měl jsem teda mnohem silnější stroje už předtim, tohle byl jen sranda stroj za pár korun (už léta vlastním víc motorek současně) . A předtim různý jawky. O to víc jsem sám sebe překvapil.
Naposledy editováno 11.03.2018 07:15:37
1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy
Naposledy editováno 11.03.2018 07:32:14
1 reakcí na tento příspěvek Poserpruhy
Benda1 píše: S tou tvojí lokomotivou ty gumy zajedeš během 50km. Poser pruhy na takovém klunkru budeš mít pořád, protože bys musel předělat výfuky a plotny,aby ses dodtal na kraj. U některých cestovních pneumatik to ani není možné /bočnice je téměř svislá/
Tak definice "poserpruhu" sice nikde asi neexistuje, ale já mám spíše za to, že to je neojetá oblast gumy, kam by to sice na dané gumě a stroji klopit ještě šlo, ale kam už to pilot nenaklopí - pro, poněkud neuctivě vyjádřeno, "připosranost". Toť můj pohled na věc...