Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Jinak autoškola by tě měla naučit to co potřebuješ k získání oprávnění řídit - lepší ti přidá něco navíc.
Pak něco najet na své moto a jít třeba do motoškoly. A těch je tu docela dost. Landa - Kolín, Lisák, Šiler - Sršeň popřípadě individální přístup někoho jiného.
Je na Tobě co a jak zvolíš. Popřípadě napiš PM a max ti mohu popsat svou cestu a pohled na věc.
Jinak dnes je obrovský problém sehnat plochu na které se dá trénovat bezpečně a v pohodě že tě někdo nehoní protože mu po tom jezdíš.
Dříve bývala autoškolní cvičiště v každém městě a dalo se tam trénovat páč to nikdo nezavíral.
Dnes spousta měst nemá kde dělat zkoušky s motorkáři.
A teď mě tu kamenujte za můj názor.
Naposledy editováno 09.07.2018 18:50:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Andyba4a píše: jirkasta321> tenhle thread mně opět utvrzuje v tom, že koncentrace chytráků mezi motorkáři je opravdu vysoká (sry těm, kterých se to netýká). Podobnou věc jsem řešil tu na fóru předloni. Tak ti stručně řeknu svoje osobní zkušenosti: nulová zkušenost s moto, jsem z centra Prahy a neznám skoro žádné motorkáře nebo motorky k půjčení, dvakrát v životě jako batoh. Po dlouhém hledání nástup do autoškoly. Cil: udělat plné A, pak si stejně koupit 125 a vyjezdit se. Motorku mít z 80 % jako dopravní prostředek, z 20 % na výlety. Jezdit spíše pomaleji. Výsledek: motorka na plné A je docela těžká na zvládnutí zejména požadavky na manévry ke zkouškám. Ano, při jízdě rovně mam větší stabilitu než na kole ale v zatáčkách ani náhodou. Po dlouhém trápení jsem přešel na A1 a navíc si pořídil ojetý 125 skútr. Víceméně jsem cíle dosáhnul, akorát když vezu přítelkyni, tak do kopce je ten menší výkon znát. Nechci nikomu nic rozmlouvat, jen upozorňuji na možná úskalí, která tady většina diskutující intelektuálně není asi schopná pochopit a jejich rady se omezují na to "bafnout neco za řidítka a prostě jet" Tak či tak držím palce!
Už jsem vyrostl z toho, abych sem psal své začátečnické dotazy, neboť by mě tu místní rejpalové zhejtili a řekli, že jsem míň samostatný než jejich devítiletý syn kvůli tomu, že nemám v rodině nebo v okruhu přátel motorku či dokonce k tomu i tu legální plochu na cvičení Pokud jim moje otázky přijdou podobné, jako když se mě nejmenovaný člověk zeptal, jestli jezdí metro na elektřinu, tak je ovšem i docela chápu Holt každému přijde neuvěřitelný dotaz vždy něco jiného.Plocha je pak samozřejmě taky problém. Kdybych si koupil motorku na chatu, těžko říct, kde bych tam bez řidičáku jezdil...
Nakonec si asi do začátků opravdu koupím stodvacetpětkový automatický skútr, na který mi stačí B, na něm se rozjezdím a třeba ve 24 letech dodělám A.
Naposledy editováno 10.07.2018 14:37:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Googlit neumíš, číst neumíš, na kole jezdit rychle neumíš, údržbu motorky neumíš, všeho se bojíš a každý prd se tě dotkne, tak jestli ti můžu poradit, na motorky se vyser a dej se třeba na zahrádkaření, tam budeš šťastnější.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
vybouřená_mrkev píše: jirkasta321> Až překonáš své spravedlivé rozhořčení nad dnešním nesluníčkovým světem a utřeš slzy do kapesníku, možná uvidíš na monitor lépe a všimneš si i toho, že v tomto vlákně několikrát zaznělo, že dnes existuje široká nabídka jednodenních i vícedenních kurzů, kde mimo výuky základních/pokročilých dovedností, vztahujících se k jízdě na motocyklu, v rámci kurzu dokonce zapůjčují i motorky. Takový motorkového ježdění chtivý zájemce, co z nějakého důvodu nehodlá absolvovat autoškolu (kterážto by tyto nepochopitelné problémy mimochodem vyřešila), tedy nemusí hnout prstem a všechno dostane až pod nos.
Googlit neumíš, číst neumíš, na kole jezdit rychle neumíš, údržbu motorky neumíš, všeho se bojíš a každý prd se tě dotkne, tak jestli ti můžu poradit, na motorky se vyser a dej se třeba na zahrádkaření, tam budeš šťastnější.
A co se týče té jízdy na kole, jak jsem se díky tomuto topicu dozvěděl, je to úplně něco jiného, takže už to nevytahuj Bude to i tím, že na kole na rozdíl od motorky nemám žádný přední štít, který by mě chránil před větrem a hmyzem a můžu ti říct, že vjetí do roje mušek je nepříjemné i v rychlosti do 20, natož pak rychleji...
Ohledně autoškoly, máš pocit, že by se s člověkem, který nikdy neseděl na motorce piplali? I mě přijde trochu trapný tam jít jen tak s nulovými zkušenostmi... Speciálně v době, kdy se o cvičáky svádí boje, se se mnou nebudou chtít sr**... A co se týče motokurzů, mrknu na ně, ale to už možná bude opravdu lepší koupit si ten skútr s B a naučit se to sám. OK, jasně, skútr je trochu něco o hodně jinýho, ale zkušenosti aspoň z něj by mi do té autoškoly nejspíš stačily... A na tohle jsem přišel až tady, takže rozhodně nebylo bezpředmětný to zakládat.
A btw, taky bych chtěl řidičák podle starých pravidel, kdy jsem objel párkrát stodolu a bylo to Holt čím vyšší rok v kalendáři, tím víc buzerace a nespravedlnosti.
Takže díky za tvoje postřehy a doporučení té motoškoly.
Naposledy editováno 11.07.2018 21:09:17
Proč by se neměli v autoškole piplat se začátečníkama? Na tuto dedukci jsi přišel jak? V první třídě na základce také skřípe učitelka zubama, když děti neumí číst a psát?
Tvoje argumenty jsou zcestné, nicméně jsi přesvědčený o své pravdě, takže další diskuze s tebou postrádá smysl. Takovej další Kraťomír....
Naposledy editováno 11.07.2018 22:42:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Tobě přijde trapné přijít do autoškoly s nulovými zkušenostmi, mně zase vždycky přišlo trapné nejdřív odnaučovat zlozvyky získané někde na polňačce a teprve pak začínat od nuly. Jestli ti můžu něco doporučit, tak si pozjišťuj, na kterou autoškolu ve tvém okolí jsou dobré reference, nic se dopředu neuč, jdi tam, zaplať si za to, že tě to tam naučí jak nejlíp budou umět a důvěřuj jim.
Ale ještě předtím udělej něco s těmi neuvěřitelnými obavami ze všeho, protože být v takovém duševním rozpoložení já, tak si netroufnu lézt ani na koloběžku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
PlusOne píše: Tvoje argumenty jsou zcestné, nicméně jsi přesvědčený o své pravdě, takže další diskuze s tebou postrádá smysl. Takovej další Kraťomír....
Já se rád nechám poučit. Jen mě trochu znepokojuje fakt, že je moto těžší než auto a zároveň je na ní míň hodin + již probíraný nedostatek cvičných ploch. Ale budu ti věřit, když to tvrdíš...vybouřená_mrkev píše: jirkasta321>Tobě přijde trapné přijít do autoškoly s nulovými zkušenostmi, mně zase vždycky přišlo trapné nejdřív odnaučovat zlozvyky získané někde na polňačce a teprve pak začínat od nuly. Jestli ti můžu něco doporučit, tak si pozjišťuj, na kterou autoškolu ve tvém okolí jsou dobré reference, nic se dopředu neuč, jdi tam, zaplať si za to, že tě to tam naučí jak nejlíp budou umět a důvěřuj jim.
Tak to máš pravdu s těmi zlozvyky. Z tvého pohledu tedy stačí na zvládnutí velké motorky předepsaný počet hodin od nuly?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Naposledy editováno 12.07.2018 19:11:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Andyba4a píše: Já se rok mořil s "velkou motorkou" a prostě zkoušky s ní neudělám. Dneska spokojeně jezdím na skútru a dál sním o tom, že to třeba jednou zvládnu.
Z čehož vyplývá, že každý má jiné dispozice a nemá cenu to řešit, člověk si na to prostě musí sednout a uvidí, jak mu to půjde. Jedna z myšlenek získaná tady Mimochodem, kde v Nuslích parkuješ ten skútr? Někde na ulici přivázanej za značku? S parkováním je tak trochu další problém, i když uznávám, že menší než s autem1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Lad22 píše: Andyba4a> ale no tak... Znám z okolí dost lidí, co dělali Ačko podle nových pravidel, velká část z nich na motorce do té doby neseděla a nevím o nikom z nich, kdo by si připlácel hodiny, nebo neudělal. Normální autoškola tě v rozsahu hodin ten základ prostě naučí, abys prošel zkouškami. Potom to chce jen jezdit a jezdit.
Zvedám ruku, jsem jeden z nich. Do autoškoly jsem šel s tím, že jsem vůbec nevěděl, co jízda na moto obnáší, jestli mi to půjde, a jestli mě vůbec bude bavit. Velký plus bylo skoro dvacet let praxe za volantem, nemusel mě učit sledovat provoz a hlídat si prostor, chodce, přednost atd. To udělá hodně, de facto jsme se zaměřili téměř výhradně na nácvik ke zkoušce. Něco se dá líp, něco hůř, nejhorší pro mě osobně byla osmička a vyhýbací manévr, tam se váha motorky projeví naplno. Nicméně, jak řekl Charles Bukowski - "Svět patří těm, co se neposerou" Pokud to člověk vysloveně nezkurví, měl by to dostat.....
Naposledy editováno 13.07.2018 16:11:50
Dřív to chodilo tak, že tě to většinou chytlo už v pubertě, začínali jsme jezdit po lese na fichtlech už po desátém roku věku, pak si v 15-ti udělali papíry na padesátku, mezitím jsi už pokukoval po něčem větším a v 17-ti jsi už dělal řidičák na velkou motorku, což byla tehdy ve většině případů stopětasedma nebo třinda (Jawa 350).
Pak přišel po revoluci příliv většinou Japonců a doba se začla měnit, dnes kdo udělá papíry, může sedlat 200 koňovou bestii i bez zkušeností, na motorce jsi stejně jako na kole hodně zranitelnej. Orientace v provozu, předvídavost, čtení ostatních okolo tebe, neustálé sledování všeho ve všech směrech a především pokora ti pomůže přežít v dnešním dopravním chaosu a pak zjistíš, jak je jízda na motorce nádherná, uvolňující, navozující pocit svobody (pokud tě zrovna nečapnou policajti ).
Držím ti palce, ať se správně rozhodneš a najezdíš spousty kilometrů.
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
Extrem11 píše: Ahoj. Jezdím teprve 3 měsíce na Yamaha nmax, najeto 11000. Už mne podklouznul párkrát zadek, ale vždy se to chytlo. Někdy z blbosti nakloním tělo v zatacce schválně na druhou stranu, čímž je náklon motorky výrazně vetsi. Proč mám pocit. Že to takhle drží lépe. Ale možná že je síla působící na vozovku kolmejsi a něco na tom je. No, ale proč tak nejezdí Rossi ale fakt, mohl by to někdo vysvětlit. A kdo si tuka na hlavu, tak to zkuste na malém kruhaci. Budete koukat
Pěkně blbej zvyk, rychle bych s tím přestal. Lámat mašinu pod sebe má význam jen při nějakým rychlým vyhýbacím manévru (pes, kanál...) kdy nestihneš či nechceš pracovat i s tělem, ne při průjezdu zatáčkou. Při pijánko jízdě stačí bejt furt v ose motorky, čím sportovněji jedeš, tím víc pracuješ s tělem a posouváš ho navíc dovnitř zatáčky a dolů - až po extrém GP, kdy visí jezdci vedle a pod mašinou... Z hlediska fyziky vždy záleží, kde je těžiště celý soustavy moto + jezdec, takže tvoje myšlenka, že při větším náklonu mašiny a protináklonu těla něco líp drží je zcestná - naopak, protože je celkový těžiště výš, tak je to spíš horší. Nemluvě o tom, že si výrazně omezuješ možnost dalšího náklonu mašiny, když máš vyšší nájezdovou rychlost a potřebuješ ještě víc naklopit - buď něčím chytneš, nebo se dostaneš až za limit profilu pneu... Ještě jednou - tuhle blbost se rychle odnauč.