Přední řemenice bude ocelová a nitridovaná. Tam asi není co řešit, ta bude nejspíš plná.
Mám možnost soustruhu, 5tiosé CNC, drátořezu, brusky na kulato a rovinu...takže s výrobou čehokoliv nebude problém.
A první věc se kterou bych chtěl začít je řemen. Pokud by stačila šířka 1 1/8 palce (28.5mm), tak jestli by někdo neměl jetý na půjčení. Představa, že dám 5-6 tis za nový řemen na pokusy a pak ho nakonec nepoužiju se mi moc nelíbí :D. Pokusy nemyslím, že bych ho stříhal a nebo jinak ničil. Spíš si zkusil jestli všude vleze a někde o něco nedrhne. Přesto takhle "ošahaný" řemen už asi prodejci nevrátím.
Otázka je jestli pak koukat po origo řemenech za kvanta peněz a nebo bude stačit kontaktovat dodavatele průmyslových řemenů. Když budu požadovat nějaký lepší matroš. Kevlar a carbon....
Budu sem pomalu vkládat co a jak. Když by se to náhodou taky někomu zamlouvalo.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
Taky jsem nad tím kdysi trávil nějaký čas.
Když bych to shrnul:
Budeš muset použít řemen značky GATES, konkrétně typ PolyChain GT Carbon. U ostatních výrobců se to může jmenovat jinak, ale moc jich není. Tento řemen je k tomu určený, při stejné zástavbě je schopen přenášet výkony jako u řetězu. Tento řemen používají i ostatní chopery, ale potisk mají podle sebe.
Problém je v tom, že se dělá v rozteči 8 a potom až 14 mm. 14-tka má samozřejmě vyšší zub. Každý řemen má svůj min. poloměr ohybu a to prakticky u řemenu s roztečí 14 mm u karteru Ducati nepůjde, kvůli prostoru u pastorku.
Na této fotce to je pravděpodobně provedeno s řemenem o roztečí 8 mm , tak to s tím poloměrem vychází taktak. Ale jestli to zvládá ten výkon a síly, to nevím. Dával jsem to do výpočtového programu a ten menší mi nevycházel.
Pozn. Kdyby jsi měl ale kyvku z S2R, tak si v háji. Musela by mít montovanou jednu příčku (tak jako to má např. X-Diavel), aby jsi navlékl řemen skrz ji. Ty máš klasiku, tam by neměl být s navlečením takový problém.
A druhá věc jsou ložiska v převodovce. Větší tah by mohl snižovat jejich životnost.Na řemen nebyly původně stavěné.
Ikdyž, takovou prasárnu jakou udělali konstruktéři na motoru X-Diavelu, co má řemen, jsem ještě neviděl......Když tehdy vyšel, tak jsem si říkal, ty vole, že by zamakali a udělali úplně nový karter tomu přizpůsobený (větší řemenici).
A oni vrazili cca 4 cm distanční trubku mezi řemenici a tím ji oddálili od ložiska......Taky už jsem slyšel o pár X-Diavelech, co měly 15 tis najeto a výstupní ložiska byly kaput.
Naposledy editováno 17.12.2019 00:18:52
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
S mým stylem a nájezdem km jak jsem psal, to snad nějaký pátek vydrží.
Co jsem koukal na Parts depot na toho xDiavela, tak mi nepřijde, že by měl řemenici na rozteč 14mm.
Spočítal jsem, že řemenice má 28 zubů a to by při 14mm byl cca 130mm průměr.
Když to porovnám s Okroužkem co má průměr 90mm, tak je ta řemenice menší.
No a hodně hrubým odhadem má ten řemen šířku 25mm.
Napínací kladka tam žádná není.
Pokud bych to udělal podobně, tak věřím že by to mohlo fungovat.
Akorát se ten řemen nabízí v šířce 21 a 36mm a to je hodně velký skok. Pokud by to vydržel ten 21mm bylo by to super.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
Jak jsem psal, u motorů, kde se s řemenem počítá, je tomu uzpůsobena celá konstrukce motorky. Například na tom Low Rideru je ještě z venku řemenice další uložení. Řemenice je uložena z obou stran jako by v motoru.
Další faktor je propružení. Kdyby byla osa kyvky v ose pastrorku (říká se tomu koaxiální uložení hřídelí u převodovek), je to ideální stav. U motorek jsem toto uložení viděl jen jednou u krosky BMW X450g. U Ducati je osa kyvky v blízkosti osy pastorku, ale přece jen se tam opisují rozdílné kružnice při té kinematice. To znamená další tah v řemenu (pokud nebudeš mít napínací kladku jako Buel). A co teprve, když pořádně propružíš, naložíš apod.
Ale fandím ti, jsem stejný blázen jako ty. Pokud se ti to podaří bez větších problémů zrealizovat, rád se s tebou podělím o poznatky. Taky jsem to chtěl udělat.
Foto uložení pastorku a kyvky toho BMW
Naposledy editováno 17.12.2019 06:56:56
Zadní řemenici bych navrhnul když už nějak takhle, ta s těma kulatejma dírama mě připomíná fichtla
Rizoma je dělá z 7075 a u přední alu řemenice píšou jen pro závodní účely, kvůli životnosti cca 8000 km. takže přední spíš ocelovou.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
Někde byl výpočtovej program pro řetězový převody, zadala se osová vdálenost, rozteč řetězu a pak se dal zpočítat poměr a různé kombinace kol. Ale teď už nevím kde to bylo.
No stáhi si to a můžeš kouzlit o dlouhých zimních večerech.
Proto to Helmut nebyl schopen vyrobit třeba na Bandity a Gsx inazumy což se přímo nabízelo a chtěli jsme to. Vešlo se to jen na Gsx 1400,což je muj případ. Už tenkrát jsem nad tim špekuloval právě na Monstera 900 a už tenkrát jsem po celým velkým internetu našel jeden jedinej prototyp montáže na Ducatce a skončilo to u toho prototypu protože zjevně ten slabší řemen 8M to nedával. A to bude i případ tý zmíněný krasavice červený,takže prototyp a do výroby to Helmut nemohl dát protože by to nedostalo schválení a TUV a bez toho to jaksi v německu prodávat nejde. Ty vostatní sady od VH schválení mají ale taky třeba můj řemen na Gsx má 14M a šířku 37mm takže ta kšanda už kurva něco unese. Helmut mi v manuálu uváděl že výměna se dělá preventivně,né že by se opotřebil používáním,doporučení otáčet zadní řemenici aby se opotřebila z obou stran a vydržela dýl.Přední je železná a kurva těžká. Potíž teda nastává v okamžiku kdy to slupne malej šutr,proto tam taky Helmut montuje ten spodní kryt řemenu aby to eliminoval ale i tak se to stát může a stalo se. Spolehlivě ta řemenice protlačí ten kamínek skrz ten řemen,díra tak 6mm v průměru.
Ale jezdit se s tim přece dá.
Vyrobit se to teda dá v domácích podmínkách pokud to jde namontovat na ten motor teda. Potíž nastává ve chvíli kdy teda chceš ušetřit a vyrobíš si to a scháníš řemen.
Jsme totiž v kurva český kotlině zlodějsko hladový! Zkoušel už někdo poptat v ČR banánový republice ten řemen? Já sakra jo! Proč mně chtěj všichni vokrást?
Takovej Helmut VH mi nabízí ten řemen co potřebuju - Gates Polychain GT Carbon 14M 1960-37 za bratru 10 táců včetně teda poštovnýho za který chce cca litr,no budiž OK musí na tom taky něco mít. Proč mi ale (nevim jestli se slovo kurva muže tady použít tolikrát za sebou) u importéra Gates do Čr- firma Uzimex nabízej ten řemen za bratru 15 000 a to ještě ani né ten Carbon ale předchozí slabší typ s označením GT2(existuje ještě i slabší GT) ??
Helmut dělá. vlastně charitu. No tak dobře,řemen jsem teď aktuálně koupil v Jůesej za necelý 4 tácy novej na ebayi,jako samozřejmně v Andrejově banana zemi musím vyclít a dph i z dopravy do pi.. a tak jsem tam. za 8,- ale i tak teda .
Jinak teda uživatelsky zamně a mužu mít konečně na Sůze ty kola teda vopravdu třeba bílý a ne porád zasraný.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
assassin píše: krokos: hele zajimavy, jako technicke reseni se mi to libilo a to s tim blatem by me nenapadlo - ono se o g450x (takze to plati i o te husce) rika, ze to nakreslili v BMW inzenyri co v zivote nejeli na enduro motorce
Čau, to boli asi taký hotentoti, čo vymysleli motor HTP. rozvodové kolieska s plechu vypálené, retiazka na pohon rozvodu ako na trojkolke Ventily ako v čínskom 50 ccm skútri .Životnosť fóbie , teda hlavy 100 tisíc km. Moja po výmene ventilov vydržala 5000 km, skoro ma jeblo. Na tej huske , do riti, som sa tešil, že aké mám perfiš riešenie s tým sekundárom, dokedy som nevliezol do toho blata a horko som zaplakal. To, že na tej motorke jazdíš ako Chaplin, skôr ako spitá šlapka, nohy dole na široko (kvôli tom vývodovému kolieksu v osy kyvky) a kolená k sebe, ( chýba tam nádrž) no čo už naučil som sa, inú nemám, že mi tam trčí do strany spojka aj s vypínacím mechanizmom, niekde pri tom je páka brzdy, no čo už, že keď spadneš koleno je rozpučené , stane sa , ale to blato ma teda v tom sekundári totálne nasralo vtákovina na entú. Pri normálnom motokrose zničíš motorku v tom blate. No, motorku asi nie , ale vývodové koliesko, ložisko v prevodovke dostane zabrať a rozeta dtto. Musel som fest povoliť napnutie reťaze, lebo to bolo strašné niečo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
PS: ináč som rád, že som kúpi toto TE 449 a nie tú Apríliu RXV 450 vzhľadom na tie problémy vo valcoch.
Naposledy editováno 19.12.2019 17:45:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
Radovanh1 píše: No průměrem zadní řemenice deset zubů nedoženeš, pokud o deset zubů změníš převodovej poměr sekundáru tak budeš jezdit pořád po zadním jak stuntrider. Ono už 1 zub nahoru a dolů od továrního je znát.
Někde byl výpočtovej program pro řetězový převody, zadala se osová vdálenost, rozteč řetězu a pak se dal zpočítat poměr a různé kombinace kol. Ale teď už nevím kde to bylo.
převody, délky řetězů, grafy zde na GEARINGCOMANDERU
youtu.be/wyDCvYgoRm8
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati Monster 1000 62kW vs 69kW Ducati Monster 1000 | Racer21 | 2 | 7.9.2023 v 15:32 Fero_101_01_1 |
Problém při startování Ducati Monster 1000 | altea | 11 | 14.6.2021 v 18:56 Koumes |
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... | MarcelTheRevenger | 74 | 23.2.2021 v 18:19 Codo |
Nefungují ručičky budíků Ducati Monster 1000 | albik | 1 | 11.7.2019 v 13:55 grooll |
Ducati Ducati Monster 620, Ducati Monster 900 (i.e.), Ducat... | vacul | 0 | 21.5.2019 v 22:38 vacul |