Poprosím tedy o Vaše názory, je li můj předpoklad o vlivu ERG správný, nebo Vás napadá něco jiného. Pravda je, že jezdím spíše „okolo komína“ – jízda cca 20-30 km, motor točím většinou v první polovině rozpětí otáček a spíše si vychutnávám pomalejší chod motoru (2,5-3 tis.ot., max. výkon je při 6,5 tis.).
Díky za komentáře.
Aleš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
dewwil píše: Taky to vidím na podpálený ventil, ostatně je to vidět i na fotce, že ventil již nedoléhá celou plochou a je vidět i poškození dosedací plochy ventilu...
Pokud byla špatná ventilová vůle na sacím ventilu ( malá nebo žádná), tak to při expanzi nemuselo dovírat a mohlo docházet až k zášlehu do sacího kanálu a i k průniku
následných spalin. Následně vlivem vysoké teploty při zášlehu do sání mohlo dojít k poškození těsnění dříku sacího ventilu a dalšímu průniku motorového oleje do sacího kanálu . No a pak se to může pořád kupit a kupit viz. tvoje foto. Pokud ventil permanentně nedovírá, je tzv. podpálený ventil, nebo je ho kousek vyštíplý, tak určitě dochází i ke ztrátě kompresního tlaku.
Já vím, je to z mé strany jen teorie, ale snad to zní logicky. Vliv např. horší kvality benzínu bych asi vyloučil, a tu jen kochací jízdu určitě taky. Při nájezdu 7000 km to bude mít zanedbatelný vliv.
Jen tak mimochodem, kde jsi byl na 1. garanční prohlídce ? Nebylo to v autorizovaném servisu YAMAHY ve Zlíně ?
Já tam byl a již nikdy tam nepojedu. Přijímací technik mi řekl, že za 1 hodinu po předání motocyklu do servisu si pro něj můžu dojít, a na moji odpověď, že za tu dobu ani nestačí vychladnout motor na předepsané seřízení ventilů, se musel podívat do manuálu a až potom čas zpětného předání motocyklu natáhl na 3 hodiny. Pokud servis nedělá předepsané seřízení ventilů vůbec, nebo dělá na ještě horkém motoru, tak se nemůžeme divit, že se nám to může posrat. Čau Dušan
Naposledy editováno 04.12.2017 11:19:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
Předně k tomu Zlínu, u mě to bylo podobné, a zaráží mě, že se to u nich opakuje (předpokládám, že jsem tam byl dříve - podzim 2015 nebo jaro 2016). Při čekání v servisu při garanční prohlídce jsem tak náhodou vzpomněl seřízení ventilů, které je předepsané, a bylo mi řečeno, že se to dělá až ...... Řekl jsem mu, že je to ale v manuálu napsáno. Po půl hodině mi dali za pravdu, ale dnes už to nestihnou, udělali by to příště. Žádné příště už ale nebylo a nebude. Pustil jsem se do toho sám.
Za prvé, není to podpáleným ventilem. Při zpětné kontrole jsem zjistil, že vůle ventilů jsou OK. A ostatní mechanické příčiny jsou velmi pravděpodobně vyloučeny.
Takže jediným možným důvodem je, jak to tu někteří zmiňovali - styl jízdy. Čili kombinace "klidnější" jízdy na kratší vzdálenosti. Při "střihu" ventilů se část spálených plynů dostává za sací ventil, kde pak ulpívají a pokud nedojde k pořádnému prohřátí těchto částí, tak to pak takto dopadá :). Částečně by něco pomohl vyčistit benzín, ale pokud ho opět neproudí mnoho...... Každopádně jízdu v převažujícím rozpětí 2,5-3,5 tis.otáček při stropu 6,5-7 tis. nepovažuji za nějaké podtáčení apod. Ne každý, kdo má motorku, na ni musí hned závodit, že? A tato na to není ani stavěná. Ještě větší vliv budou mít možná kratší vzdálenosti a to, že vyjedu klidně při teplotě 5-10 stupňů. Každopádně, chce to opravdu občas více "prohnat".
V souvislosti s tímto potvrzující a velmi zajímavý je článek:
http://www.petrol.cz...ich-ucinku-6499.aspx
Cituji:
........Karbon na ventilech tak vzniká vinou trojice faktorů: průniku výfukových plynů do sání při překrytí (střihu ventilů) na konci výfukové doby, odpařujícího se benzinu (z nějž zbývají pryskyřičné úsady) a olejové mlhy z odvětrání klikové skříně. ........Právě proto, že při nízké zátěži (městském provozu) je tvorba karbonových úsad nejvyšší.
TAKŽE "VYŘEŠENO" - myšleno úsady. Ztráta komprese byla jen následným důsledkem (pravděpodobně 100% nedovřený sací ventil)
2 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
Zajímavá otázka. Možná tím převažujícím faktorem budou ty krátké vzdálenosti. A čopráci asi jezdí delší trasy. A nejsou takoví blázni jako já, kdy vyjedu klidně na vánoce pokud je sucho a minimálně 5 stupňů. A pak je to ještě kratší vzdálenost (ono se více jak 25 km ujet nedá)...........
Mimochodem mám to vyzkoušeno na svém malotraktoru s pomaloběžným čtyřdobým jednoválcem Brigs-Straton, kde to výborně funguje. Na běžný natural 95 po 3-4 rocích provozu nic moc, pak 100 oktanová VERVA a ejhle proč to najednou tak jede......?????
Jinak bacha na Ty zastrčené a levné čerpací stanice. Již jsem taky zažil smíchaný benzín s naftou a to byl tedy mazec.
Ale stejně bych se podíval na to těsnění (gufero nebo co tam je) kolem toho dříku sacího ventilu, není to tam nějak načaté ?. Když se dívám na ty Tvoje fotky, tak je to fakt zasrané úsadami až moc.
Naposledy editováno 05.12.2017 10:41:15
1 reakcí na tento příspěvek Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
Karbon bývá prevít
Zmíněné problémy rozhodně nejsou banální, avšak stále jsou řešitelné ještě za přijatelné peníze. Tou nejfatálnější závadou, kterou dokáže motor THP jak pro Euro 4, tak i Euro 5 svého majitele vytrestat, je zanášení karbonem. Přímému vstřikování obecně chybí čistící funkce. Zpočátku se tak karbon hromadí na ventilech a v sacím potrubí, „vyšší“ metu pak představuje zanesení spalovacích prostor. Předejít tomu lze používáním benzínu o vyšším oktanovém čísle, i když to PSA přímo nepředepisuje. A také občasné dodatečné aplikování aditiv. Zkušení přijímací technicky servisů skupiny PSA také poukazují na, že problémy s karbonizací mají hlavně motory, provozované na krátké vzdálenosti a jen s malou zátěží. Pokud tedy máte v plánu jezdit spíše krátké trasy, motoru THP se i přes jeho kouzelný jízdní projev vyhněte a zvolte raději VTi.
Je-li však karbonu ve spalovacích prostorech stále více, může dojít až ke vzniku takzvaných samozápalů, které jsou pro motor velmi nebezpečné. K zapálení směsi tak nedochází od přeskoku jiskry na svíčce, ale prostě vysokou teplotou ve spalovacím prostoru, jíž se zapálí mastné usazeniny. Následné kolísání tlaku při expanzním zdvihu nadměrně namáhá klikový mechanismus spolu s písty. Ve výsledku tak může dojít až k odlomení části pístu (stejný problém jako na motorech VW 1.4 TSI Twincharger) a to je pro motor konečná. Pokud se tak stalo v záruce, měnily servisy kompletní polomotor (motor bez příslušenství) za asi 130.000 korun. Pokud po záruce, musíte najít někoho, kdo to dokáže opravit. Tak hodně štěstí.
článek z auto cz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zanesený sací kanál – vliv ERG ventilu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 9 | 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
Pneumatiky Yamaha SR 400 | hyll | 10 | 27.5.2023 v 14:44 vojtechposmourny |
Naplnění nové brzdy Yamaha SR 400 | vojtechposmourny | 7 | 10.3.2020 v 09:35 novej |
Cena pro ČR [1, 2] Yamaha SR 400 | frujt | 45 | 9.3.2014 v 08:42 Che |