globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektrika - Yamaha yzf r6 2005
13.5.2015 v 09:26
Zdravím všechny.

Teď na jaře jsem nechával na motorce dělat tlaky, kontrolu ventilů, rozvodů, výměnu oleje ve vidlicích, kontrolu spojky. Všechno bylo v pořádku. Dojel jsem ze servisu cca 35km a vše v poho. Pak jsem najel dalších 170km a motorka najednou začala chcípat. Už jsem to tu jednou na fóru řešil a TPS čidlo to určitě není.

Popis problému:
Jel jsem na akci a v půlce cesty při dojíždění motorka začala chcípat, nedržela volnoběh, musel jsem přidávat ustavičně plyn, aby nezdechla. Nakonec jsem dojel na místo. Přespal a druhý den vyrazil domů a najednou všechno ok. Další den jsem se jel projet a opět bez problému (150km) a při zajetí do garáže motorka chcípla a už jsem ji nenastartoval. Ok, baterka se vybila. Takže nabít baterku a jde se zjišťovat proč.

Baterka je cca jetá sezónu.
Moje zjištění:
Baterka bez zátěže - 12,8V
Po zapnutí klíčku - jsem se dostal na 14V - říkám si paráda (volnoběh)
Po zahřátí mašiny (60-70C) - jsem vypl zapalování, odpojil regulátor a měřil fáze na prázdno ze statoru.
Všechny 3 fáze - 18V-20V na prázdno - to bych řekl v pořádku
Zapojím regulátor a měřím na vývodu regleru na baterku - 13,4-13,6V
Potom měřím na baterce a tam 13,15V. Příjde mi to divný, už jen z hlediska toho, že při studené mašině tam bylo víc jak 14V - ale nemám ověřený, že to tak je pokaždý.
No a jakmile zapnu světla, blinkry nebo sepne sahara, sem na 12,6V. Tak a teď babo raď, kde je problém ? :D

Kde hledat chybu ?

Elektrika - Yamaha yzf r6 2005

13.5.2015 v 11:53 | Nahoru | #1
18 - 20V bez zátěže, na volnoběh je celkem v pořádku, při cca 5000RPM by se mělo pohybovat mezi 50 - 80V. Nejlepší je ale změřit klešťákem proudy ve fázích - musejí být stejné. Jak nejsou, může být buď vadné vinutí statoru (po ohřátí se vlivem tepelných dilatací přeruší), nebo je jedna fáze vyřazena buď přerušením, nebo naopak zkratem některé diody v regleru, popř. proraženým tyristorem. "Ztráta" jedné fáze znamená třetinu výkonu pryč a to na toto chování bohatě stačí. Nota bene pokles napětí při zvýšení zátěže jasně značí nedostatečný výkon dobíjení.
Pozor ale na to, jestli motorka třeba nepadla na levou stranu - kolega před léty na R6 2002 měl podobné chování (jemu ale nedobíjela furt, ne jen až po ohřátí) a nakonec v alternátoru volné létaly nějaké malé podkovovité podložky-závlačky (??? - nepovedlo se zjistit, odkud pocházely), podřely vnitřní obvod rotoru a osekaly pólové nástavce statoru. Vinutí bylo v cajku, proto dle měření odporu byl stator v cajku a i rozdíly v napětí bez zátěže nebyly patrné. Prozradila to až nesymetrie proudů. Nakonec z něj vylezlo, že mu kámoš motorku položil, když dal při rozjezdu moc plynu a podjel mu zadek. Náraz na levé víko stačil na vznik této paseky. Takže vyrobit si přípravek spojením tří žárovek 24V/21W do hvězdy, ten napojit místo regleru (aby se vyloučil případný liv chyby v regleru), nastartovat, držet jen nízké otáčky (aby žárovky neshořely) a klešťákem změřit proudy ve fázích a jak nebudou pintlich stejné, tak vypustit olej, sundat levý dekl a kouknout na stator.

Elektrika - Yamaha yzf r6 2005

13.5.2015 v 12:06 | Nahoru | #2
Ok, vyzkouším. Nicméně levý víko jsem již sundával taky a jen tak okem vomrkl stator a vypadal v pořádku. Žádný binec jsem nikde neviděl, nic zčernalýho, stator vypadal jak nový. Proměřím a napíšu výsledek. S motorkou jsem padl, ale dalo by se říct, že to bylo měkký přistání, více méně jen dobržďování ve struze, kde se mi kousla přední brzda, já letěl přes řídítka a motorka se položila - spíš opřela o pravý bok, navíc do trávy. Ale vše bylo ok.

Elektrika - Yamaha yzf r6 2005

13.5.2015 v 16:19 | Nahoru | #3
vyloučil jsi nádrž nečistoty v ní a správnou fci palivového čerpadla aby jsi mohl jít po kabelech a elektrice

Elektrika - Yamaha yzf r6 2005

13.5.2015 v 19:50 | Nahoru | #4
Nádrž jsem vylil a žádný borčus tam nebyl. Jak vyzkouším čerpadlo, že funguje správně ?

Elektrika - Yamaha yzf r6 2005

14.5.2015 v 17:23 | Nahoru | #5
Motorka jasně nedobíjí, takže kontrolka paliva a čerpadla zase tak nezbytná není. A to vjetí do škarpy nemohlo s alternátorem nic provést, kor když si motorka lehla na pravý bok a magneto je vlevo.

Elektrika - Yamaha yzf r6 2005

18.5.2015 v 08:11 | Nahoru | #6
Vyřešeno - zoxidované kontakty a motorka již dobíjí jak má. Díky všem za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 harwey10 35 5.2.2024 v 13:58 Gahan37


TOPlist