CB 500 A ER5 jsou taky supr, ale mi se na GSku právě líbí ten pořádný motor s žebry a nic jiného bych nechtěl, i když prý jedou lépe. Jinak na GSku jsem najel už 14 tisíc, za tu dobu všechno funguje, nepočítám-li pár spálených žárovek, celý servis si s přehledem uděláš doma za jedno odpoledne.
Jenom je třeba hlídat ten olej, vzduchem chlazený motor si něco vezme, ale není to na závadu. Spotřeba paliva je 4,2 litrů, dá se jet i za 3,5
Pokud hodně jezdíš, koukl bych i po NTV650. Sice má o 20kg víc, ale má kardan, což při častém ježdění oceníš. Patřila mezi nejbezproblémovější motorky 90tých let. Jako naháč se dělala do roku 97, od té doby dál už bohužel jen jako kapotovaná s integrovanýma kuframa.
U těhle motorek se v podstatě o nic jiného než řetěz nestaráš. Narozdíl od Jawy je vystaven dešti, písku a bahnu, takže ho musíš mazat a čistit poměrně často.
Jednoválcům bych se vyhnul, jejich charakter chodu spoutě lidí nevyhovuje.
oproti Jawe je to trosku zivejsi, ale zas ma mensi nadrz pri stejne spotrebe..
pokud neseres na udrzbu (olej+ventily), tak ta motorka je fakt asi neznicitelna.. ta moje ma najeto skoro 90 tis. km, obcas nejaka zavada, ale nikdy mne nenechala.. nejake prasknute lanko ci urvany retez nepocitam
vozila mne parkrat po ukrajine ci rumunsku, ale take i turecko, gruzie, armenie, iran, zapad evropy, maroko a par jinych..
a jestli mi ji neukradnou nebo ji nerozstrelim, tak si ji necham uz navzdy
Pokud ale chceš to kultivovanější chování,tak jednoválec asi ne.Není ani moc na delší štreky,brní do ruk,ale není to zas nic strašného.Dělal jsem i se svou milou za sebou 300-400km denně na KLR.
Dají se sehnat i třiapůle,třeba DR se dělá v této kubatůře,nebo potom Elefant,to je dvouvál.
Aby terén nebyl utrpením,vynech ty NTV,GPZ,GS,CB ajiné čistě silniční stroje.A dívej se na váhu,v terénu dokáže potrápit,i když je to jen obyčejná polnice.
Doporučuji asi nejspíš KLE,popřípadě Transalpa,nebo můžeš zkusit jednoválce mladších ročníků,KLR,XT,DR čím mladší,tím jsou méně enduro a pohodlnější.Z jednoválů byl i dost motorově měkota Cagiva Canyon 500.Takovej hodnej byl.I KLR 600 by se dalo,na tu jsem přešel z Jawičky já.Pak zmiňované SLR může vyhovovat.Není to enduro,ale stavba podobná.
Vybírej hlavně očima,zbytek je na zvyku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 | Johny_Servis | 27 | 16.12.2023 v 09:43 JMan |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 | Weret | 4 | 26.9.2023 v 21:24 Weret |
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 | Weret | 1 | 27.5.2023 v 09:07 2stroke |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |