Téma: Z750 S za jízdy chcípá
9.6.2019 v 20:10
Čau, prosím o radu. Mám problém se svojí Kawou Z750 S (r.v. 2005, stav tachometru cca 55 tis., vstřikování) – když jedu delší trasu a je horko, tak po nějaký době (cca dvě tři hodiny) většinou když vezmu pořádně za plyn, nebo prostě jen jedu dýl, tak spadnou otáčky na nulu, začne se dusit, absolutně nejde za plynem až nakonec úplně chcípne (chcípne motor, elektrika běží). Když chci nastartovat, tak normálně točí, ale nechytne. Když jí nechám pár minut stát, tak zase chytne a jedu dál, jenže pak po několika desítkách km se to většinou opakuje, případně když za to vezmu, tak chcípne hned, někdy si před tím střelí do výfuku...přijde mi to jako kdyby tam nešel benzín. Větrák nesepne.
Vyčistil jsem odvzdušnění nádrže, ale nepomohlo to. Navíc když chcípne a zkusím otevřít víčko nádrže, tak jde otevřít normálně, bez podtlaku a ani s otevřeným víčkem nejde nastartovat. Pro jistotu jsem vyčistil i čidlo stojánku, taky nepomohlo. Dneska jsem si všiml, že když chcípne a otočím klíčkem, tak čerpadlo nevrčí jako normálně, ale jen tak zlehka „povrkává“. Když jí nechám pár minut, tak zavrčí jako normálně a motor chytne. Stává se mi to jen, když je venku větší horko a jedu dýl, když jedu kratší trasy, nebo není takový vedro, tak za to můžu tahat, jak chci a nikdy mi nechcípne. Respektive stalo se mi to loni, tak jsem vyčistil odvzdušnění nádrže, pak normálně běhala, ale zase už byl podzim, takže možná nebylo takový horko, z jara taky jezdila normálně, až teď se mi to stalo dvakrát – zkusil jsem to znova vyčistit, ale nepomohlo to.
Takže mě napadlo, jestli se nemůže nějak hřát benzínový čerpadlo, až nakonec prostě úplně vynechá a potřebuje trochu vychladnout? Nebo tohle dělá něco jinýho? Moc se v tom nevyznám, nestalo se někomu něco podobnýho, nebo nemáte prosím někdo tip co vyzkoušet? Nechci to rovnou dávat do servisu, pokud by to bylo něco, co bych si mohl udělat sám doma. Možná jsem na něco zapomněl, tak pokud by měl někdo nějaký nápad, nebo připomínku, tak klidně pište. Díky za všechny rady a tipy
Vyčistil jsem odvzdušnění nádrže, ale nepomohlo to. Navíc když chcípne a zkusím otevřít víčko nádrže, tak jde otevřít normálně, bez podtlaku a ani s otevřeným víčkem nejde nastartovat. Pro jistotu jsem vyčistil i čidlo stojánku, taky nepomohlo. Dneska jsem si všiml, že když chcípne a otočím klíčkem, tak čerpadlo nevrčí jako normálně, ale jen tak zlehka „povrkává“. Když jí nechám pár minut, tak zavrčí jako normálně a motor chytne. Stává se mi to jen, když je venku větší horko a jedu dýl, když jedu kratší trasy, nebo není takový vedro, tak za to můžu tahat, jak chci a nikdy mi nechcípne. Respektive stalo se mi to loni, tak jsem vyčistil odvzdušnění nádrže, pak normálně běhala, ale zase už byl podzim, takže možná nebylo takový horko, z jara taky jezdila normálně, až teď se mi to stalo dvakrát – zkusil jsem to znova vyčistit, ale nepomohlo to.
Takže mě napadlo, jestli se nemůže nějak hřát benzínový čerpadlo, až nakonec prostě úplně vynechá a potřebuje trochu vychladnout? Nebo tohle dělá něco jinýho? Moc se v tom nevyznám, nestalo se někomu něco podobnýho, nebo nemáte prosím někdo tip co vyzkoušet? Nechci to rovnou dávat do servisu, pokud by to bylo něco, co bych si mohl udělat sám doma. Možná jsem na něco zapomněl, tak pokud by měl někdo nějaký nápad, nebo připomínku, tak klidně pište. Díky za všechny rady a tipy
Tak mám zapsaných všech 6 možností nápravy, po neděli jedu do servisu tak uvidím co bude. Asi tam nechám dát ten lepší filtr a iridiové svíce.
Jestli má někdo možnost, tak zkuste při poruše dotankovat, jestli to aspoň na čas pomůže (čerpadlo načas ochladne). Já se na moto teď nedostanu. Každopádně díky za tipy.
A není to žádná mrdka, na to že to má víc jak dva válce, tak to má aspoň gule...
Když ne ducati, tak ,,dycky kawasaki".
Jestli má někdo možnost, tak zkuste při poruše dotankovat, jestli to aspoň na čas pomůže (čerpadlo načas ochladne). Já se na moto teď nedostanu. Každopádně díky za tipy.
A není to žádná mrdka, na to že to má víc jak dva válce, tak to má aspoň gule...
Když ne ducati, tak ,,dycky kawasaki".
1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá
nečetl jsem to celé a nevím zda to tady již nezaznělo, ale zkusil bych ještě vyčistit/vyměnit palivový filtr...
Jimmy_K> čau, možná to bude hloupá odpověd, a možná zajímavá, na mém skutru se mi stalo něco podobného....jel sem v současném horku asi 50km a stalo se to po tom když sem jel asi 15 km usek konstatntní rychlostí kolem 80km/h a potom sem zastavil, variator přepnul do volnoběhu a najednou padly otačky volnoběhu až to začalo chcipat když sem chtěl jet, až to zdechlo... palubák hned na to ukázal chybu :10: to jsem potom zjistil že značí snímač polohy vačkové hřídele. Po chvilce vypnutého zapalování motor normálně chytl a jel jsem dál dalších asi 20km pak se to stalo ještě jednou...další den večer sem se jel projet když nebylo tak horko a nic....Nevím jen mě napadlo že to horko třeba může mít vliv na některé snímače nebo čidla na motoru, když stroj už není uplně novej...jen takovej poznatek noo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá
mari píše: nečetl jsem to celé a nevím zda to tady již nezaznělo, ale zkusil bych ještě vyčistit/vyměnit palivový filtr...
a kde je ten palivovej filtr? Sítko na čerpadle nebo co?
Já osobně bych šel po čidle na vačce a na klice. Za studena můžou vykazovat normální odpor ale po prohřátí můžou blbnout a jak to znovu schladne tak to zase valí. Těžko se to bude měřit. Spíš to bude na výměnu pokus omyl a spíš pokud by sis je mohl od nekoho půjčit.
Čerpadlo můžeš otestovat aspon orientačně myslím že v servisním manualu je kolik má natlačit za určitou dobu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá
2vmartin> Dělá mi to úplně to samé .čidla vyměněné , regulátor napětí ,stojanek ok, naposledy jsem měnil palivové čerpadlo před týdnem, teď zkouším .
Zajímá mě ten slučovač pod světlem (svorkovnice) nemáš nejakou foto. nebo odkaz. Už mě nebaví, jak všichni jedou a já stojím.
Zajímá mě ten slučovač pod světlem (svorkovnice) nemáš nejakou foto. nebo odkaz. Už mě nebaví, jak všichni jedou a já stojím.
Robinsson píše: a kde je ten palivovej filtr? Sítko na čerpadle nebo co?
Na Hayabuse jsem měl "papírový" filtr přímo v čerpadle, vyčištěním jsem odstranil podobný problém jak se zde popisuje...
Naposledy editováno 15.06.2019 16:31:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá
madis> Bylo to ve vedlejším vláknu Z 750, psal to tam nějaký týpek slovensky, nedaří se mi tady hodit link. Nic víc nenapsal. Tys už měnil to čidlo polohy vačkové hřídele, či jak se to jmenuje? Běž to pořádně projet, výměna čerpadla je v tom případě logicky následný krok. Kolik stálo a jak dlouho trvalo dodání čerpadla, jestli se teda můžu zeptat? Dostal jsem taky ještě tip od známého na palivový filtr, že to ucpávají ty sračky co tankujem místo benzínu. Nemám páru kde je, nechám to na tom servisu. Příští týden se uvidí, každopádně napiš jestli to máš s novým čerpadlem vyřešeno. Od začátku co ji mám se mi nezdá ten zvuk co vydává...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá
2vmartin> Co servis jak jsi dopad. Čerpadlem to není po 90km opět motor zhasl paliva 3/4 nádrže. Vyměnil jsem relé na místě, měl jsem rezervní a domů jsem dojel bez problémů-zkouším dál.
madis> Zatím nevím, moto už je tam, ještě cca 14 dní, pak dám vědět.
První pomoc je tankuj jen za 200,- Ujedeš cca 100km, zas natankuješ a ujedeš zas těch 100 km, zkoušel jsem v +30st.C a dojel jdsem v pohodě. Čerpadlo je asi o.k. (bude diagnostika) vypadá to asi na ta čidla anebo relé, uvidí se. Jedu teď na dovolenou, tak snad se podaří.
Ještě mě napadlo jestli jsem něco nepojebal olejem, navalil jsem tam tento: https://www.bonatra...racing-4t-10w-50-1l/
Bylo o něm napsáno, že při zahřátí neřídne, ale naopak tuhne (za studena klouzne i spojka). Tak jestli to po tom zahřátí nedělá třeba bordel. Nevím nechám to na servise, vypadají borci, že tomu fakt rozumí.
Ještě nikdy mi to nezdechlo, když jsem jel ,,jak chlap" ,vždy při courání. Tak třeba je řešení valit furt plný .
A taky jsem dostal tip na nějaké čistidlo palivové soustavy sonax, ale jak říkám, nechám to na servisu.
První pomoc je tankuj jen za 200,- Ujedeš cca 100km, zas natankuješ a ujedeš zas těch 100 km, zkoušel jsem v +30st.C a dojel jdsem v pohodě. Čerpadlo je asi o.k. (bude diagnostika) vypadá to asi na ta čidla anebo relé, uvidí se. Jedu teď na dovolenou, tak snad se podaří.
Ještě mě napadlo jestli jsem něco nepojebal olejem, navalil jsem tam tento: https://www.bonatra...racing-4t-10w-50-1l/
Bylo o něm napsáno, že při zahřátí neřídne, ale naopak tuhne (za studena klouzne i spojka). Tak jestli to po tom zahřátí nedělá třeba bordel. Nevím nechám to na servise, vypadají borci, že tomu fakt rozumí.
Ještě nikdy mi to nezdechlo, když jsem jel ,,jak chlap" ,vždy při courání. Tak třeba je řešení valit furt plný .
A taky jsem dostal tip na nějaké čistidlo palivové soustavy sonax, ale jak říkám, nechám to na servisu.
1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá
budu rád ,když dáš vedět jak to dopadlo. čau pěknou dovolenou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá
madis> Dík. Byla pěkná. Každopádně kawu už mám doma, trvalo to déle, technik měl úraz. Mám komplet hotovou údržbu a mimo to diagnostika ukázala 6x chybu neoriginální klíč :( K moto jsem dostal dva klíče a i ten červený, tak zkouším druhý klíč, když to nepomůže tak příjde na řadu spínačka(imobilizér), a dále pak nějaký panel pod sedlem. Tak mě čeká testování. Moto jede jak z praku, tak se těším. Kdyby to bylo čerpadlo, relé anebo ten snímač polohy vačky, projevilo by se to na diagnostice. Mají být hyce, tak jsem zvědavý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z750 S za jízdy chcípá
2vmartin> Pokud budeš mít nejaké nové informace, dej vědět. Kdo to dřív zjistí, bude největší borec, prozatím se takový nenašel. Snad to nebude řidíci jednotka to je
ta nejhorší varianta !!!!!! Je mi , ale divné diagnostika TEXA, vadnou řídící jednotku nepozná měl jsem to napíchnuté.
ta nejhorší varianta !!!!!! Je mi , ale divné diagnostika TEXA, vadnou řídící jednotku nepozná měl jsem to napíchnuté.
1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá
Opět zhasla, venku bylo 33celsia .jako vždy po ujeti 80 km ,nejdřiv přestal ukazovat zařazený rychlostni stupeň a po 2.km motor vypne.Zapojeno na řidici jednotku do diagnostickeho konektoru. Priště zkusim sundat prave kryty pod sedadlem co to udëlá.
Jak pise Bufalo650.
U me to zpusobovala zlomena palivova hadicka. Po 100km jsem zastavil na zmrzlinu a pak uz jen nastartoval a ujel par metru nacez zdechla.
Takze teplem ze zbortila a ohla, pak pred startem tam cerpadlo natlacilo pres zlomenou hadicku nejaky benzin ale prutok po nastartovani byl nedostatecny.
U me to zpusobovala zlomena palivova hadicka. Po 100km jsem zastavil na zmrzlinu a pak uz jen nastartoval a ujel par metru nacez zdechla.
Takze teplem ze zbortila a ohla, pak pred startem tam cerpadlo natlacilo pres zlomenou hadicku nejaky benzin ale prutok po nastartovani byl nedostatecny.
1 reakcí na tento příspěvek Z750 S za jízdy chcípá
Ahoj, chtěl bych po dlouhý době otevřít znovu tohle téma. Neměl jsem dlouho čas, ani moc příležitost to řešit. Každopádně jeden uživatel mi poradil, že na jeho motorce to dělala řídící jednotka, hřála se a pak mu to chcípalo, zkoušel jsem se na to zaměřit a myslím, že je to problém i u mě. Když motorka chcípne, na řídící jednotce by si člověk uvařil vajíčka a když nechám otevřený sedlo a jde na ní víc vzduchu, naskočí dřív, když si člověk hraje s různejma hliníkovejma plechama jako přídavným chladičem, je to hnedka znát.
Prý by to měla být výrobní vada, kdy v letech 2005-2006 měla Kawa problémy s ŘJ u Z750/Z1000/zx636, ale nebyla na to žádná svolávačka. Konkrétně se má přehřívat uvolněný kontakt "crystal" a mělo by to jít opravit, případně výměna, jenže výměna za originální kus nemusí pomoct, takže kolega to vyřešil jednotkou od ignitechu, jenže to není moc levná záležitost. Nicméně to jeho problém vyřešilo.
Nemáte s tímhle prosím někdo zkušenost? Případně nemáte tip na někoho kolem Prahy kdo opravuje řídící jednotky a nemáte ponětí kolik by to mohlo zhruba stát? Případně nenapadá vás jak zjistit jestli jinej origo kus trpí stejnou vadou? Kdyby se ale měnila origo jednotka, musel by se řešit i imobilizér, ne? Koukal jsem, že samotná origo jednotka nestojí tolik, ale nevím na kolik by vyšla výměna i s řešením imobilizéru a kdyby to pak začalo dělat to samý, asi by mě trefilo.
Moc díky všem za postřehy.
Prý by to měla být výrobní vada, kdy v letech 2005-2006 měla Kawa problémy s ŘJ u Z750/Z1000/zx636, ale nebyla na to žádná svolávačka. Konkrétně se má přehřívat uvolněný kontakt "crystal" a mělo by to jít opravit, případně výměna, jenže výměna za originální kus nemusí pomoct, takže kolega to vyřešil jednotkou od ignitechu, jenže to není moc levná záležitost. Nicméně to jeho problém vyřešilo.
Nemáte s tímhle prosím někdo zkušenost? Případně nemáte tip na někoho kolem Prahy kdo opravuje řídící jednotky a nemáte ponětí kolik by to mohlo zhruba stát? Případně nenapadá vás jak zjistit jestli jinej origo kus trpí stejnou vadou? Kdyby se ale měnila origo jednotka, musel by se řešit i imobilizér, ne? Koukal jsem, že samotná origo jednotka nestojí tolik, ale nevím na kolik by vyšla výměna i s řešením imobilizéru a kdyby to pak začalo dělat to samý, asi by mě trefilo.
Moc díky všem za postřehy.
Jimmy_K> Je to jak píšeš, občas se tahle závada u těhle jednotek objeví. Dá se to opravit, nebo můžeš sehnat jinou jednotku (je jich dost a nejsou drahý) a přehrát data kvůli imobilizéru (případně se dá i vyřadit). Obě varianty cenově vychází dost podobně. Je to na tobě, pro co se rozhodneš. Kdybys s tím chtěl pomoci, tak se ozvi, já tyhle věci dělám...
Zdravím vespolek!
Je to rok od posledního příspěvku ale možná se někomu hodí.
Jezdím motorkou dlouho a stejný problém mám podruhé. Poprvé se to stalo na Hodně VTR 1000f. Byl to karburátor ale problém byl úplně stejný.
Teď ,asi dva měsíce jsem majitelem Kawasaki Z 750S 2005.
Skoro vždycky po koupi motorky dělám kompletní údržbu. Svíčky, filtry, olej... Při servisu jsem vyměnil hadičku přívodu benzínu . Byla krátká a špatně se napojovala.
Měsíc všechno Ok. Najednou při projížďce začalo to za jízdy chcipat. Teplota venku 25 město... Domů jsem se dostal, nevím kolik krát za jízdy to zdechlo. Ale jsem už tušil kde může být problém.
Hadice přívodu benzínu z čerpadla do vstřikovače! Je to to nejlevnější z čeho musíte začít. Nesmí nikde na ni tlačit, ostře úhly... Prostě volný průtok benzínu, je tam fakt málo místa!
Zhruba měsíc žádný problém!
Kolama dolů!
Je to rok od posledního příspěvku ale možná se někomu hodí.
Jezdím motorkou dlouho a stejný problém mám podruhé. Poprvé se to stalo na Hodně VTR 1000f. Byl to karburátor ale problém byl úplně stejný.
Teď ,asi dva měsíce jsem majitelem Kawasaki Z 750S 2005.
Skoro vždycky po koupi motorky dělám kompletní údržbu. Svíčky, filtry, olej... Při servisu jsem vyměnil hadičku přívodu benzínu . Byla krátká a špatně se napojovala.
Měsíc všechno Ok. Najednou při projížďce začalo to za jízdy chcipat. Teplota venku 25 město... Domů jsem se dostal, nevím kolik krát za jízdy to zdechlo. Ale jsem už tušil kde může být problém.
Hadice přívodu benzínu z čerpadla do vstřikovače! Je to to nejlevnější z čeho musíte začít. Nesmí nikde na ni tlačit, ostře úhly... Prostě volný průtok benzínu, je tam fakt málo místa!
Zhruba měsíc žádný problém!
Kolama dolů!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Z750S vs ZR7S Kawasaki Z 750S | JP78 | 4 | 26.10.2024 v 12:25 V.e.n.c.a__zr7s |
Palivoměr Kawasaki Z 750S | Sarka-Farka | 8 | 12.8.2024 v 10:25 Sarka-Farka |
Kódování klíčů Kawasaki Z 750S | Valda5555 | 2 | 25.5.2024 v 17:53 mim1 |
Zasekávání volnoběhu a hrubý zvuk Kawasaki Z 750, Kawasaki Z 750S, Kawasaki Z 750R | j8rda7 | 2 | 6.9.2020 v 19:07 RAMIR |
Zkušenosti s Kawasaki Z750 S Kawasaki Z 750S | dawsn | 26 | 21.6.2020 v 17:03 Vencl1 |