Téma: Pneu na zimu (s hroty)
Zdravím, pokud by někoho zajímalo jak udělat pneumatiky na zimu a prodloužit si tím sezonu, tak tady dávám návod. Zatím jsem to netestoval, ale kdyby někdo chtěl aspoň inspiraci.
Návod:
Jako první jsem začal shánět pneumatiky, nechtěl jsem do nich nejlépe nic investovat, a tak jsem zašel do prodejny a dostal jsem přední asi 50% cross pneu a zadní nejetou silniční pneu. Investice za pneu= 0 Kč.
Dále jsem na internetu hledal různé návody, jak to dělají ostatní a rozhodl jsem se, že to udělám s vratovými šrouby a z druhé strany utažené dvěma matkami kontra (proti sobě).
Zašel jsem koupit 135 vratových šroubů, 135 podložek a 270 matek. Šrouby jsem dával nepravidelně do mnou vyvrtaných děr. Do přední jsem dal 48 šroubů ve dvou řadách a do zadní 87 šroubů ve třech řadách. Šrouby jsem zatím nijak nezkracoval, to budu řešit až po první projížďce podle toho jaké to bude.
Náklady na zimní pneu:
Vratový šroub 6x30: počet: 135, 1ks= 1Kč, celkem= 135Kč
Podložka M6: počet: 135, 1ks= 0,30Kč, celkem= 40,50Kč
Matice M6 obyč.: počet:270, 1ks= 0,30Kč, celkem= 81Kč
Celkové náklady: 256,50 Kč
Přidávám taky nějaké fotky jak to vypadá.
Doufám že vám to pomohlo a přeji hodně štěstí s montáží a jízdu bez pádů.
Naposledy editováno 18.11.2011 17:28:15
Návod:
Jako první jsem začal shánět pneumatiky, nechtěl jsem do nich nejlépe nic investovat, a tak jsem zašel do prodejny a dostal jsem přední asi 50% cross pneu a zadní nejetou silniční pneu. Investice za pneu= 0 Kč.
Dále jsem na internetu hledal různé návody, jak to dělají ostatní a rozhodl jsem se, že to udělám s vratovými šrouby a z druhé strany utažené dvěma matkami kontra (proti sobě).
Zašel jsem koupit 135 vratových šroubů, 135 podložek a 270 matek. Šrouby jsem dával nepravidelně do mnou vyvrtaných děr. Do přední jsem dal 48 šroubů ve dvou řadách a do zadní 87 šroubů ve třech řadách. Šrouby jsem zatím nijak nezkracoval, to budu řešit až po první projížďce podle toho jaké to bude.
Náklady na zimní pneu:
Vratový šroub 6x30: počet: 135, 1ks= 1Kč, celkem= 135Kč
Podložka M6: počet: 135, 1ks= 0,30Kč, celkem= 40,50Kč
Matice M6 obyč.: počet:270, 1ks= 0,30Kč, celkem= 81Kč
Celkové náklady: 256,50 Kč
Přidávám taky nějaké fotky jak to vypadá.
Doufám že vám to pomohlo a přeji hodně štěstí s montáží a jízdu bez pádů.
Naposledy editováno 18.11.2011 17:28:15
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
Myslím, žes udělal spoustu práce k ničemu. Ten předek se mi vůbec nelíbí a zajímalo by mě, jak se s tím bude jezdit zvlášť na tvrdým povrchu a zadní silniční guma vypadá taky komicky - nezlob se. Taky těch 50 resp cca 80 kubíků není do sněhu žádný šlágr. Mám 650 a ve sněhu využívám výkon do maxima a ještě chybí .
Ty vruty se mi líbí mnohem víc. Zatím jsem jezdil jen jednu zimu pole louky, trochu les, jednu Snowrallye a vystačil jsem si s crosovýma pneu.
Ty vruty se mi líbí mnohem víc. Zatím jsem jezdil jen jednu zimu pole louky, trochu les, jednu Snowrallye a vystačil jsem si s crosovýma pneu.
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
MNo hlavne jsem zvedavej jak ti podekuje ten co dostane tim ulomenym vratekm do oka nebo do hlavy. Protoze vrataky v hobby shopech se dalaj z toho nejhorsiho mat co je. Pravda mozna,ze nekadminovany vruty do dreva , jsou snad jeste z horsiho mat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
gugo píše: MNo hlavne jsem zvedavej jak ti podekuje ten co dostane tim ulomenym vratekm do oka nebo do hlavy. Protoze vrataky v hobby shopech se dalaj z toho nejhorsiho mat co je. Pravda mozna,ze nekadminovany vruty do dreva , jsou snad jeste z horsiho mat .
Z toho bych strach neměl, tyhle šrouby jsou měkký a než prasknou, tak se spíš ohnou. Horší bude ta držka až "ulítne" přední kolo
Janek> Brr to me ani nepripominej... nedavno me rupnul jeden steft na objimce osy, na predni vidli na Alpu. Tak samozrejme nemam nahradni, ale jezdit potrebuju,takze jsem ho nahradil ... pri predstave ze me upadne predni kolo v 90 mezi autama se me dela trosku blivno .
Já mám vruty do plechu a spokojenost mam to pouze na pínu, takže v půlmetrovym sněhu to vyzkoušené nemám, ale v 20 cm na poly to drži pěkně. Ovšem já to mám hlavně na ledovou plochu kde jsou díky tvaru vrtáku parádně ostry a vydržej i přejezdy po silnici-> jsou kalené.
k tvému výrobku: myslím, že máš hodně špatně řešené umístění šroubů, na předku až pramálo. Naopak bych jich tam přidal víc a hlavně do krajů. Hodně si lidi stěžujou, že u šroubů se časem povolí spoj, proto je zakápnou svářečkou nebo lepidlem. Musíš si taky rozmyslet kde stim budeš jezdit a podle toho upravit výšku, jinak se ti budou ohybat a nebudou moc držet a pneu ti popraská.
k tvému výrobku: myslím, že máš hodně špatně řešené umístění šroubů, na předku až pramálo. Naopak bych jich tam přidal víc a hlavně do krajů. Hodně si lidi stěžujou, že u šroubů se časem povolí spoj, proto je zakápnou svářečkou nebo lepidlem. Musíš si taky rozmyslet kde stim budeš jezdit a podle toho upravit výšku, jinak se ti budou ohybat a nebudou moc držet a pneu ti popraská.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
WoxmenRX> sundej blatnik ne?
jinak tech sroubu tam mas fakt malo.a nevim nevim.v hlubsim snehu to muze fungovat ale na naledi nevim
jinak tech sroubu tam mas fakt malo.a nevim nevim.v hlubsim snehu to muze fungovat ale na naledi nevim
Já si teda myslím že co má MITROS na předku je zbytečně moc dlouhé a špatně rozmístěné.Když to naklopí tak na hraně se to nebude mít o co opřít A mám dojem že ani ty šrouby moc nevydrží.Ale kdo ví Lepší něco než nic,držím palce
Naposledy editováno 18.11.2011 22:24:26
Naposledy editováno 18.11.2011 22:24:26
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
šrouby jsou moc tlusté a nezarývaj se do ledu. Takže jedine vruty. A do hlubokého sněhu nepomužou žádný hřebiky. Jen veliký dezen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
KalTom píše: ... A do hlubokého sněhu nepomužou žádný hřebiky. Jen veliký dezen.
Taky si myslím, ale jak tu někdo psal o 20 cm sněhu, to už je docela dost a motor toho má plný kecky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
Janek> Blobost, když to projel pionýr (zádný blbnutí se nekonalo) tak to musí větší mašina zvládat jako nic...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na zimu (s hroty)
Dman píše: Janek> Blobost, když to projel pionýr (zádný blbnutí se nekonalo) tak to musí větší mašina zvládat jako nic...
Jenom jestli trochu nekecáš . U 21" kola je 20 cm skoro 1/3 výšky kola. U 16" kola bude 20 čísel sněhu minimálně po brzdový buben . A to nepřemýšlím o světlý vyšce Pionýra
Mě spíš zajíma toto, to ještě někde funguje?
"Jako první jsem začal shánět pneumatiky, nechtěl jsem do nich nejlépe nic investovat, a tak jsem zašel do prodejny a dostal jsem přední asi 50% cross pneu a zadní nejetou silniční pneu. Investice za pneu= 0 Kč.
"
"Jako první jsem začal shánět pneumatiky, nechtěl jsem do nich nejlépe nic investovat, a tak jsem zašel do prodejny a dostal jsem přední asi 50% cross pneu a zadní nejetou silniční pneu. Investice za pneu= 0 Kč.
"
Janek> Ted si mě prokouk Ted jsem byl v garáži a měřil pio má buben 20 cm od země (což souhlasí) a motor začíná na 23,5 cm (což by taky odpovídalo když jsem měl mokrej válec) Fotky a videa s hrotama mám jen na ledu... pak mám taky jízdu ve sněhu (fotky, videa) ale to jedu bez hřebů a sníh neni tak velkej... což mě mrzí... pro příště budu točit!
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na zimu (s hroty)
kámoš teda potřeboval jednu zimu jezdit na motorce do práce po cestě kde se nesolí takže udělal něco obdobnýho má MZ etz 150 dal tam teda podstatně větší šrouby ale jen dozadu a to vedle sebe ve dvou řadách a předek nechal měl to jen aby vyjel kopec jinak jezdil krokem neni magor aby nělal takovouhle hovadinu tohle nemá žádnej smysl protože to bude hned ubroušený on tam měl asi 8mm šrouby
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.