Ani mi nenapadlo něco měnit, až když mi kamarád půjčil na vyzkoušení Hondu FJS 600 SilverWing, tak jsem si uvědomil, o kolik je lepší mít silnější povoz.
S tou Kentoyí 125 jedu po rychlostkách tak 80-85km/h dle GPS. To mě všechna auta míjí (... někteří dost bezohledně) a je to celkově kostrbatá cesta. Bohužel ve městě se pohybuji dost málo, takže většinu cest trávím právě na rychlejších silnicích. Opravdu by se mi tedy hodilo něco silnějšího.
Jenže je tu problém. Mám pouze řidičák skupiny B, takže legálně můžu řídit pouze "motocykly" s automatickým řazením (špatně napsané v zákoně, protože to žádné řazení nemá) do 125ccm a 11kW. Na větší skútry bych si prostě musel udělat řidičák na moto. Jenže s mými skoro dvěma metry a nohou velikosti 49/50 se prostě na silniční mašinu nenaskládám a už vůbec nic nedokážu řadit. Měl jsem možnost si vyzkoušet posed na CBR 600 a Intrudera 800, ale bohužel ani na jednom z nich jsem nedokázal řadit kvůli velikosti nohy.
Existují tedy nějaké motoškoly, kde se dělá řidičák pouze na skútry? Vím, že například u aut se dá také udělat řidičák na automatické převodovky, ale u motocyklů jsem ani v zákoně, ani reálně takovou autoškolu nenašel.
Pokud nic takového neexistuje, tak mi asi nezbude nic jiného, než pořídit Piaggio MP3 (např. v 500) u kterého se dost děsím těch malých kol.
Naskládáš, dokážeš řadit. Mám 2m, 53 boty a metrák a půl. Poskládám se na CB500, Horneta 600 a podobné mrdky. Sice na tom vypadám jak na minibajku, ale to je přece jedno. Dnes už se nedělají papíry s instruktorem na zadní sedačce, tak to je pro tebe ve finále možná lepší než podle starých pravidel.
Jinak to ze to razeni nema. Ma to plynulou zmenu prevodovyho pomeru pomoci variatoru. Myslim ze kdyby to do zakona nekdo napsal mene polopaticky. Pulka lidi by ani nevedela co ze to vlastne znamena...
1 reakcí na tento příspěvek Motoškola na veliký skútr?
Jinak pořád platí to, že pokud se jedná o tříkolku, tak v ČR je to od 21 let s řidičákem B i nad 15kW? Přemýšlím nad tou nějakou tříkolkou, protože autoškole s řazením bych se opravdu rád vyhl.
jen_dalsi_uzivatel píše: Třeba je to jen o zvyku, protože jsem na ničem jednostopém s řazením nejel, ale opravdu mi bylo nepohodlné zvedat a sklápět nohu a nejsem si jistý, že bych to vydržel dělat po městě na každém semaforu hodinu během jízd.
Jinak pořád platí to, že pokud se jedná o tříkolku, tak v ČR je to od 21 let s řidičákem B i nad 15kW? Přemýšlím nad tou nějakou tříkolkou, protože autoškole s řazením bych se opravdu rád vyhl.
Některé tříkolové skútry (tuším hlavně piaggio) jsou skutečně ve skupině B, ale do města mi přijde mnohem lepší lehká obratná šestka v enduro/supermoto stylu (alp, KLR, 690R...), ten rozdíl na kolejích, dírách, obrubnících...
A1 jsem skládal kdysi před 20ti lety na dvouřídítkách, od té doby jsem nejezdil a po letech se začal toho řazení v jedné stopě trošičku bát (možná jako ty).
Se skůtrem 125 řádím posledních 5 let. Po dlouhých letech váhání jsem předevčírem složil zkoušky na dospělou A.
1) dneska si celý den rvu vlasy, proč jsem tu motoškolu s řazením odkládal tak dlouho.
2) děkuju tomu nahoře za to, že jsem to odkládat do té doby, že jsem si musel vyžrat ty nový zkoušky s kuželkama.
Když teď vezmu svých několik posledních roků neohroženého přímého letu na skůtru a porovnám to s tím, co do mě během motoškoly nahustili za návyky...
... tak jsem přesvědčený, že každý, kdo chce jezdit pravidelně byť jenom na skůtru, by měl podobným výcvikem projít taky.
No a to pohodlíčko na takovém velkém maxiskůtru s 300ccm, to za těch pár týdnů nepohodlí přeci stojí, no ne?
Takže doporučuju, s chutí do toho a směle pro A nebo alespoň A2. S dobrým výcvikem se není čeho bát.