Téma: Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
1.5.2022 v 15:10
Ahoj všem,
jelikož jsem nenašel na fóru ani jinde moji chybu u Gipra, poprosím o Vaše dobře míněný rady :)
Mám sadu kabeláže S01 a k tomu displej Type X-vše nové.. Dle návodu jsem vše zapojil v kabeláži motorky a našel černo-modrý drát, k němu přisvorkoval kabel od Gipra atd.
Zapojil kabeláž k displeji-zde trochu rozbor- jelikož displej je sice nový(koupen ze servisu motorek), ale bez konektoru, jako protikusu ke svorce od kabeláže.
kabeláž-čtyři dráty a displej tři. Zapojil jsem samozřejmě- stejné barvy-černý, bílý a červený. Volný zůstal zelený. Na displeji stále NULA. Když (po radách dalších lidí) zapojím k černému nebo bílému, vždy motorka točí motorem, ale neskočí jiskra :) nenastartuje. Nechám volný zelený drátek-motorka hned naskočí
Každopádně, stále ukazuje displej NULU. Když sepnu zapalování- nic- pootočím kolem, ihned se rozsvítí displej na NULU, ale pak už nic nefunguje- stále ukazuje jen NULU. Při jízdě, po resetu-vždy.
Už si nevím rady :) jezdím s Gipro, který ukazuje NULU :) Jako dobrý, alespoň jse senaučil sundavat kapotu poslepu :) ale rád bych ukazatel rychlosti :)
Moc prosím, nenapadá vás cokoliv na vyzkoušení? Kde mohu mít chybu?
Díky díky moc předem :)
jelikož jsem nenašel na fóru ani jinde moji chybu u Gipra, poprosím o Vaše dobře míněný rady :)
Mám sadu kabeláže S01 a k tomu displej Type X-vše nové.. Dle návodu jsem vše zapojil v kabeláži motorky a našel černo-modrý drát, k němu přisvorkoval kabel od Gipra atd.
Zapojil kabeláž k displeji-zde trochu rozbor- jelikož displej je sice nový(koupen ze servisu motorek), ale bez konektoru, jako protikusu ke svorce od kabeláže.
kabeláž-čtyři dráty a displej tři. Zapojil jsem samozřejmě- stejné barvy-černý, bílý a červený. Volný zůstal zelený. Na displeji stále NULA. Když (po radách dalších lidí) zapojím k černému nebo bílému, vždy motorka točí motorem, ale neskočí jiskra :) nenastartuje. Nechám volný zelený drátek-motorka hned naskočí
Každopádně, stále ukazuje displej NULU. Když sepnu zapalování- nic- pootočím kolem, ihned se rozsvítí displej na NULU, ale pak už nic nefunguje- stále ukazuje jen NULU. Při jízdě, po resetu-vždy.
Už si nevím rady :) jezdím s Gipro, který ukazuje NULU :) Jako dobrý, alespoň jse senaučil sundavat kapotu poslepu :) ale rád bych ukazatel rychlosti :)
Moc prosím, nenapadá vás cokoliv na vyzkoušení? Kde mohu mít chybu?
Díky díky moc předem :)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Zapojovat dráty podle něčí rady jen tak naslepo, je cesta do průseru..
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Čau, dúfam, že sa neurazíš, ale pohon tacho máš mechanický, ? Od predného kolesa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
krokoš> Neurazím, naopak.
Tachometr by měl již být elektronický. Ale nejsem si jistý, mám motorku cca měsíc :) Ještě vše nemám vykoumané.
Co se týče GiPRO, celou sadu jsem řešil s prodejcem Gipra a toto mě vyjelo z jeho stránek. Tedy- sada S01 a Displej Type X
Tachometr by měl již být elektronický. Ale nejsem si jistý, mám motorku cca měsíc :) Ještě vše nemám vykoumané.
Co se týče GiPRO, celou sadu jsem řešil s prodejcem Gipra a toto mě vyjelo z jeho stránek. Tedy- sada S01 a Displej Type X
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Balthus> čau, pýtal som sa, lebo som tiež uvažoval s montážou ukazovateľa zaradenej rýchlosti a som si myslel, že to máš ako ja. Ja mám Suzuki GSX 750 rok 2000 a tacho je mechanické. Pri mechanickom tachu sa musí domontovať ešte snímač na kyvku a rozetu, aby to snímalo rýchlosť . No, neporadil som, ale aspoň ti držím palce nech sa ti to podarí. Ja tam stále radím sedmičku, alebo jazdím na päťke. Na starej Suzuki GS 750 z roku pána 1980 som mal ukazovateľ zaradeného kvaltu v sérii.
Bohuzel ti neporadim,ale priznavam,ze jsi me pobavil i vylekal zaroven. Chtel jsem si ted koupit Gipro na svoji CBF,ale po precteni tveho story,se mi uz nejak nechce. I kdyz uznavam,ze naucit se rozborku-sborku poslepu,taky neni k zahozeni. Preji ti hodne stesti se zapojenim,snad se ti zadari.
krokoš> Jenže ty máš GSX 750, což je Inazuma a ta možná mechanický náhon tachometru má. Kdežto on má GSX 750F, která má už tachometr elektronický a snímač má u pastorku.
Autorovi bych poradil vyžádat si návod od prodejce nebo výrobce a případně to porovnat se schématem elektriky motorky. Toť za mě asi vše, jelikož Gipro nemám.
Autorovi bych poradil vyžádat si návod od prodejce nebo výrobce a případně to porovnat se schématem elektriky motorky. Toť za mě asi vše, jelikož Gipro nemám.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Ahoj,
díky všem.
Vše jsem dělal podle návodu-měl jsem ho i v emailu od výrobce, i jsem dostal k sadě kabeláže, ale nevyšlo. Nicméně, el.schéma jsem neřešil, zajímavá myšlenka.
Nicméně, nejsem si uplně jistý, že bych schématu rozuměl :D
Ještě mě napadá- jediný, kde jde udělat něco jinak- je drát od sady S01, co má vést(dle návodu), na černo-modrý drát v motorce-zde se jen oholí drát a připne svorkou , zda nemám překopanou elektriku-
Přeci jen- je to stará motorka :) Už si někdo mohl hrát Ale nevypadalo to zbastlený nějakou izolepou atd.
Je mi divný, že to ukazuje NULU a displej se aktivuje pohnutím kola. Takže, něco snímá dobře(tedy asi tachometr).
Nicméně onen černo-modrý drát od indukční cívky, může být špatně.
Jen mám strach, přehazovat jen tak dráty, když nevím, co který znamená.
Ale nevím, jak a zda to jde změřit.
Každopádně, všem díkas za snahu. Budu hledat dál chybu.
PS: Jak píše KROKOŠ- buď zapomenu dát šestku nebo tam láduju sedmičku :)
díky všem.
Vše jsem dělal podle návodu-měl jsem ho i v emailu od výrobce, i jsem dostal k sadě kabeláže, ale nevyšlo. Nicméně, el.schéma jsem neřešil, zajímavá myšlenka.
Nicméně, nejsem si uplně jistý, že bych schématu rozuměl :D
Ještě mě napadá- jediný, kde jde udělat něco jinak- je drát od sady S01, co má vést(dle návodu), na černo-modrý drát v motorce-zde se jen oholí drát a připne svorkou , zda nemám překopanou elektriku-
Přeci jen- je to stará motorka :) Už si někdo mohl hrát Ale nevypadalo to zbastlený nějakou izolepou atd.
Je mi divný, že to ukazuje NULU a displej se aktivuje pohnutím kola. Takže, něco snímá dobře(tedy asi tachometr).
Nicméně onen černo-modrý drát od indukční cívky, může být špatně.
Jen mám strach, přehazovat jen tak dráty, když nevím, co který znamená.
Ale nevím, jak a zda to jde změřit.
Každopádně, všem díkas za snahu. Budu hledat dál chybu.
PS: Jak píše KROKOŠ- buď zapomenu dát šestku nebo tam láduju sedmičku :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Balthus> Podle schématu je černo-modrý kabel veden mezi snímačem polohy klikové hřídele a řídicí jednotkou a dále mezi řídicí jednotkou a snímačem polohy škrtících klapek. Pak je tu ještě modrý kabel, ten vede od čidla neutrálu do reléové jednotky a z ní jde dále v podobě modro-černého vodiče ke kontrolce neutrálu - píšu pro jistotu jen proto, jestli si ho třeba nepleteš s černo-modrým (první barva vždy převažuje). Červený bude napájení +12V, černý bude nejspíš zem. Nevím jak přesně má to gipro fungovat, předpokládám, že to nějak vypočítá daný kvalt podle rychlosti a otáček motoru a neutrál to bere přímo ze signálu z čidla, ale třeba ti to pomůže.
Teď se ještě dívám do instalační příručky pro to Gipro GPX-S01. Podle toho není moc co udělat špatně, jen zapojíš konektory a černo-zelený vodič z gipra na černo-modrý vodič od snímače polohy klikové hřídele do řídicí jednotky. Zkus to ještě překontrolovat, vypadá to, že máš něco špatně zapojené. Řekl bych, že do toho omylem mícháš vodič indukční cívky místo vodiče snímače polohy klikové hřídele. Samozřejmě může být chyba i v těch vodičích do gipra z toho originál svazku z balení, když říkáš, že tam chyběl konektor, ale předpokládám, že výrobce nebude proti sobě míchat různé barvy.
Naposledy editováno 02.05.2022 20:10:37
Teď se ještě dívám do instalační příručky pro to Gipro GPX-S01. Podle toho není moc co udělat špatně, jen zapojíš konektory a černo-zelený vodič z gipra na černo-modrý vodič od snímače polohy klikové hřídele do řídicí jednotky. Zkus to ještě překontrolovat, vypadá to, že máš něco špatně zapojené. Řekl bych, že do toho omylem mícháš vodič indukční cívky místo vodiče snímače polohy klikové hřídele. Samozřejmě může být chyba i v těch vodičích do gipra z toho originál svazku z balení, když říkáš, že tam chyběl konektor, ale předpokládám, že výrobce nebude proti sobě míchat různé barvy.
Naposledy editováno 02.05.2022 20:10:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
jan-kozel> Ahoj. Přesně, jak říkáš, není moc co zapojit špatně. Ale když displej reaguje na pootočení zadního kola a rozsvítí se, hledám stále závadu spíš na přesně drátu cituji z návodu: Drát černo-modrý-, který vede z generátoru signálu(indukční cívka).
1.Taky jsem si říkal, že jde splést barva, ale tady je to jednoznačně černo-modrý.
Konektory splést nejdou, jiný by do sebe ani nepasovali a dle reakce pohybu zadního kola a rozsvícení displeje, jsou dobře zapojený. nechápu).
2. Jak říká "Karavanista": od sady kabelů byl konektor, ale od displeje jen holý dráty.
Displej tři drátky. Od sady kabelů- čtyři :)
Tak, pokud nesouhlasí barvy, jsem v loji :) A kam sakra patří ten zelený čtvrtý :D
Nechápu pořád, proč se mi tam po otočení klíčku a zahýbání se zadním kolem rozsvítí nula. a na nic jinýho nereaguje.
Zkusím dál bádat. Je to aspoň zajímavý problém, ale motorka jezdí:) Takže pohoda.
Jde nějak proměřit, dráty a tím najít drát na generátor signálu? Tedy od indukční cívky?
Každopádně, díky za snahu chlapy, počítám, že to zas bude nějaká kravina na kterou celou dobu koukám :)
PS: ještě je zajímavý, že ze svazku od motorky visí nebsazený konektor. Zítra vyfotím.
1.Taky jsem si říkal, že jde splést barva, ale tady je to jednoznačně černo-modrý.
Konektory splést nejdou, jiný by do sebe ani nepasovali a dle reakce pohybu zadního kola a rozsvícení displeje, jsou dobře zapojený. nechápu).
2. Jak říká "Karavanista": od sady kabelů byl konektor, ale od displeje jen holý dráty.
Displej tři drátky. Od sady kabelů- čtyři :)
Tak, pokud nesouhlasí barvy, jsem v loji :) A kam sakra patří ten zelený čtvrtý :D
Nechápu pořád, proč se mi tam po otočení klíčku a zahýbání se zadním kolem rozsvítí nula. a na nic jinýho nereaguje.
Zkusím dál bádat. Je to aspoň zajímavý problém, ale motorka jezdí:) Takže pohoda.
Jde nějak proměřit, dráty a tím najít drát na generátor signálu? Tedy od indukční cívky?
Každopádně, díky za snahu chlapy, počítám, že to zas bude nějaká kravina na kterou celou dobu koukám :)
PS: ještě je zajímavý, že ze svazku od motorky visí nebsazený konektor. Zítra vyfotím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Balthus> Jo, nějaký ten konektor "navíc" tam je, předpokládám, že je to příprava pro vyhřívání karburátorů, ventilátor na chladiči oleje atd., to měly určité modely pro USA. To bych neřešil.
K tomu černo-modrému kabelu: u indukční cívky žádný kabel této barvy není, je tam jen černo-bílý. Takže spíš to bude nějaká chyba v návodu, bude se jednat určitě o snímač polohy klikové hřídele (Pulse generator).
K tomu černo-modrému kabelu: u indukční cívky žádný kabel této barvy není, je tam jen černo-bílý. Takže spíš to bude nějaká chyba v návodu, bude se jednat určitě o snímač polohy klikové hřídele (Pulse generator).
jan-kozel> Ahoj,
Díky moc za tip, že by teda v návodu chyba?
V návodu od Gipro- je vyloženě napsáno- černý s tenkým modrým proužkem :).
Dám zítra vědět, jak to dopadlo, ve schématu se úplně nevyznám
Ještě jednou díky:)
rozumím teda správně, že je to ten černý a žlutý drát? Myslím ve schématu, co jsi poslal.
Naposledy editováno 03.05.2022 17:21:11
Díky moc za tip, že by teda v návodu chyba?
V návodu od Gipro- je vyloženě napsáno- černý s tenkým modrým proužkem :).
Dám zítra vědět, jak to dopadlo, ve schématu se úplně nevyznám
Ještě jednou díky:)
rozumím teda správně, že je to ten černý a žlutý drát? Myslím ve schématu, co jsi poslal.
Naposledy editováno 03.05.2022 17:21:11
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GSX F 750 2001 a zapojení gipro
Ahoj,
tak jsem třeba zas blíž :)
Šel jsem po snímači otáček klikového hřídele a myslím, že jsem ho našel, raději sem dám foto :
a zde jsou od toho tři dráty a z nich by tedy jeden měl být zapojen k již výše popsanýmu černýmu drátu od GIPRA?
A tím pádem bych je měl najít ve svazku viz výše, tedy zde?
Díky za další rady, nerad bych něco odpálil :)
Mějte se :)
Naposledy editováno 04.05.2022 19:24:31
tak jsem třeba zas blíž :)
Šel jsem po snímači otáček klikového hřídele a myslím, že jsem ho našel, raději sem dám foto :
a zde jsou od toho tři dráty a z nich by tedy jeden měl být zapojen k již výše popsanýmu černýmu drátu od GIPRA?
A tím pádem bych je měl najít ve svazku viz výše, tedy zde?
Díky za další rady, nerad bych něco odpálil :)
Mějte se :)
Naposledy editováno 04.05.2022 19:24:31
Balthus> To není snímač otáček klikové hřídele, jsi úplně vedle. To, co jsi našel, je snímač polohy škrticích klapek. Snímač polohy klikové hřídele je pod pravým malým víkem motoru a vede z něj kabel pouze se dvěma vodiči. Hledej dále
Jinak tomu schématu úplně rozumět nemusíš, bohatě stačí, když si podle názvu najdeš to, co hledáš, a jak barevné vodiče do/od toho vedou, případně kolik jich je. Ty bílé dvojité obdélníky nad sebou značí konektory, takže to ti pomůže v tom, jestli máš vůbec správný konektor nebo ne.
Jinak tomu schématu úplně rozumět nemusíš, bohatě stačí, když si podle názvu najdeš to, co hledáš, a jak barevné vodiče do/od toho vedou, případně kolik jich je. Ty bílé dvojité obdélníky nad sebou značí konektory, takže to ti pomůže v tom, jestli máš vůbec správný konektor nebo ne.
Ahoj všem a děkuji za minulé rady
teď jsem pár dnů neměl na motorku čas, takže až nyní mám další postup a hlavně fotku.
Dnes jsem sundal to pravé víko, jak jsi "jan-kozel" říkal, zde foto:
Bohužel, opět si nevím rady- říkal jsi, že tam budou dva dráty, jsou zde ale tři - viz. foto :
Takže, nyní jsem asi správně na snímači polohy klikové hřídele, ale na jaký to pak zapojit, si nejsem jistý. Neb můj rozum tak daleko nesahá
Díky moc, za další rady a mějte skvělý víkend :)
teď jsem pár dnů neměl na motorku čas, takže až nyní mám další postup a hlavně fotku.
Dnes jsem sundal to pravé víko, jak jsi "jan-kozel" říkal, zde foto:
Bohužel, opět si nevím rady- říkal jsi, že tam budou dva dráty, jsou zde ale tři - viz. foto :
Takže, nyní jsem asi správně na snímači polohy klikové hřídele, ale na jaký to pak zapojit, si nejsem jistý. Neb můj rozum tak daleko nesahá
Díky moc, za další rady a mějte skvělý víkend :)
Ahoj, děkuju, dnes navečer vyzkouším a dám vědět
EDIT:
Tak jsem sundal i nádrž a opravdu šel, po drátech, kam od té klikové hřídele vedou-zkráceně, opravdu je to onen černomodrý- co je na začátku v návodu- tedy toto je správně.. a žlutý drát.
Dnes jsem zkusil žlutý drát(jen na místě, ale na hlavní stojanu jsem dal i rychlost) a pořád -po otočení kolem- se zobrazí na displeji NULA a stále se s tím nic nedá hnout.
NA youtubu, jim po otočení klíčku, hned naskočí L a začne počítat. U mě nic.
Takže jsem sice přišel na zajímavou věc a ověřil si barvu drátů(aspoň už nemusím stále sundavat plasty
Takže, si spíš říkám, že je chyba v napojení displeje(tři dráty červený, bílý a černý) oproti svazek kabelů S01 (4dráty- ČBČ, ale i zelený ).
A teď babo raď :) Protože všichni mají samozřejmě konektory :) Jen já blbec koupil servisní Gipro X TYpe- který je na drátech :)))
Asi mě uniká nějaká kauzalita :D
Tak poprosím, pokud bude další návrh, budu moc rád a všem přeju hezký zbytek neděle
Naposledy editováno 08.05.2022 19:28:09
EDIT:
Tak jsem sundal i nádrž a opravdu šel, po drátech, kam od té klikové hřídele vedou-zkráceně, opravdu je to onen černomodrý- co je na začátku v návodu- tedy toto je správně.. a žlutý drát.
Dnes jsem zkusil žlutý drát(jen na místě, ale na hlavní stojanu jsem dal i rychlost) a pořád -po otočení kolem- se zobrazí na displeji NULA a stále se s tím nic nedá hnout.
NA youtubu, jim po otočení klíčku, hned naskočí L a začne počítat. U mě nic.
Takže jsem sice přišel na zajímavou věc a ověřil si barvu drátů(aspoň už nemusím stále sundavat plasty
Takže, si spíš říkám, že je chyba v napojení displeje(tři dráty červený, bílý a černý) oproti svazek kabelů S01 (4dráty- ČBČ, ale i zelený ).
A teď babo raď :) Protože všichni mají samozřejmě konektory :) Jen já blbec koupil servisní Gipro X TYpe- který je na drátech :)))
Asi mě uniká nějaká kauzalita :D
Tak poprosím, pokud bude další návrh, budu moc rád a všem přeju hezký zbytek neděle
Naposledy editováno 08.05.2022 19:28:09
ZÁVĚR a KONEC:
Ahoj, všem, kdo jste mě pomáhali, moc a moc děkuju.
Minimálně to pomohlo, abych si prošel motorku a mnohé se o ní naučil.
ALE-celou dobu jsem měl špatný TYP displeje.
Proto jsem ještě píšu- hlavně pro ostatní, co se rozmýšlí- OPRAVDU- je to lehké na zapojení, všechny barvy drátů seděli atd. Ale já- BLBEC - si nenechal poradit a objednal si displej podle svého mínění -( TYPE X bylo správně), ale je i více druhů TYPE X(GPXT) - G2U či tak nějak, pasuje na mojí..
. Což jsem se dozvěděl při zoufalství, kdy jsem napsal rovnou do GIPRO.
Takže, přeju všem, ať se jim daří a teď jdu svoji motorku učit zobrazovat rychlosti NA displeji
PS: kdyby někdo chtěl tento 3drátový displej TYPE X (víc nevím), mohu dát
Mějte se :)
Ahoj, všem, kdo jste mě pomáhali, moc a moc děkuju.
Minimálně to pomohlo, abych si prošel motorku a mnohé se o ní naučil.
ALE-celou dobu jsem měl špatný TYP displeje.
Proto jsem ještě píšu- hlavně pro ostatní, co se rozmýšlí- OPRAVDU- je to lehké na zapojení, všechny barvy drátů seděli atd. Ale já- BLBEC - si nenechal poradit a objednal si displej podle svého mínění -( TYPE X bylo správně), ale je i více druhů TYPE X(GPXT) - G2U či tak nějak, pasuje na mojí..
. Což jsem se dozvěděl při zoufalství, kdy jsem napsal rovnou do GIPRO.
Takže, přeju všem, ať se jim daří a teď jdu svoji motorku učit zobrazovat rychlosti NA displeji
PS: kdyby někdo chtěl tento 3drátový displej TYPE X (víc nevím), mohu dát
Mějte se :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivoměr Suzuki GSX 750 F | Tkolda | 7 | 31.3.2024 v 13:31 Tkolda |
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 14 | 27.9.2023 v 16:04 Balthus |
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 17 | 4.5.2023 v 20:41 Balthus |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 9 | 21.8.2022 v 16:31 Balthus |