Pádové protektory ve formě klasických hříbků nebo sliderů by byly umístěny na mechanismu, umožňujícím jejich rychlé vysunutí do stran o nějakých 10 - 20 cm (krátká teleskopická tyč z pevného materiálu, procházející příčně rámem).
V normálním stavu by byly protektory zasunuté, tzn. jen málo přečnívající přes šířku motoru. Aktivaci systému by řídilo náklonové čidlo při překročení maximálního limitu náklonu, pohyb výsuvné části s protektorem by zajišťovala pyrotechnická slož (podobně jako u airbagů). Fixaci mechanismu ve vysunuté poloze by zajišťovaly obyčejné ozuby v teleskopické tyči.
Samozřejmě by bylo možné systém zkonstruovat tak, aby se aktivoval jen jeden protektor - na té straně, na kterou motocykl padá. Materiál teleskopické tyče musel být navržen tak, aby v případě těžkého pádu / ve velké rychlosti nedošlo k odlomení výsuvné části s protektorem, ale k jejímu mírnému ohnutí a pohlcení energie.
V optimálním případě by se z motocyklu nemělo dotknout země nic jiného než pláště, vysunutý protektor a (lehce) konec řídítek či stupačka.
Je jasné, že takový systém by nebyl určen pro supersporty ani krosky ale především pro cestovní motocykly a běžné naháče.
Co myslíte - bylo by to realizovatelné?
WildOne píše: assassin> No pokud bych měl extra drahou motorku, například GoldWinga, tak klidně ...
Mať Goldwinga, dám na neho krásne nablýskané pochrómované padáky a nie nejaké teleskopické pyrohovadiny.
Ešte jedna poznámka- napríklad JA a verím i mnoho iných endurákov by si Tvoj vynález nekúpilo. Meniť totiž pyropatrony každý blatný víkend je vopruz.
Na okruhu si to chalani tiež nekúpia, lebo obyčajný padák stojí relatívne málo a hlavne dovolí padnúť (skĺznuť sa) viackrát a nie raz.
Zato každý asfaltový víkend meniť tie prskavky je to pravé orechové...
Určite si to kúpi aj každý mladý chalan, čo naškrabal na 10+ ročnú moto a ešte si kúpi padáky za svoju dvojročnú mzdu študenta, aby ich menil pri prvom blbom postavení moto na stojan, veď taký začiatočník je vlastne budúci profesionál že?
choppristi, tak tí Ťa s tým pošlú rovno do {}
Oni chcú poriadné obrovské padáky s predkopmi, na ktoré môžu povešať strapce, talizmany, prídavné svetlá... samozrejme v zrkadlovom lesku.
Akýsi teleskopický pyro falus Ti narvú presne tam, kam myslíš a odpália.
Skutočný závodník naháňa každý gram, tak si namontuje dva, alebo rovno štyri kilové oceľové kalené štangle plné pyrozlože, kábelšalát k nim a akúsi riadiacu jednotku tejto paródie na bezpečnosť.
No a v poslednej rade určite každý z tých skupín sa teší, ako neďaleko nádrže a karburátorov mu tesne pred tým, ako prij*be pyskami na zem exploduje nálož...
to tak do istoty... motorkár na hadry, lebo mu pyrobazmeg rozdrtí jabĺčko, motorka v plameňoch, keď pyropatrona odfúkne rovno na ventil nádrže a tým tlakom ho doslova odstrelí, ale karter je neškrábnutý!
Misia splnená!
Fakt som zvedavý, ako takéto fíčury môžu ľudí napadnúť... kde končí zdravý rozum, začína startup magor...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
HornisGSX píše: assassin> tak ono dnesni motory nejsou motory ale moturky!!! Dvacet plus...ale kdeze!!! Dit dnesni moturky se ani palivo setrit nesnazi dit zerou jak prokopla kurva!!! Zasrany trivalcovy tsi zere to same jak muj 2.5l petivalec....teda mozna jeste vic!!!a papirovy vykon je taky k smichu!!!
ja si to nemyslim.
a srovnavat nejslabsi motor u VW s nejsilnejsim u volva?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1) takovy zarizeni by muselo pricne prochazet celou motorkou, takze ta motorka by se musela od zacatku konstruovat se zastavbovym pozadavkem
2) pokud by to melo skutecne chytat dinamicke sily z 20cm raminka, tak uz by na to musel byt hodne vystuzeny cely ram - dalsi kila navic
3) legislativa - asi nebude sranda homologovat takovouhle jatecni pistoli, ktera muze napachat vic skody nez uzitku (nejen tobe, ale i dalsim ucastnikum nehody)
4) to hlavni, cena
Naposledy editováno 19.07.2018 08:40:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
poulie píše: assassin> ono to neni tak jednoduchy. Záleží kde jezdíš. Na dálnici Roomster 1.4 žral to co naložený velký Jumper 2.0 při steném stylu jízdy . vlastní zkušenost.
ano, zalezi na co bylo auto konstruovano vs na co se pouziva.... viz test prius vs M3 na okruhu.
ja kdyz to hornisovo volvo pozenu po dalnici 220+ tak bude taky dost mozna zrat vic nez treba a8 s 4,2tdi....
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Aj fóbia 1,9sdi dokázala jazdiť s takou spotrebou mimo mesta.
Samozrejme štýl jazdy treba voľnejší a hlavne treba predvídať.
Mnoho mladých vodičov, ktorí už nezažili Moskviče, Volgy, Lady, Škodovky (t.j. veterány všeobecne) už tak dobre nepredvídajú.
Už z jednoho jednoduchého faktu- vďaka moderným technológiám nemusia.
Kedysi príkladne, keď človek hamptol po brzde, hlavne bez posilovača sa nedialo skoro nič. U Škodoviek v horšom prípade utrhol predné kolesá atp...
Celým tým mierim k jednej veci. Ak niekto vie využiť pomery vozovky, predvída a jazdí ekonomicky ( každý starší vodič pozná brožúry zo zväzarmu), tak mu spotreba klesne, jazdí plynulejšie, z čoho vyplýva vyššia bezpečnosť a predvídateľnosť u iných vodičov, zároveň znižuje opotrebenie, zaťaženie, hluk...
Áno, staré komôrky ešte dlho budú konkurencie schopné v spotrebe a emisiách.
A ktěm padákům, nejen že je to úplná debilita z mnoha směrů, i funkce při pádu by byla naprd. TO poslední co chcete je pád na maly ostrý předmět, který se zaryje, zachytí o každou blbost. Typicky nesklopná stupačka u Jawy konopnice. To co je nejlepší z hlediska pádu nejsou ani trubkové padáky, ale velké třeba plastové slidry jako má yamaha 660 teneré, které se povšem sklouznou.
Navíc při velkém vysunutí by mohly být při položení v kontaktu s vozovkou pneumatiky, což by motorku poslalo do kotrmelců. Prostě fujovina.
Naposledy editováno 19.07.2018 09:41:50
Ospravedlňujem sa, občas používam výrazy špecifické pre východ krajiny a tomu nerozumie ani západ. Ako keď ostravák rozpráva v Prahe
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Pochválim sa, na eko rally som so svojou Škodou Rapid 136 skončil prvý v rally Slanec , spotrebu som mal 3,1litra na sto. Áno, Rapidečka a spotreba blízka trojke. Dá sa to.
(samozrejme nie so sériou, to by odpálilo minimálne ventily)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
HornisGSX píše: sabuleerf> ja nepsal ani slovo o tom ze jezdim za 4l!!!! Kamaraduv rapid s 1.2 tsi ma dlouhodobou spotrebu jak ja tzn okolo 8.5l takze kde je uspora?nehlede na to ze zivotnost tohohle pidi agregatku je desna!!!!
diesel ma z principu mensi spotrebu. navic dost mozna jinej styl jizdy a i to kde jezdi... on rapid je docela svizne auticko co svadi k rychle jizde, coz zrovna o v70 se rict neda. ja znam jednoho s 1,2 rapidem co bude mit prumer do 6ti....
jo a to pomijim ze v70 v top motorizaci je uplne jina trida za uplne jiny prachy... (a to nemyslim tak, ze musim byt za kazdou cenu v opozici, je to dobry auto, mam stejny a nedokazu si uplne predstavit, ze bych mel neco jineho... )
ale uz jsme dost OT.
ucinnost padaku je sporna, tudiz jejich smysl pri vyssi cene je dost na vazkach... navic cpat na motorku tezke a komplikovane zarizeni, ktere je primo v rozporu s jejim urcenim? motorku konstrukteri designuji na to aby byla co nejlepsi pri jizde - proc ji navrhovat na padani?
Naposledy editováno 19.07.2018 11:16:00
HornisGSX píše: sabuleerf> ja nepsal ani slovo o tom ze jezdim za 4l!!!! Kamaraduv rapid s 1.2 tsi ma dlouhodobou spotrebu jak ja tzn okolo 8.5l takze kde je uspora?nehlede na to ze zivotnost tohohle pidi agregatku je desna!!!!
Co to je za kepku? Za tuhle spotřebu krmím svojich 230 koní u své A6ky 3.0 TDI když jí šlapu na krk. Mne vždy udivovali lidé co si myslí že čím slabší motor tím větší úspora. BLBOST !!! Optimální obsah podle mne je 2.5 - 3 litry. Cokoli pod jsou jen sekačky, nákupní košíky a motůrky do motokár
Jednou jsem se svezl v 8mi litrovém 10ti válci a jen ťukneš do plynu tak se prostě roztočej kola jak u Fábky na ledě
2 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
assassin píše: aaaa uz jsem dlouho necetl o "slapani na krk" v tezkym aute s trilitrem za 8,5/100
No, nějak mi to nedalo a šel sem mrknout do auta na průměrnou spotřebu kterou ani nevim kdy sem naposledy resetoval. 2-3 roky určitě takže to je hodně dlouhodobí a celoroční průměr a mám tam 10,2 ale v porovnání s nějakou jebkou která jezdí krokem za 8 litrů je to nepatrný rozdíl. Navíc mám naftu bez DPH tak proč se s tím nějak trápit, že?
Ale chapu ze pise o koncernovem motoru ty jsou preci zazracne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
WildOne píše: sabuleerf> Yamaha XSR 700.
Povinné ručení + havarijní pojistka u Kooperativy stojí nějakých 16 a půl tisíce základní cena, s každým rokem bez nehod se ti střádají bonusy a platíš míň.
Na tohle si vzpomen pri pristich vyrocich tve pojistky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Kubák píše: Na tohle si vzpomen pri pristich vyrocich tve pojistky
Tak, tak, povinná poistka každý rok sa zvyšuje, a zvyšuje, každý rok človek musí meniť poisťovne, alebo u tej istej a zrušiť a znovu otvoriť, niečo nenormálne. Aby človek stále špekuloval, aj tak je to zlodejina, štátom daná povinnosť, platiť súkromníkovi.