Po 5 letech jsem prodal svoji ZX10R a dlouho jsem hledal motorku, která by mi "vrátila" takovou tu radost z ježdění kterou jsem měl ve věku kolem 20 let, kdy jsem doslova letěl do garáže a s každým krokem kdy jsem se přibližoval mne víc a víc šimralo v žaludku. No a pak jsem se jednou projel na kamarádově SMR 990 a... bylo to tam... vrátil jsem se a takhle hubu od ucha k uchu už jsem dlouho neměl. Ještě cca po 15min se mi třepaly ruce vzrušením (fakt nekecám). Takže abych se dostal k věci. Jsem rozhodnutý na 99% že si ji koupím, ale chtěl bych o ní posbírat co nejvíce informací. Už cca 4 měsíce nedělám nic jiného než že rajbuju internet tam a zpátky a hlavu z toho mám jak pátrací balón...
Takže mi napište svoje postřehy, popřípadě názory... teď hned!
1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti
pro je vlastně stejný
kup to a neřeš nic je tokurevskej funbike
kamos jí má 2 rokem a maximální spokojenost jenom spotřeba gum je vyšší
1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
Co spolehlivost? O KTM jsem se do doby nedávno minulé nezajímal vůbec, takže o jejich spolehlivosti nevím nic...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
Naposledy editováno 14.01.2012 20:18:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
Naposledy editováno 14.01.2012 20:28:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
MichalR10 píše: Vyloženě motarda nechci... potřebuji trochu "kompromis"...
Zkus ostrýho motarda a nebudeš potřebovat ani kompromis
Já si koupil motorku s tím, že na tom budu hlavně cestovat a další sezónu jsem měl v garáži motarda se slickama. Je pravda, že občas bych se svezl i normálně, ale jen do té doby, než nastartuji motarda : ) Jestli opravdu hledáš něco nového a hlavně zábavného, doporučuji to aspoň zkusit : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
MichalR10 píše: jetam> Na ZX10R jsem musel tankovat (při svém stylu jízdy) cca co 130-150km. Ne že by žrala zas tak moc, ale měla nějak špatně nastavené hladové oko, takže po této vzdálenosti už začala blikat a s tím už se nedalo jezdit, takže jsem jel tankovat... snad to na SMR nebude horší, abych netankoval co 70km...
na sm-r budeš tankovat po 100
když taháš, vezme přes 10, v klidu 6-7
mám sm-t, je to trochu cestovnější, jinak podobný. podvozek mám nastavený natvrdo, čili nějaké nerovnosti už nepepřefiltruje
jsem doma slíbil zpomalit...a prodat jednu motorku, sm-t bude muset z garáže
mariano píše: na sm-r budeš tankovat po 100
když taháš, vezme přes 10, v klidu 6-7
mám sm-t, je to trochu cestovnější, jinak podobný. podvozek mám nastavený natvrdo, čili nějaké nerovnosti už nepepřefiltruje
jsem doma slíbil zpomalit...a prodat jednu motorku, sm-t bude muset z garáže
O tu spotřebu mi zas až tak nejde... R1 si vzala až 11 litrů a stejně jsem tahal pořád dál... No ale tankovat co 100km bude asi trochu pruda... nu což...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti
Tankování neřeš .. na to ta motorka dává hodně muziky
Mám zkušenost jak s SM-T (pár tis km) a s SM-R (pár stovek).
Ačkoliv sou na pohled identický .. SM-R je o kus dál. Má vyšší řadu podvozku od WP (asi něco jako u Aprilií Sachs a Ohlins).
Brzdy .. SM-R přední monoblok Brembo je top a je to citelně znát .. ikdyž sem si myslel,že SM-T brzdí nejlíp co jsem znal .. byl to omyl. Sršeň na letišti dokonce říkal,že SM-R je až moc .. až moc razantní a necitlivý .. ale funkčně neskutečný
Ochrana větru a na cestování je lepší SM-T .. to je jasný. Ale na víkendový blbnutí a sem tam nějaký to přejetí pár km někam ... se dá na SM-R vydržet (cca do 150).
Tak za mě asi tak ...
Naposledy editováno 15.01.2012 10:36:51
Ta ochrana proti větru... při ustavičném hledání jsem narazil i na pár SMR s větrným štítkem (mně osobně se na tom líbí hodně)... jen by mne zajímalo jak bude fungovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
MichalR10 píše: jetam> Takové "proti" jsem právě hledal...
Co spolehlivost? O KTM jsem se do doby nedávno minulé nezajímal vůbec, takže o jejich spolehlivosti nevím nic...
KTM jsou spolehlivé stroje,jen potřebují poctivou údržbu.Olej měnit přesně podle předepsaného postupu a v daném intervalu,to samé platí pro kontrolu ventilů.U některých kusů odešla volnoběžka a nezaškodí nechat překontrolovat (spíš vyměnit,stojí pár kaček) gufero na vodní pumpě.Jinak jsou ty motory držáky.Mám Adventure což je "příbuzná" a i když ji občas dávám co proto v terénu,neznám slovo porucha.Jen spotřebák,benzín a věci které rozbiju,když sebou někde lísknu.
1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti
2 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti
zakladem je samozrejme pravidelna vymena predepsaneho typu oleje, jinak ten motor odrovnas. nedostatkem oleje se muzou na priklad protocit saly na klice a je vymalovano
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
KubaLC8 píše: prave proto to pisu, ani LC4 co jsem mel pred tim nebrala tolik oleje jako toto.
zakladem je samozrejme pravidelna vymena predepsaneho typu oleje, jinak ten motor odrovnas. nedostatkem oleje se muzou na priklad protocit saly na klice a je vymalovano
S tím olejem to bude asi kus od kusu.Za interval (7500) tam dám max litrovku oleje,víc ne.Spíš mám pocit,že čím víc to má najeto,tím míň oleje si bere.
Naposledy editováno 15.01.2012 12:03:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM SMR 990 - pro a proti
restore píše: KTM jsou spolehlivé stroje,jen potřebují poctivou údržbu.Olej měnit přesně podle předepsaného postupu a v daném intervalu,to samé platí pro kontrolu ventilů.U některých kusů odešla volnoběžka a nezaškodí nechat překontrolovat (spíš vyměnit,stojí pár kaček) gufero na vodní pumpě.Jinak jsou ty motory držáky.Mám Adventure což je "příbuzná" a i když ji občas dávám co proto v terénu,neznám slovo porucha.Jen spotřebák,benzín a věci které rozbiju,když sebou někde lísknu.
Pro SM-Rko už závady jako vodní pumpa a volnoběžka neplatí.Tyto závady se vyskytují u LC8 do roku 2008.U té volnoběžky je to dokonce do roku 2006.Motoru není co vytknout,je to držák vyzkoušený v mnoha modelech.Motorka jako taková žádné závady nemá,jen tak trochu žere zadní pneu a papá trochu víc benzínu (když se drží pod krkem tak jseš kolem těch 10L,ale dá se jezdit i cestovka za 5L).Co se týče servisu,tak nedoporučuji přejíždět interval 7500km.Pokud to budeš dodržovat a budeš kontrolovat dostatek oleje,tak tě ten motor přežije.Jinak doporučuju na to domontovat Akrapové koncovky.Změní se jak jízdní vlastnosti (úspora váhy cca 8kg),tak i zábavnost.Motor jde lépe do otáček a táhne podstatně víc.Ještě k té spotřebě oleje.Strašně záleží na tom jak je motor zajetý.Pokud mu někdo začal dávat kapky v intervalu zajíždění tj.prvních 1000km,tak se nikdy nedostane k nulové hodnotě.Motor do prvních 15000km olej žere,ale pak se to zastaví na nějaké hodnotě a s tím už nic nenaděláš.Jinak tuhle motorku můžu jen doporučit.
Pokud ale hledáš něco na blbnutí,tak KTM dělá ještě model SMC 690.Ovladatelnost je mnohem lepší.Nový model je už 700 ccm a 70koní což je paráda.Maximálka se pohybuje kolem 190km/h,takže ten motor při 130 netrápíš.Poptej se dealerů,jestli ji nemá někdo jako předváděčku a zkus ji.Stojí to za to
restore píše: S tím olejem to bude asi kus od kusu.Za interval (7500) tam dám max litrovku oleje,víc ne.Spíš mám pocit,že čím víc to má najeto,tím míň oleje si bere.
je teda pravda, ze kdyz nekam jedu, po silnici jak jedu svizne ( 160 - 190km/h ) a v terenu se s tim taky moc neseru, 3, 4, 5, porad prokluz kola, sem tam omezovac a podobne.
kdybych jezdil s rozumem, tak verim, ze ta spotreba oleje je daleko mensi, ale to asi nejde cekat od motarda
restore píše: S tím olejem to bude asi kus od kusu.Za interval (7500) tam dám max litrovku oleje,víc ne.Spíš mám pocit,že čím víc to má najeto,tím míň oleje si bere.
je teda pravda, ze kdyz nekam jedu, po silnici jak jedu svizne ( 160 - 190km/h ) a v terenu se s tim taky moc neseru, 3, 4, 5, porad prokluz kola, sem tam omezovac a podobne.
kdybych jezdil s rozumem, tak verim, ze ta spotreba oleje je daleko mensi, ale to asi nejde cekat od motarda
Dzany píše: Pro SM-Rko už závady jako vodní pumpa a volnoběžka neplatí.Tyto závady se vyskytují u LC8 do roku 2008.U té volnoběžky je to dokonce do roku 2006.Motoru není co vytknout,je to držák vyzkoušený v mnoha modelech.Motorka jako taková žádné závady nemá,jen tak trochu žere zadní pneu a papá trochu víc benzínu (když se drží pod krkem tak jseš kolem těch 10L,ale dá se jezdit i cestovka za 5L).Co se týče servisu,tak nedoporučuji přejíždět interval 7500km.Pokud to budeš dodržovat a budeš kontrolovat dostatek oleje,tak tě ten motor přežije.Jinak doporučuju na to domontovat Akrapové koncovky.Změní se jak jízdní vlastnosti (úspora váhy cca 8kg),tak i zábavnost.Motor jde lépe do otáček a táhne podstatně víc.Ještě k té spotřebě oleje.Strašně záleží na tom jak je motor zajetý.Pokud mu někdo začal dávat kapky v intervalu zajíždění tj.prvních 1000km,tak se nikdy nedostane k nulové hodnotě.Motor do prvních 15000km olej žere,ale pak se to zastaví na nějaké hodnotě a s tím už nic nenaděláš.Jinak tuhle motorku můžu jen doporučit.
Pokud ale hledáš něco na blbnutí,tak KTM dělá ještě model SMC 690.Ovladatelnost je mnohem lepší.Nový model je už 700 ccm a 70koní což je paráda.Maximálka se pohybuje kolem 190km/h,takže ten motor při 130 netrápíš.Poptej se dealerů,jestli ji nemá někdo jako předváděčku a zkus ji.Stojí to za to
Jo ty sežrané zadní gumy jsou společný rys komplet celé řady dvouválů KTM ,ale netahej za to,když se to tak krásně točí
U těch koncovek existuje srovnatelná a mnohem levnější alternativa k nechutně předraženému Akrapu.Leo Vince.
1 reakcí na tento příspěvek KTM SMR 990 - pro a proti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vadný imobilizér KTM 990 SM R | kawar125 | 7 | 19.4.2024 v 08:40 kawar125 |
Stojan pro KTM 990 SM R KTM 990 SM R | RED-MAN | 3 | 9.7.2023 v 22:19 RED-MAN |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Integralka 10 - 15 - 20 tisic [1, 2, 3, 4] KTM 990 SM R | PetrXX | 98 | 23.7.2022 v 19:34 dva_hrnce |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |