globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co vše na překitování ???
30.8.2012 v 21:52
Ahoj, potřeboval bych poradit. Koupil jsem si motorku ZIPP XRACE 50 - čtyřtakt. Samozřejmě je to padesátka takže moc nejede. Chtěl bych ji předělat na 80 ccm nebo silnější ??? Co všechno budu potřebovat na to abych ji nechal předělat ??? Díky, Lukáš

Uzavřeno 03.09.2012 v 13:16 uživatelem lukasfajmon
Předchozí
1 2
Následující

Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:07 | Nahoru | #1
Potřebuješ si koupit kit (válec, píst), nechat si to někde přehodit a doufat, že se nikde nerozsekáš. Poji´tovny po tom rády jsou. Hádám, že je ti 15 a chceš se víc povozit. lepší je rok počkat a peníze pak radši použít při koupi 125tky.

Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:14 | Nahoru | #2
Tuším, že to asi nechceš slyšet, ale především budeš potřebovat PRACHY, PRACHY,PRACHY....

Tunění padesátky má smysl asi jen pro závody.
Chvilku počkat a pak koupit silnější stroj je nejlacinější a nejúčinější "tunění"

1 reakcí na tento příspěvek Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:19 | Nahoru | #3
Jinak tvůj výraz: "...není to uhoněný 2T..." (v profilu) nesvědčí moc o tvých širokých technických znalostech. Při stejném obsahu má 2T cca o 80% větší výkon a dá se podstatně jednodušeji a levněji "tunit"

To, že se kvůli emisím nevyrábějí a stahují se ze závodního použití je jiná píseň

Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:24 | Nahoru | #4
Než se do toho pustíš, tak si nech někde přeměřit skutečný objem válce - třeba u VDO Explorer tuším někdo psal, že 50 ccm byla ve skutečnosti 70 ccm - koukni sem, abys netunil vytuněné

Pak to pravděpodobně bude chtít i větší karburátor (někdy stačí přetryskovat ten stávající) a pro větší rychlost těžší sekundární převod (třeba menší rozetu). Výfuk nech klidně originál - laděný ti u čtyřtaktní pajdy asi nic moc nepřidá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:25 | Nahoru | #5

docent píše:
To, že se kvůli emisím nevyrábějí a stahují se ze závodního použití je jiná píseň


ale vyrabeji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:27 | Nahoru | #6
WHTRDR> Já vím, ale "pravé" závodní moto už ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:28 | Nahoru | #7
docent> jo jako myslis rg 500 a takovy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:30 | Nahoru | #8
WHTRDR> Jéééé
Tu bych chtěl

(reakce na) Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:31 | Nahoru | #9
docent> to ja taky, ale asi by to byla ma smrt

Co vše na překitování ???

30.8.2012 v 22:57 | Nahoru | #10
Ahoj, popřemýšlel bych spíše nad výměnou motoru, motor co máš je shodný s motorem z pitbiku, stačí jen přehodit zapalování. Tyhle motory se dělají i 160ccm. A nestojí ranec, máš k němu většinou i cdi a karbec. Celý se to pak musí sladit ideálně na brzdě, ale nevím jestli by to stíhal podvozek. Pokud tomu moc nerozumíš, radši se do toho nepouštěj a počkej na 125ccm.

Naposledy editováno 30.08.2012 22:58:08

Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 09:28 | Nahoru | #11
V profilu píšeš že to jede 80, tak potom nevím co víc chceš Jednak při větší rychlosti se to už asi rozsype a navíc stejně . . já třeba na cbrku jezdím stejně pořád okolo těch 80ti, jen když jedu na nějakou trochu delší trasu po dobré silnici tak sypu kilem, ale věř mi že na tom malém prdítku by stovka byla za trest.

Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 10:51 | Nahoru | #12
proč někdo kdo má alespoň burák v hlavě koupí čínskou 50ccm mrdku a pak přemýšlí jak ji nakunit . a prej je levná stála jen 30tis ty voe tohle prej je budousnost národa jo?

Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 10:57 | Nahoru | #13
Čtyřtaktní padesátka?? to fakt ? S tím žádné zázraky nevymyslíš,doporučuju tam dát jiný motor-buď klasickou Minarelli AM6(ta jede už v sérii velice pěkně a můžeš ji narozdíl od 4t tunit do zblbnutí)nebo něco z pitbika 125

Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 12:16 | Nahoru | #14
todle mě rozsekalo

Je to sice čína ale rozjodně doporučuji víc jak jakoukoliv 125 ccm. Navíc 4T takže žádný uhoněný 2T.



vložena 27. a 30. už koumá jak ji vykunit

1 reakcí na tento příspěvek Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 17:48 | Nahoru | #15
Upřímě řečeno, neviznám se v tom moc . Ale děkuju za rady (a zdrby ). Padesátku jsem chtěl kvůli tomu, že můžu jezdit už od 15-ti a nemusím čekat do 16. Nejde ani tak o rychlost jako spíš o to že do většího kopce tam musím nakonec kopnout jedničku :D . Takže bych rád aby zme se ve dvou nemuseli odrážet nohama od země aby to vůbec jelo :D :D :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 18:00 | Nahoru | #16
lukasfajmon> Nevím, jaký přesně máš typ motoru, ale některé čínské čtyřtakty měly shodný spodek pro 50 ccm a 110 ccm - takže stačí přehodit jenom hlavu a máš z toho 110, která už docela jede.

(reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 18:00 | Nahoru | #17
ghostxx> hlavu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 18:20 | Nahoru | #18

ghostxx píše: lukasfajmon> Nevím, jaký přesně máš typ motoru, ale některé čínské čtyřtakty měly shodný spodek pro 50 ccm a 110 ccm - takže stačí přehodit jenom hlavu a máš z toho 110, která už docela jede.

Ty vole- viděl jsi někdy motor? Já jdu blejt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 18:31 | Nahoru | #19

banzai píše: Ty vole- viděl jsi někdy motor? Já jdu blejt.

Viděl a je to tak. Číňánci jsou kouzelníci. Liší se jenom vrtáním a pístem - oba motory vypadají totožně a vzájemně to pasuje. 125 už je komplet jiný motor. Klidně se vyblej, když ti to udělá dobře, ale prcek měl tenhle motor (110) ve čtyřkolce a tu informaci mám potvrzenou přímo ze "značkového" servisu čínských motorek. Jenom nevím, jestli je to i případ motorky zakladatele vlákna, protože v číně se dělá X typů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 18:45 | Nahoru | #20
ghostxx> nad není pravda- tak snad vymění válec a hlavu- ne? objem se počítá 3,14 krát poloměr válce na druhou a když tam dá jen větší hlavu tak / pokud to půjde/ sníží si kompresi a nepojede to vůbec. Vrat se do 6 třídy.

(reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 18:52 | Nahoru | #21

banzai píše: ghostxx> nad není pravda- tak snad vymění válec a hlavu- ne? objem se počítá 3,14 krát poloměr válce na druhou a když tam dá jen větší hlavu tak / pokud to půjde/ sníží si kompresi a nepojede to vůbec. Vrat se do 6 třídy.

samo krát zdvih ale ten je snad stejný. Moje rada pro zakladatele vlákna - vyser se na to, než to zprovozníš tak budeš starej jako já. NICMÉNĚ TI FANDÍM-Protože kdo nic nezkouší, tak se nicnenaučí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2012 v 20:35 | Nahoru | #22
banzai> myslel jsem samozřejmě komplet výměna vršku i s pístem, jen jsem se blbě vyjádřil. V 6 třídě bych už asi nestíhal - je dlouho, co jsem tam nebyl, tak se hned nečerti. V každým případě, pokud by to šlo, je to jednoduchý tuning relativně za pár korun a výkon by narostl celkem citelně, navíc s možností návratu do původního stavu v případě potřeby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 21:49 | Nahoru | #23
ghostxx> Docela pěkně se z toho snažíš vykličkovat

Než se budeš snažit zase radit, ověř si alespoň základní termíny z oblasti konstrukce motorů.
Nepodařilo se mi u této "světové" značky zjistit vrtání, ale u 50ccm můžeme počítat s cca 40mmm. Zdvih je při tom cca 40mm (čtvercový motor). Pokud bys z toho chtěl udělat jenom válcem, hlavou a pístem motor 125ccm, pak bys musel zvětšit průměr pístu na 63mm!!!
Moc rád bych chtěl vidět konstrukci, která by to bez dalších změn umožňovala

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

31.8.2012 v 22:40 | Nahoru | #24
ghostxx> Jo v pohodě, jen jsem myslel že jsi jeden z radílků co nic nevědí. Hele, 40 let mám koníčka.a když tady čtu příspěvky ala 4takt nejede, tak lezu po zdi- protože nic nejede jako 2 takt-Měl jsem suzuki 380 sebring/ 3vál 2 takt/ a nic se tomu zatím nevyrovnalo agresivitou jízdy- tedy z toho co jsem měl.na Yamahu rd 500 jsem nikdy neměl ani prachy ale asi odvahu. jel jsem na tom jednou a normálně jsem sem se bál.Sorry,troch od tématu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2012 v 09:58 | Nahoru | #25
docent> Ne 125 ccm, ale 110 ccm. Nemám to ověřené a není to z mojí hlavy. Dozvěděl jsem se to náhodou, když jsem jen tak pro srandu koukal po nějaké motorce pro dítě a říkal mi to přímo prodejce/servisák v jedné osobě. Koukal jsem na tu pajdu a on mi tvrdil, že ten motor má společný základ a liší se jenom vrškem. Dál jsem to nezkoumal, protože jsem to nepotřeboval vědět. Právě že tyhle "světové" značky (příhodný název) jsou v oblasti motorů docela kouzelníci. Ta 125 ccm z pitbiku, jak mu někdo radí, by do téhle motorky podle mně bez úprav nesedla. Navíc, když koukneš na odkaz, který jsem dával nahoře, tak čínská čtyřtaktní pajda může mít už z výroby větší objem - a max. rychlost 80 km/h tomu i s trochu ukecaným tachometrem nasvědčuje, takže ten rozdíl ve vrtání by nemusel být až tak dramatický.

(reakce na) Co vše na překitování ???

1.9.2012 v 10:03 | Nahoru | #26
banzai> Dvoutakty bohužel ekoteroristé v krátké době vyhladí úplně. Ta RD500 musí být ukrutný dělo.

1 reakcí na tento příspěvek Co vše na překitování ???

1.9.2012 v 18:43 | Nahoru | #27
Buď rád že to ve dvou nejede, sám neumíš vůbec jezdit a ještě někoho vozit. Jezdi jezdi uč se uč se. V 16ti si kup 125ccm a uvidíš co dál.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

1.9.2012 v 19:40 | Nahoru | #28
Honzuna> Sorry ale posuzovat zda umím či neumím jezdit mi příjde ubohý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

1.9.2012 v 22:52 | Nahoru | #29

ghostxx píše: docent> ...říkal mi to přímo prodejce/servisák v jedné osobě. Koukal jsem na tu pajdu a on mi tvrdil, že ten motor má společný základ a liší se jenom vrškem....



Milý příteli, ale to, že 50ccm a 110ccm mají dle slov prodavače "stejný základ" s největší pravděpodobností neznamená, že vyměníš jen válec, píst a hlavu. Tak jednoduché to nebývá.

U větších obsahů jedné modelové řady bývá většinou také jiná klika (s příslušnými změnami v karteru) a ojnice a velmi často také jinak odstupňovaná převodovka. Dále musíš změnit karburátor. A to jsem měl na mysli. To potom už začíná dost lézt do peněz.

A na to se lukasfajmon ptal - co všechno bude potřebovat.

Naposledy editováno 01.09.2012 22:56:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vše na překitování ???

1.9.2012 v 22:55 | Nahoru | #30
Takheshi_Haka> Já jezdím 30let a čím dál víc vidím, že jezdit neumím
Sice jsem dal loláky, ale myslím to poměrně vážně
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto


TOPlist