Téma: Seřízení spojky
27.11.2018 v 16:11
Zdravím,
mám "novou" V65, ročním narození 1986. A na ní trabl se spojkou.
Když vyšroubuju štelovací šroub na doraz, tak stejně zabírá spojka hned u heftu. V podstatě ve chvíli, kdy tam cvaknu kvalt a nebrzdim, tak rovnou jedu:) A když brzdim, tak má motor co dělat, aby se udržel v chodu.
Na štelovacím šroubu s tím už nic neudělám.
Nějaký tipy?
mám "novou" V65, ročním narození 1986. A na ní trabl se spojkou.
Když vyšroubuju štelovací šroub na doraz, tak stejně zabírá spojka hned u heftu. V podstatě ve chvíli, kdy tam cvaknu kvalt a nebrzdim, tak rovnou jedu:) A když brzdim, tak má motor co dělat, aby se udržel v chodu.
Na štelovacím šroubu s tím už nic neudělám.
Nějaký tipy?
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení spojky
Cus, na maly stelovani je to na pacce spojky, na vetsi mam alespon ja dalsi sroub na druhym konci lanka u paky, ktera macka spojku. A pak jde jeste primo nastavit jak moc vysunutej je na ty pace pimplik, kterej tlaci na tycku do spojky, ale ten uz je dost blbe pristupnej, obvykle na ten saham jen po rozborce.
Vymacknutim spojky se pouze uvolni tlak pruzin na pritlacak, ale porad je tam dost treni, takze pri zarazeni mi to taky trochu cukne dopredu a lehce spadnou otacky, ale ne moc. Zas na druhou stranu nesmis pritahnout lanko moc, abys nenicil lozisko nebo nenechal spojku prokluzovat za jizdy. Packa musi mit vuli.
Naposledy editováno 27.11.2018 17:17:34
Vymacknutim spojky se pouze uvolni tlak pruzin na pritlacak, ale porad je tam dost treni, takze pri zarazeni mi to taky trochu cukne dopredu a lehce spadnou otacky, ale ne moc. Zas na druhou stranu nesmis pritahnout lanko moc, abys nenicil lozisko nebo nenechal spojku prokluzovat za jizdy. Packa musi mit vuli.
Naposledy editováno 27.11.2018 17:17:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení spojky
Redguy> O tý vůli vim, pocuknutí dopředu je normální. Ale je fakt moc velká - ten motor má problém to udržet a v podstatě jak pustim brzdu, tak jedu aniž bych povolil spojku. Zkusim kounout ještě na druhej konec lanka - tam jsem na první pohled nic co by se dalo štelovat neviděl...ale je pravda, že mě odradilo od zevrubnýho zkoumání, to že sem se spálil o vejfuk :D A ani jsem teda nanašel nic v dílenským manuálu krom, to kroužku na páčce a že tam má bejt vůle 3-4mm.
Díky za rady.
Díky za rady.
Mishak> Ja to mam primo tady
Pak teda jeste je moznost stelovani primo na pace, ale to uz je docela rozborka.
Osobne bych taky zkusil jestli neni uz unaveny, slaby (nebo cinsky) lanko, protoze jestli ztratis kus pohybu packy jen napinanim lanka, tak stelovanim to nedohonis, maximalne nejakym prepakovanim.
Pak teda jeste je moznost stelovani primo na pace, ale to uz je docela rozborka.
Osobne bych taky zkusil jestli neni uz unaveny, slaby (nebo cinsky) lanko, protoze jestli ztratis kus pohybu packy jen napinanim lanka, tak stelovanim to nedohonis, maximalne nejakym prepakovanim.
2 reakcí na tento příspěvek Seřízení spojky
Děkuju pěkně!
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení spojky
Na Guzzince je NASTESTI spojka typu "traktor Zetor"s podobnym pristupem . V teply garazi za odpoledne v pohode zvladnes - zadny special naradi, zadne slozite odpojovani elektroniky...... Jestli se do toho pustis, vymen lamelu i pritlacak
sered píše: Na Guzzince je NASTESTI spojka typu "traktor Zetor"s podobnym pristupem . V teply garazi za odpoledne v pohode zvladnes - zadny special naradi, zadne slozite odpojovani elektroniky...... Jestli se do toho pustis, vymen lamelu i pritlacak
Nevím jak na té V65, ale na velkých jsou dvě lamely. I tam sice platí, že to jde i bez speciálního nářadí, ale je to celkem peklo smontovat Poprvé jsem bojoval asi půl hodiny s usazením lamel, teď podruhé už jsem si na to raději vyrobil přípravek podobný origináli, kterým přitáhnu přítlačák a lamely nasaním na něj přesně 15 minut práce se svářečkou a ušetří to spoustu sprostých slov
Na V 65 můžou být spojky dvou typů. Buď spojka typu AP nebo spojka typu Pitteri a Violiny.
Já mám AP ( V 65 ročník 1986 ), je tam jedna lamela, a ta se vypíná přes ten vypínací mechanizmus tyčkou E a přes takový talířek.
Problém bývá někdy v tom, že ta tyčka nechodí volně a někdy bývá i vymačkaný ten talíř od té tyčky.
Vyměnit lamelu není problém ( mám jednu úplně novou na prodej, kdybys chtěl ), problém je ten přítlačák - stojí celkem ranec.
Jinak tloušťka nové lamely je 8 mm, pokud naměříš 6,5 a míň je to na výměnu.
Já mám AP ( V 65 ročník 1986 ), je tam jedna lamela, a ta se vypíná přes ten vypínací mechanizmus tyčkou E a přes takový talířek.
Problém bývá někdy v tom, že ta tyčka nechodí volně a někdy bývá i vymačkaný ten talíř od té tyčky.
Vyměnit lamelu není problém ( mám jednu úplně novou na prodej, kdybys chtěl ), problém je ten přítlačák - stojí celkem ranec.
Jinak tloušťka nové lamely je 8 mm, pokud naměříš 6,5 a míň je to na výměnu.
2 reakcí na tento příspěvek Seřízení spojky
Jo, dostat se ke spojce je prace skoro na celej den ve stylu Lubose Lakatose
Ja tam mam dve lamely a jak pise kubacech, je absolutni peklo to nasadit tak, aby tam ozubeny kolecko ze vstupni hridele prevodovky krasne proklouzlo. Teda asi by to nebyl problem, kdyby mel clovek motor venku polozenej predkem dolu na ponku, ale to by znamenalo dalsich par hodin picovani. Misto talirku mam pruziny, ktery tam v horizontalni poloze motoru fakt skvele drzi a vubec nevypadavaj Nakonec jsem je "prilepil" vazelinou.
Ja tam mam dve lamely a jak pise kubacech, je absolutni peklo to nasadit tak, aby tam ozubeny kolecko ze vstupni hridele prevodovky krasne proklouzlo. Teda asi by to nebyl problem, kdyby mel clovek motor venku polozenej predkem dolu na ponku, ale to by znamenalo dalsich par hodin picovani. Misto talirku mam pruziny, ktery tam v horizontalni poloze motoru fakt skvele drzi a vubec nevypadavaj Nakonec jsem je "prilepil" vazelinou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení spojky
Redguy> mi ty pružiny drží "zacvaknuté" v přítlačíku
kubacech píše: Redguy> mi ty pružiny drží "zacvaknuté" v přítlačíku
Ono je dost videt ten pokrok, kterym ty motorky prochazely. V750 má proti V700 spoustu vylepšení, V850 přidala další, přitom šly jen pár let po sobě.
A to byl pro Guzzi tenkrát V-twin s kardanem vlastně úplně nová konstrukce. A ta motorka šlape i po 50 letech, holt italskej sráč
Naposledy editováno 28.11.2018 13:44:25
Kozy jsou super, na druhou stranu neni nic lepsiho nez se seznamit se svoji masinou sam, obzvlast kdyz je to nejaka rarita a nemaji to na dilne kazdy tyden, mesic, rok I Honza s Jirkou uznavaji, ze starou V7 uz znam lip jak oni. Nemluve o tom, ze nektery veci vyzadujou piplani, na ktery profi servis nema cas a nebo by staly raketu. Jako kdyz jsem se tejden hrabal v prevodovce, nez jsem objevil otoceny ozubeny kolecko, diky kterymu byla osa o 1 mm (!) posunuta. Dokazes si predstavit, ze by nekomu rekli - uz jsme to spravili, otocili jsme kolecko, ale bylo to 40 hodin prace po treba 700 na hodinu? By zakaznika jeblo, ale prave kdyz se v tom zacnes hrabat sam, tak teprve uvidis, ze nektery problemy te zasekaj na nekolik dni a pritom v dilech je to jen par stovek. A vysvetluj to nekomu, vubec servisakum nezavidim. Onehda mel kamarad na dilne Oktavku 4x4 a 2 dny ve 3 lidech nasazoval prevodovku na motor, nejak se tam ty tisicihrany sprajcly. A ted vysvetluj pacosovi, ze nejsi zlodej
Guzziny jsou krasne jednoduchy motorky a velmi dobre se na nich uci.
Guzziny jsou krasne jednoduchy motorky a velmi dobre se na nich uci.
Jeste se koukni, jestli mas original packu a jestli neni ohnuta po padu treba. Celej ten pohyb packy se presouva do malyho posunu tycky na spojce a jestli jsi prisel o kus drahy na pacce (at uz prave napinanim slabyho lanka nebo tim, ze packa je v pusteny poloze bliz riditku nez by byt mela), tak tu spojku nevystavis dostatecne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení spojky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení spojky
Redguy> jo, tak to už je vyšší dívčí Na něco takového mi doma chybí soustruh a celkově spousta nářadí, které bych chtěl ale není na to místo ani peníze
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto Guzzi V65 Lario Moto Guzzi V65 | Saxman | 7 | 6.12.2012 v 15:08 Saxman |