Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.
Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.
Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.
Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Tak co, ty šedá eminence MILOR , co mě potichu už nějakou tu dobu sleduješ, je to ok, nebo jsem strašný chytrolín? Doufám že neprodáváš i nějaké ty paparazi fotografie, nerad bych se jednou viděl na titulní straně časopisu Playboy
Naposledy editováno 27.08.2018 11:14:12
vilemx píše: Tak on základní kámen toho měření vůlí v jednotkách setin je v počtu a způsobu měření. Vsadím své měrky (úplně obyčejné odstupňované po 0,05 mm), že když provedu opakované měření třeba 10 x, každé vždy po protočení motorem a mezi tím dám třeba jednu nebo dvě vyjížďky, tak budu rád, že se vejdu do rozptylu několika málo stovek.
Ano, přesně
... krom toho, ty setinový planžety se často ani nedají nikam vecpat, jakkoli je tam ještě vůle, hrnou se a ohejbaj, dost záleží na prostoru. Třeba zrovna to desmo se měří dost blbě. Ono by stačilo po každým měření o ketrým píše vilemx, jen pootočit klikou a vrátit zpátky. Minimálně u vahadlových systémů to bude pěknej rozstřel v řádu setin.
no nic, obávám se že tohle je souboj praxe a přání některých teoretiků... "dejte mi tam 27,457 deka ventilolý vůle...ale ani o deko míň"
Nehádám se vůbec, že je to možný a např. v top x závodních stájí to mechanici řešej… ale řešit průběh motoru ventilovejma vůlema je IMHO píčovina... nota bene, existuje -li x dalších možností jak to udělat se zaručeným výsledkem a ne v rámci pocitových přání
Mufiozo píše: Každopádně závěr je přinejmenším ten, že příště až budu nastavovat vůle, tak už to nebudu dávat na horní mez, jak jsem se inspiroval jedním servismanem co to tak dělal, ale pokusím se najít střed mezi minimální a střední hodnotou toho rozmezí. Jo a taky to, že vůle mezi válci by měly být stejné.
což je ovšem zcela jiný poznatek, s kterým nejde něž souhlasit … ale taky to asi nejde udělat u každýho motoru a hned naslepo, vzhledem k servisnímu intervalu a změny vůlí za něj. Ve chvíli, kdy víš že u tvýho motoru to je za interval o cca. 0,05-0,07mm můžeš si to dovolit. Stejně tak asi nenecháš 0,17 mm u motoru co má min.0,15mm, když víš že to má udělat dalších 20tkm ikdyž je to v "normě" …
Naposledy editováno 27.08.2018 11:32:16
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
PIGO píše: Hele draci ,ale já mám dojem,že na V-stromíku se ventily nedají štelovat klasickým způsobem,ale mění se tam jenom podložky....
a co to jako na tom mění... podle měření si koupíš, nebo dobrousíš podložky na kolik potřebuješ
//...já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu//
Tak mi to připadalo divné...asi tou formulací.
ak meradlo meria s presnosťou "P", tak odchýlka "O" je 1/2P.
Príkladne meriame s presnosťou 0,01mm a odchýlkou +-0,005mm.
Teória je krásna vec, ale k tomu sú podmienky merania.
Každé meradlo je ciachované na určité obdobie, meria presne za určitých podmienok.
Musí byť dodržaná teplota skladovania meradla, teplota počas merania, ktorá je deklarovaná pri ciachovaní.
Meradlo musí byť odmastené od konzervačného prípravku, styčné meracie plochy nesmú byť poškodené, to pokrivené, alebo hoc len poškrabané.
Plochy merané, tak isto musia byť čisté a hlavne zbavené mastnoty. Plochy musia byť rovné, povrch musí mať odpovedajúcu drsnosť Ra.
Pri špáromierkach stará norma rieši, aj kedy je špára správna. Pri dodržaní všetkých podmienok má ísť mierkou hýbať približne silou 5N.
Teda v praxi, ak sa merá vôľa ventilov špáromierkami, málokto ich doma odmeria exaktne presne. Nie že by to nevedel, ale
- má nepresné špáromierky, lebo sú poškodené, či neciachované, alebo jednoducho mastné
-nedostatočne pripraví povrch na meranie, teda ho neodmastí a neodstráni nečistoty
-meria nevhodným spôsobom, buďto špáromierku ohýbaním deformuje nad prípustný uhol (20stupňov), alebo ich "derie" väčšou silou, ako cirka 0,5kg (5N)
A teda summa summarum meranie vôle ventilov je jednoduchá, ale záludná vec.
O detaile, že je ventil a vahadlo časom deformované a prakticky exaktne nemerateľné je už iba čerešnička na torte.
Teda meranie vôli ventilov s presnosťou 0,01+-0,005mm je ťažko dosiahnuteľné, nie však nemožné.
(uznajme si, kto z nás uteká kalibrovať meradlo, keď mu padne na drevenú dlážku, nie tobôž na betón )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
assassin píše: Freedom: kde pisu, ze neco tvrdíš? Ja se na neco ptal. A ano prijde mi, ze se merkama po 0,01mm měří na setiny. Stejne tak tvrdím, ze merim doma na setiny "posuvkou" kdyz zobrazuje na displeji setiny - nechapu co te na tom tak vytaci.
Teď jsi mě pobavil posuvkou na setiny a podíval jsi se někdy na toleraci tý posuvky ? i ty nepřesnější jsou +/- 0,015
Naposledy editováno 27.08.2018 13:01:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Tifone píše: Teď jsi mě pobavil posuvkou na setiny a podíval jsi se někdy na toleraci tý posuvky ? i ty nepřesnější jsou +/- 0,015
To znamena ze teda na setiny nemerim?
Btw mam běžnou radu od Mitu a je na ni přesnost 0,01...
Naposledy editováno 27.08.2018 13:07:10
Tifone píše: Teď jsi mě pobavil posuvkou na setiny a podíval jsi se někdy na toleraci tý posuvky ? i ty nepřesnější jsou +/- 0,015
no a to se bavíš o posuvce... a my se bavíme, že nějaký plíšky strkáme do škvír a ještě tam je hovno místo a všelijak to kroutíš atd...
no prostě typická diskuse na motorkáři.cz
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
assassin píše: Freedom: jo jakoze je posuvka přesnější měřidlo nez merky?
to snad ani ne... ale odečet a proces měření je řekněme exaktnější...
zatímco u měrek je to daný daleko víc na pocit a způsob jak to děláš … "táhne, táhne hodně, nedostanu se tam"...
ono slovy sexuálního maniaka... "každej zásun je tak trochu jinej " víš
Naposledy editováno 27.08.2018 13:41:51
BrumlaRT píše: Jsi dobrý manipulátor, tady máš to, na co jsem odpověděl. A co jsem psal o nějaké nepřesnosti, byla řeč o té jedné stovce, jestli je měřitelná, seřiditelná a pro motor důležitá. Pět stovek, těch již se seřízením motoru hne.
Příště když něco napíši, nevytahuj z kontextu jen to, co se ti hodí.
manipulator rozhodne nejsem, a urcite nemam snahu nic vytrhavat z kontextu, pokud jsem spatne pochopil zes nereagoval na tema ale na temer OT blaboleni pod tim tak OK, to se omlouvam.. merit se da samozrejme i mnohem presneji, o tom zadna, ale bavime se o nastavovani ventilovych vuli..
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
assassin píše: To znamena ze teda na setiny nemerim?
Btw mam běžnou radu od Mitu a je na ni přesnost 0,01...
Konkrétně Mitutoyo není špička : "Accuracy: ≤ 200 mm: ±0,02 mm > 200 mm: ±0,03 mm (bez kvantizační chyby)"
zdroj: shop.mitutoyo.cz/web/mitutoyo/cs_CZ/mitutoyo/01.03.03A/Digital%20ABS%20Caliper%20CoolantProof%20IP67/&
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
jakože na tý měrce máš to čísílko a pak si to načteš, pomodlíš se aby to tak bylo...ale o reálný hodnotě si můžeš tak maximálně zdát v rozmezí několik setin...tak to jo ...to se dá, jistojistě (chceš -li tomu říkat, že měříš na setiny - bavili jsme se o jednotkách setin - tak si to užívej) ...fakt to nejde... Honzo končím... v tomhle si troll, promiň mi to, ale já jsem došel toho pocitu …
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
assassin píše: Chudá směs?
no, a co konkretne Ti na tom neni jasnyho ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
kerut píše: no, a co konkretne Ti na tom neni jasnyho ?
No jakože s velkejma vůlema - teoreticky menší střih ventilů - to bude chudý? ...taky tomu nerozumím... nevím na jakým základu to pisatel tvrdí Jestli na myšlence že to nasaje míň ...tak to je píčovina
Naposledy editováno 27.08.2018 16:30:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
t_freedom píše: No jakože s velkejma vůlema - teoreticky menší střih ventilů - to bude chudý? ...taky tomu nerozumím... nevím na jakým základu to pisatel tvrdí Jestli na myšlence že to nasaje míň ...tak to je píčovina
Ty mas rudo pred ocima kvuli Assassinovo troleni a nevidis, ze se kerut chechta, az se za brucho popada..
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
To si zase počtu🤣
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
…. dělám úplně něco jinýho na druhým monitoru a sem jen mrknu... tak asi ne úplně vždy ihned mi chytne na první šlápnutí
BrumlaRT píše: No pánové, to je síla. Spíše bohatší, a to v případě vstřikování,větší vůle, kratší doba otevření stání na dobu vstřiku ŘJ. U karbecu to neplatí, tam je bohatost stejná, ale snižuje se účinnost plnění........
To si zase počtu🤣
jednoznačně
a pro ostatni - zkusme trosku pocitat, vypustime fakt ze ta vule ovlivni jen "prubeh nabehu" (tj rychlost otevirani toho ventilu) a nikoliv necasovani jako takovy (na tom ze se zmenou vule vacka nepootoci se doufam shodneme vsichni).. takze dejme tomu ze polomer vacky pro zavreny ventil bude 10mm, to je po obvodu 62,8mm.. takze i kdyby se vacka hypoteticky fakt cela otocila o tu jednu desetinu, je to prostym vypoctem 0,57° .. rozdil to je ale ze by znatelnej ? doporucuju prostudovat si casovani ventilu jednotlivych motoru, na "pulstupne" se fakt nehraje.. dokonce jsem cumel (kdyz jsem premyslel nad Beranidlovo ladenim vyfuku u 4T) ze nektery moto maji zrovna ten strih dokonce hodne pres 60° zatim co jiny, podobne vykonnny i pod 20° coz je rozdil jako krava ...a ve vykonech to vypada tak nejak podobne ke zmene casovani (a i mnohem vyraznejsi nez pul stupne) je potreba uzpusobit dalsi veci, jinak je to alchymie a spousta povidani pohadek alá tohle vlakno
+co se tyka vysky otevreni ventilu, ten bezne "vykukuje" nekolik milimetru, a i kdyz rychlost v sedle byva fous pod rychlosti zvuku.. desetina nebo dve v takove dyze poznat fakt nebude(vzduch je stlacitelnej, ne idealni!) to uz bude hrat vetsi roly vylesteni nebo zmatneni kanalu kolem,.. vona troska usazenin na ventilu ma tu desetinu s trochou nadsazky take..
nastavovani ma podle me smysl:
- u motoru kterej chci pouzivat permanentne a nechci do nej lezt kazdej rok bliz k te nizsi hodnote (casem se vule opotrebenim zvetsi)
- u motoru kterej chci bezet v extremu (zavody, vysoka teplota) a do kteryho stejne polezu kazdou chvili bliz k druhe polovine tolerance...
E: DrDNA> tak tak
Naposledy editováno 27.08.2018 16:56:42
CRF1000 píše: t_freedom> míň by to nasálo s měnší dírou...s větší to nasaje víc, otázkou je co to nasaje a kolik toho bude....já tvrdím že to nasaje víc vzduchu a směs bude proto chudá...ale můžeš mi to vyvrátit
ono je hlavně problém, že tu každej kdo má v řiti otvor napíše cokoli a zcela bez jakýkoli pochybnosti
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
nastavovani ma podle me smysl:
- u motoru kterej chci pouzivat permanentne a nechci do nej lezt kazdej rok bliz k te nizsi hodnote (casem se vule opotrebenim zvetsi)
hele, možná že to existuje i jinak...ale nezmenšuje se spíš vůle zatloukáním sedel ?
Jako u mě, u desma tam hraje roli ještě půlkruh a jeho omačkání, takže zavírací se zvětšuje a otvírací spíš zmenšuje ...co tak přemýšlím
Naposledy editováno 27.08.2018 17:04:31
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Vy jste hned na zacatku vyhodnotili, ze měření vuli stovkovejma merkama je picovina a ja jsem troll. Ohradil jsem se, protoze ja to tak na sve motorce nastavuju a myslim si, ze to ma smysl. Ok, moje motorka neni SVecko, ale aspon jsem tematu bliz nez teorie o OHV skodovkach, citace s teoriema o dieselech atd...
CRF - tvoje teorie o tom, ze kdyz ma ventil vetsi vuli - je tam vetsi "dira" kudy to saje jasne značí, ze vubec netusis ktera bije. S velkou vuli se ventil otvírá mene = mensi dira kterou to saje.
A treba úvaha o strikacce vs karburatoru - ktera by platila u přímého vstriku - tak takovejch motorek znam taky opravdu hodne...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | Včera v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Co dělat s podložkou u vypustaku [1, 2] Suzuki SV 650S | Dandos489 | 34 | 30.10.2024 v 11:59 Popcom |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 16 | 22.10.2024 v 19:58 abgx1 |
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom | Sally06 | 0 | 9.10.2024 v 07:18 Sally06 |