globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátory - obecný dotaz
10.6.2011 v 18:59
Zdravím četl jsem že synchronizace klapek má vliv se dá říct jen na volnoběh + nepatrné otevření klapky to je mi jasný to zvládnu udělat sám. Ale pak jsem od nějakého motorkáře (prominte zapoměl jsem nick) četl že upravoval pružiny aby mu při stejným podtlaku(tuším že to robil s vysavačem) chodily šoupátka stejně - ustřihával asi 2 závity z pružiny.

Teď můj dotaz - když namontuju dynojet 1 (tzn nové trysky, jehly, pružiny, udělám vetší dírky zespod šoupěte) tak pružiny budou nové nevymačkané. To s tím podtlakem zkoušet nechci nestačilo by pořádně vyčistit karburátor a šoupátka změřit na váze s přesností 0.01g?? Když budou ok membrány a nové pružiny tak to je v podstatě jediné co by mělo mít vliv na to jak se zvedají ne? pilníčkem bych třeba odbrušoval materiál někde kde to nebude mít vliv kde to na nic nedosedá ani se to ničeho nedotýká.

Co myslíte?

1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - obecný dotaz

10.6.2011 v 21:18 | Nahoru | #1
Ahoj myslis to jak bud dve ocka pruzinky udstrihnes nebo vyvrtas dve dirky do klapek?Mam navod doma tak vydrz zitra ti to sem hodim.Myslim,ze uz sem to sem daval,ale nevim kde to hledatTos zatim zdarek ladicu

Karburátory - obecný dotaz

10.6.2011 v 21:52 | Nahoru | #2
nebyl to jurawood ten neco zkousel s podtlakovejma karbecama (nebo alspon myslim ze to byl on)

(reakce na) Karburátory - obecný dotaz

10.6.2011 v 23:50 | Nahoru | #3
Spieke> prave ze nechci nic strihat od toho tam budou ty novy pruziny z dynojetu ty by meli bejt uplne totozny. v navodu je psano ze se musi vrtat dirky. to udelam a pak sem chtel zvazit kazdy soupatko zvlast a srovnat jim vahu treba na par setin g stejne.

tak mi jde o to jestli kdyz srovnam ty vahy, membrany budou ok a budou tam novy pruziny jestli budou chodit zaroven nebo jestli to mam kontrolovat vysavac metodou a pripadne upravit novy pruzinky ale to bych moc nechtel

Naposledy editováno 10.06.2011 23:51:40

1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - obecný dotaz

11.6.2011 v 16:58 | Nahoru | #4
No, synchronizace se dělá na zvýšených volnoběžných otáčkách kdy má být podtlak v každé přírubě stejný. Tím se eliminují nepřesnosti ve "vzduchovém" chodu karburatorů jako takových (je tam mnoho vlivů, nejen váha dílů, tvar a úhel šoupátka jeho pohyblivé uložení). Pokud synchronizuješ, pak můžeš občas vrknout na 2000-2500 otáček a čeknout ty tlaky (tedy jejich vyvážení). Dále to až tak nemá smysl. Koukni na ten graf:



Tam je vidět, při jakém otevření plynu co hraje roli. Synchronizace je někde v oblasti "tvar šoupátka", takže to má vliv do poloviny otevření plynu. Takže nevím přesně čeho chceš dosáhnout, když jsi zmínil to vážení šoupátek (které moc nepomůže, jelikož je tady ještě vliv tuhosti membrány, kterou jen tak nezměříš).

Jo a Dynojet mění jak trysky, tak jehly a pružiny - takže pokrývá téměř celý rozsah. Myslím si, že dělat "tjůning" vysavačem (pokud máš karburátory čisté a v pořádku) je něco, co běžný smrtelník nebude asi potřebovat. To už ti dá více seřízení bohatosti směsi (poloha jehly) než kouzla se šoupátky.

Edit: doplnění

Naposledy editováno 11.06.2011 17:20:49

(reakce na) Karburátory - obecný dotaz

11.6.2011 v 17:30 | Nahoru | #5
joro> nez neco napises precti si co pisu ja. synchronizace je mi jasna to udelam v pohode! tady jde o to ze kdyz otevres plyn treba na 1/8 ze vlivem nejakeho opotrebeni muze chodit jedno soupatko jinak nez ostatni a to tu celou dobu resim.

nehlede na to ze u hondy se serizujou podtlaky na beznym volnobehu a jedna se o sestelovani skrticich klapek.. ja resim soupatka..

edit jinak si myslim ze graf (jestli se tomu da tak rikat) je sice moc peknej ale kdyz dam full gas pri pulce moznych otacek ze by to sedelo - ty soupatka prece vyjedou az ve vysokych kdyz ten motor ma potrebnej tah v sani aby je to zvedlo (podtlak)

Naposledy editováno 11.06.2011 17:32:44

1 reakcí na tento příspěvek Karburátory - obecný dotaz

11.6.2011 v 17:30 | Nahoru | #6
Teď na to koukám, mám jiné karburátory a jiný Dynojet set (bez vrtání). Tady se jedná opravdu o chování karbeců při velkém otevření plynu - přesněji při vysokých otáčkách. Sorry, měl jsem za to, že se jedná o běžnou synchronizaci karbeců. Zde se jedná o obohacování směsi ve vyšších jízdních režimech, kdy dodatečné otvory způsobují rychlejší obohacení směsi.

A opravdu zde má "vysavačový" tuning opravdu význam.... stejně jak úpravy tvrdosti pružin / jejich zkracování apod...

Sorry za mírný off-topic. Sypu si popel...

Naposledy editováno 11.06.2011 17:37:24

(reakce na) Karburátory - obecný dotaz

11.6.2011 v 17:34 | Nahoru | #7
joro>

heled kdyz si nastavoval vzdusniky(po instalaci dynojetu) dal si je na ty napsany otacky nebo je dosteloval jako je to psany v honda manualu?

postup je:

nastavit vzdusniky na zakladni hodnotu 2.5ot
ohrat masinu
udelat synchronizaci
nastavit volnobeh
zacit vzdusnikem c.3 a tocit snim jenmne dokud nejsou dosazeny nejvyssi otacky
udelat to samy s ostatnima
parkrat protocit, nastavit volnobeh
zacit vzdusnikem c.3 a tocit snim jenmne dokud neklesnou otacky o 50
dostelovat volnobeh
znovu vsechny vzdusniky aby to kleslo o 50rpm a pak vratit na volnobeh pred dalsim

a nyni posledni krok kterej mi prijde zvlastni - final opening
vytocte (proti smeru hod. rucicek) o 3/4 otacky

Tim to vlastne ochudim ne? kdyz bych to udelal treba jen o 1/4 otacky tak by to mohlo prestat strilet do vyfuku a nebo se vybodat na posledni krok?
Kdyz tam dam ten dynojet tak az do toho posledniho kroku bych nastaveni zmaknul ale mel bych pak delat i ten posledni krok?

Naposledy editováno 11.06.2011 17:53:37

Karburátory - obecný dotaz

13.6.2011 v 19:33 | Nahoru | #8
Ahoj to co jsi četl o synchro jsem už mockrát psal a je správně, zapoměň na to že na půlku plynu se lehké rozladění natočení klapek projeví, průměr otevření kolem klapky může mít na půlku plynu dejme tomu cca 20mm.
Selským rozumem, na kolik se projeví rozhození cca 0,1mm ? Dvě klapky budou otevřeny třeba 19,9 mm dvě 20,1 mm . Představ si jaký je tam průtok vzduchu.. ani milimetr by nic neznamenal...

Ano, tu sychronizaci zdvihů dle tlaku jsem dělal já.. natahováním pružin.
Popravdě, vliv na chod motoru jsem nezaznamenal.
Co ale důležité je, zkouškou chodu zjistíš, který karbec ti přidírá a věř že lehounce přidírat budou = nebudou chodit stejně, to co přidírá půjde nahoru i dolů opožděně. Dále membrána není lineární systém a v určitém momentu, bohužel každá jinde, zvýší tuhost a pak najednou přeskočí a povolí.
Další je že pružiny musí být absolutně rovné a i tak některá zachytává o okraj šachty a šoupě se nepohybuje plynule ale jakoby poskakuje jak zachytávají jednotlivé závity na pružině o okraj..
Takže spíš tohle jsem se nakonec snažil vychytal. Šachty i šoupata jsem odmastil a zalapoval molykovým práškemem, šoupata začaly jezdit jako po másle.

No směs jsem ochuzoval na volnoběhu, na výletním tempu, na půlce plynu a na plnej do 7.000ot, dále jsem posouval nástup plného otevření šoupěte o 1.500 otáček výše (původně otevřeno na 6.000, po úpravě v 7500ot.)

Nevím jak jiné mašiny ale SRAD byl z továrny zbytečně bohatej v celým rozsahu kromě TOPEND
(plnej a 11-14.000ot)tam to je dobrý.
Když už jsem se tak rozepsal, cítil jsem i změřil díru v krouťáku kolem 7tis ot.
Laďák? ale kdepak, pouze za 15 let unavené pružiny v karbecích.
Celkem mě je záhadou proč ty pružiny všichni stříhají a obohacují směs ve všech režimech.
Já je musel asi o 30 mm natáhnout, o 15 se zase po týdnu vrátili.

Dej to vyladit někam kde tomu rozumí a hlavně je to týdny a týdny ladění. Za 3 hodiny na brzdě to je takový napůl.

Naposledy editováno 13.06.2011 19:40:13

Karburátory - obecný dotaz

26.1.2015 v 19:09 | Nahoru | #9
zdravim potreboval bych poradit mam cbr 900rr sc33 a nevim jak ma spravne fungovat karbec kdyz pridam prstem na karbecu plyn tak se mi otviraji jen klapky a soupatka ne nevim jestly je to spravne nebo je to nejak podtlakem kdyz motor bezi a kolik tam ma jit lanek a precne kam 1 vim ale to druhy netusim mam tam drazku jen na 1 poradte prosim

Naposledy editováno 26.01.2015 19:13:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist