-HD emulzní s progresivní pružinou, cca 21000kč
-Ohlins emulzní s progresivní pružinou cca 17500kč
-Progressive 490 s vnitřní plynovou komorou a lineární pružinou s nastavením odskoku 17000kč
-Progressive 444 plynokapalinové s progresivní pružinou a technologií FST cca 19000kč
Všechny typy jsou 12" dlouhé, a jde mi hlavně o pohodlí. Úplně tomu nerozumím tak nevím, co je pro mě lepší, lineární pružina nebo progresivní, emulzní nebo plynokapalinové atd. Ty Progressive 444 se navíc umějí přizpůsobit podle frekvence kmitů, na rovném povrchu jsou měkké a na drsném povrchu přitvrdí, jestli to teda není jen marketing. Na vzhled jsou super Progressive 490.
Díky za každý názor.
Drag Specialties, Bitubo, atd. Nakonec jsem se rozhodl pro Öhlins HD 754 a využiji ten snižovací kit. Teď čekám až dorazí. Mohu dát vědět až vyzkouším.
Co se týká typu, tak jsem našel toto.
citace:
Kapalinové (olejové) - píst tlumiče tlačí nebo nasává olej skrz ventily na pístnici a mezi pracovním válcem a zásobníkem,žádný plyn,olej pění,snižuje se účinnost při určité situaci.
plynokapalinové- tlumiče ve kterých je olej zcela zavřený a plynová náplň se k němu vůbec nedostane.
Plyn na olej tlačí pod tlakem min. 10 barů přes pístek nebo membránu a olej nemá proto prakticky vůbec žádnou šanci pěnit
Lineární pružiny mají přítlak ve všech místech stejný, zatímco progresivní pružiny mají podle síly stlačení variabilní průběh pružení. Progresivity v pružení je dosaženo změnou stoupání drátu nebo změnou průměru pružiny.
Z jezdeckého pohledu to znamená že když u klasického lineárního péra (pružiny) houpneš na přední brzdu tak ti zmizí řidítka (možná i celá motorka) z dohledu. U vidlic s progresivníma pérama (pružinami) tomu tak není protože čím víc se stlačuje tím víc tvrdne a tvrdne. Nevýhoda progresivních pér (pružin) je menší citlivost na menší nerovnosti a materialová náročnost na kvalitu péra (pružiny). Kdo nemá štelovací podvozek pro toho je progresivní péro (pružina) výhodou.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr zadních tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek Výběr zadních tlumičů
Moc dík za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů
Jestli chceš více vědět o Ohlinsech pak využij tento kontakt, je to ochotný člověk a dobře ti poradí.
Naposledy editováno 30.10.2019 12:10:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr zadních tlumičů
Naposledy editováno 19.12.2019 15:02:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slečna s vlastním HD [1, 2, 3] Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight | Sportsterman | 70 | 15.4.2021 v 23:22 Dragana |
Tachometr- problikávající klíček na... Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight | Sportsterman | 7 | 22.2.2021 v 01:42 hondaman1 |
Cesta do Rakouska Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight | Harlejkář | 13 | 22.8.2020 v 16:16 Kubák |
Novšie vs staršie HD Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob, Harley Davidso... | buro88 | 14 | 13.6.2020 v 08:43 runis |
Přepákování harley davidson 48 Harley Davidson XL 1200X Forty-Eight | Omi | 8 | 15.5.2020 v 07:26 MorfijumHD |