Jedná se o motorky od osmistovek vejš gs, tigr, supertenere, afrika..., na gumách typu E09 a ježdění po kamenech, v blátě a písku, takže docela těžký stroje a celkem problematický podloží.
Guma s duší. Má smysl u takovýhle motorky používat haltr ? Já teda foukám na předepsaný minimum 1,5 atm. Míň se bojím a zatím teda dobrý. Nic se neprotočilo. Vážím s plně naloženou motorkou 370 kilo.
Je znatelně vyšší opotřebení na gumě, která má mít na silnici 2,5-2,9 atm, když s ní jedu po asfaltu na 1,5 atm ? Jsou to přejezdy mezi místama kde to je potřeba a nechce se mi pořád nafukovat a ufukovat. Může to bejt i přes 200 kilometrů.
Foukám to pumpičkou na kolo vyjímečně,ale věšinou u pumpy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Dík za za poznámky k tématu.
Naposledy editováno 22.07.2018 11:26:37
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Lepši o něco málo na předek je TKC80 ale i ta mi nevyhovovala, tak je poměrně kulatá. Co mohu osobně doporučit na předek tak Metzeler unicross v terenu a hlavně v mokrým o 1000% lepší než E9 a TKC. Na zadek jde použít ta E09 nebo E10 popřípadě se podívej na gumy Motoz. Kámoš je jel na BMW1200 bosnu, albanií černou horu a krou toho že víc hučí tak neřek křivého slova, dva kluci co jeli Mitas E10 tak měly gumy zdělaný jak cikánský hračky a v terenu otřes.
1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
Po asfaltu jsem tak najel dohromady snad 300 km, po částech a víc jak 40 v kuse to nebylo, takový menší přejezdy a nic hroznýho jsem nepozoroval, samozřejmě, že nejedu 120 ale třeba jen 80 a do zatáček pomalu, aby to moc neplavalo. Nejsem sebevrah. Pořád lepší než několikrát za den foukat a upouštět.
Taky bych rád, aby guma vydržela aspoň těch 9 tisíc km a nebyla holá. Dá to unicros ? Protože e09 jsem měl na předku, nic jinýho jsem tam nesehnal co by trochu vydrželo, vydržela 6 polňačky , 2 asfalt a ještě by jela, po asfaltu.
Naposledy editováno 22.07.2018 12:49:34
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
Naposledy editováno 22.07.2018 13:37:02
Ale po tvrdejch cestách, kde je to samá díra, nebo rozmlácenej asfalt foukám předek i zadek na 3 protože kolikrát se to i o ten ráfek trochu opře, hlavně předek mi po létě nějak zosmičkovatěl. Po nějakých pár prohlubních ve vozovce
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Takže je to podhušťování jen taková psychologická podpora a defakto to nemá na nic vliv, akorát na zvýšení riziko vobouchání ráfku v dírách a na kamenech.
Naposledy editováno 22.07.2018 14:30:53
(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
ZdendaZB píše: No třeba na blátě mi to sfouknutí docela pomáhalo, na sněhu to samý a v písku taky. Ale třeba to byl takovej pocit a ve skutečnosti se to nezměnilo, ale mě se teda zdálo, že to docela pomohlo. A na tvrdý polňačce nesfoukávám, to je jasný.
Po asfaltu jsem tak najel dohromady snad 300 km, po částech a víc jak 40 v kuse to nebylo, takový menší přejezdy a nic hroznýho jsem nepozoroval, samozřejmě, že nejedu 120 ale třeba jen 80 a do zatáček pomalu, aby to moc neplavalo. Nejsem sebevrah. Pořád lepší než několikrát za den foukat a upouštět.
Taky bych rád, aby guma vydržela aspoň těch 9 tisíc km a nebyla holá. Dá to unicros ? Protože e09 jsem měl na předku, nic jinýho jsem tam nesehnal co by trochu vydrželo, vydržela 6 polňačky , 2 asfalt a ještě by jela, po asfaltu.
9000 ti na předku vydrží Army od Mitasu..
2 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
https://www.pneucb.c...1-54m-xt-644-army-tt
(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
ZdendaZB píše: to je vono ? a jakej by byl rozdíl proti TKC80 nebo E10 dopředu
https://www.pneucb.c...-644-army-tt [/quote]
Jestli si dobre vzpominam, tak je to vlastne guma se spunty velikosti TKC-80, ktere ale mezi sebou maji vetsi mezery. Takze to trochu zehli nedostatek jak TKC (spunty blizko u sebe), tak 09 (mala plocha spuntu). Preci jen to je nejaky patek, co jsem je jezdil, jestli je stale stejna smes. Tehdy dala dve az tri Rumunska, takze zhruba mezi 5 a 10 tisici podle jizdniho stylu.
jednou jsem měl nafouknuto jen 0,6 atm, jel hodně opatrně "na plynu" a na asfaltu - jako nouzovka v krizi se dá, ale...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
s 370 kg bych foukal 2 atm
Naposledy editováno 23.07.2018 00:26:12
2 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
Qwert: takže stejně nepřichází v úvahu, vypadá docela špuntovatě a klidně bych jí zkusil
1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
Tá napravo má 5500 km a už je ďaleko za limitom použiteľnosti, len sme boli v zahraničí a vymenil som ju až keď som zohnal náhradu. Možno som natrafil len na tú najhoršiu sériu čo vyrobili ale skúšať to už nebudem.
![](https://img19.rajce.idnes.cz/d1903/10/10058/10058561_eec88d49ab22249e30ab9aabfc4c44e3/images/IMG_0143.jpg)
Vlastnosťami sa mi celkom pozdávali C17 ale výdrž tiež nič moc. Dala tak 5000 a bola na vyhodenie.
Teraz mám v predu MC23 zatiaľ má 6500 a ešte snáď 1000-1500 dá než ju vyhodím.
Zaujala ma tá Metzeler Unicross. Akú má výdrž na ťažkej?
Naposledy editováno 23.07.2018 12:08:24
(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
ZdendaZB píše: Mariano: a jaký tam máš gumy ?
Qwert: takže stejně nepřichází v úvahu, vypadá docela špuntovatě a klidně bych jí zkusil
Je to fajn guma když chceš jet někam dál a čeká tě tam nějaký off.Má své mouchy jako že v bahně nic moc a nová nad 130kmh dost plave na asfaltu.Ale když jedu po ose do Rumun tak ji vždy beru.
1 reakcí na tento příspěvek Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
Jezdit na podhuštěné gumě možná bez nákladu a kratší vzdálenost v poho, ale v plné polní? Guma je v terénu hodně náchylná na proražení takže jsem odfukování vzduchu nikdy moc neřešil a jel vždy s myšlenkou, že si s klukama navzájem vždy nějak pomůžeme když máme nafukáno, než se strachovat, že gumu prorazim. Jinak doporučuju tento kompresor . Mám ho už asi 15 let a pořád maká a když sem ho potřeboval tak mne nikdy nezklamal.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
bacaono píše: Neviem ako to robíte ale XT644 som vyskúšal len raz a stačilo.
Robím to tak, že se na asfaltu snažím nebrzdit přední moc ostře. Předpokládám, že při dálkových přesunech ve stylu tři dny rovně a potom mírná zatáčka ta guma vydží několikánásobně víc, než při "běžné" jízdě.
Naposledy editováno 23.07.2018 11:42:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
Nijako sa nesnažím ju humplovať, ale gumy sú spotrebák a kvôli nim si nebudem kaziť pôžitok z jazdy a keď treba, tak predná brzdí účinnejšie.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Naposledy editováno 23.07.2018 12:05:24
https://www.myenduro...6qCLmSxoCzyUQAvD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
MartasUS píše: Ahoj. Hele mám hodně bohaté zkušenosti z bláta, sněhu, brodů, písku a kamenů. 3x jsem jel dokonce i 2-3 denní rallye na svojí (teď už bývalce) Dakarce. V horách v Californii, Nevada a Arizona. Prašný a hodně kamenitý terén.
Jezdit na podhuštěné gumě možná bez nákladu a kratší vzdálenost v poho, ale v plné polní? Guma je v terénu hodně náchylná na proražení takže jsem odfukování vzduchu nikdy moc neřešil a jel vždy s myšlenkou, že si s klukama navzájem vždy nějak pomůžeme když máme nafukáno, než se strachovat, že gumu prorazim. Jinak doporučuju tento kompresor . Mám ho už asi 15 let a pořád maká a když sem ho potřeboval tak mne nikdy nezklamal.
Takže se mám na podhušťování vykašlat na těch E09 nebo shinko804 a prostě tam nechat plnej tlak ?
Dneska jsem to zkusil a teda popravdě řečeno v lese na bahně to klouže pořád stejně pekelně. Na kamení to tolik nedrncá ale jedu jak s hnojem, protože se bojím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
bacaono píše: Tak zas motorku mám pre radosť a užívam si ju.
Nijako sa nesnažím ju humplovať, ale gumy sú spotrebák a kvôli nim si nebudem kaziť pôžitok z jazdy a keď treba, tak predná brzdí účinnejšie.
Jasně, a my ostatní máme motorky jen pro smutek a zlost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
Obecně se tomu říká priorita. Buďto si dynamickou jízdu užívám i se špunty na silnici, potom logicky nemůžu čekat zázraky v jejich životnosti. Nebo to holt přetrpím a vyblbnu se až v terénu. Oboje má výhody, ale i zápory.
(reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
ZdendaZB píše: Takže se mám na podhušťování vykašlat na těch E09 nebo shinko804 a prostě tam nechat plnej tlak ?
Dneska jsem to zkusil a teda popravdě řečeno v lese na bahně to klouže pořád stejně pekelně. Na kamení to tolik nedrncá ale jedu jak s hnojem, protože se bojím.
Každej jsme jinej a řešíme věci různě. Rozumný člověk se dostane vždy ze šlamastiky a nebo to vůbec nenechá do šlamastiky dojít. Blbcovi když řekneš že musí motorku přenést přes louži na zádech tak to udělá
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špalky na velkém enduru - tlak, haltr a pár dalších dotazů, ...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Niekomu možno spôsobuje pôžitok šetriť gumy a robiť velké km nájazdy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Zázraky nečakám, len sa divím tým číslam čo tu padajú.