globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje ve vidlích
29.12.2013 v 20:10
Zdravím chlapáci,chtěl bych se jen zeptat.Uvažuji o výměně oleje v předních vidlích FZ1.Dostanu olej ven spodním šroubem?
Předchozí
1 2
Následující

Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:13 | Nahoru | #1
Dej to do servisu

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:20 | Nahoru | #2
měnit olej u této vidlice jen tak opravdu nemá smysl, pokud tam nechceš dát jiné pružiny nebo celé catrige

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:30 | Nahoru | #3
Jen tak po 7 letech .

Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:34 | Nahoru | #4
To sice dostaneš, ale je dost velká pravděpodobnost, že se ti jedna s cartrige protočí a jsi v hajzlu. Já se letos nasral, udělal jsem si přípravky a rozebral jsem to komplet. Je to velká pakárna. Doporučuju ti to fakt hodit nechat udělat.
Ten čas co mi zabrala výroba těch přípravků na povolení a to, že jsem je poprvé složil a špatně jsem si přeložil nastavení vrchní části(takže rozborka a doladit)-ti za to nestojí. Ty vidlice už jsou opravdu složité. Na jednodušších šavlích jsem to taky vylíval spodkem a pohoda. Tady, pokud jednu povolíš a vyleješ a druhá se ti protočí, tak jsi vprdeli. Navíc se ti tohle může stát i při dotahování(začne se ti protáčet a nedotáhneš měděné těsnění a zase jsi v hajzlu.
Jestli už ses díval na servisní manuál, tak tam je to snad na 4 stranách A4(návod na výměnu oleje a gufer)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:34 | Nahoru | #5
vyměnit ho tím že vyleješ starej a naleješ novej je celkem zbytečná práce.Nedostaneš ven usazeniny a ani nevypustíš celou náplň.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:36 | Nahoru | #6

Kamikadze-Ace píše: měnit olej u této vidlice jen tak opravdu nemá smysl, pokud tam nechceš dát jiné pružiny nebo celé catrige


Tvůj příspěvek jsem nepochopil. Ty jako neměníš olej ve vidlích, nebo jen v případech, kdy děláš na vidlích nějaké úpravy? Z toho co jsem se dočetl, právě olej ve vidlích je velice namáhaný a jeho vlastnosti a schopnosti absorbce používáním hodně klesají.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:37 | Nahoru | #7

Boss.trx850 píše: Tvůj příspěvek jsem nepochopil. Ty jako neměníš olej ve vidlích, nebo jen v případech, kdy děláš na vidlích nějaké úpravy? Z toho co jsem se dočetl, právě olej ve vidlích je velice namáhaný a jeho vlastnosti a schopnosti absorbce používáním hodně klesají.

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:38 | Nahoru | #8

XTeZeto píše: vyměnit ho tím že vyleješ starej a naleješ novej je celkem zbytečná práce.Nedostaneš ven usazeniny a ani nevypustíš celou náplň.


Pod to se podepisuju. Nejvíc usazenín bylo opravdu až při vytírání do sucha.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:49 | Nahoru | #9
Boss.trx850>Moto jsem koupil loni,je to r.v 2006.Najeto teď 14000.Jinak měla holka najeto 9.Je po prvním majiteli.Tak mě to zajímá,zda jste to třeba někdo nedělal bez rozhození celé vidle.Kdybych měl přípravky,tak to rozhodím,no problém,ale bez nich to vlastně stejně nejde .V manuálu je celá výměna i s guferem a to já nepotřebuji.Nechám to udělat v servise a stejně se nedozvím,jak to udělaj,jestli to vůbec udělaj.Už chápeš?

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 20:58 | Nahoru | #10
norma> Chápu. Já ty přípravky právě proto vyráběl(nedůvěra v některé servisy a nuda minulou zimu). Yamaha předepisuje výměnu oleje ve vidlích co 3 roky, včetně výměny gufer(bez ohledu na najeté km)-v manuálu se to nedočteš-tohle jsem zjistil přímo v Yamaze!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:04 | Nahoru | #11

norma píše: Boss.trx850>Moto jsem koupil loni,je to r.v 2006.Najeto teď 14000.Jinak měla holka najeto 9.Je po prvním majiteli.Tak mě to zajímá,zda jste to třeba někdo nedělal bez rozhození celé vidle.Kdybych měl přípravky,tak to rozhodím,no problém,ale bez nich to vlastně stejně nejde .V manuálu je celá výměna i s guferem a to já nepotřebuji.Nechám to udělat v servise a stejně se nedozvím,jak to udělaj,jestli to vůbec udělaj.Už chápeš?

Já vezl vidle do Tanvaldu k pánoj jmenuje se Baláš a dělal je na počkání Je fakt dobrej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:13 | Nahoru | #12
justyn> To by nebylo špatné na počkání .Už vidím ten výraz v očích servisáka přímo v Yamaze,když bych mu donesl samotné vidle,že chci vyměnit olej .

3 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:19 | Nahoru | #13
Něco k tématu,dobrý mechanik se pozná!

http://www.drsnysvet...e-sestavena-motorka/

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:21 | Nahoru | #14

fandakk píše: Něco k tématu,dobrý mechanik se pozná!

http://www.drsnysvet...ena-motorka/ [/quote]

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:31 | Nahoru | #15
norma>Příští rok mu povezu,Ještě jedny přední a dva zadní.To už mu tam,ale nechám.Dělá hodně lidem.Lidi mu aj posílají poštou.Mě dělal Motokros(dvoukomoráky)a měnil olej,gufera,stěrky,zabrousil hlubší rány na kluzákách,atd.. Stálo to 2100kč.Jo a vidle Showa.Fakt ještě poctivej a šikovnej člověk

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:34 | Nahoru | #16
fandakk>

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:35 | Nahoru | #17
Boss.trx850> olej měním ale vždy je součástí výměny vždy gufero jednotlivé šavle ale olej měnit jen tak mě opravdu smysl nedává

Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:49 | Nahoru | #18
Zkusím si sehnat ty přípravky,určo se budou dát koupit

Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:50 | Nahoru | #19
Ten šroub povol a vypusť ho . Ten navrchu taky , vytáhni pružiny , vyčisti je , dej je tam zpět a dolej zpět požadované množství oleje viz manual .

Naposledy editováno 29.12.2013 21:50:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 21:51 | Nahoru | #20

norma píše: Jen tak po 7 letech .


Žádnej problém to není, když se ti začne protáčet, narveš tam násadu od koštěte, kterou seřízneš do konusu, vycukneš kluzáky, musíš dost trhnout, ale neboj, jde to, vyleješ olej a vypláchneš petrolejem a nechš pořádně vykapat, dal bych ale nové gufera. Jak někteří píšou, že oleji se nemůže nic stát, tak až to rozebereš tak uvidíš co je to za bílé bahno co tam bude. Olej by se měl měnit každé dva roky. Neboj se toho, nic to není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 22:13 | Nahoru | #21

Kamikadze-Ace píše: Boss.trx850> olej měním ale vždy je součástí výměny vždy gufero jednotlivé šavle ale olej měnit jen tak mě opravdu smysl nedává

Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej

technicky vzato jsi břídil.

Naposledy editováno 29.12.2013 22:20:50

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 22:18 | Nahoru | #22

Kamikadze-Ace píše: Boss.trx850>Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej



dostávaj se tam nečistoty zvenku. Měním jednou za dva roky.

Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 22:25 | Nahoru | #23
ty nečistoty vznikají hlavně uvnitř protože dochází ke tření.Ten olej je namáhanej daleko víc jak třeba brzdová kapalina,protože cesty nejsou hladký jak sklo a tlumiče neustále pracují.Dále tam vzniká vlhkost protože díky tomu že olej protéká přes planžety tak se zahřívá a obal je při jízdě ochlazován.

Naposledy editováno 29.12.2013 22:31:28

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

29.12.2013 v 23:01 | Nahoru | #24
Prakticky bych k tomu potřeboval toto? http://www.corridas...tlumice/213-tlumice/ Zbytek se dá lehce udělat

Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 02:43 | Nahoru | #25
jedine co je trochu orisek je rozebrat schopne bez zbytecneho osukani soucastkej ty streva a pak je krapet problem to tam nacpat zpatky. Ja na to mam lis, cili je mi to jendo a je to otazka chvilky ,ale pokud ho nemas tak se na tom dobre vykurvis.

v zasade je to na vsem stejne.
kdyz povoli ten horni sroub a celou tu stelovaci hlavici tak tam ma nasazenej lis s trnem kterej mu drzi distancni teflonovou (plastovou, nebo z jakeho je to matrose) cast ve ktere je dirka pro trn a pod tim je velka podlozka a docela silna pruzina. rozebrat to jde bez toho ,ale slozit to uz bez toho pripravku nejde. Ten trn je z obou stran a musi bejt presnej na diru a nesmi se samovolne rozvirat, ale zase ho tam nejak musis nasadit takze oteviraci musi byt ,ale musis mit moznost to zafixovat do pevne polohy, jinak se to bude zvejkat a kurvit. Dira kde je ten trn neni skrz, trn je kratkej a z obou stran! Uprostred vede dalsi trubicka s dlouhou jehlou (tu pak vytahuje ven). Pote co povoli kontramatici hlavice a odsroubuje celou tu stelovaci hlavici. Takze ten pripravek je dost atypickej a rukama to zpatky neslozis. cili pokud na to nemas vybaveni tak to neni tak jako na klasickejch vidlich.
Bez rozebrani, vycisteni do sucha to nema smysl delat. Nejvetsi usazeniny dostanes ven az prave hadrou. A to musis vytahat ven komplet streva, protoze bez vytahnuti stejne vsechen olej ven ani rozume nedostanes.
Hodne stesti .

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 09:25 | Nahoru | #26
norma klobuk dole až sa do toho pustiš

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 09:39 | Nahoru | #27

rohan30 píše: norma klobuk dole až sa do toho pustiš


no pustit se do toho neni umeni, umeni je to nezkurvit a dodelat to zase do funkcniho stavu :D

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 09:48 | Nahoru | #28

Kamikadze-Ace píše: Boss.trx850> olej měním ale vždy je součástí výměny vždy gufero jednotlivé šavle ale olej měnit jen tak mě opravdu smysl nedává

Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej


No teď už to co jsi napsal dává větší smysl. Výměnu oleje s automatickou výměnou gufer beru.
Jinak k tomu opotřebení oleje s tebou nesouhlasím. Dočetl jsem se(už nevím kde):
-tím, že ten olej je přepouštěn drobnými kanálky pod tlakem, tak prý dochází k molekulárním změnám a proto ta degradace vlastností používáním.
-Další věcí, je že od brzdy vzniká celkem slušné teplo.
-v oleji plave právě tím třením vznikající drobné částečky kovu, které na rozdíl o motorového oleje nezachytí olejový filtr a tím pádem se z oleje stává časem celkem kvalitní brusná pasta, která pomáhá kluzným plochám do věčných lovišt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 10:25 | Nahoru | #29
XTeZeto> podle sebe soudím tebe :D ale napsat, že olej ve vidlici je namáhán více než brzdovka to je opravdu nesmysl ale nebudu tě nazývat břídilem. Nemyslím si, že by tlumičový olej při funkci ve vidlici dosahoval skoro teplot bodu varu jako brzdové kapaliny u které je nutná stabilní viskozita a co nejvyšší bod varu, jinak jak píšeš ta vlhkost ta bude nebude stále stejná ta záleží na vzduchu, který se tam dostane při výměně další vzduch se tam nedostane a podle nasycenosti vzduchu se pak za určitých tlakových podmínek a teploty vlhkost vykondenzuje a potom není tu vlhkost z čeho vykondenzovat pokud se tento děj nemůže opakovat vratně tudíž

dál ybch to tu nezahlcoval diskuzí a můžeme to řešit přes PM

Boss.trx850> že dojde ke změnám v molekulách to ano od brzdy vzniká teplo to je jasné když se musí pohybová energie změnit ale, že by vidlice byla slušně jak píšeš tepelně namáhaná s tím opravdu nesouhlasím a co se týče částeček tak ano něco se tam díky otěru styčných ploch dostane ale v minimálním množství díky tomu, že to je v oleji

PS.: pro autora vlákna olej vyměnit a gufera také :)

(reakce na) Výměna oleje ve vidlích

30.12.2013 v 10:29 | Nahoru | #30
Kamikadze-Ace> nevidím důvod pro výměnu gufer, pokud budou v pořádku a třeba jen dva roky starý. Jinak čistě prakticky, pokud po pěti letech při výměně uvidíš čistý vnitřky a olej, tak opravdu není třeba měnit, pokud se smíříš s teoretickou změnou vlastností oleje. Ale on tam bordel je, tak je lepší měnit včas dokud se tam netvoří.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist