Téma: Dobíjanie baterie
24.11.2018 v 13:30
Zdravím všetkých,chcem sa spýtať kto má akú skúsenosť s dobíjaním batérie mimo sezóny udržovaciou nabíjačkou. Či ju nechať zapnutú stále alebo v nejakých intervaloch. Ďakujem.
Naposledy editováno 16.03.2019 21:21:59
Naposledy editováno 16.03.2019 21:21:59
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
Uplně stačí 1 x za měsíc připojit,nechat do plna a odpojit.Jestli máš motku někde v mrazu,tak jí klidně nech připojenou stále,nic tím nezkazíš.Udržovací nabíječka si s tím poradí.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
Mám nabíječku OptiMATE3+, kterou zapínám stejně tak jako banda1250 v mimosezóně nepravidelně, tak asi 1x za měsíc a nechám ji běžet v udržovacím režimu 3-4 dny a vypínám. Baterka je stejně dobita do plna po pár hodinách. Takto mi první baterie vydržela 6 let a když jsem ji loni měnil, více méně jen z opatrnosti před delší cestou do zahraničí za novou, tak ta stará měla dle vyjádření odborníka na baterie, ještě dostačující úroveň. Motorka je stejně jako u tebe v garáži bez topení.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
Všechny motorky parkuju ve studený garáži kde mrzne, ukládám je většinou teď v listopadu, a první okruhový ježdění bývá na přelomu března a dubna, a nikdy jsem přes zimu nic nedobíjel, a vždycky na jaře nastartoval. Moc to řešíte.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
Banda : Slo o to laborovani jestli porad, jednou za mesic atd. URCITE neublizi baterce ani jedno, dokonce jim to urcite udela dobre. Protoze jak znamo, baterky jsou "nejspokojenejsi" kdyz jsou plne nabity. Jen uvadim svoji dlouhodobou ! zkusenost, aby bylo jasny, ze dnestni AGM baterky vlastne vubec dobijet nepotrebujou, protoze maj tak maly samovybijeni, ze ani v mraze nekolik mesicu neprijdou o tolik kapacity, aby to na jare nenastartovali. A pokud ano, tak ta baterka stejne nebyla ok, a prodlouzilo by ji to zivostnost celkem minimalne.
Ozzy_: Souhlas, ale v tom případě to chce akumulátor alespoň odpojit, protože některé motorky mají klidový odběr relativně vysoký a dokážou baterii vyšťávit v řádu týdnů. Takže by se mohlo stát, že majitel na jaře nejen nenastartuje, ale ještě bude kupovat nový akumulátor. Preventivním dobíjením se určitě nic nepokazí.
Doteraz som to robil tak ,že som baterku vybral z motorky a dal do skrine v garáži.Na jar nahodil do motorky. No technika ide dopredu tak aj ja si zľahčujem a prvú sezónu som baterku nevyťahoval,skúšam to cez nabíjačku a nakoľko s tým skúsenosť nemám tak sa informujem. Ďakujem za rady a názory.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
Koupil jsem před lety takový trafíčko do zásuvky,má to nějakou regulaci od 2 do 12 V a tři kontrolky.Stálo to tenkrát asi 350,takže asi žádnej zázrak.ALE!Od té doby to používám každou zimu.Jak dojezdím,připojím,dobije,přepne se do udržovacího režimu.Baterku mám 6 let,na jaře jí bude 7.Nevím zda je to čína,nějak jsem to nezkoumal.Rozhodně je to nějakej no name šmejd,ale funguje bezvadně.Asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
Číro1: Pokud je to jen do 12V, tak to fungovat nemůže 12 voltů je na akumulátor málo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
banda1250: Jo táák, to mě nenapadlo - že tam je značení, na jakou baterii to má být, ne skutečné napětí. Protože já mám něco podobného, poloh je tam ale více a udávané napětí je téměř reálné (samozřejmě trochu kolísá podle zatížení).
Je zvláštní, že nejjednodušší noname dobíječky všem dobře fungují. Asi že dají nepatrný proud. Já jsem léta taky podobnou používal. Garáž mám promrzlou, takže mám baterky na zimu doma a po jednom až dvou měsících, jak si vzpomenu, je dobíjím. Předposlední baterka vydržela 4 roky, pak se nabíječka odporoučela a já koupil vymazlenou CTEK 5.0. Po zimě s novou nabíječkou jsem ani pořádně nenastartoval. Vysvětlil jsem si to stářím baterky a koupil novou YTX12-BS YUASA. To bylo před 2 roky. V zimě jsem několikrát nabíjel, ale v sezoně to byla zase bída s nouzí, když jsem nejel 2 týdny musel jsem dobíjet. Reklamaci mi neuznali, že jsem ji odrovnal nabíječkou ha ha. Takže jsem letos na jaře koupil zase novou BTX12-BS, perfektní, a konečně pokoj. Jenže co v zimě? Mám ji v teple a bojím se jí dobíjet.
Takže mám dilema. Nabíječka má u moto přepínač AGM. Baterie, podle popisu, je AGM. Minulou jsem ale zřejmě tímto odrovnal. Liší se od normálního nabíjení zřejmě jen napětím. Přitom výrobce na štítku doporučuje jen proud a čas, např. Quick 5A a 1 hodinu. Napětí neřeší. Je lepší nabíjet jako AGM nebo neAGM?
Jinak, pokud by byla rada vyhodit nabíječku, pak musím konstatovat, že je naprosto perfektní při nabíjení autobaterií (až do 120 Ah) i na jinou moto ze skůtra, ale ta je údržbová, tedy neAGM.
Obvykle vyjíždím až v květnu, je to dost dlouho abych ji nechal samovybíjet.
Jestli tomu někdo dobře rozumíte poraďte. Díky.
Takže mám dilema. Nabíječka má u moto přepínač AGM. Baterie, podle popisu, je AGM. Minulou jsem ale zřejmě tímto odrovnal. Liší se od normálního nabíjení zřejmě jen napětím. Přitom výrobce na štítku doporučuje jen proud a čas, např. Quick 5A a 1 hodinu. Napětí neřeší. Je lepší nabíjet jako AGM nebo neAGM?
Jinak, pokud by byla rada vyhodit nabíječku, pak musím konstatovat, že je naprosto perfektní při nabíjení autobaterií (až do 120 Ah) i na jinou moto ze skůtra, ale ta je údržbová, tedy neAGM.
Obvykle vyjíždím až v květnu, je to dost dlouho abych ji nechal samovybíjet.
Jestli tomu někdo dobře rozumíte poraďte. Díky.
Po montáži 12V zásuvky s 2x USB( na přímo, bez klíčku a vypínače) jsem zjistil, že pěkně cucá baterku. Po týdnu stání byla skoro prázdná, a už jsem myslel, že má po smrti- stará cca 6 let. Naštěstí jsem si uvědomil, že klekla až po montáži zásuvky, baterku dobil nabíječkou OPTIMATE 4 a baterka je zase jak nová! Takže bacha na to co si na motorku přiděláš! Zásuvku už vypínám a přez zimu 1x za měsíc změřím baterku pro klid voltmetrem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
banda1250> Jo,to je vono.Takhle se to jmenuje,jen to vypadá maličko jinak.Stálo to asi 380 peněz i s poštovným.Funguje to fakt dobře.Kupoval jsem to někde na netu v nějakým motoshopu.
Naposledy editováno 07.12.2018 17:29:06
Naposledy editováno 07.12.2018 17:29:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
Číro1> ...jj,ale jak říkám nenabije to na 100 procent ani 6V baterku do zetky ani 12V...ale na udržování dobrý
Mám repasovanou vyhořelou podnikovou nabíječku. Namotal jsem si trafo, udělal Graetzův usměrňovač, přidal venťas z PC, na primár triakový regulátor, na sekundáru mám tři odbočky, ampérmetr a voltmetr.
Obyčejnej krám, kterej umí dobít pro inteligentní nabíječky mrtvý akumulátory. Co pouští za průběh proudu do aku netuším, nemám oscilátor.
Akumulátor je kouzelný zařízení, který je trochu kondenzátor, trochu odpor, trochu regulátor, trochu svářečka.
Je-li nabitý, je imunní vůči našemu klimatickýmu pásmu.
Na jednu stranu se dovíte jak ho je potřeba hýčkat a dobíjet předepsaným proudem (či udržovat udržovacím) na druhou stranu při startování z něj ždímeme nesmyslný proudy v řádu stovek Ampér.
V MZtě používám AGM akumulátor, protože u obyčejnýho dolejvacího přes odvětrání po půl roce vycvrndám elektrolyt.
MZta nemá žádný inteligentní dobíjecí systém, který by hlídal 14,5 V jako absolutní maximum pro AGM aku. MZta při jízdě dodává 14,8 V a akumulátoru to je jedno. Co mu jedno není, je trvalý odběr třeba i v řádu miliAmpér. To je pro něj hrob. Zvlášť v zimě stačí měsíc a je hotovo. Tady chápu, že nějaký to udržování smysl má. Taky ale zcela stačí jeden fous z akumulátoru odpojit a není potřeba nic udržovat. Pokud Vám motorka dobíjí, odpojený aku zimu v pohodě přežije. Myšleno venku na mrazu.
Nehledat složitosti - jezdit.
Obyčejnej krám, kterej umí dobít pro inteligentní nabíječky mrtvý akumulátory. Co pouští za průběh proudu do aku netuším, nemám oscilátor.
Akumulátor je kouzelný zařízení, který je trochu kondenzátor, trochu odpor, trochu regulátor, trochu svářečka.
Je-li nabitý, je imunní vůči našemu klimatickýmu pásmu.
Na jednu stranu se dovíte jak ho je potřeba hýčkat a dobíjet předepsaným proudem (či udržovat udržovacím) na druhou stranu při startování z něj ždímeme nesmyslný proudy v řádu stovek Ampér.
V MZtě používám AGM akumulátor, protože u obyčejnýho dolejvacího přes odvětrání po půl roce vycvrndám elektrolyt.
MZta nemá žádný inteligentní dobíjecí systém, který by hlídal 14,5 V jako absolutní maximum pro AGM aku. MZta při jízdě dodává 14,8 V a akumulátoru to je jedno. Co mu jedno není, je trvalý odběr třeba i v řádu miliAmpér. To je pro něj hrob. Zvlášť v zimě stačí měsíc a je hotovo. Tady chápu, že nějaký to udržování smysl má. Taky ale zcela stačí jeden fous z akumulátoru odpojit a není potřeba nic udržovat. Pokud Vám motorka dobíjí, odpojený aku zimu v pohodě přežije. Myšleno venku na mrazu.
Nehledat složitosti - jezdit.
Ahoj kolegové, prosím o radu. Mám dotaz - vyžaduje baterie AGM určitý styl nabíjení a tedy i speciální nabíječku, nebo ji dobiji i obyčejnou bez speciálního programu? Jde mi totiž o to - mám ctyri různé baterie a to Exide AGM 3 Ah, 10Ah a 14Ah a pak jednu neAGM od Varty 16Ah. Nabíječku Bosch C3, která má tři režimy (resp. s 6V čtyři) a to AGM, auto a moto. Z návodu to není moc pochopitelný, ale na krabici je psano že na moto pro baterky 1.2 - 14 Ah nabíjí proudem 0.8A, režim auto je pro baterky 14 - 120 Ah při 3.8A a poslední režim AGM taky pro baterky 14 - 120 Ah při 3.8A. Režim AGM nejde zvolit současně s režimem moto, ale pouze jako samostatný. Mám nebo nemám tímto režimem nabíjet AGM akumulátory, nebo jen tu jednu Exide 14Ah, na ty slabší 3 a 10Ah na režim moto a tu silnější 16A už na režim auto? Mám v tom zmatek, všechny předchozí baterky mely životnost rok - max dva (nabíjene Optimou) , tak jsem pořídil tyto nové AGM a nabíječku Bosch a nerad bych je nevhodným dobíjení dorovnal. Moc děkuji za názory...
Nezkazíš nic, když AGM baterku nabiješ neAGM režimem.
Nezkazíš nic, když nabíjecí proud bude klidně polovina jmenovité kapacity, tzn i tím režimem pro auta klidně nabíjet ty baterky 10A+ i když pomalejší nabíjení je samozřejmě šetrnější.
Pokud se v tom chceš babrat, tak tady je rozsáhlý čtení.
Jednoduchá odpověď zní: Dobiješ jí i tím jednoduchým režimem, jen možná ne na 100 procent ale na 80.
Pokud si nejsi jistej, tak baterku: Klasickou odšroubuj, ať případnej plyn v konečné fázi nabíjení může ven.
Uzavřenou Gel nebo AGM hlídej, jestli nebublá a moc nehřeje.
Ale věřím že BOSH C3 je kvalitní nabíječka která nic nezkazí.
Zjednodušeně řečeno AGM baterka potřebuje o krapet větší napětí na plné nabití, ale je VELMI CITLIVÁ na překročení napětí nad cca 14.7 voltu, zatímco klasické baterce je to fuk.
Nezkazíš nic, když nabíjecí proud bude klidně polovina jmenovité kapacity, tzn i tím režimem pro auta klidně nabíjet ty baterky 10A+ i když pomalejší nabíjení je samozřejmě šetrnější.
Pokud se v tom chceš babrat, tak tady je rozsáhlý čtení.
Jednoduchá odpověď zní: Dobiješ jí i tím jednoduchým režimem, jen možná ne na 100 procent ale na 80.
Pokud si nejsi jistej, tak baterku: Klasickou odšroubuj, ať případnej plyn v konečné fázi nabíjení může ven.
Uzavřenou Gel nebo AGM hlídej, jestli nebublá a moc nehřeje.
Ale věřím že BOSH C3 je kvalitní nabíječka která nic nezkazí.
Zjednodušeně řečeno AGM baterka potřebuje o krapet větší napětí na plné nabití, ale je VELMI CITLIVÁ na překročení napětí nad cca 14.7 voltu, zatímco klasické baterce je to fuk.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký používáte motorový olej [1, 2, 3] Suzuki VL 800 Volusia | Pítrs26 | 62 | 9.9.2024 v 14:20 Drevorubak |
Náhradní díly Suzuki VL 800 Volusia | Bonnd | 2 | 30.5.2024 v 18:08 Bonnd |
VL 800 Volusia - vibrace Suzuki VL 800 Volusia | Fany-09 | 3 | 27.5.2024 v 13:24 Mahony111 |
Suzuki vl 800 Suzuki VL 800 Volusia | Tomo20007 | 0 | 6.4.2024 v 07:57 Tomo20007 |
jake pneu Suzuki VL 800 Volusia | Ferda001 | 13 | 21.11.2023 v 07:01 Joa |