Můj plán byl, ve 24 letech si udělal papíry na A a koupit si chopper do 150 tis, které jsem si v práci pomalu našetřil. Snem co mám je harley. Líbí se mě jeho tvar, jeho zvuk, jeho historie.. Ale jak píši, opravdu nic o tom nevím, nikdo z mého okolí na motorce nejezdí a nemám kde brát informace či inspiraci. Bojím se koupit něco, co bych nezvládl, nebo čím bych mohl někoho ohrozit. Nevím jak je to posléze s technickou, jakým strojům se mám vyvarovat a jaké naopak mám vyhledávat. Je rozumné, abych si hned pro svůj první stroj pořídil motorku s obsahem nad 1000?
Co jsem procházel internet, všichni nabízí stroje ze „staveb“ za aktuálně bezkonkurenční ceny. Mám ale pochyb, aby mě s tím při technické nevyhodili. Je to jen obava, či je na tom něco na reálném základě?
Pokud mi někdo hodný poradí kde si o tom počíst nebo napíše nějaké zákl. informace, budu neskonale rád.
Děkuji,
Ondra
Některé rady jsou napiču,některé mají smysl ...posměváčky a blbce poznáš za chvíli...opakují se a odfiltruješ je s přehledem.
Ty jsi alespoň specifikoval představu o stroji ...o to lépe se ti bude hledat.
Až si načteš ,pokládej konkrétní dotazy.
V tvém úvodu vidím jeden dotaz ,který je konkrétní....chopper nad 1000ccm do začátku?....za mě ano, projev motoru tě bude bavit víc než slabší kubatura.
Naposledy editováno 07.09.2016 07:23:29
1 reakcí na tento příspěvek Rady pro naprostého nováčka.
puffybodie píše: Harley jsou predrazene az hruza. Je to jen lakadlo ala iPhone. Kdyz chces do 150 neco slusneho, tak se divej u Yamahy, Hondy, Kawasaki, Suzuki. No a jinak na kochacku se da dobre jezdit i s nejakym nahacem, bude to okolo 50 v pohode, navic se to lepe ovlada.
Pod toto se podepisuju...
Druhá věc je ta, že H-D jsou všeobecně rozměrově trošku menší, než japonská konkurence, což platí obzvláště v případu Sportstera. Samozřejmě, že všechno se dá jakýmsi způsobem upravit (předkopy, vyšší řidítka apod.), ale pokud měříš více než cca 180cm, tak ti bude Sportstřík s největší pravděpodobností trošku malý. Nad 180cm bych se už rozhlížel po strojích od řady Dyna směrem nahoru, ale to už jsme zase trochu jinde cenově. H-D má jednu nespornou výhodu proti ostatním motocyklům v téhle kategorii. A to, že při případném následném prodeji si docela drží cenu, takže na něm neztratíš tolik jako třeba v případě nějakého japonského stroje. Ale ani u japonských motorek to není nijak dramatické. Celkově si choppery/cruisery drží cenovku, na rozdíl např. od různých supersportů apod.
Každopádně jedna asi záasadní rada. Neupejpej se, oslov ve svém okolí pár lidí, kteří podobné mašiny sedlají a navaž kontakty. Pár lidí tě možná pošle do prdele, ale to budou sebestřední kreténi, se kterýma je zbytečné ztrácet čas, ale drtiv¨á většina bude jistě vstřícná a ráda s tebou pokecá, nechá tě na motorku sednout (projet určitě ne!!! ) a poradí konkrétněji.
Na tohle téma by se dala napsat disertační práce o několikasetstránkovém rozsahu, proto se raději opravdu osobně seznamuj a roztřiďuj si jednotlivé názory. Letošní sezóna už je bohužel z větší části za náma, takže máš na správný výběr poměrně dost času, přičemž můžeš do prasátka třeba ještě něco přihodit a na jaře možná vyjedeš na té své vysněné. Hlavně žádné zbrklosti při výběru a kupovat pouze s někým, kdo nebude v nákupu emočně zainteresovaný
Tím chci říct, že začátečníkovi bych doporučil vyzkoušet toho víc a najít si ten svůj "šálek kávy"...
Asi bych na začátek koupil VT 600C Shadow(když dáš po čase, až se rozjezdíš trochu vyšší řídítka ala Street Bob, tak vypadá super!), nebo VT 750 Spirit Shadow....
Honda je pověstná uživatelskou vstřícností svých strojů a vysokou spolehlivostí
Spolehlivé jsou i ostatní japonští konkurenti.Třeba taková Kawasaki VN 800A Standard je asi nejpovedenější kopií HD Softail.Fakt krásná motorka!
Na začátek budou tihle střední japončíci ovladatelnější a příjemnější.HD a třeba i Suzuki se svými VS Intrudery už mají tolik žádaný charakter, který je ale v počátku spíš na obtíž ...
Strašně pak záleží, jestli se ti líbí chopper, nebo cruiser, power cruiser ??
Jo a třeba takový LS 650 Savage(Suzuki) má jak charakter, tak nízkou cenu, hmotnost i bezůdržbový převod řemenem Je ale opravdu hodně malý ...
Pokud by tě cokoli zajímalo, klidně mi napiš.Rád poradím i pomůžu s výběrem, příp.koupí...
Jo a rozhodně nedávej všechny prachy do motorky! Nezapomeň na výbavu, oblečení, pojistku, přepis, dopravu a v neposlední řadě na počáteční servis a fakt, že každá ojetina má nějakou tu vadu, která čeká na tebe a tvoji peněženku!A kdyby náhodou ne, tak jen dobře a taky za něco musíš jezdit .
No a tato kategorie je o úpravách a doplňcích(třeba brašny se na cestách hodí a novej lak podle tvých představ tě zajisté odliší od zbytku motosvěta a dodá tvé nové lásce patřičný punc výjimečnosti
Naposledy editováno 07.09.2016 20:33:09
Ale teď jsem kouknul na bazar třeba na K. VN800.
Jsou tam moc pěkné stroje v parádním stavu, i dost starší ročníky vypadají skvěle.
A cena velmi příjemná.
Jestli máš 150 tis., tak si na bazaru kup nějakého japonce.
A hlavne ... za sezonu ci dve budes mit mnohem jasneji na cem chces doopravdy jezdit. Bez urazky, ale pokud jsi dotez sedel akorat na babete, tak jeste nevis jaka je tvoje vysnena motorka. Velikost, ovladatelnost, projev motoru, atd atd. Klidne se muze stat ze po dvou sezonach zjistis ze te to tahne nekam trochu jinam nez jsi si puvodne predstaval.
Ja se na zacatek taky koukal trochu po mensich coprech, neb se mi hrozne libi. Ale ty jsou preci jen drazsi a tak jsem si na zacatek koupil obycejneho nahace a .... no dneska o coprech uz ani neuvazuju, neb jsem zjistil ze me bavi ta ovladatelnost a mrstnost a ze sem tam preci jen rad jedu svizneji. A do budoucna koukam spis po nejakem malem obratnem cestaku, hlavne kvuli pohodli a ochrane pred vetrem:)
Jen si rikam, jestli nemas, aby sis ho udelal driv, nez cokoli pujdes koupit. Treba uz v autoskole se muze stat, ze te to prestane oslovovat. Potom by pak byly vsechny plany k nicemu, ze. Pokud uz noty mas, tak vyse napsane ignoruj.
Krom toho, vzdycky mam tendence radit zacinat na mensich strojich, kde si vypracujes zdrave navyky ovladani motorky, bude to jednoduzsi krotit a tak dale, ale nejsem si jisty, jestli to v kategorii chopperu taky prosazovat. Vim zcela jiste, ze existuji 125ccm choppery, ze kterych bys mohl "postoupit" na 600cc japonce, treba intrudera, no a finalne HD. Ale je to cesta dlouha. Spoustu lidi rovnou skocilo na velkou motorku a taky jezdi. Jen urcite stravili spoustu let na motorce jizdou v obavach, doufajic, ze zvladnou jakoukoliv situaci pred nima. Tak kdo vi, co je lepsi...
Mozna jedna vec, kterou jsi mohl opomenout. S malym rozpoctem na HD (ano, na HD je to malo penez), pocital jsi taky s tim, ze budes potrebovat nakoupit vybavu pro sebe? Helma, boty, bunda, rukavice? Tohle te podle narocnosti muze vyjit na cokoliv mezi 10 000 az 50 000Kc. Krom toho, mozna motorka co koupis, bude potrebovat zakladni servis. Oleje, filtry, mozna i brzdovy desticky a pneu. To te taky muze vyjit na cokoliv mezi 5 000 az 20 000Kc. Kamarad rad pouziva odhadem 10% hodnotu vozidla, jako castku pro servis po koupi.
Vse s penezma rikam proto, aby ses nedostal do situace, kdy si koupis motorku snu a jeste rok budes setrit a utracet, nez se vlastne svezes. Pokud si s tim nepocital a nemohl se dockat jizdy na silnici, japonska motorka ti usetri penize a ty pak utratis, abys mohl jezdit.
Tak ti preju uspech a brzkou jizdu na svem snu.