globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: lehčí udržba
31.7.2012 v 22:56
Zdravím, mám v plánu ještě do konce léta povyměnovat na motorce pár unavených věcí, tak potřebuji rady, co koupit. Musím koupit novou řetězovku, zde je prví otázka : mám dát třeba o zub větší přední kolečko ? Myslím, že motorka se nechá na 6-ku hodně rychle vytočit a zvládla by ho, myslím teda . Dále by mě zajímalo, jestli má smysl připlácet za drahý řetěz, nebo vzít obyč. za nějakých 700 kč. Dále musím vyměnit destičky, opět stejná otázka, má smysl si připlatit ? Dále by mě zajímalo, jestli má smysl iridiumová svíčka, četl jsem tu toho dost, ale přesto se ptám . Dále bych potřeboval pár rad k opravě. Nefunguje mi tachometr ani otáčkoměr, je chyba v přímo v něm, nebo muže být pouze nějaký špatný kabel ? (jedná se o digitál) Dále mi dělá vrásky na čele to, že mi motorka nejde za plynem, když se ohřeje tak na první dvě rychlosti se sotva rozjedu a ať držím plyn jak dlouho chci, prostě otáčky neudělám a to u dvoutaktu docela potřebuji Další problém je, že na 6-ku když jí chvili držím a pustím plyn tak poté, co opět přidám se chvíli nic neděje, čím to bude ? Od předchozího majitele je jehla v šoupátku uplně nahoře, neteče tam přiliš moc benzínu ? I když utáhnu uplně směs, dělá to to samé.Svíčka je stále černá jako uhel. Děkuji za každou radu, hlavně co se týká technických problémů. Omluvte případné edity, určitě si na něco ještě vzpomenu, nebo najdu nějakou chybu v popisku

lehčí udržba

31.7.2012 v 23:27 | Nahoru | #1
Ahoj, pokusím se ti poradit:
1)Pokud myslíš že by zvládla větší kolečko, dej ho tam
2)Pokud máš zvyšovaný výkon, dej tam kvalitnější řetěz
3)Pokud chceš jezdit rychlej a později brzdit, kup kvalitnější destičky
4)Pokud se ti chce více méně zbytečně utrácet, dej tam iridiovou svíčku
5)Pokud nefunguje obojí, viděl bych to spíše na přívodní kabel
6)Zkontroluj vzduchový filtr
7)Jehlu dej uplně dolů, ale když to tak čtu, raději bych to nechal na servisu
Tak snad jsem ti pomohl.

1 reakcí na tento příspěvek lehčí udržba

31.7.2012 v 23:52 | Nahoru | #2
jednoduché a ůčelné Ale myslím, že když dám jehlu uplně dolu, tak to nepojede, je to 50-ka, to je důležitej fakt, na který jsem zapomněl Jinak s tím servisem to není tak jednoduché, byl jsem se ptát v servisu hned když jsem motorku koupil, volno bude mít tak za podzim a jiný servis CPI tady není, navíc nikdo se nebude hrnout do motorky, která se do ČR nedovážela..

Naposledy editováno 31.07.2012 23:54:03

lehčí udržba

1.8.2012 v 10:12 | Nahoru | #3
Mrkni se taky na klapku jestli správně těsní (předpokládam že jí to má). Karbec u dvoutaktu chce pořádně vyladit aby to mělo správnej průběh. Jestli je černá svíčka, mrkni jestli ti těsní sytič a neuchlastává se to, zdali správně funguje plovák a zavírá se jehlový ventil. Jehlu dej na prostřední zářez a vyzkoušej co to udělá, pak jí můžeš ještě snížit. Dál se podívej, jestli někdo nezkoušel karbec přetryskovat.

Případně si můžeš udělat výlet do Mostu, jestli budeš chtít . Podívat se na směs, jestli by se s tim dalo něco urobit.

(reakce na) lehčí udržba

1.8.2012 v 10:18 | Nahoru | #4
pislak> Jestli mas cernou svicku smes je uplne bohata,takze ti to nepiojede vic nez kdyz by byla chuda. Ovsem to taky nemuzes tusit jestli to nahodou majitel nepretryskoval. Takze novej vzduchovej filtr nebo aspon vyfoukat, jehlu do polohy kde ma byt dle vyrobce (pokud existuje manual nebo se muzes zeptat nekoho kdo podobny klumpr ma). Iridiova svicka je ti k prdu (zvlast kdyz ji mas porad jak uhel).

Na retezovce bych nesetril, protoze usetrenejch 700 je rozdil v najezdu treba 10-15 tkm.
Otackomer+tachometr - who knows , to si asi necekal ze nekdo koukne do slenene koule a rekne jo je to kabel 33,5 cm od konektoru

Jinak co popisujes (diry ve vykonu) sedi na to ze mas rozhozenou smes.

lehčí udržba

8.8.2012 v 21:24 | Nahoru | #5
no, psal jsem týpkoj, co jsem to od něj koupil a tryska je prej 78ka a standart tam má bejt 70ka, takže koupim o něco menší a snad to bude fajn. Dík za radu jinak dneska mi přišel balík s dílama a opět jsem nas*anej, ta rozeta co mi přišla je snad o 10 zubů větší, přitom na tom shopu měli jenom jednu, tak jsem měl za to, že bude jenom jeden typ, hold moje chyba..

lehčí udržba

9.8.2012 v 13:40 | Nahoru | #6
Každý motor má svou výkonovou charakteristiku a v určétém pásmu "výkonovou díru"
Z toho co popisuješ, se ti to evidentně uchlastává. Jelikož máš karburátor, bude jeho nastavování stejné, jako na jiných 2taktech.
První věc: koukni do příručky jak má být správně nastaven:jaký zářez polohy jehly, otryskování, povolení vzduch. šroubku, doraz šoupátka, popř. hladina plovákovky.
Druhá věc: kompletně ho rozeber a pročisti opravdu pečlivě všechny kanálky i trysky. Nepoužívej nic tvrdého (jako ocelový drát), ale třeba silonové vlákno a stlačený vzduch.
Zkontroluj i těsnění, zda nepřisává vzduch. Samosebou i vzduchovou cestu: sací otvor (hadr v sání), čistotu filtru a jiná cizí tělesa.
Pak to smontuj a nastav dle příručky. Potom přijde na řadu jemné doladění po ohřátí.
Nejdřív to projeď, několik kilometrů ať se dokonale prohřeje. Všímej si chování motoru (lehkost vytáčení; po ubrání plynu jak padají otáčky, nemá cukat.) Hlavní je ale práce s plynem. Pokud z volnoběhu hned naložíš plnej, nepočítej, že motor rychle zareaguje, spíš se uchlastá a bude se špatnou reakcí. Na neřízený karb. musíš postupně. Nejdřív přidat přiměřeně a teprve až je motor v otáčkách jde přidat víc.
Potom zkus pootočit vzduch. šroubkem o 1/4 otáčky nahoru, nebo dolů a sleduj, jak se mění chování motoru. Zátah má být plynulý (možná s výkonovou dírou dle typu motoru), po ubrání má jít plynule dolů, bez cukavých tendencí při zařauené rychlosti. A při udržování konstantní rychlosti má být chod taky hladký, žádné kuckání. Nebo střílení do výfuku.
Takhle to otestuj nahoru i dolu, dokud nebudeš spokojen.
A to důležité: barva svíčky hodně napoví. Pokud je černá, nebo dokonce mokrá - je to uchlastané.
Pokud šedá, nebo dokonce bílá - chudé (hrozí zadření)
Pokud má izolátor cihlovou barvu (srnčí hřbet) - to je ono.
Pamatuj že: hlavní tryska ovlivní směs jen při zcela ot. šoupěti, tedy na max. výkon.
nastavení vzduch. šroubku ovlivňuje volnoběh a režim do 1/3 výkonu
pomocná tryska od 1/3 do 3/4 výkonu, pak hlavní tryska.
A poloha jehly ovlivňuje směs hned nad volnoběžnými otáčkami až do max. výkonu, kdy to přebírá zcela hlavní tryska.

lehčí udržba

10.8.2012 v 15:24 | Nahoru | #7
Pokud bys měl nějaký specifický dotaz, nebo problém klidně mi pošli PM a já poradím, nebo navedu na jiný web (kde jsou specialisti na 2takty). Pravidla tohoto webu mi nedovolí, to sem psát veřejně

Ještě jsem zapomněl, u 2 taktu je potřeba mít i dobře průchozí výfuk. Soustava sání-karburátor-motor-výfuk musí být spolu dokonale naladěn (vše vyčištěné, dobře nastavené).

Naposledy editováno 10.08.2012 23:09:09

lehčí udržba

24.8.2012 v 10:22 | Nahoru | #8
Tak jak?
Už jsi to naladil?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Minarelli am6 spojka Rieju RR 50, Rieju MRX 50, CPI Supermoto, CPI Superc... Fila_cpi 2 30.4.2023 v 21:03 Kohlstein
Jaké enduro k AM řidičáku Derbi Senda 50, CPI Supermoto, CPI Supercross Jarda8770 13 14.5.2019 v 17:47 bledemon
Kde seženu plasty ? CPI Supermoto Marker 7 20.12.2014 v 20:10 Marker
Může na to s B-čkem? CPI Supermoto pislak 17 7.4.2014 v 16:10 XTeZeto
Bezradnost s elektrikou CPI Supermoto pislak 28 3.3.2013 v 18:24 pislak


TOPlist