globalmoto_kveten





Téma: Jak brzdí motorka
 
3.8.2019 v 08:27
Máte někdo nějaké testy, na jak dlouhé dráze dokáže zastavit motorka z různých rychlostí a typu motorky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 09:55 | Nahoru | #121
assassin> On prostě nikdy nezklame a dokáže rozesmát.

(reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 10:09 | Nahoru | #122
kerut> prostě a jasně, až dáš do kupy svou repliku vfr400, tak nás všechny pojezdíš, co na tom nechápeš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 10:15 | Nahoru | #123
Krejza> On je dobrej teoretik, těžko mu najdes chybu v mechanice atd - aplikace uz je ale z mého pohledu horsi. Neda se sednout “k rysovacimu prknu” a vedet jak vse bude fungovat, to by pak sel nakreslit stroj ktery bude dokonaly, bude jezdit nejlepsi časy na kolo atd atd - ve finále je to tak, ze v praxi je ta problematika mnohem složitější, to co se teoreticky zdalo jako zanedbatelné tak se najednou vyrazne projevilo a zjisti se ze matematicko-fyzikalni model nefunguje, vezme se teda vysledek experimentu a snazis se ho pochopit za pomoci fyziky - Kerut ale nema za sebou dost experimentu a přistupuje ke vsemu pouze z pohledu od toho “rysovaciho prkna”. Stejne treba ted probíhá vyvoj odpruzeni ve WP- respektive KTM, reseni co driv meli zahodili a parta mladých inženýrů to mydli na počítači - mechanika tekutin rika, ze tady budou ztrát o rad vetsi nez na tomhle portu, takze je fuk jak je velkej a jakej ma tvar - prask a ušetřili jsme spoustu E - Mno a ono to pak nejak nefunguje ani jako driv, protoze na nakej malej vliv neceho zapomněli atd... (vyvoj WP se přesunul do Rakouska a původním vývojářům se tam nechtelo)

A to s tim brzdenim 1,5g kdy ignoruje aerodynamiku a vse připisuje gumam - to je dobrej argumentační faul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 11:57 | Nahoru | #124

assassin píše: A to s tim brzdenim 1,5g kdy ignoruje aerodynamiku a vse připisuje gumam - to je dobrej argumentační faul



kde konkretne zanedbavam tu aerodynamiku ? pisu o brzdnem zrychleni(zpomaleni) ohledne konkretniho sucinitele jsem se zminil jen ze je vyssi nez uvadenych 1,neco..
pritlak F1 jsem ti dokonce jasne potvrdil, nicmene brzeni na qal gumach opravdu neni jen pritlakem.. viz:

kerut píše: v GP prej brzdej (fakt na hrane) nekam ke 20, jenze i ty jejich "tvrdy" gumy maji zivotnost jeden zavod, tzn 100-150km, a vetsina z nich zustane na asfaltu
kvalifikacni gumy pro F1 udajne umej az ke 40, ale ty vydrzej fakt par km... to uz je uplne extrem
RC autcka maji kolecka zas mazany "lepidlem",..
....vsemu se tomu rika treni ale s tim klasickym "smykanim" to uz nema nic moc spolecneho



assassin píše: uplne top bude do toho zatahnout F1 kde se ty gecka trosku "vylepsi" tim obrovskym pritlakem.


kerut píše: ..ad F1 jasne ze maji pritlak,ale i ty kval. gumyx jsou opravdu extrem, to uz neni pneumatika to uz je spis neco tesne pred zvejkackou a plastelinou
priklad se tykal toho ze uz nejde o klasicke treni/smykani ale o celkem masivni ulpivani "pneumatiky" na asfaltu... to se pak brzdi jedna radost, ovsem jen dokud na rafku jeste neco zustane



jsi celkem dobrej co se tyka obrabeni, tak se schvalne zamysli nad velikosti rezne sily vs rychlosti obrabeni/posuvem/hloubkou rezu... je to defacto to same co se deje na gumach.. jen s tim rozdilem ze rezna rychlost je relativni a ridis ji prokluzem... pohybujes se nekde na minimu prokluzu, a jakmile to klouzne uplne, koeficient klesa - presn analogicky s poklesem rezne sily kdyz se reze hezka rovnomerna spona toliko od teoretika... ohledne neplatnosti mech.tek, radsi bez komentare

D-fens> hele jak jako replinu ? .D tolik zmen jsem tam zas neudelal, motor a ram je (prozatim) porad NC30

Naposledy editováno 20.09.2019 11:58:55

(reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 12:37 | Nahoru | #125
kerut> dočkej času, když už jsi do toho hrábnul, bude ti to vrtat v hlavě, nikam nespěchej, šetři a pak to dáš.

E: já si do té doby seženu nějakou silniční 125 nebo 250 ve 2T co bych mohl hodně trápit a rozjedeme teorii v praxi

Naposledy editováno 20.09.2019 13:07:49

Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 12:44 | Nahoru | #126
Kerut: dlouhy texty ti nejdou, tak to zestrucnim - nekdo sem dal text kde pisou, ze 1,5g ... a ty hned, ze kde jsou ti blbci co tvrdili ze součinitel 10apod...

Jo a u formule pisou v článku 4.4 a ty 20 ... tak asi ten článek je jako zdroj taky o nicem.

A myslim ze mechaniku jízdy vozidla si nepotrebuju představovat jako soustruzeni, nejsem zadnej soustruznik ale konstruktér v automotive

Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 12:50 | Nahoru | #127
Kerut: a jeste k te mechanice tekutin - netvrdím, ze neplati...

Dam příklad - vedle ve vlákne se řešil tlumic výfuku, pro skrcenou verzi mel mensi prumer (znatelne) a tazatel se ptal, jestli muze byt tim tlumicem způsobené, ze to “nejede” - tys napsal, ze ne, ze na prumeru trubky v tlumici temer nezalezi, protoze na clone jsou ztráty mensi o rad nez na stěnách - mno, dotycnej koupil tlumic z neskrcene verze a pise, ze to ted jede jak píchla svině. Takze bud jsi pres nesporné znalosti mech. tekutin učinil spatnej závěr (to je o cem jsem psal, ne ze teorie neplati) a nebo to jede porad stejne a dotyčnému se to jen zda.

Naposledy editováno 20.09.2019 12:51:47

Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 13:12 | Nahoru | #128
Inak ja by som sa rád spýtal, berte to tak, že som v tomto nevzdelaný, ja som vždy myslel, že, stručne povedané, rýchle mašiny jazdia pomalšie v zákrutách nie preto, že musia, ale že môžu. (T.j. keby MotoGP jazdili rovnakým štýlom ako Moto3, boli by možno aj rýchlejšie ako Moto3, ale určite nie výrazne pomalšie - ale prudšie brzdenie a akcelerácia s tak výkonným strojom je ešte rýchlejšia než oboje.) Alebo to nie je pravda?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 13:19 | Nahoru | #129
Kohlstein> Diky za to video. Nabizi se otazka, jestli Moto3 pri stejnem polomeru zatacky dokaze jet rychlejc, tzn. zda lze dosahnout vyssiho dostrediveho zrychleni. Z videa nelze rozhodnout, zda rozdil v rychlosti neni jen kvuli tomu, ze pilot Moto GP se to snazi zlomit na mensim polomeru aby mel pak mensi naklon nutny pro lepsi vyuziti sily motoru.

MotoGP se pri stejnem dostredivem zrychleni musi vic naklonit, protoze kvuli sirsi pneu se posouva stycny bod s vozovkou vice do stredu zatacky a uhel, ktery svira teziste se stycnym bodem s vozovkou se tim zvetsuje. Ze by to ovlivnilo soucinitel treni?

Nebo kdyz se ta otazka otoci - mohlo by MotoGP mit vyssi rychlost v zatacce, kdyby se pouzily gumy z Moto3 (jasne, pri akceleraci by se prilis deformovaly, prehrivaly, ale umoznil by mensi uhel naklonu pri stejnem dostredivem zrychleni rychlejsi prujezd?)

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 13:52 | Nahoru | #130
D-fens> to neni o setreni, to je o case a praci.. ted taham komplet elektriku,... TK uz je, zapsano jedno misto k sezeni, v tomhle smeru ufff....
cvakjtakty jsou fain ale tvy CBR je luxus (myslim ze uz jsem to parkrat psal) vubec ty motorky z tyhle dobyx proste byly hezky, dneska samej hnus... skoro bych byl pro aby si honda pro novy modely minimalne od r.2010 nasla jinej nazev, a nekazlia nam to..
(BTW hezky fotky, motorka rozebrana pod strechou a plechovky na vetru dresti.. tak to ma byt ! )

Assassin> tak reakce na 1,5g byla v nadsazce, nicmene od zacatku tvrdim jen a pouze to ze koeficient treni bude mimo jine (=veskere provozni podminky, rychklosti teploty atd..) tezce zavislej na smesi a kdyz tezce tak tim myslim v radech desetin toho samotneho soucinitele.. klidne tri desetiny (tedy kolem u=1 30%) muze byt rozdil u tvrdych spotrebnich automobilovych pneumatik a mekkych okruhovych... tvoje tvrzeni bylo ze se souc. nemeni v radu vetsim nez treba 10% (pokud si pamatuju, muzu se plest, hledat se mi to nechce)

Franta> je to v tom polomeru tutove.. moto trojka by to taky zalomila kdyby mela z ceho akcelerovat protoze driv akcelerovat je ve vysledku rychlejsi nez projizdet zatacku, ale protoze tam ty potrebny Nm nema, projizdi tu "stopu konstantniho krouzeni" kterou popisuji tady krejza s assassinem... ovsem to neni vyhoda moto trojky jak se snazi kluci tvrdit, to je spis jeji nevyhoda... stejne tak to ze brzdi z mensi rychlosti, tudoz o trochu pozdeji, coz je sice hezky ale ve finale to rozhodne nekompenzuje ten akceleracni masakr co (u moto3 ne)nastane na vyjezdu.... gumy a technologii podvozku budou mit s GP urcite srovnatelnou, naklon muze mit moto3 asi i vetsi (vic mista pod motorkou, navic lehci moto vuci hmotnosti jezdce tudiz i lepe posunutelne teziste vysednutim) ale nerekl bych ze to vyuziva..

(reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:09 | Nahoru | #131
Franta.> Záleží na konstrukci pneumatiky. Dřív bylo v MotoGP Bridgestone a Michelin (plus Dunlop pro lůzry), pak jen Bridgestone, teď Michelin. Se zvětšením objemu z 800 na 1000ccm, a tím se zvýšením výkonu, se musela guma upravit, aby byla větší styková plocha a přenesl se výkon na asfalt. Tuhé bočnice vyhovovaly Lorenzovi a spol., nejvíc Yamaze s relativně poddajným rámem, aby mohli předvádět plynulé průjezdy zatáčkama v obrovských náklonech. Od té doby, co je Michelin, tak jediný, kdo si nestěžuje na gumy, je Marquez, protože měkká bočnice a deformovaná guma s velkým gripem v podélném směru vyhovují jeho stylu, zatímco Rossi je odsouzen do role nešťastníka. Elektroniční asistenti ti na výjezdu ze zatáčky pohlídají prokluz, ale v apexu nic takového nefunguje, takže to může být další výhoda pro Marqueze. V době předelektronické Yamaha vyřešila kontrolu prokluzu pomocí big-bang motoru a dneska to vypadá, že tato konstrukce nejde tak dobře spárovat s elektronikou a Michelinama (pečenýma pro Marqueze?).

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:15 | Nahoru | #132
Kerut: tvoje prvni zvolani bylo o desítkách procent rozdilu a bylo jasne definováno, ze jde o pneumatiky sportovni motorky (litru dokonce?) a na zadnej sportovni litr se tvrdé automobilové pneumatiky nedávají

A taky sis to popletl - my nevydavame jízdní styl moto3 jako výhodu, ty jsi celou diskuzi zahájil tim, ze maly motorky vic brzdi, protoze to je jejich sance jak zajet rychlej cas, ze brzdy jsou jejich jedina výhoda - a ja jsem se snazil rict, ze diky tomu, ze to nema vykon tak se tam naopak snazi brzdit co nejméně. Tys to predelal na to, ze tu tvrdíme, ze tyhle slaby motorky jedou plynule a bez brzd a jsou proto rychlejsi nez motogp a ze na kole uplne bez brzd by to bylo uplne nejrychlejší

Naposledy editováno 20.09.2019 14:21:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:21 | Nahoru | #133
assassin> Ano, klidne jeste jednou pro shrnuti - rozdil v treni bude v radech desitek procent - cim mekci (lepe, drive obrousitelna smes) tim vyssi koeficient.. sportovni (homologovana pro provoz, bez doporucene teploty nahrivani, atd..) guma porad neni okruhova guma konstruovana na par set km, natoz q. guma F1 konstruovana na par km (kupodivu zavody jezdi na jinych pneu, a dosahuji i trosku jinych casu na kolo.. byt komedii F1 nijak detailne nesleduji a ani nehodlam) - na tom jsem trval, trvam, budu trvat, a nemusis me presvedcovat o opaku

E: psal jsem ze lepe brzdi , ne vic (vic leda mysleno s vetsim a)... a muzu zkusit pro lepsi pochopeni posledni pokus o vysvetleni:
- MotoGP tu samou trajektorii co moto3 zcela urcite projede, klidne i temi samymi rychlostmi, ovsem nebude tim (logicky) rychlejsi (protoze bude tak rychla jako moto3)
- sportovni motorka na homologovanych gumach tu samou konstantni trajektorii jako moto3 proste neprojede, protoze ji to nekde klouzne i kdyby byl pilot kouzelnik... tudiz skutecne pojede stopu vic podobnou motoGP, ovsem zdaleka ne tak rychle jako motoGP (protoze na to nema grip ani vykon, ale porad ma vyssi vykon nez moto 3 tudiz je to o fous vyhodnejsi nez "konstantne krouzit" jeste pomaleji na kolo...), a dokonce tim nebude ani tak rychla (takovy cas na kolo) jako ta moto3 ktera jede jinou stopu - uz jasnejsi ?

Naposledy editováno 20.09.2019 14:27:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:27 | Nahoru | #134
kerut> Hele klidne muzem udelat experiment, sportovni pneu i kvalifikační slik doma mam - predpokladam, ze kdyz to z experimentu nevyjde, porad budes na tom trvat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:28 | Nahoru | #135
assassin> klidne, ted jen sehnat kdo tu okruhovou gumu bude umet skutecne vyuzit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:40 | Nahoru | #136

kerut píše: assassin> klidne, ted jen sehnat kdo tu okruhovou gumu bude umet skutecne vyuzit



Měřit koeficient tření se da pouze na okruhove motorce? :)

I kdyby na tech dvou gumach jezdil nekdo opravdu rychlej (asi bych nekoho takovýho nasel - treba Síťa) a zajel časy rozdílne v radu promile? Nebo jeste min - jak z toho odvodis rozdíl součinitele tření?

Díval jsem se na zacatek diskuze a tam tvrdíš ze v motogp brzdej dokonce ke 20ms2 a odvodil jsi z toho sileny koef.treni. Nakonec je to 1,5g a velkej podíl tam bude mit i aero, ne jen gumy...

Naposledy editováno 20.09.2019 14:42:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 14:48 | Nahoru | #137
assassin> 1,5g bude nejaka bezna brzdna hodnota, v extremu to umi vic - minimalne z toho co uvadeli sami piloti a staje... nevim uz kde ale psali tam ze maxima zvladnou opravdu az k tem 20m/s2... to je fuk, nema smysl se hadat o cisla, rozdil v casech na BT-xy a okruhovejch gumach nebude v radu promile, bude to urcite v sekundach, samozrejme bude zaviset na pilotovy co si troufne netroufne,.. myslim ze by do toho testu (zkouset co zvladnou na okruhu neokruhovy gumy) nikdo moc rad nesel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 15:14 | Nahoru | #138
Kerut:

Jakej je rozdíl v tom zkouset co zvládnou okruhovy gumy a co zvládnou sportovni? Spousta lidi co jezdi treba vytrvalostní zavody jezdi na homologovanejch vzorkovejch pneu - treba d212 ;)

No dobre kdyz to bude ve vteřinách na okruhu co ma 2minuty - co z toho vylustis ohledne koef tření?

Porad si myslim, ze koef tření jde měřit i jinak nez na motorce a se superrychlym pilotem - treba vystrihnout kus gumy, závaží a silomer :)

Naposledy editováno 20.09.2019 15:17:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 15:34 | Nahoru | #139
assassin> dobre tak obracene, tak proc na tech gumach odjedou jednu kvaldu/zavod zavod a jsou na sracku, kdyz by mohli ten zavod odjet na normalnich sportovnich a dalsi vikend na nich jet znova a za ctrnact dnu zase ? dyt ten zavod ma do 200km, a sportvni gumy tisic km daji.. to delaji proto ze nevedej kam s penezma ??

(reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 15:50 | Nahoru | #140

kerut píše: assassin> dobre tak obracene, tak proc na tech gumach odjedou jednu kvaldu/zavod zavod a jsou na sracku, kdyz by mohli ten zavod odjet na normalnich sportovnich a dalsi vikend na nich jet znova a za ctrnact dnu zase ? dyt ten zavod ma do 200km, a sportvni gumy tisic km daji.. to delaji proto ze nevedej kam s penezma ??



Hele ja tady netvrdím, ze závodní gumy nemají smysl, ze nejsou lepsi atd - ja jsem jen rozporoval nekteré tvoje závěry, co jsou ciste teoretické a hodne se lisi od skutečnosti. (Cisla totalne strelena od boku)

Viz treba ted to tvrzení, ze sportovni gumy daji tisíc km vs sliky co daji jeden zavod - samo, ze sportovni guma kdyz ji pojede stejnej pilot ve stejném prostředí jako sjede slik za 200km neda tech 1000km

Btw ja jezdím sadu gum pul sezony - Siťa -jeden z nasich top jezdců SM jezdi stejny pneu a dalo jim dost prace naladit motorku tak aby mu ta stejna pneu vydržela jednu rozjizdku (10-15min), ono staci i treba PetrS tady z fora se kterym jezdím, stejny desky co jsem jel pul sezony zničil za 1,5mth - jezdi o 3s lepsi cas na kolo

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 16:02 | Nahoru | #141
Takze kdyz to shrnu, Moto3 muze projet zatacku pri stejnem dostredivem zrychleni s mensim naklonem:
- vysednuti posune teziste vice do stredu zatacky, protoze motorka je relativne lehci oproti jezdci nez u MotoGP (jezdec bude vazit cca stajne)
- naklon tolik neposouva stycny bod do stredu
Teoreticky tedy by Moto3 mohla zvladnout vetsi dostredive zrychleni (=vetsi uhel mezi stycnym bodem a tezistem), protoze MotoGP uz proste vic sklopit nelze. Mozna navic jina konstrukce pneu, zamerena spise na pricne zatizeni (?)

Ted se v Moste pojede AA, zkusil bych tam nekomu rychlemu na SSP300 pujcit GPS, hrozne by me zajimalo porovnani s SV650, ktere uz mam zmerene - jezdi na tech strojich cca podobne casy (nejlepsi 1:48), ale je tam rozdil v sirce gumy (140 vs 160) a vykonu (i kdyz oba stroje v podstate nemaji vykon a musi se vykruzovat).

Jinak tady je docela pekny povidani o kvalifikacnich gumach (italsky s anglickymi titulky, cca od 2.minty):


assassin: na testovani vlastnosti gum jsou i dumyslne bazmeky :)

(reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 16:21 | Nahoru | #142
Franta.> jj ta stolice je rozhodne zajimavejsi nez tahani kousku gumy silomerem

..to je to co od zacatku vyvracim, takhle (tahani kosticky gumy za silomerem) funguje klasicke smykani ale ta pneumatika funguje jinak (presne viz ten obrazek - to uz je pro Assassina>) je prece rozdil kdyz smykam zablokovany kolo po asfaltu (jedno misto na pneu dru o velky kus asfaltu) a kdyz roztoceny kolo prokluzuje (do jednoho mista asfaltu tlacim spoustu gumy).. trochu eq. jako kdyz brousim dejme tomu Al slitinu (trohu podobne chovani jako pneu, maze se po kotouci) na brusce kde se toci kotouc, nebo kdyz ten Al narvu do univerzaly, roztocim a kotouc prikladam k obrobku (temer okamzite se zacpe kontaktni misto na kotouci a prestane to brousit)

ty odmitas analogii s obrabenim, ale ona je zde zcela regulerni a v poradku... jediny na co jsem schopnej pristoupit ze pokud pujde o klasicke smykani kusem gumy po asfaltu, bez (velkeho) opotrebeni, pak bude zavislost na smesi pneu/pryze skutecne podstatne mensi.. jenze to je model ktery je pro pneumatiku skoro nepouzitelny ani v beznem provozu, tim spis u zavoni motorky

ohledne zivotnosti, to je zas trosku mimo.. jasne kdyz si zejtra vezmu na nohy semisovy polobotky tak je taky odrovnam +- podobne jako zavodky, a bude mi to vic klouzat nicmene do cile asi o tu minutku horsi cas dobehnu.. ano ta homologovana guma bude fungovat podone a kdy ji budes drtit v podminkach a teplotach ke kterym neni primarne urcena taky ji odrovnas urcite driv, ale neni na to primarne navrzena, stejne jako okruhova guma neni navrzena aby jsi s ni vyjel studenou z garaze do mestskyho mrdkoasfaltu plnyho bordelu a vozil ji 1000km..

Naposledy editováno 20.09.2019 16:22:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 16:27 | Nahoru | #143
Franta.> Když to shrnu, tak v MotoGP je dnes konstrukce pneumatiky pro maximální grip při brzdění (vpředu) a při výjezdu ze zatáčky (vzadu).
Pneumatika pro Moto3 bude optimalizovaná pro maximální grip v náklonu. Nejde jen o stykovou plochu, ale i její tvar, o to, jak se guma v náklonu zakusuje do asfaltu, aby se to spolu nepralo.
Pak jde taky o podélnou a torzní tuhost rámu a vidlic.

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 17:41 | Nahoru | #144
Tady je vztah koeficientu treni a prokluzu (anglicky slip, jaky vyraz se pouziva v cestine nevim). Kdyby se tahala guma se zavazim, tak to by mohlo odpovidat zablokovanym kolum. Asi je to ze starsi knizky, dnesni gumy maj ten soucinitel urcite lepsi, v Sosnovy jsem mel pretizeni i 1.3 g a jeste jsem nelehnul :)



Kohlstein: Jj, to by davalo smysl ohledne te optimalizace pneu. Jak pises, ze drive mely pneu v MotoGP tuzsi bocnice, to znamenalo vetsi grip v zatacce?

(reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 18:08 | Nahoru | #145
Kohlstein> to celkem dava smysl
Franta> dik za graf i zkusenost slip=klouzani, prokluz, slipery=kluzky.. wheel lockup=zablokovani kol
3os. akcelerometrickej zapsovac (puvodne konstruovanej pro RC modely) bych mel, muzu nekdy zapujcit ;)

Naposledy editováno 20.09.2019 18:09:38

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 20:16 | Nahoru | #146
Mno takze experiment ktery by mohl vyjít tak, ze Kerut nema tak uplne pravdu, je spatny experiment. Experiment podle keruta neexistuje, protoze podle me zase o koef tření nic nerika kolo v brne zajete frantou vomackou na ztvrdlejch mitaskach versus kvalifikační kolo rossiho. Bohuzel Franta Vomáčka asi nesezene na jawu 350 kvalifikační sliky a uz vubec neumi jet na hrane a rossi asi nepojede kolo na ztvrdlejch mitaskach - nezbývá nam nez kerutova tvrzení vzit jako axiom. Nebo zkusit soustruzit kus hliníku, z toho by se dalo taky odvodit, ze Kerut ma pravdu game over deti a dobrou noc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 21:57 | Nahoru | #147
assassin> se hned neurazej prosimte.. jako sezen nekoho kdo umi zajet na dobrejch gumach a vyuzit je na (skoro) plno, a nech ho zajet to samy na beznejch gumach, nemusej to bejt ztvrdly mitasky na jave 350... ale troufam si tvrdit ze clovek kterej umi zajet na super gumach ti rovnou rekne ze ty bčezny sportovni budou vic klouzat a nebude to muset absolvovat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 22:34 | Nahoru | #148
Franta.> Občas ve světě napíšou něco zajímavějšího a když si to dám dohromady, vychází mi ta zhruba takto.
Lorenzo to díky svým strojově hladkým průjezdům na Bridgestonech dotáhl na dva tituly na litrové Yamaze. A ty gumy na to byly stavěné. Na fotce z roku 2015 bych řekl, že tvar hrana běhounu odpovídají náklonu a ten grip tam je.

Rossi byl možná nejlepší v 800ccm, spolu se Stonerem, ale v litrech už nikdy titul nezískal. Byl hodně blízko, to zase jo, ale vždycky se mu tam ještě někdo vecpal. Věřím tomu, že kdyby dneska šel do Moto2, tak díky svému flexibilnímu stylu si tam všechny podá. Ale litrech dneska rozhoduje výkon a schopnost jezdce a motorky přenést ten výkon na asfalt.
Od roku 2016 se všechno změnilo, jezdí se Micheliny a vyhrává Marquez. Michelin se první rok dost trápil, gumy jim bouchaly, ale pak se podařiilo všechno doladit (dle potřeb Repsolu?) Lorenzo přestoupil k Ducati a rok se učil znova jezdit. Mě osobně připadne Michelina na okrajích vzorku víc zakulacená a Rossi skoro po každém závodě řekne, že neměl grip na předku. Na fotce Lorenzo 2017.

Skoro jediná možnost, jak Marqueze porazit je, mít Ducati, držet se za ním a v posledním kole mu to tam na brzdách strčit vnitřkem - to ho rozhodí a jak vyjede k vnějšku dráhy, musí změnit styl a už to není tak efektivní, jako když se opírá o slidery. A Marquez vždycky zná limity rychlosti a gripu v zatáčkách. V tréninku ten limit hledá tak dlouho, dokud mu to neuklouzne a často i dokud nejde do kačera.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

20.9.2019 v 23:10 | Nahoru | #149
Kohlstein> hezky rozebrano.. ad MM, jakoze hleda limit dokud mu to neklouzne, bych jeste chapal, ale ze je schopnej t ustat, nepustit riditka podeprit se sebevrazedne kolenim sliderem a ten ztracenej grip obcas zase chytit zpet a nespadnout ....to je uplne mimo moje chapani...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka

21.9.2019 v 08:54 | Nahoru | #150

kerut píše: assassin> se hned neurazej prosimte.. jako sezen nekoho kdo umi zajet na dobrejch gumach a vyuzit je na (skoro) plno, a nech ho zajet to samy na beznejch gumach, nemusej to bejt ztvrdly mitasky na jave 350... ale troufam si tvrdit ze clovek kterej umi zajet na super gumach ti rovnou rekne ze ty bčezny sportovni budou vic klouzat a nebude to muset absolvovat..



Ale ty porad delas jako kdybych tvrdil, ze běžný gumy funguji stejne jako závodní - coz netvrdím, ja jen nesouhlasím s tim rozdílem v desítkách procent rychlejch lidi jezdi treba v sosne hodne a jednim z nejrychlejších je oxygen kterej jezdi na s1000r homologovany vzorkovy pneu. Jenze kdyz mezi nim a tech na slickach nebude desítky procent rozdilu, tak řeknes, ze oni neumi jezdit...

Naposledy editováno 21.09.2019 08:56:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist