Po prvotním kontaktu a nahlášení poruchy na asistenční lince jsme asi hodinu čekali na krajnici nebezpečné silnice a po vyzkoušení všech možností, přejeli jsme asi 5 kilometrů pomalou jízdou na okraj města k místnímu Kauflandu, kde jsme měli zajištěny alespoň základní potřeby. Zde jsme se dočkali pomoci v podobě dvou mladých Rumunů, kteří tvrdili, že zastupují rumunskou asistenci. Ofotili si náš TP, VIN motorky a potom po asi 2 hodinách, kdy se chovali spíš jako zloději motorek než pomoc v nouzi, nám navrhli, abychom je následovali po vlastní ose do servisu. Po dalších asi 3 kilometrech jsme se dostali na betonový plac s dílnou a štěkajícím psem. Mechanik, který mluvil česky, protože se narodil v Banátu, nám sdělil, že on motorku neopraví a sdělil to i asistenci v Čechách. Potom odjel a nechal nás na dvoře bez informace co dál. Našli jsme si tedy sami ubytování v místě se zajištěným dvorem pro motorku a požádali operátora v Čechách o zajištění odtahu domů. A začali se dít věci...........
Operátor nás ujistil, že odtah domů je až poslední věc, kterou bude řešit a do té doby bude řešit možnou opravu motorky v místě. Navíc odkázal na dodatek všeobecných podmínek, kde se píše, že repatriace je možná až po 10ti dnech od nahlášení poruchy a po vyčerpání všech ostatních možností!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Což už samo popírá důvod sjednání takové pojistky na motorku.
Nabídl nám ohledání motorky mechanikem u penzionu další den ráno. Protože jsme chtěli dodržet všechny podmínky asistence, počkali jsme do rána, kdy přijel jiný mechanik se synem a současně konečně s vozíkem na moto. Prohlédl poškození a sdělil, že opravu provede jak mu přijde díl. Když nám potvrdil, že motorka bude opravena přesně devátý den od nahlášení, věděli jsme, že neuspějeme. Oprava nebyla možná ani dřív, ani později. 9 dní bylo pro mechanika dogma a po spojení s deklarovanými 10ti dny potřebnými na odtah nám začínalo být jasné, jak tato asistence funguje. Čekáním na mechanika jsme pouze ztratili den, kdy mohlo být na cestě již auto, které nám přijelo na pomoc z Čech a za naše vlastní peníze. Operátor v Čechách se pouze usmál do telefonu a nabídl nám odtah hned za cca 36000,-, nebo zapůjčení auta na 3 dny (což úplně nevím co by řešilo).
Jednoduše zhrnuto. Při ukázkové události jsme měli mít zajištěno:
služby asistence / bylo využito pro nahlášení a zkontaktování se srevisem v Rumunsku
silniční asistence / museli jsme přejet na poškozené motorce sami, odtah nám neposkytli ani do servisu
repatriace stroje domů / byli jsme 890 km od domova, asistence tuto službu zamítla pro výše uvedené
náhradní auto na 3 dny / bylo nabídnuto, ale neřešilo danou událost
uskladnění na 3 dny / zajistili jsme si sami, následně asi možné v servisu
náhradní ubytování / zajistili jsme sami, následně se patrně proplatí
přeprava osob a zavazadel / nebylo využito, zajistili jsme si sami pro časovou náročnost ze strany asistence
jízdné pro opravený stroj / bylo požadováno, ale asistence omezila limitem
služby tlumočníka / nevyužito, překládali jsme si sami v angličtině
Pro cestovatele na motorce, skupinové i samotáře je toto pojištění úplně k ničemu, protože kombinuje asistenční postupy tak, aby nebyly vhodné pro řešení události. U nabourané motorky věděl mechanik bez kontroly vidlice a kola ihned že to bude 9 dní do zpojízdnění. Nevím, jak by se asistence chovala na západ od našich hranic, ale na východě jsme tuto službu vyhodnotili jako ,,šmejdský,, produkt, který se nebojí vám to téměř říct do telefonu. O to hůř, že ho nabízí všemi známý klub s dlouhou historií.
Řešení: Po této zkušenosti, kterou sledovali v přímém přenosu všichni noví abonenti pojištění (pořídili jsme 6 karet) jsme nenašli na trhu funkční pojištění a založili jsme fond, do kterého dáme každý stejnou částku před cestou, za kterou se pomůže postiženému (spoustu věcí si zajistíte sami lépe než přes asistenci) a v případě šťastného návratu si vybrané peníze vrátíme zpět (nebo se za ně pomějeme).
Snad tento článek pomůže všem, kteří se rozhodují pořídit si asistenci od českého autoklubu a vlastně od kohokoli jiného. Díky za další zkušenosti s tímto pochybným produktem a všem minimum těchto zkušeností!
Petr
Generali - nově po spojení s Českou pojišťovnou od 1/1/2020 rozšíření asistenčních služeb neposkytují.
Česká pojišťovna - samostatně neposkytují.
Allianz - bez povinného nebo havarijního pojištění - od roku 2019 už sjednat nemožné.
Kooperativa - bez povinného nebo havarijního pojištění - sjednat nemožné.
ÚAMK - webové stránky www.uamk.cz nedostupné
Tak to abych se během cestování alespoň hodně modlil...
Naposledy editováno 06.02.2020 16:23:02
Já si na dovolenou koupil tohle:
https://asistencnisl.../motorkoubezstarosti
ale nepotřeboval jsem to.
EDIT:
Našel jsem v historii vlákna, kde se pojistky řeší + jsou tam i zkušenosti s jednotlivýma "firmama":
https://www.motorkari.cz/tema/?t=206418
https://www.motorkar.../?t=209744&pgr=1 <= doporučuju příspěvek Osirise č. 55
Naposledy editováno 07.02.2020 07:07:01
MrZman píše: Firecracker> tak bylo by samozřejmě hezké, pokud vyjdou vstříc. Netvrdím, že se tak nemůže stát. Ale jsem v tomto směru spíš skeptický, a smlouva je smlouva, když dojde na problém, bude to s tebou od pojišťovny pravděpodobně řešit někdo jiný. Ale určitě dej info o výsledku, mám povinné taky u koop.
takže Kooperativa upravila smluvní podmínky a je to v suchu motorky nyní spadají do kategorie do 3500kg a jiné omezení tam nemají(na váhu)