Téma: Čtyřkolky pro nejmenší
 
7.11.2019 v 10:35
Uvažuju o koupi čtyřkolky pro mladýho (v době prvního použití mu budou 3,5 roku). Má někdo praktickou zkušenost? Je to rozumný nebo ještě rok počkat? Třeba tohle: benzinova-vozitka.heureka.cz/nitro-detska-ctyrkolka-repti-49cc-modra/specifikace/

Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 12:51 | Nahoru | #1
Některý děti se boji kraválu z motoru a nechtějí moc na benziňácích jezdit. Možná by na první seznámení byla lepší elektrika...
A je hodně důležitý zakrytí kol, aby mu to nechytlo nohu.

K ty kolce z odkazu - je to ta nejlevnější třída, co se nabízí a nedá se od toho nic extra čekat. Držel jsem v chodu pro ségry děti minibike taky z týhle nejlevnější kategorie a chce to mít chuť a možnost se v tom občas povrtat. Motor kupodivu drží, ale je tam hodně nedodělků, občas je nějakej profil dost ostrej, tak to radši zbrousíš, než aby se o to mladej šmiknul a tak...

Provozovat se to dá, ale je to hlučný, není to bezúdržbový a dost záleží na štěstí při koupi, jak povedenej kus si vylosuješ.

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 13:08 | Nahoru | #2
Kravál snad problém nebude, furt chce vozit na fichtlovi, a na VFRu ho vždycky od garáže k bráně taky svezu.
Že to bude všechno "dodělej sám" tak nějak čekám a hodlám se k tomu postavit čelem. Vybírat pak pochopitelně budu i podle dostupnosti ND, abych to měl ideálně někde v okolí.

Tu elektriku zvážím.
No a ten věk. Od kolika na tom děti ségry jezdily?

Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 14:34 | Nahoru | #3
Ahoj, našemu prckovi bylo 2,5 roku, když dostal elektrickou 4kolku Nitro Cobra, takže ti můžu napsat pár postřehů. Věk byl v pohodě. Elektrika má výhodu, že je tam vypínač, kterým si volíš 3 stupně výkonu motoru. Dále má oproti benzíňáku několik výhod. Není hlučná, takže nikoho neštvalo, když jsme jezdili po chodnících, nebo v parku. Nemusel jsem se vrtat v karburátoru, zapalování apod. - jen sedne, otočí klíčkem a jede. Má zpátečku, takže když zajel, kam neměl, otočil ovladač a vycouval. Prakticky jediná údržba byla o tom ohlídat si nabíjení baterií a protože 4kolku parkujeme ve venkovní studené garáži, přes zimu jsme vyndavali baterky, dobili je a nechali ve sklepě, kde je min. 15°C. No a teď jedna nevýhoda, která byla stejná i pro benzínovou verzi Cobry. Když začal syn jezdit trochu rychleji v terénu, všiml jsem si, že je 4kolka dost nestabilní. Asi 2x "vystoupil" za jízdy po přejetí malé nerovnosti. Napadlo mě podívat se na odpružení a bylo jasné, kde udělali soudruzi chybu. Na přední nápravě byly tak silné pružiny, že 4 kolka nepružila, ani když jsem ji zatížil svými 100 kg. Když jsem sehnal měkčí pružiny, pochopil jsem proč jsou tam silné. Geometrie a uložení přední nápravy byla tak blbě vymyšlená, že při propružení se brutálně měnila sbíhavost kol. Věnoval jsem tomu jeden víkend a předělal jsem ramena předních kol a umístění tyček řízení. Zároveň jsem o asi 15cm (přesně už nevím) rozšířil rozchod předních kol. 4kolka je teď už krásně stabilní a to na ni syn zkoušel i driftovat. Jezdil na ni párkrát i letos, kdy mu je 8 let, ale to už je na to velkej. A taky už ho to tak nebaví, protože dává přednost kolu.
Závěr: věk je tak akorát, aby dítko začalo jezdit, kvality(či nekvality) čínské produkce se nemusíš bát, pokud si něco dokážeš opravit a za mě bych šel určitě do elektriky, i přesto, že budoucnost elektrických aut a motorek odsuzuji. (fotka je asi úplně první jízda a to mu bylo přesně 2,5)

Naposledy editováno 10.11.2019 22:35:44

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 14:36 | Nahoru | #4
Děda letos koupil prťatům elektrickou čtyřkolku. Je to klasická Čína Hecht, takže aby fungovala, stálo mě to jedno odpoledne (správně natahat lanka brzd, překopat páčky vč. snímačů tak, aby na ně dosáhly dětské prsty a umačkly je, přemístit nožní pedál do ergonomicky smysluplné polohy, promazat všechny čepy, aby dítě dokázalo otočit řídítky, přešroubovat špatně namontovanou elektoinstalaci).

Motor 800W stačí na jezdění po velké svažité zahradě. Baterka (olověná) vydrží cca půl hodiny. Obrovskou výhodou je ticho, už tak stačí křik dětí :)) Kdyby tam jezdily na standardně hlučné benzínové, asi bychom jak my, tak i sousedé, nebyli rádi :(

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 14:44 | Nahoru | #5
Díky kluci za info. Původně jsem tu elektriku spíš zavrhoval (klasická chlapská náklonnost ke spalovacímu motoru), ale evidentně je potřeba postoj trochu přehodnotit. Sice tady na vesnici dělá hluk kde kdo (já taky), ale není potřeba přidávat další a 3-letý dítě ten spalovací motor stejně neocení.

(reakce na) Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 14:52 | Nahoru | #6
vilemx> pro ten nožní pedál jsem našel funkčně a ergonomicky vhodnou polohu na dně šuplíku s různým elektro bordelem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 16:04 | Nahoru | #7
jarous350> Zrovna tady, pokud tedy nehodláš děti tahat na 50 km okruhy po okolí, má elektrika skutečně význam. Jednak ticho bez smradu, ale potom i výchoný důvod. Prcek ví, že čtyřkolka bude jezdit určitou dobu a potom má holt na několik hodin kvůli nabíjení útrum. Takže se učí vnímat čas, počítat kolečka (u nás dá 40 zahrad), spravedlivě se střídat.

Cat600> Také jsem ho chtěl vyhodit, ale .... Co tlumiče? Také tam máš jen atrapy? Přestože jsou pružiny vytočené na nejměkčí, tak přední ani zadní náprava se nehne ani o cenťák., a to ani pod dvěma dětmi naráz . Když jsem se pokusil alespoň jedno kolo stlačit a opřel se o to, tak jsem cítil, že má rám i rameno dost, ale tlumič se ani nehnul

(reakce na) Čtyřkolky pro nejmenší

7.11.2019 v 18:46 | Nahoru | #8

jarous350 píše:
Tu elektriku zvážím.
No a ten věk. Od kolika na tom děti ségry jezdily?



Ty už byly větší. Klukovi bylo necelejch šest.

(reakce na) Čtyřkolky pro nejmenší

8.11.2019 v 07:32 | Nahoru | #9
Tlumiče jsou jen atrapy. Ty původní pružiny měly dle tabulek sílu pro stlačení odpovídající 200kg / kus !!! ...ale zase to vypadalo fakt bytelně

Naposledy editováno 08.11.2019 07:32:55

Čtyřkolky pro nejmenší

8.11.2019 v 20:01 | Nahoru | #10
hoši, zeptám se možná blbě, ale proč 4kolky? Proč tomu děckovi nekoupíte motorku? 4kolka je podle mě na učení dítěte blbost. Nehledě na to, že když to převrátí, tak ho to povalchuje...
Já bych dítěti 4 kolku nekoupil... můj názor.

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřkolky pro nejmenší

10.11.2019 v 12:09 | Nahoru | #11
3-letý dítě se bude s motorkou permanentně válet pod motorkou, je to věk, kdy se seznamuje se šlapáním na kole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřkolky pro nejmenší

10.11.2019 v 12:45 | Nahoru | #12
jarous350> myslíš? Tady je můj syn ve 2 a půl letech.


Naposledy editováno 10.11.2019 12:45:29

(reakce na) Čtyřkolky pro nejmenší

10.11.2019 v 17:01 | Nahoru | #13
prackarr> Dobře Ty

Měl jsem Nitro koloběžku, 49ccm 2kvalty,skládací, pro děti s restrikcí, (se mnou upalovala i 40km/hod), fungovala dobře, jen mě na ní sralo, že dělala kravál, ale to by se asi dalo pořešit.

Čtyřkolky pro nejmenší

10.11.2019 v 22:34 | Nahoru | #14
Díval jsem se pořádně na fotky a zjistil jsem, že malému bylo teprve 2,5 roku, když dostal tu 4kolku. Sakra to to letí!!

prackarr> 4kolku jsme kupovali, protože bydlíme ve městě, kde na tom mohl jezdit po parku a nikoho nedráždilo, že to dělá kravál. Máme ještě elektrickou koloběžku Nitro, na které jezdí hlavně děda, takže vyráželi společně na vejlety po okolí a nikdy si nikdo nestěžoval, že jedou třeba po chodníku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist