Téma: Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
10.6.2012 v 10:37
Dobrý den, potřeboval bych pomoci s poslední anketou do své absolventské práce, a to je bezpečnost dřevoocelových svodidel - Je to klasické ocelové svodidlo, které je hlediska estetiky osazeno dřevem, aby lépe zapadlo do krajiny. Je podle vás bezpečné ??? Podle mého by při kontaktu mohlo ojít k uvolnění dřevěných "okrasných" prvků, které by motocyklistu mohly zranit. Ale zkušenost s tím nemám... Bude stačit, když zodpovíte anketu, mockrát děkuji :) Obrázek dřevo-ocelového svodidla
Naposledy editováno 10.06.2012 10:49:59
Naposledy editováno 10.06.2012 10:49:59
Anketa: Je vhodné dřevo-oceclové svodidlo pro motorkáře???
Zcela nevhodné
132
použitelné
52
použitelné za předpokladu dolní svodnice
56
použitelné-spodní svodnici obložit také
16
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
Obrázek také nevidím.
Mám návrh, co takhle položit na silnice fošny. Aby lépe zapadly do rázu přírody.
Taky pitomost jako dřevěná svodidla.
Mám návrh, co takhle položit na silnice fošny. Aby lépe zapadly do rázu přírody.
Taky pitomost jako dřevěná svodidla.
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
Az to za pet deset let patnact let vyhnije a budou tam trcet kusy a rezle vrataky ci po nehode nez to spravi u naz rychlosti warpu to bude fakt super.......
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
http://auto.idnes.cz/ostravska-firma-vyvinula-svrkare-
radeji toto dle me to ma logigu a smysl nez nejake drevo
edit ale na druhou stranu do nejakych zapadlych krajin chranech atd byto mozna bylo fakt dobre a pekne..... ale asi zbytecne drahé neska se delaji treba hlinikove ploty potazene folii a vypada to jak drevo....
Naposledy editováno 10.06.2012 10:58:37
radeji toto dle me to ma logigu a smysl nez nejake drevo
edit ale na druhou stranu do nejakych zapadlych krajin chranech atd byto mozna bylo fakt dobre a pekne..... ale asi zbytecne drahé neska se delaji treba hlinikove ploty potazene folii a vypada to jak drevo....
Naposledy editováno 10.06.2012 10:58:37
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
Majkl j anevim ja se oto nezajimam jen si nato vzpomel Jinak ktem drevenym svodidlum kde seto pouziva uz ???? jako pekne to je a jak moc jeto bezpecné
no kdysi kradli plech do sberny tedka to budou rezat na topení.....
no kdysi kradli plech do sberny tedka to budou rezat na topení.....
Pjercak> No používá se to zejména v horských oblastech a na chráněným území, aby to líp korespondovalo s okolní krajinou... Použití není ale nějak moc obsáhlý, jde o to, že jsem psal absolventskou práci ve škole a můj oponent mi vytkl, proč jsem se nezabýval tímhle svodidlem, proto ho sem dávám, abych na něj dodatečně znal Váš názor :)
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
nevim nevim...na vlastní oči sem viděl co s motorkářem dokáže udělat svodidlo...podle mě je uplně buřt esli je tam nějaký dřevo navíc...bourák měl jednu nohu amputovanou a druhou na kost do půli...závěr...pro auta svodidla asi dobrý...pro motorkáře tragédie...
majkl...snažil sem se reagovat na ten dotaz...myslim si že dřevěný prvky nezvyšujou míru ohrožení bo svodidlo jako takový v tomhle provedení víc nebezpečný bejt nemůže apropos...kdyby se dořešilo odstranění ostrejch (i relativně ostrejch) hran...nebudou z toho trčet nejty...šrouby a bude se to tvářit jakž takž celistvě...možná by to ke zvýšení bezpečnosti motorkářů napomohlo
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
Svodidla se navrhují na určitou zádržnost, musí mít atestatci a musí splňovat nějaký podmínky. Pokud to dokážou všechno splnit i s dřevoocelovým svodidlem, a to dokážou, tak umí být stejně bezpečný jako ocelový. Navíc vypadá podstatně líp, instalace není o moc složiější
Hodně jsem je viděl ve francii/španělsku na silnicních nižších tříd.
Ty "okrasný prvky" jak jsi to pěkně pojmenoval se určitě neuvolní, viděl jsem video jak do nich při testování najeli náklaďákem
Teď nějak nemůžu najít jednu firmu co je vyrábí, ale v práci mám odkaz a mají to docela pěkně vysvětlený, tuším že právě mají na stránkách i to video z testování a montáže, tak když si zítra v kanclu vzpomenu tak to sem hodim trochu dělám v oboru, zrovna nedávno jsem dřevěný svodidla navrhoval na jedný stavbě, je to teda na soukromý příjezdový cestě k rodinnému domku, ne na veřejný komunikaci. Cesta je ve svahu, navíc s docela limitním sklonem a architekt to chtěl samozřejmě dělat krásný, nejkrásnější a ocelový by tam neprošly, z dřevěných byl nadšenej
Při nárazu na motorce budou asi stejný následky jako při nárazu do klasických ocelových... a porád lepší než ty "mlýnky na maso" v podobě lanových svodidel, to je hnus a to by měli zakázat
To s tou spodní pásnicí co dával v odkazu Pjercak by byla paráda, ale to nikdo nebude chtít zaplatit ani kdyby to zachránilo 10 motorkářů za rok
Hodně jsem je viděl ve francii/španělsku na silnicních nižších tříd.
Ty "okrasný prvky" jak jsi to pěkně pojmenoval se určitě neuvolní, viděl jsem video jak do nich při testování najeli náklaďákem
Teď nějak nemůžu najít jednu firmu co je vyrábí, ale v práci mám odkaz a mají to docela pěkně vysvětlený, tuším že právě mají na stránkách i to video z testování a montáže, tak když si zítra v kanclu vzpomenu tak to sem hodim trochu dělám v oboru, zrovna nedávno jsem dřevěný svodidla navrhoval na jedný stavbě, je to teda na soukromý příjezdový cestě k rodinnému domku, ne na veřejný komunikaci. Cesta je ve svahu, navíc s docela limitním sklonem a architekt to chtěl samozřejmě dělat krásný, nejkrásnější a ocelový by tam neprošly, z dřevěných byl nadšenej
Při nárazu na motorce budou asi stejný následky jako při nárazu do klasických ocelových... a porád lepší než ty "mlýnky na maso" v podobě lanových svodidel, to je hnus a to by měli zakázat
To s tou spodní pásnicí co dával v odkazu Pjercak by byla paráda, ale to nikdo nebude chtít zaplatit ani kdyby to zachránilo 10 motorkářů za rok
Tilda> Super, kolega z oboru :D Tak to jo, vím, že tyhle svodidla jsou atestovaný, tudíž použitelný... Takže myslíš, že by se dřevo ani po letech uvolnit nemělo a že nehrozí nějaký odlamování??? Já jsem ve svý práci navrhoval použít svodidla od Alpine pouze v úsecích častých dopravních nehod motorkářů, kterou vypracovala společnost Eurorap.... Jako teoreticky se to řeší pěkně, je mi jasný, že v praxi by se investoři cukali kvůli financím, i když ve firmě, co jsem byl na praxi svodidla od Alpine používají rádi, protože jsou prý levnější... A myslíte si, že by se tyhle svodidla třeba na nějakých nebezpečných úsecích nevyplatila??? Když by jsme vzali v potaz úsporu sociálních nákladů jako náklady na léčbu, nebo vyplácení důchodů (invalidních, nedejbože vdovských a sirotčích) ??? Bohužel mám s těmito ůchody zkušenost a vím, kolik to stát ročně stojí jedno úmrtí na silnicích... V mém případě je to něco kolem 130 000 / rok za jednu osobu !!!
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
tak jsem vygoogloval aspoň něco
jen nevim kde jsem viděl test s tím náklaďákem...
obávám se že argumentace "v buchlákách a na dubé umře za rok X motorkářů, dejte nám tam bezpečnější a dražší svodidla protože tím ve finále sami ušetříte" nebude mít úspěch, ačkoliv to může být pravda na to jen každý odpoví že jezdíme jak *** a že máme jít blbnout na okruh. možná kdyby někdo vymyslel bezpečněší a levnější řešení, na to by už mohli investoři slyšet
jen nevim kde jsem viděl test s tím náklaďákem...
obávám se že argumentace "v buchlákách a na dubé umře za rok X motorkářů, dejte nám tam bezpečnější a dražší svodidla protože tím ve finále sami ušetříte" nebude mít úspěch, ačkoliv to může být pravda na to jen každý odpoví že jezdíme jak *** a že máme jít blbnout na okruh. možná kdyby někdo vymyslel bezpečněší a levnější řešení, na to by už mohli investoři slyšet
Tilda> je to fakt, nikomu se nechce investovat peníze předem, aby v důsledku ušetřil :( Bohužel... Uvidíme, co nám trh nabídne, třeba se ceny zpřijatelní, ale už samotný svodidla nejsou levnou záležitostí a dnešní snaha firem cenu stavby srazit na samý minimum asi pro bezpečný svodidla moc nehraje....
Když řešíte nižší trvanlivost dřeva, tak bych místo dřeva použil plast, vyhozených PET lahví se válí všude hromada - materiálu na výrobu je dostatek a je levný - a navíc se plasty dají zpracovat takovým způsobem, že imitují vzhled dřeva (letokruhy)...
no podle me s krajinou nekoresponduje uz asfalt a tak bych se na cele drevene svodidla vyprdnul. Zbytecne drahe.
Jak uz bylo napsane tak po par letech to bude stejne hnusne , olezle a je to spis aby to polorozpadle drevo nekoho zranilo.
Dalsi vec ktera mi tam chybi sou odrazky. Pojedu zatacku v noci a na svodidlech bejvaji odrazky. tady je misto toho jen drevo ,takze me nic neukaze jak se ta zatacka krouti. OBzvlast kdyz u toho neni ani namalovana krajnice (ta by asi taky moc narusovala raz prirody).
Takovato svodidla bych pochopil a bral na mostcich a ruznejch takovehle rygolu prekonavajicich nerovnostech, kde to funguje spise jako "zabradli" Ale davat to do zatacek je podle me blbost.
Vyroba je drazssi, montaz je take narocnejsi a tim padem drazssi, pripadna oprava kdyz do toho nekdo narazi je take drazssi a zajimalo by me kdo bude to drevo skladovat. coz znamena ,ze je to nakladnejsi i na uskladneni nahradnich dilu pro pripadnou opravu. pokud ty drevene nesmysly nebudou skladem tak to bud opravi normalne a tim padem tam bude kus dreva chybet. Cili tam bude v pripade skluzu po svodidlech motorkare drsnej hrbol, kdyz najede nejprve na cat kde drevo neni a pak se sklouzne tam kde drevo je. A az mozna nekdy za sto let to nekdo doplni a prida chybejici kus dreva, protoze holt trvalo nez ho nekde nekdo vyrobil.
Tim se dostavame ke spouste vicenkladu na opravu a dlasich veci ktere se diky drevu neskutecne prodrazi.
Cele je to nesmysl, kevsemu drahej nesmysl a jeste je to nebezpecny jak svina. No a pokud se tu bavime o svodidlech pro motorkare tak mit je bez toho dolniho plaste je take zcela zbytecne a tam si nedovedu predstavit ,ze by to bylo oblozene drevem. to uz to rovnou muzu naprat do stare stodoly co ma kovane dvere a na tom prkna.
Proste za me rozhodne ne a chtelo by to vymyslet uzitecnejsi vec. Doufam ,ze se tohle neujme. Kazdopadne preju uspesne dodelani skoly
zahlasovano jako zcela nevhodne
Naposledy editováno 10.06.2012 12:06:57
Jak uz bylo napsane tak po par letech to bude stejne hnusne , olezle a je to spis aby to polorozpadle drevo nekoho zranilo.
Dalsi vec ktera mi tam chybi sou odrazky. Pojedu zatacku v noci a na svodidlech bejvaji odrazky. tady je misto toho jen drevo ,takze me nic neukaze jak se ta zatacka krouti. OBzvlast kdyz u toho neni ani namalovana krajnice (ta by asi taky moc narusovala raz prirody).
Takovato svodidla bych pochopil a bral na mostcich a ruznejch takovehle rygolu prekonavajicich nerovnostech, kde to funguje spise jako "zabradli" Ale davat to do zatacek je podle me blbost.
Vyroba je drazssi, montaz je take narocnejsi a tim padem drazssi, pripadna oprava kdyz do toho nekdo narazi je take drazssi a zajimalo by me kdo bude to drevo skladovat. coz znamena ,ze je to nakladnejsi i na uskladneni nahradnich dilu pro pripadnou opravu. pokud ty drevene nesmysly nebudou skladem tak to bud opravi normalne a tim padem tam bude kus dreva chybet. Cili tam bude v pripade skluzu po svodidlech motorkare drsnej hrbol, kdyz najede nejprve na cat kde drevo neni a pak se sklouzne tam kde drevo je. A az mozna nekdy za sto let to nekdo doplni a prida chybejici kus dreva, protoze holt trvalo nez ho nekde nekdo vyrobil.
Tim se dostavame ke spouste vicenkladu na opravu a dlasich veci ktere se diky drevu neskutecne prodrazi.
Cele je to nesmysl, kevsemu drahej nesmysl a jeste je to nebezpecny jak svina. No a pokud se tu bavime o svodidlech pro motorkare tak mit je bez toho dolniho plaste je take zcela zbytecne a tam si nedovedu predstavit ,ze by to bylo oblozene drevem. to uz to rovnou muzu naprat do stare stodoly co ma kovane dvere a na tom prkna.
Proste za me rozhodne ne a chtelo by to vymyslet uzitecnejsi vec. Doufam ,ze se tohle neujme. Kazdopadne preju uspesne dodelani skoly
zahlasovano jako zcela nevhodne
Naposledy editováno 10.06.2012 12:06:57
Vypadá to pěkně, každopádně to není o nic bezpečnější, než bez toho dřeva. Tzn.- motorkář o stojky postupně přijde o končetiny, případně rovnou o hlavu. Dekaputace a amputace... i v chráněné oblasti o sebepěknější svodidlo je velmi nepříjemné.
Pro auto je to asi dobrý.
Pro auto je to asi dobrý.
Dokud budou dole ze země vystupovat ty kotvící sloupky, tak by tam místo dřeva mohli dát klidně molitan a padajícímu motorkáři by to bylo stejně prd platný...
Jediný co, tak je to asi použitelný z hlediska estetiky - když je všude kolem (jako na fotce) udělaná jakási ohrada ze dřeva, tak to vypadá trochu estetičtěji, než samotná ocel
Jediný co, tak je to asi použitelný z hlediska estetiky - když je všude kolem (jako na fotce) udělaná jakási ohrada ze dřeva, tak to vypadá trochu estetičtěji, než samotná ocel
1 reakcí na tento příspěvek Absolventská práce - dřevocelové svodidlo
když svodidlo tak až k zemi takhle je to jen velkej sekáček na maso a než dřevo Bych použil třeba dutý kvádry z drcenejch pneumatik a pet lahví aby to trochu tlumilo náraz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.