Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.
Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Maerek píše: Chlapiska mám na vás dotaz, laboloroval jste někdo víc se sekundárem?
....mám o zub větší sekundár. Ale FMX-ko mám komplet otevřený,...laděný nejen konce, ale i svody (koupený v německu), pak potuněnej karbec a spešl molitanovej filtr,...atd., takže tam nárůst výkonu je k tomu, abych mohl jít o zub výše.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Naposledy editováno 12.07.2016 23:48:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Pro nás nováčky v tomto vlákně a nakonec i na samotné FMX, podařilo by se nějakému zkušenému pamětníkovi shrnout, jaké úpravy jsou pro FMX smysluplné a které spíše "okrajové" (čili pro ty, kteří řeší konkrétní problém)?
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Tr_oy píše: Ahoj "efemikséři"! Za ty roky, co tohle vlákno existuje, se tu napsalo stovky příspěvků a oddělilo desítky "bočních" témat a diskuzí.
Pro nás nováčky v tomto vlákně a nakonec i na samotné FMX, podařilo by se nějakému zkušenému pamětníkovi shrnout, jaké úpravy jsou pro FMX smysluplné a které spíše "okrajové" (čili pro ty, kteří řeší konkrétní problém)?
Díky!
Takže někdo, kdo by vypíchnul ty nejzajímavější a nejzásadnější věci, aby se s tím druhej, nějakej nováček nemusel obtěžovat to celý pročítat že? Nejvíce jsem na FMX-ku udělal úprav asi já,...a už si je ani já sám nepamatuju. Bohužel, chce-li někdo nějaké rozumy a informace, bude si to tu muset přelouskat. Jako abych se tím probíral a sám to znova pročítal, abych ti z toho udělal jen věcnej výcuc, to fakt teda ne. Je to jen pár stránek,...to máš pročtený hned. Tak směle do toho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
No ano, je to přesně jak píšeš, nechce se mi to celý přelouskávat :) Je to totiž klasika - jedna důležitá zpráva / informace a za ní 3-5 stran zbytečnejch tlachů :D
Ale taky to mělo tu část B - nějak odhadnout, které ty úpravy řeší nějaký konkrétní problém a které jsou obecně "dobrý nápad" udělat rovnou. To z toho nevyčtu, ani když si celé fórum přečtu odzadu dopředu a zpátky třikrát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Tr_oy píše: To z toho nevyčtu, ani když si celé fórum přečtu odzadu dopředu a zpátky třikrát.
Ale vyčteš. Já už si to všechno bohužel nepamatuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: Ale vyčteš. Já už si to všechno bohužel nepamatuju.
Tak joo, už to studuju, včetně toho uzavřenýho slovenskýho fóra.
Víceméně mi z toho vychází:
Úprava 1: úprava airboxu (k&n filtr, odstranění šnorchlu) + dynojet
Úprava 2: odstranění přídavného sání (spalování)
Úprava 3: otevření výfuků nebo náhrada laděnými výfuky
Vychází mi z toho tři otázky:
1 - Výfuky předchozí majitel evidentně udělal (trčí z nich široké trubky přímo vzad). Jak poznám, jestli tam už není i Dynojet?? Zeptat se nepomáhá, nic neví ...
2 - Je vhodné odstraňovat to sání i bez dynojetu?
3 - Plánuju airbox odstranit úplně a použít otevřené sání s k&n filtrem přímo na karbecu. Tím by měl mít ještě víc vzduchu. Podle toho, co jsem zatím četl, by to ale Dynojet znamenalo nevyhnutelně, je to tak? Což mě vrací k otázce č. 1 .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Tr_oy píše: Tak joo, už to studuju, včetně toho uzavřenýho slovenskýho fóra.
Víceméně mi z toho vychází:
Úprava 1: úprava airboxu (k&n filtr, odstranění šnorchlu) + dynojet
Úprava 2: odstranění přídavného sání (spalování)
Úprava 3: otevření výfuků nebo náhrada laděnými výfuky
Vychází mi z toho tři otázky:
1 - Výfuky předchozí majitel evidentně udělal (trčí z nich široké trubky přímo vzad). Jak poznám, jestli tam už není i Dynojet?? Zeptat se nepomáhá, nic neví ...
2 - Je vhodné odstraňovat to sání i bez dynojetu?
3 - Plánuju airbox odstranit úplně a použít otevřené sání s k&n filtrem přímo na karbecu. Tím by měl mít ještě víc vzduchu. Podle toho, co jsem zatím četl, by to ale Dynojet znamenalo nevyhnutelně, je to tak? Což mě vrací k otázce č. 1 .....
Jakékoli úpravy výkonu ti nějak zásadně nepomůže, musel bys pořídit širší svody bez katalizátoru. Ty já jsem kupoval z německa, pak se dalo tunit výkon. Bez toho to nemá smysl,...těma slabšíma svodama od válce je to prostě zašpuntovaný. Všimni si, že starší SLR a nebo Dominátor (stejný motor) má ty svody širší. Tahdá ten motor u toho FMX utáhli kůli těm pojebaným emisním normám a tím je to v řiti. Takže bych začal otevřenýma svodama. Já to měl v kombinaci i s lědnýma výfukama-koncovkama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: Jakékoli úpravy výkonu ti nějak zásadně nepomůže, musel bys pořídit širší svody bez katalizátoru. Ty já jsem kupoval z německa, pak se dalo tunit výkon. Bez toho to nemá smysl,...těma slabšíma svodama od válce je to prostě zašpuntovaný. Všimni si, že starší SLR a nebo Dominátor (stejný motor) má ty svody širší. Tahdá ten motor u toho FMX utáhli kůli těm pojebaným emisním normám a tím je to v řiti. Takže bych začal otevřenýma svodama. Já to měl v kombinaci i s lědnýma výfukama-koncovkama.
Tak ty svody jsou zásadní informace, to mi dosud uniklo! A určitě se k tomu ještě dostaneme!
Co ty moje otázky? Jak poznám, jestli je tam Dynojet pokud je? A co to odstranění přídavného sání?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Tr_oy píše: Tak ty svody jsou zásadní informace, to mi dosud uniklo! A určitě se k tomu ještě dostaneme!
Co ty moje otázky? Jak poznám, jestli je tam Dynojet pokud je? A co to odstranění přídavného sání?
To poznáš když rozděláš karbec,..jestli tam je jiná jehla, pruřina nad membránou a jiná tryska. Sání bych asi nechal jak je,...jestli tam nemáš zatím žádné úpravy výkonu. Já tam měl molitanový filtr,...úplně jinej než KN nebo origo. Už ale vůbec nevím kde jsem ho kupoval. Ale jak jsem psal,..bez otevřených svodů jsou jakékoli úpravy výkonu k ničemu. Jakmile nemůžou splodiny z válce ven,...bude to dělat problémy to seřídit (dynojet/otevřený konce/ otevřený filtr). Jsou to vyhozené peníze a na výkonu je to znát minimálně. Zasadní jsou široké svody bez katalizátoru.
Naposledy editováno 26.10.2020 17:43:38
Matess727x píše: To poznáš když rozděláš karbec,..jestli tam je jiná jehla, pruřina nad membránou a jiná tryska. Sání bych asi nechal jak je,...jestli tam nemáš zatím žádné úpravy výkonu. Já tam měl molitanový filtr,...úplně jinej než KN nebo origo. Už ale vůbec nevím kde jsem ho kupoval. Ale jak jsem psal,..bez otevřených svodů jsou jakékoli úpravy výkonu k ničemu. Jakmile nemůžou splodiny z válce ven,...bude to dělat problémy to seřídit (dynojet/otevřený konce/ otevřený filtr). Jsou to vyhozené peníze a na výkonu je to znát minimálně. Zasadní jsou široké svody bez katalizátoru.
Díky Matess. V plánu mám široké svody bez kat., možná nové koncovky, demontáž eko ventilu, přímé sání K&N filtrem. Tuším, že taková úprava se asi bez přestavby karburátoru neobejde.
Teď k tvé odpovědi - já nepoznám, jestli je v karburátoru jiná jehla či tryska, když nevím, jak vypadá ta původní
A nový dotaz, na který si Ty asi ten nejpovolanější: Jje možné doladit karburátor nějakým rozumným způsobem bez kompletní rozborky karbecu vč. demontáže lanek a bovdenů? Pokud bych to měl totiž pokaždé sundávat z moto a rozebírat, tak se mi to jednak nebude chtít dělat x-krát než se doberu uspokojivého výsledku, jednak nejspíš zapomenu, jak to jelo s předchozím nastavením. Máš tip?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 | Pejvlh | 25 | 25.7.2022 v 18:42 docent |
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 | Stenly9001 | 1 | 16.9.2021 v 21:12 milonovo |
Blastry Honda FMX 650 | Mufitko | 1 | 14.9.2021 v 15:35 ja1 |