Téma: Sekundární převod řemenem
14.12.2019 v 23:58
Zdravím, mám v plánu na své Ducati předělat sekundární převod. Není moc třeba řešit proč. Zkrátka se mi pohon řemenem vždy líbil a nemám s motorkou v plánu polykat mraky km a nebo jí drtit na okruhu. Je to spíš mazel na kochání. Chtěl bych tu probrat technickou stránku věci. Šířku a typ řemenu na dané kW motoru. Probrat geometrii řemenice z duralu atd. Určitě tu bude mít někdo zkušenost s nějakým softem. Kde se dají dělat fyzikální zkoušky. Jak by měla vypadat co nejlehčí a přitom co nejpevnější řemenice z duralu 7075. Která bude ještě dána na tvrdý elox.
Přední řemenice bude ocelová a nitridovaná. Tam asi není co řešit, ta bude nejspíš plná.
Mám možnost soustruhu, 5tiosé CNC, drátořezu, brusky na kulato a rovinu...takže s výrobou čehokoliv nebude problém.
A první věc se kterou bych chtěl začít je řemen. Pokud by stačila šířka 1 1/8 palce (28.5mm), tak jestli by někdo neměl jetý na půjčení. Představa, že dám 5-6 tis za nový řemen na pokusy a pak ho nakonec nepoužiju se mi moc nelíbí :D. Pokusy nemyslím, že bych ho stříhal a nebo jinak ničil. Spíš si zkusil jestli všude vleze a někde o něco nedrhne. Přesto takhle "ošahaný" řemen už asi prodejci nevrátím.
Otázka je jestli pak koukat po origo řemenech za kvanta peněz a nebo bude stačit kontaktovat dodavatele průmyslových řemenů. Když budu požadovat nějaký lepší matroš. Kevlar a carbon....
Budu sem pomalu vkládat co a jak. Když by se to náhodou taky někomu zamlouvalo.
Přední řemenice bude ocelová a nitridovaná. Tam asi není co řešit, ta bude nejspíš plná.
Mám možnost soustruhu, 5tiosé CNC, drátořezu, brusky na kulato a rovinu...takže s výrobou čehokoliv nebude problém.
A první věc se kterou bych chtěl začít je řemen. Pokud by stačila šířka 1 1/8 palce (28.5mm), tak jestli by někdo neměl jetý na půjčení. Představa, že dám 5-6 tis za nový řemen na pokusy a pak ho nakonec nepoužiju se mi moc nelíbí :D. Pokusy nemyslím, že bych ho stříhal a nebo jinak ničil. Spíš si zkusil jestli všude vleze a někde o něco nedrhne. Přesto takhle "ošahaný" řemen už asi prodejci nevrátím.
Otázka je jestli pak koukat po origo řemenech za kvanta peněz a nebo bude stačit kontaktovat dodavatele průmyslových řemenů. Když budu požadovat nějaký lepší matroš. Kevlar a carbon....
Budu sem pomalu vkládat co a jak. Když by se to náhodou taky někomu zamlouvalo.
Ondrero> jéj, páčilo sa mi:ako si napísal: dva výfuky ako Jawka, toto sa mi teraz nepáči na Ine, ibe jeden lauf-komín a hučí ako vysavač Zelmer. Koment mojej ženy. Pred tým som mal Suzuki GS 750 dva laufy ako Jawka a paráda zvuk.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
Taky jsem nad tím kdysi trávil nějaký čas.
Když bych to shrnul:
Budeš muset použít řemen značky GATES, konkrétně typ PolyChain GT Carbon. U ostatních výrobců se to může jmenovat jinak, ale moc jich není. Tento řemen je k tomu určený, při stejné zástavbě je schopen přenášet výkony jako u řetězu. Tento řemen používají i ostatní chopery, ale potisk mají podle sebe.
Problém je v tom, že se dělá v rozteči 8 a potom až 14 mm. 14-tka má samozřejmě vyšší zub. Každý řemen má svůj min. poloměr ohybu a to prakticky u řemenu s roztečí 14 mm u karteru Ducati nepůjde, kvůli prostoru u pastorku.
Na této fotce to je pravděpodobně provedeno s řemenem o roztečí 8 mm , tak to s tím poloměrem vychází taktak. Ale jestli to zvládá ten výkon a síly, to nevím. Dával jsem to do výpočtového programu a ten menší mi nevycházel.
Pozn. Kdyby jsi měl ale kyvku z S2R, tak si v háji. Musela by mít montovanou jednu příčku (tak jako to má např. X-Diavel), aby jsi navlékl řemen skrz ji. Ty máš klasiku, tam by neměl být s navlečením takový problém.
A druhá věc jsou ložiska v převodovce. Větší tah by mohl snižovat jejich životnost.Na řemen nebyly původně stavěné.
Ikdyž, takovou prasárnu jakou udělali konstruktéři na motoru X-Diavelu, co má řemen, jsem ještě neviděl......Když tehdy vyšel, tak jsem si říkal, ty vole, že by zamakali a udělali úplně nový karter tomu přizpůsobený (větší řemenici).
A oni vrazili cca 4 cm distanční trubku mezi řemenici a tím ji oddálili od ložiska......Taky už jsem slyšel o pár X-Diavelech, co měly 15 tis najeto a výstupní ložiska byly kaput.
Naposledy editováno 17.12.2019 00:18:52
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
Oooo no paráda, tomu říkám příspěvek na úrovni . Dokonce mám tu firmu Haberkorn v Liberci.
S mým stylem a nájezdem km jak jsem psal, to snad nějaký pátek vydrží.
Co jsem koukal na Parts depot na toho xDiavela, tak mi nepřijde, že by měl řemenici na rozteč 14mm.
Spočítal jsem, že řemenice má 28 zubů a to by při 14mm byl cca 130mm průměr.
Když to porovnám s Okroužkem co má průměr 90mm, tak je ta řemenice menší.
No a hodně hrubým odhadem má ten řemen šířku 25mm.
Napínací kladka tam žádná není.
Pokud bych to udělal podobně, tak věřím že by to mohlo fungovat.
Akorát se ten řemen nabízí v šířce 21 a 36mm a to je hodně velký skok. Pokud by to vydržel ten 21mm bylo by to super.
S mým stylem a nájezdem km jak jsem psal, to snad nějaký pátek vydrží.
Co jsem koukal na Parts depot na toho xDiavela, tak mi nepřijde, že by měl řemenici na rozteč 14mm.
Spočítal jsem, že řemenice má 28 zubů a to by při 14mm byl cca 130mm průměr.
Když to porovnám s Okroužkem co má průměr 90mm, tak je ta řemenice menší.
No a hodně hrubým odhadem má ten řemen šířku 25mm.
Napínací kladka tam žádná není.
Pokud bych to udělal podobně, tak věřím že by to mohlo fungovat.
Akorát se ten řemen nabízí v šířce 21 a 36mm a to je hodně velký skok. Pokud by to vydržel ten 21mm bylo by to super.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
Ondrero> No nevím. Když tehdy udělali X-Diavela a já jej poprvé uviděl naživo, první můj pohled byl ten, že jsem klekl na kolena a díval se, jak tu první Ducati s řemenem vlastně udělali. Jestli opravdu udělali nový motor na to uzpůsobený. A oni jen sprostě vytáhli tu řemenici ven od motoru (ložiska) a ten průměr 130 mm se tomu tak blížil. U kámoše, co má HD Low Rider (56kW při 5500 ot, 126 Nm při 3250 ot) jsem si to porovnával. Je to tak výkonově podobný motor s tvým a ten má řemen s roztečí těch 14 mm o šířce řemenu 25,7 mm.
Jak jsem psal, u motorů, kde se s řemenem počítá, je tomu uzpůsobena celá konstrukce motorky. Například na tom Low Rideru je ještě z venku řemenice další uložení. Řemenice je uložena z obou stran jako by v motoru.
Další faktor je propružení. Kdyby byla osa kyvky v ose pastrorku (říká se tomu koaxiální uložení hřídelí u převodovek), je to ideální stav. U motorek jsem toto uložení viděl jen jednou u krosky BMW X450g. U Ducati je osa kyvky v blízkosti osy pastorku, ale přece jen se tam opisují rozdílné kružnice při té kinematice. To znamená další tah v řemenu (pokud nebudeš mít napínací kladku jako Buel). A co teprve, když pořádně propružíš, naložíš apod.
Ale fandím ti, jsem stejný blázen jako ty. Pokud se ti to podaří bez větších problémů zrealizovat, rád se s tebou podělím o poznatky. Taky jsem to chtěl udělat.
Foto uložení pastorku a kyvky toho BMW
Naposledy editováno 17.12.2019 06:56:56
Jak jsem psal, u motorů, kde se s řemenem počítá, je tomu uzpůsobena celá konstrukce motorky. Například na tom Low Rideru je ještě z venku řemenice další uložení. Řemenice je uložena z obou stran jako by v motoru.
Další faktor je propružení. Kdyby byla osa kyvky v ose pastrorku (říká se tomu koaxiální uložení hřídelí u převodovek), je to ideální stav. U motorek jsem toto uložení viděl jen jednou u krosky BMW X450g. U Ducati je osa kyvky v blízkosti osy pastorku, ale přece jen se tam opisují rozdílné kružnice při té kinematice. To znamená další tah v řemenu (pokud nebudeš mít napínací kladku jako Buel). A co teprve, když pořádně propružíš, naložíš apod.
Ale fandím ti, jsem stejný blázen jako ty. Pokud se ti to podaří bez větších problémů zrealizovat, rád se s tebou podělím o poznatky. Taky jsem to chtěl udělat.
Foto uložení pastorku a kyvky toho BMW
Naposledy editováno 17.12.2019 06:56:56
No jak koukám na ty řemeny Gates tak delají délky po 5, spíš 10 zubech. Bude docela honička napasovat správnou délku aby to pobral rozsah napínáku a případně prodloužit nebo zkrátit kyvku.
Zadní řemenici bych navrhnul když už nějak takhle, ta s těma kulatejma dírama mě připomíná fichtla
Rizoma je dělá z 7075 a u přední alu řemenice píšou jen pro závodní účely, kvůli životnosti cca 8000 km. takže přední spíš ocelovou.
Zadní řemenici bych navrhnul když už nějak takhle, ta s těma kulatejma dírama mě připomíná fichtla
Rizoma je dělá z 7075 a u přední alu řemenice píšou jen pro závodní účely, kvůli životnosti cca 8000 km. takže přední spíš ocelovou.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
No průměrem zadní řemenice deset zubů nedoženeš, pokud o deset zubů změníš převodovej poměr sekundáru tak budeš jezdit pořád po zadním jak stuntrider. Ono už 1 zub nahoru a dolů od továrního je znát.
Někde byl výpočtovej program pro řetězový převody, zadala se osová vdálenost, rozteč řetězu a pak se dal zpočítat poměr a různé kombinace kol. Ale teď už nevím kde to bylo.
Někde byl výpočtovej program pro řetězový převody, zadala se osová vdálenost, rozteč řetězu a pak se dal zpočítat poměr a různé kombinace kol. Ale teď už nevím kde to bylo.
Tak na stránkách haberkornu je ke stažení výpočtovej soft pro ty řemeny Gates. Zkusil jsem do toho naťukat nějaké odhadnuté parametry, výkon cca 55 kW , max otáčky ( při rychlosti cca 180, převodový poměr .... a u dvou variant mě to hodilo že nepoužitelný a pak až u jednoho minimální šířku řemenu 36 mm a min počet zubů malé řemenice 44
No stáhi si to a můžeš kouzlit o dlouhých zimních večerech.
No stáhi si to a můžeš kouzlit o dlouhých zimních večerech.
Zrovna přestavbovou sadu montuju na bajka to už podruhý. Jak psal Šuty,taky jsem tomu už kdysi věnoval nějakej čas. A pak jsem si sadu od Helmuta -VH koupil a namontoval. OK. Na nějaký běžný bajky to Helmut vyráběl už před těma cca 12 rokama co jsem si to koupil. Potíž byla v tom jak už bylo zmíněno že na málokterou motorku se vešel dopředu ten pastorek právě kulivá tomu že aby to dávalo na nějaký síly tak ten řemen musel bejt ten 14M a ten prostě nejde vohnout na malej průměr.
Proto to Helmut nebyl schopen vyrobit třeba na Bandity a Gsx inazumy což se přímo nabízelo a chtěli jsme to. Vešlo se to jen na Gsx 1400,což je muj případ. Už tenkrát jsem nad tim špekuloval právě na Monstera 900 a už tenkrát jsem po celým velkým internetu našel jeden jedinej prototyp montáže na Ducatce a skončilo to u toho prototypu protože zjevně ten slabší řemen 8M to nedával. A to bude i případ tý zmíněný krasavice červený,takže prototyp a do výroby to Helmut nemohl dát protože by to nedostalo schválení a TUV a bez toho to jaksi v německu prodávat nejde. Ty vostatní sady od VH schválení mají ale taky třeba můj řemen na Gsx má 14M a šířku 37mm takže ta kšanda už kurva něco unese. Helmut mi v manuálu uváděl že výměna se dělá preventivně,né že by se opotřebil používáním,doporučení otáčet zadní řemenici aby se opotřebila z obou stran a vydržela dýl.Přední je železná a kurva těžká. Potíž teda nastává v okamžiku kdy to slupne malej šutr,proto tam taky Helmut montuje ten spodní kryt řemenu aby to eliminoval ale i tak se to stát může a stalo se. Spolehlivě ta řemenice protlačí ten kamínek skrz ten řemen,díra tak 6mm v průměru.
Ale jezdit se s tim přece dá.
Vyrobit se to teda dá v domácích podmínkách pokud to jde namontovat na ten motor teda. Potíž nastává ve chvíli kdy teda chceš ušetřit a vyrobíš si to a scháníš řemen.
Jsme totiž v kurva český kotlině zlodějsko hladový! Zkoušel už někdo poptat v ČR banánový republice ten řemen? Já sakra jo! Proč mně chtěj všichni vokrást?
Takovej Helmut VH mi nabízí ten řemen co potřebuju - Gates Polychain GT Carbon 14M 1960-37 za bratru 10 táců včetně teda poštovnýho za který chce cca litr,no budiž OK musí na tom taky něco mít. Proč mi ale (nevim jestli se slovo kurva muže tady použít tolikrát za sebou) u importéra Gates do Čr- firma Uzimex nabízej ten řemen za bratru 15 000 a to ještě ani né ten Carbon ale předchozí slabší typ s označením GT2(existuje ještě i slabší GT) ??
Helmut dělá. vlastně charitu. No tak dobře,řemen jsem teď aktuálně koupil v Jůesej za necelý 4 tácy novej na ebayi,jako samozřejmně v Andrejově banana zemi musím vyclít a dph i z dopravy do pi.. a tak jsem tam. za 8,- ale i tak teda .
Jinak teda uživatelsky zamně a mužu mít konečně na Sůze ty kola teda vopravdu třeba bílý a ne porád zasraný.
Proto to Helmut nebyl schopen vyrobit třeba na Bandity a Gsx inazumy což se přímo nabízelo a chtěli jsme to. Vešlo se to jen na Gsx 1400,což je muj případ. Už tenkrát jsem nad tim špekuloval právě na Monstera 900 a už tenkrát jsem po celým velkým internetu našel jeden jedinej prototyp montáže na Ducatce a skončilo to u toho prototypu protože zjevně ten slabší řemen 8M to nedával. A to bude i případ tý zmíněný krasavice červený,takže prototyp a do výroby to Helmut nemohl dát protože by to nedostalo schválení a TUV a bez toho to jaksi v německu prodávat nejde. Ty vostatní sady od VH schválení mají ale taky třeba můj řemen na Gsx má 14M a šířku 37mm takže ta kšanda už kurva něco unese. Helmut mi v manuálu uváděl že výměna se dělá preventivně,né že by se opotřebil používáním,doporučení otáčet zadní řemenici aby se opotřebila z obou stran a vydržela dýl.Přední je železná a kurva těžká. Potíž teda nastává v okamžiku kdy to slupne malej šutr,proto tam taky Helmut montuje ten spodní kryt řemenu aby to eliminoval ale i tak se to stát může a stalo se. Spolehlivě ta řemenice protlačí ten kamínek skrz ten řemen,díra tak 6mm v průměru.
Ale jezdit se s tim přece dá.
Vyrobit se to teda dá v domácích podmínkách pokud to jde namontovat na ten motor teda. Potíž nastává ve chvíli kdy teda chceš ušetřit a vyrobíš si to a scháníš řemen.
Jsme totiž v kurva český kotlině zlodějsko hladový! Zkoušel už někdo poptat v ČR banánový republice ten řemen? Já sakra jo! Proč mně chtěj všichni vokrást?
Takovej Helmut VH mi nabízí ten řemen co potřebuju - Gates Polychain GT Carbon 14M 1960-37 za bratru 10 táců včetně teda poštovnýho za který chce cca litr,no budiž OK musí na tom taky něco mít. Proč mi ale (nevim jestli se slovo kurva muže tady použít tolikrát za sebou) u importéra Gates do Čr- firma Uzimex nabízej ten řemen za bratru 15 000 a to ještě ani né ten Carbon ale předchozí slabší typ s označením GT2(existuje ještě i slabší GT) ??
Helmut dělá. vlastně charitu. No tak dobře,řemen jsem teď aktuálně koupil v Jůesej za necelý 4 tácy novej na ebayi,jako samozřejmně v Andrejově banana zemi musím vyclít a dph i z dopravy do pi.. a tak jsem tam. za 8,- ale i tak teda .
Jinak teda uživatelsky zamně a mužu mít konečně na Sůze ty kola teda vopravdu třeba bílý a ne porád zasraný.
Šuty> Čau, ja mám motorku čo má ten zázrak, vývodové koliesko sekundárneho prevodu v osy kývačky. Je to enduro Husqvarna TE 449, pokračovanie tej BMW 450 z doby , keď HQ vlastnila BMW. Teraz už KTM.. Jazdím s tým, dá sa, ale najhorší prúser je, keď je blato. Totiž ten reťaz je stále rovnako napnutý a keď sa dostane doň blato a medzi zuby rozety a vývodového kolieska tak to dostáva poriadne zabrať, reťaz sa našponuje až to tam praští, musel som ho povoliť, lebo som sa bál o ložiská, že ich to rozmláti . Noormálne motorky majú reťaz volnejší a napína sa pri preperovaní dovtedy to blato z prevodu vymláti V lete sa mi to páčilo , teraz pomenej. Tam, keby to bola cestná verzia sa nedá uvažovať o remeni, lebo tam je tak tak miesto na reťaz.
1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod řemenem
krokos: hele zajimavy, jako technicke reseni se mi to libilo a to s tim blatem by me nenapadlo - ono se o g450x (takze to plati i o te husce) rika, ze to nakreslili v BMW inzenyri co v zivote nejeli na enduro motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
assassin píše: krokos: hele zajimavy, jako technicke reseni se mi to libilo a to s tim blatem by me nenapadlo - ono se o g450x (takze to plati i o te husce) rika, ze to nakreslili v BMW inzenyri co v zivote nejeli na enduro motorce
Čau, to boli asi taký hotentoti, čo vymysleli motor HTP. rozvodové kolieska s plechu vypálené, retiazka na pohon rozvodu ako na trojkolke Ventily ako v čínskom 50 ccm skútri .Životnosť fóbie , teda hlavy 100 tisíc km. Moja po výmene ventilov vydržala 5000 km, skoro ma jeblo. Na tej huske , do riti, som sa tešil, že aké mám perfiš riešenie s tým sekundárom, dokedy som nevliezol do toho blata a horko som zaplakal. To, že na tej motorke jazdíš ako Chaplin, skôr ako spitá šlapka, nohy dole na široko (kvôli tom vývodovému kolieksu v osy kyvky) a kolená k sebe, ( chýba tam nádrž) no čo už naučil som sa, inú nemám, že mi tam trčí do strany spojka aj s vypínacím mechanizmom, niekde pri tom je páka brzdy, no čo už, že keď spadneš koleno je rozpučené , stane sa , ale to blato ma teda v tom sekundári totálne nasralo vtákovina na entú. Pri normálnom motokrose zničíš motorku v tom blate. No, motorku asi nie , ale vývodové koliesko, ložisko v prevodovke dostane zabrať a rozeta dtto. Musel som fest povoliť napnutie reťaze, lebo to bolo strašné niečo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
krokoš> nesmi se na tom do terenu slysel jsem o cloveku co si koupil G450 a jezdil na tom xlet do prace po praze, menil jen olej... motorka 270mth a vse origo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
assassin> po tých naších mestách , teda SK aj CZ a cestách je vhodné enduro , teda. samé diery , koľaje veď vieš, čo tu budem vypisovať. akurát v meste nie je blato. Ono, tie MTH nabiehajú nejak rýchlo.
PS: ináč som rád, že som kúpi toto TE 449 a nie tú Apríliu RXV 450 vzhľadom na tie problémy vo valcoch.
Naposledy editováno 19.12.2019 17:45:53
PS: ináč som rád, že som kúpi toto TE 449 a nie tú Apríliu RXV 450 vzhľadom na tie problémy vo valcoch.
Naposledy editováno 19.12.2019 17:45:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod řemenem
krokoš> jo, ale je to stejne jako RXV takovej jednorozec.. mozna ze to bude mit jednou i nejakou cenu, neco jako cannondale
assassin> ále, nechcem to zakríknuť, si mi takto pred rokom rodil okolo tých endúr , po počiatočných problémoch, keď som poodstraňoval zásahy po kutiloch, nechcem napísať kokotov čo ju nivočili, nie jazdením ale dotrkaním to už funguje.. Jazdí to , štartuje na drc, ešte zmením olej , Jazdil som na Motul 5100 a stále mi ho drbalo do sania keď som ho mal po hornú rysku. Po 10 MTH , som už nemal čo doliať tak som tam dolial Shel Advance 10W-40 ( aj tak to budem meniť tak čo už ) a zázrak , netlačí ho von do sania.. Mám ho po hornú rysku a OK.
Radovanh1 píše: No průměrem zadní řemenice deset zubů nedoženeš, pokud o deset zubů změníš převodovej poměr sekundáru tak budeš jezdit pořád po zadním jak stuntrider. Ono už 1 zub nahoru a dolů od továrního je znát.
Někde byl výpočtovej program pro řetězový převody, zadala se osová vdálenost, rozteč řetězu a pak se dal zpočítat poměr a různé kombinace kol. Ale teď už nevím kde to bylo.
převody, délky řetězů, grafy zde na GEARINGCOMANDERU
náhodou jsem narazil na přestavbu RE na řemen. Interceptor u převodovky taky nemá místa na rozdávání, ale nějak to tam nacpali:
youtu.be/wyDCvYgoRm8
youtu.be/wyDCvYgoRm8
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Monster 1000s nechce jet přes 7500rpm [1, 2] Ducati Monster 1000 | Hynda | 33 | 21.10.2024 v 20:13 Hynda |
spojková lamela - Quiet mod Ducati Monster 1000 | Hynda | 3 | 10.8.2024 v 07:05 dewwil |
Ducati Monster 1000 62kW vs 69kW Ducati Monster 1000 | Racer21 | 2 | 7.9.2023 v 15:32 Fero_101_01_1 |
Problém při startování Ducati Monster 1000 | altea | 11 | 14.6.2021 v 18:56 Koumes |
Jak nekoho muze bavit jezdit na mot... [1, 2, 3] Honda CB 600S Hornet, Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda ... | MarcelTheRevenger | 74 | 23.2.2021 v 18:19 Codo |