Naposledy editováno 07.01.2019 15:06:29
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
Rusko - totální pohoda, platby většinou možné kartou, na benzínkách Lukoil se všude jde domluvit první tankování a potom placení, jinak většinou ne a musí se první platit a potom tankovat.
Kazachstán - to samé jak Rusko, dá se většinou kartou a domluvit první tankování. Vzdálenosti jsou větší, tady už neriskovat a tankovat častějc
Kyrgyzstán - na severu ještě sem tam kartou jde, jinak ne. Ta benzínka na poslední fotce je Sary-Tash - poslední benzínka před vjezdem do Pamíru a Tádžikistánu, tady rozhodně na doraz.
Tádžikistán - přes Pamír jsem psal, jediná benzinka je Murghab a potom čím víc na západ tím je to lepší.
Uzbekistán - na jihu pohoda, dokonce občas 95 oktanů, čím víc na sever, tím horší. Před hranicemi s Kazachstánem je skoro 400km bez benzinek, my jsme si brali kanystr 5l navíc a přejeli jsme to v pohodě.
Rozhodně si kupte na Uzbek, Tádžik a Kyrgyz oktan booster. většinou je tam jen 80 oktanová sračka, smrdí to odporně, ale kupodivu to jede. Kluci co byli těsně před náma odpálili několik svíček. My jsme poctivě lili oktan booster a občas injector cleaner a neměli jsme žádnou potíž.
Koupení vody a potravin není problém jak psal TomH
Do Tádžiku doporučuju mít vytisknuté kopie víza s povolením GBAO, je tam hodně checkpointů kde si opisují data z víza, když jim tam necháte kopii tak nemusíte čekat a můžete jet dál, oni si to zapíšou i bez vás.
V Moskvě doporučuju ubytování AVITA, je to hotel s hlídáním a uzavřeným parkovištěm, motorky jsou v bezpečí a je to 10 minut pěšky od metra
V Almaty určitě freerider, servis, hospoda, hostel
v Oši určitě Asman Guest House, vyperou, motorky v bezpečí, slušné ubytování
Khorog - Pamir Lodge, mekka informací a cestovatelů. Hodně blbě se hledá, doporučuju dopředu najít na netu polohu
pozor na celní deklaraci kterou dostaneš v při vjezdu do Ruska, budou ji chtít na výjezdu z Kyrgyzstánu nebo Kazachstánu podle toho jakým směrem pojedeš a zase potom buď na Kazašských nebo Kyrgyzských hranicích dostaneš při vjezdu a na výjezdu z Ruska to budou chtít. Pokud to ztratíš tak máš slušný průser. Při vjezdu do Ruska na vyžádání mají formuláře i v angličtině.
Vždy za hranicemi státu jsme si koupili místní sim karty. Všude je to levné a máš potom přístup na net a možnost volat mezi sebou zdarma, doporučuju mít dva telefony, občas na hranicích lezou do telefonu, tak jim hoďte ten nezajímavý . Pochopitelně cestujete do svobodných zemí, takže při koupi sim karty většinou je potřeba pas
Na Kyrgyzských hranicích chtějí několik poplatků v USD, připravte si drobné abyste nemuseli řešit problémy s vracením...
Jo a bacha na rychlost, je to oblíbený přivýdělek policistů všude. Všude chtějí prachy bokem. Na Ukrajině policisté nemají právo vzít do rukou vaše doklady, jen se můžou dívat. Předejdete tím hádání se o vrácení dokladů. Kazachstán pozor, kontrolují strachovku - udělat hned za hranicemi. V Kyrgyzu je zažitý max úplatek 500 SOM, nedávejte víc
Nic dalšího mě nenapadá, spíš to bude o konkrétních dotazech co ještě chcete vědět... Rád poradím.
Naposledy editováno 14.12.2018 20:22:58
3 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
Naposledy editováno 15.12.2018 11:50:15
jets píše: strachovka - to je to pojištění, dá se koupit hned za hranicemi, vždycky když nás zastavili tak ji chtěli vidět, je to důležité. Jinde to není potřeba, ale u Kazachů ano. Na Ukrajině a v Rusku platí zelená karta, a v dalších zemích na to kašlou
jasne, takze jako v Kososvu. dik za upresneni.jets píše: strachovka - to je to pojištění, dá se koupit hned za hranicemi, vždycky když nás zastavili tak ji chtěli vidět, je to důležité. Jinde to není potřeba, ale u Kazachů ano. Na Ukrajině a v Rusku platí zelená karta, a v dalších zemích na to kašlou
V dalších zemích, kde neplatí zelená karta se platí poplatek přímo na hranicích celníkům, normálně Ti na to vystaví doklad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
T.
TomH píše: Možná jsem to přehlédnul, ale nevidím tam cestovní pojištění.
T.
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
(reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
to záleží hlavně na tom, jak rychle jet chceš, jestli se budeš stavovat v akždé dědině a chceš poznávat lidi, nebo se budeš toulat po kopcích a bočních cestách atd atd atd atd
Z Dušanbe do Kalakhum jsou dvě cesty, severní a jižní. Jižní je opravená krásná asfaltka až cca 50km před Kalaikhum s pár rozbitýma úsekama, ta severní je prej rozjebaná ale krásnější. My jeli tu jižní, protože jsme jednu z motorek zrovna vezli nepojízdnou na autě .
dál až po Khorog je to rozjebaná cesta, kde nepočítej víc jak 400km za den i kdybys jen jel a nikde extra nestavěl
Khorog - Murghabe je celkem dobrá cesta na jeden den s kochacíma zastávkama
Murghabe - Kyrgyzstán - to samé až na pár rozjebaných úseků, za Ak Bajtal byla letos několik km taková roleta že jsem občas myslel že se mi rozsype motorka
Pik Lenina - pokud zaprší tak bych tam ani nejel, bude to 40km utrpení, jinak nádherná cesta
Ohledně Íránu - vykašlal bych se na Teherán, jsou tam šílené kolony a smog. Kolony neprokličkuješ, protože na 5ti proudé silnici je standardně 8 lajn aut těsně na sobě. My za těch 40km popojíždění skoro uvařili motory, sebe a přiotrávili se smogem. V Teheránu není nic extra abych tohle ještě někdy zkoušel. Ale když objedeš Teherán silnicí na sever ke Kaspiku, tak budeš chrochtat blahem. Je tam passo 3300m vysoké, nádherná silnice, panoramata... A vůbec v horách pod Kaspikem je strašně moc krásných míst. Jestli chceš podrobnosti tak napiš...
Karnet - vykašlal bych se na Autoturist. Jeden známý v Íránu zařizuje karnety BEZ ZÁLOHY. Stojí to 450 USD a to je jen o 4500,- Kč vcí než chceš Autoturist. Když si odečteš problémy s vracením zálohy, náklady na to abys to z nich dostal, čas, dopisy, cesta do Prahy, tak zjistíš, že to vyjde skoro na stejné peníze, ale nemáš blokovaných 50.000,- rok. Jestli chceš, dám Ti kontakt. Mluví anglicky, bydlí kousek za hranicemi, dá se u něj přespat - 25 USD - a pomůže Ti vyměnit peníze za dobrý kurz
Naposledy editováno 20.12.2018 07:17:22
my bohužel řešili milion technických problémů, takže jsme Bartang jet nemohli, ačkoliv zrovna letos byla situace příznivá...
Ohledně Íránu mrkni na můj cestopis, na konci je link na mapu, kde je pár bodů kam se stavit v severním Íránu. Pokud budeš chtít nějaké konkrétnější info tak napiš co bys chtěl vědět...
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
Zacnu asi s tim, ze mesic je fakt malo na to vsechno co chces. Vynechal bych Iran a Gruzii, protoze tam se zasekas. Soustredil bych se jen na Tajik a Kyrgyz.
Uzbek:
Dost na prd hranicni kontroly...klidne 6-8 hodin, prohledavaji komplet vse a cokoliv je zaminka. Mobily pocitace, disky fotaky nejlepe nekam poschovavat (ne ze by to bylo k necemu platny) a aspon vyndat baterky nebo je jakkoliv znefunkcnit - prohledavaji fakt vse.
Aralsky more pekny, ale neni nikde moc benzinu na zapade aby ses tam jen tak vydal. Od Moynaku je voda cca 200km.
Za Moynakem se da dojet alespon na "dno" a byvale utesy.
Benzin sezenes v kazdym hotelu, nebo te minimalne nasmeruji k nekomu kdo ma.
Hezky tri mesta Khiva, Buchara a Samarkand. V Samarkandu cesky pivovar Pulsar.
Povinnost se kazdy snad dva nebo tri dny, nepamatuju, hlasit na hotelu, kde dostanes potvrzeni, kdyz ty dva dny presvihnes, nikdo te neubytuje a na hranicich budes mit problem, ty listecky kontroluji nekdy.
Hranicni prechod Samarkand Dushanbe by snad uz mel byt otevreny. Tim se otevira cesta do Fanskych hor na zapade Tajiku.
Tajik:
Fanske hory, tunel Anzob. Ten uz je opraveny, takze o tunelu smrti uz se hovorit neda...mam ho na videu, nic moc...
Horni cesta do Khorogu asi lepsi, jel jsem spodni a je tam krasna asfaltka.
Benzin v kazdym meste takze bez problemu.
Od Khorogu zacina legrace. Vakhanem tedy spodem jsem jel dvakrat, nadherny. Horni, tedy ofiko M41 jsem nejel, ale pry to taky stoji za to.
A ted Bartang...na tezke motorce bych to nejel...a vlastne bych to jel jen smerem dolu a ne nahoru, protoze zaverecny stoupani je o drzku. Pocitej s tim, ze pokud vjedes z Khorogu do Bartangu, tak az do Sary Tash neni kde koupit benzin. Proste neni. A je to dalka. Reka pravidelne bere cestu a sem tam jsou brody dost narocny.
Pokud pojedes po M41 tak v Khorogu do plne a bez problemu dojedes do Murghabu. Jestli spodem, tak je tam jeste v posledni vesnici moznost koupit.
Na hranich s Kyrgem chteji nesmyslny poplatky za veterinarni prohlidku, silnicni dan a jeste cosi, podle me to rozhodne neni ofiko narozdil od 10usd za motorku celnikovi. Poslal bych je nekam a zavoru objel. S autem to neslo...
Kyrgyz:
Nadhera, pecka. Tady bych se zdrzel rozhodne nejdyl.
Song-Kul, Kazarman, na jih od Issyk Kolu (Tian San) a vubec cela zeme stoji za to.
Kazach:
Jsou to zmrdi, chteji se prat a vubec je ten vychod dost ze zadele...Jak uz tu padlo, motorkarska oaza freerider v Almaty, pak je tam taky Kolkovna kde je cesky kuchar a suprove tam vari.
Charyn super, zvlast pri zapadu slunce. Zkus sjet az dolu k rece, me se to nepovedlo byl tam strasnej kopec, ale jezdi tam jeepy tak treba se to zlepsilo.
Takze asi tak. Benzin jidlo a piti nejsou problem. Nevozil bych s sebou vodu do zasoby, protoze vzdy nekde nejakou ledovou koupis. Spat se da vicemene taky kdekoliv, ale ubytko je levne. Standart v Tajiku v homestay je 10usd s veceri a snidani.
Ja bych asi trochu prehodnotil trasu a nesnazil se dojet vsude za kazdou cenu a zpomalil a vychutnal si Tajik a Kyrgyz protoze ty stoji za to.
Jinak ve me hloda s kamaradem vzit ve 2020 nakladak a ty motorky tam dovezt :)
Naposledy editováno 23.12.2018 14:19:56
1 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
yeuop píše: ja bych se na iran vykakal, był jsem tam jednou a teploty pres 50 stupnu uz zazit nechci
na severu to tak hrozné není...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
TomH píše: jets> My jsme letos v červenci měli v Uzbekistánu 49 a nechalo se to vydržet.
nechalo nebo nedalo? Já měl nejvíc 47 v Íránu a myslel jsem že chcípnu
2 reakcí na tento příspěvek čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čvc/srpen přes Pamír až k Čínským hranicím
TomH píše: Tady jsem nahrál kousek severní cesty z Dushanbe. Kousek honí cesty
diky, Tome, ale pise mi to, ze video neni dostupne...