Teď můj dotaz - když namontuju dynojet 1 (tzn nové trysky, jehly, pružiny, udělám vetší dírky zespod šoupěte) tak pružiny budou nové nevymačkané. To s tím podtlakem zkoušet nechci nestačilo by pořádně vyčistit karburátor a šoupátka změřit na váze s přesností 0.01g?? Když budou ok membrány a nové pružiny tak to je v podstatě jediné co by mělo mít vliv na to jak se zvedají ne? pilníčkem bych třeba odbrušoval materiál někde kde to nebude mít vliv kde to na nic nedosedá ani se to ničeho nedotýká.
Co myslíte?
1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - obecný dotaz
tak mi jde o to jestli kdyz srovnam ty vahy, membrany budou ok a budou tam novy pruziny jestli budou chodit zaroven nebo jestli to mam kontrolovat vysavac metodou a pripadne upravit novy pruzinky ale to bych moc nechtel
Naposledy editováno 10.06.2011 23:51:40
1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - obecný dotaz
Tam je vidět, při jakém otevření plynu co hraje roli. Synchronizace je někde v oblasti "tvar šoupátka", takže to má vliv do poloviny otevření plynu. Takže nevím přesně čeho chceš dosáhnout, když jsi zmínil to vážení šoupátek (které moc nepomůže, jelikož je tady ještě vliv tuhosti membrány, kterou jen tak nezměříš).
Jo a Dynojet mění jak trysky, tak jehly a pružiny - takže pokrývá téměř celý rozsah. Myslím si, že dělat "tjůning" vysavačem (pokud máš karburátory čisté a v pořádku) je něco, co běžný smrtelník nebude asi potřebovat. To už ti dá více seřízení bohatosti směsi (poloha jehly) než kouzla se šoupátky.
Edit: doplnění
Naposledy editováno 11.06.2011 17:20:49
nehlede na to ze u hondy se serizujou podtlaky na beznym volnobehu a jedna se o sestelovani skrticich klapek.. ja resim soupatka..
edit jinak si myslim ze graf (jestli se tomu da tak rikat) je sice moc peknej ale kdyz dam full gas pri pulce moznych otacek ze by to sedelo - ty soupatka prece vyjedou az ve vysokych kdyz ten motor ma potrebnej tah v sani aby je to zvedlo (podtlak)
Naposledy editováno 11.06.2011 17:32:44
1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - obecný dotaz
A opravdu zde má "vysavačový" tuning opravdu význam.... stejně jak úpravy tvrdosti pružin / jejich zkracování apod...
Sorry za mírný off-topic. Sypu si popel...
Naposledy editováno 11.06.2011 17:37:24
heled kdyz si nastavoval vzdusniky(po instalaci dynojetu) dal si je na ty napsany otacky nebo je dosteloval jako je to psany v honda manualu?
postup je:
nastavit vzdusniky na zakladni hodnotu 2.5ot
ohrat masinu
udelat synchronizaci
nastavit volnobeh
zacit vzdusnikem c.3 a tocit snim jenmne dokud nejsou dosazeny nejvyssi otacky
udelat to samy s ostatnima
parkrat protocit, nastavit volnobeh
zacit vzdusnikem c.3 a tocit snim jenmne dokud neklesnou otacky o 50
dostelovat volnobeh
znovu vsechny vzdusniky aby to kleslo o 50rpm a pak vratit na volnobeh pred dalsim
a nyni posledni krok kterej mi prijde zvlastni - final opening
vytocte (proti smeru hod. rucicek) o 3/4 otacky
Tim to vlastne ochudim ne? kdyz bych to udelal treba jen o 1/4 otacky tak by to mohlo prestat strilet do vyfuku a nebo se vybodat na posledni krok?
Kdyz tam dam ten dynojet tak az do toho posledniho kroku bych nastaveni zmaknul ale mel bych pak delat i ten posledni krok?
Naposledy editováno 11.06.2011 17:53:37
Selským rozumem, na kolik se projeví rozhození cca 0,1mm ? Dvě klapky budou otevřeny třeba 19,9 mm dvě 20,1 mm . Představ si jaký je tam průtok vzduchu.. ani milimetr by nic neznamenal...
Ano, tu sychronizaci zdvihů dle tlaku jsem dělal já.. natahováním pružin.
Popravdě, vliv na chod motoru jsem nezaznamenal.
Co ale důležité je, zkouškou chodu zjistíš, který karbec ti přidírá a věř že lehounce přidírat budou = nebudou chodit stejně, to co přidírá půjde nahoru i dolů opožděně. Dále membrána není lineární systém a v určitém momentu, bohužel každá jinde, zvýší tuhost a pak najednou přeskočí a povolí.
Další je že pružiny musí být absolutně rovné a i tak některá zachytává o okraj šachty a šoupě se nepohybuje plynule ale jakoby poskakuje jak zachytávají jednotlivé závity na pružině o okraj..
Takže spíš tohle jsem se nakonec snažil vychytal. Šachty i šoupata jsem odmastil a zalapoval molykovým práškemem, šoupata začaly jezdit jako po másle.
No směs jsem ochuzoval na volnoběhu, na výletním tempu, na půlce plynu a na plnej do 7.000ot, dále jsem posouval nástup plného otevření šoupěte o 1.500 otáček výše (původně otevřeno na 6.000, po úpravě v 7500ot.)
Nevím jak jiné mašiny ale SRAD byl z továrny zbytečně bohatej v celým rozsahu kromě TOPEND
(plnej a 11-14.000ot)tam to je dobrý.
Když už jsem se tak rozepsal, cítil jsem i změřil díru v krouťáku kolem 7tis ot.
Laďák? ale kdepak, pouze za 15 let unavené pružiny v karbecích.
Celkem mě je záhadou proč ty pružiny všichni stříhají a obohacují směs ve všech režimech.
Já je musel asi o 30 mm natáhnout, o 15 se zase po týdnu vrátili.
Dej to vyladit někam kde tomu rozumí a hlavně je to týdny a týdny ladění. Za 3 hodiny na brzdě to je takový napůl.
Naposledy editováno 13.06.2011 19:40:13
Naposledy editováno 26.01.2015 19:13:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |