globalmoto_kveten





Téma: Nová vjezdová brána
 
25.11.2017 v 11:02
Zdar, chci se poradit. Soused mi před týdnem naboural bránu, je na šrot. Chci udělat novou (představoval bych si něco takového - brána v galerii druhá shora úplně vpravo. Nechci zbytečně utrácet za firmu, věřím, že to zvládnu sám. Ale chtěl bych se s někým zkušenějším poradit, co si myslí o materiálu, vybavení a tak. Osobně bych to viděl na ocel (z obrázku mi to přijde spíš jako hliník, ale to si nemyslím) kombinovanou s černým plechem/dřevem, svářečku mám doma Omicron GAMA, ale radši bych si na to už pořídil novou, něco už pamatuje a není úplně dobrá. Cenu materiálu si netroufám odhadovat, ale myslím si, že to zvládne levněji než firma.
Předchozí
1 2
Následující

Nová vjezdová brána

25.11.2017 v 11:11 | Nahoru | #1
Základ té brány, co jsi sem dal, budou ocelové tenkostěnné profily, posvařované, konstrukce žárově zinkovaná, aby to trochu odolávalo počasí. Jiné (a možná i levnější) řešení povrchové úpravy by byla prášková barva vypalovaná v peci (komaxit), to už záleží na preferenci každého soudruha

Naposledy editováno 25.11.2017 11:15:51

Nová vjezdová brána

25.11.2017 v 12:06 | Nahoru | #2
jekl 60x40 a nechat pozinkovat

Nová vjezdová brána

25.11.2017 v 15:15 | Nahoru | #3
Tak pokud jekl na ozinkování, udělej v rohách dírky...lázeň, vzduch i následně zinek musí mít kudy pryč. Nebo Ti je tam udělají v zinkovně, ale zaplatíš jim to...

Nová vjezdová brána

25.11.2017 v 22:42 | Nahoru | #4
Rám brány ocelový jekl 60x30(40)x3, sloupek ocel. jekl 100x100x5 (kup si zrovna i ty zátky až budeš kupovat železo)
Jinak na výrobě samotné toho až tak moc není, je to celkem jednoduchá konstrukce, svaříš to (pokud to umíš) bez problémů i tou Gamou, ale jako záminka na pořízení nové to jde
Železo si nech zařezat pod 45° ať to nemusíš doma hlodat flexou, povrchovku bych řešil kvalitním nátěrem, pokud teda nemáš někde blízko zinkovnu.
Pokud si na to netroufáš, je lepší se domluvit s někým známým který ti to za flašku pomůže svařit než to sprasit..

Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 08:22 | Nahoru | #5
Co to je za Gamu? Ono Gama označují kdejaký invertor...
Pokud se ti nechce hledat zinkovnu, tak se můžeš trošku plácnout přes kapsu a udělat to z 1.4301

Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 08:58 | Nahoru | #6
To tě ta branka pak vyjde mnohem dráž, koupit Jäkl z S235 padne na to cca. 20m jäklu 60x40x3 tj. 88kg

Pokud to bude obyč železo tak tě to přijde cca. na 1600,-Kč materiál (88x18kč)
Pokud to bude nerez tak počítej cca. 8tis za materiál. (88x90,-Kč) jinak jen tak informativně od prosince zvednutí cen nerez materiálů cca. 5-7%

na zinek připočti cca. 14-18 Kč/ 1kg železa.

Pokud si všechno budeš dělat doma sám, tak branka Tě přijde na cca. 4tis když moc

Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 09:00 | Nahoru | #7
pro zinek si vyvrtej otvory jinak tě s tím pošlou do prdele, nebo taky 50kč/ 1 otovor.

Svary musí být uzavřené, jinak Ti pak z toho pojede za pár měsíců rez.

1 reakcí na tento příspěvek Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 19:21 | Nahoru | #8
Nooo z nerezu bych to klidně udělal z o chlup tenšího jeklu (je pevnější) a když připočtu cenu a ojeb za stěhování té konstrukce někam do zinkovny a zpět a skutečnost, že už na to do smrti nesáhnu, tak mi ta nerez nepřipadá jako úplně pitomá varianta...

1 reakcí na tento příspěvek Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 19:30 | Nahoru | #9
Ti to posvaruju Prej jsem na to dobrej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 21:59 | Nahoru | #10

spalovac píše: Ti to posvaruju Prej jsem na to dobrej



Chceš zkoušet nový hořák?

Naposledy editováno 27.11.2017 22:00:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 22:04 | Nahoru | #11

kubacech píše: Chceš zkoušet nový hořák?



Ještě ho nemám , ale až ho budu mít, tak zavarim celý svět !!!

(reakce na) Nová vjezdová brána

27.11.2017 v 22:11 | Nahoru | #12

spalovac píše: Ještě ho nemám , ale až ho budu mít, tak zavarim celý svět !!!



To znám Já teď čekám na plynovou čočku Když jsem měl naposledy ten stejný pocit, tak to moc nedopadlo Nějak se mi nepovedlo přivařit kolečko k plechové bedně. Když jsem to první místo bodování pěkně přivařil, tak se plastové kolečko cm od sváru jaksi rozteklo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 06:36 | Nahoru | #13
ynzha> i o nerez se musís starat, a pokud chceš aby ta nerez byla aspon trošku pěkná, tak to musís někde nechat načesat....jinak obyč bez úprav není nic extra pěknýho branku rozložíš na 3 segmenty jak byla v tom odkaze a dovezeš do to do zinkovny, to přece není problém někde sehnat vozék

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 07:02 | Nahoru | #14

Sonicek píše: ynzha> i o nerez se musís starat, a pokud chceš aby ta nerez byla aspon trošku pěkná, tak to musís někde nechat načesat....jinak obyč bez úprav není nic extra pěknýho branku rozložíš na 3 segmenty jak byla v tom odkaze a dovezeš do to do zinkovny, to přece není problém někde sehnat vozék

před patnácti lety jsem zakopal do země dvě nerezový trubky,dětem na síť a jsou furt stejný,jako první den. bez jediný údržby

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 07:14 | Nahoru | #15

spalovac píše: Ještě ho nemám , ale až ho budu mít, tak zavarim celý svět !!!

ja si taky podrobim celej svet, uz sem si pri snidani nadrobil do klavesnice, na stul, an triko a nic me nezastavi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 07:39 | Nahoru | #16
nemako> tak asi nějaká jiná nerez, třeba AISI 316Ti s obyčejnou nerez ocelí mám takovou zkušenost, že po nějaké době chytne takovou patinu, že to je jak lehký povlak rzi, ale rez to není. Když jsem dělal zábradlí do aquaparků (Brno-Kohoutovice) tak tam to netrvá ani rok a už ten povrch není nic moc, chce to lepší nez pokud to bude třeba v takovém prostředí. U branky to bude asi jedno, ale nesmíš tu nerez nauhličit, jinak je rez v podstatě 100%, takže vrtání, broušení, někde to opřeš o obyč železo a uvidíš sám. Nerez prostě není na obyč braku vhodná, je to znatelně dražší varianta, pokud to chceš aby to trošku vypadalo

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 07:47 | Nahoru | #17
Sonicek> já to neřešil,vzal jsem šestimetrovou stovku trubku,uflexil jí na půl a zakopal. díry jsem do toho vrtal na háčky na síť a nic nerezne

1 reakcí na tento příspěvek Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 08:08 | Nahoru | #18

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 10:08 | Nahoru | #19
Sonicek> nerezový cisterny v setuze taky sto let nereznou

1 reakcí na tento příspěvek Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 10:30 | Nahoru | #20
Taky nezapomeň,že rozdíl v rozměru, zima - léto tj. - 20 + 40 může dělat až 1 cm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 10:35 | Nahoru | #21
FJRPEPA> jo a nezapomeň, že ta branka má asi nejdelší jäkl cca 2,5m takže prd poznáš. To ti ten samotnej zinek může podeformovat víc jak sluníčko

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 11:28 | Nahoru | #22

Sonicek píše: FJRPEPA> jo a nezapomeň, že ta branka má asi nejdelší jäkl cca 2,5m takže prd poznáš. To ti ten samotnej zinek může podeformovat víc jak sluníčko



Tak to tedy kecáš, mám branku z jaklu 40x25 délka 1600 a rozdíl dělá až 3mm, branky jsou dvou proti sobě, takže to už máme 6mm rozdíl. Prostě pokud to udělá v zimě na těsno tak v létě bude mít problém. Nic víc nic míň.

3 reakcí na tento příspěvek Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 12:42 | Nahoru | #23
To mě zaujalo, tak jsem zkusil google a tam je nějaká úloha "o kolik se prodlouží ocelová kolejnice 15m dlouhá při teplotní změně 30°C" a výsledek je 7.3mm na 15m, v Habří se to roztahuje jinak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:03 | Nahoru | #24
Fugo> Záleží o jakou nerez se jedná. Ale zrovna tady ta 304 má Koeficient lineární teplotní roztažnosti o polovinu větší než běžná černá ocel. Což udělá 0,0173mm/°C na metru délky. Takže za zmíněný rozdíl 60°C je to 1,038mm na metr délky. Na rozdíl od 0,78mm u černé.
Vycházím z této tabulky

Stačí si to správně dosadit a propočítat

Naposledy editováno 28.11.2017 13:04:50

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:03 | Nahoru | #25

Fugo píše: To mě zaujalo, tak jsem zkusil google a tam je nějaká úloha "o kolik se prodlouží ocelová kolejnice 15m dlouhá při teplotní změně 30°C" a výsledek je 7.3mm na 15m, v Habří se to roztahuje jinak?


furt lepsi kdyz se roztahuje jinak, nez si priznat, ze ma zfusovanou branku

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:07 | Nahoru | #26

kubacech píše: Fugo> Záleží o jakou nerez se jedná. Ale zrovna tady ta 304 má Koeficient lineární teplotní roztažnosti o polovinu větší než běžná černá ocel. Což udělá 0,0173mm/°C na metru délky. Takže za zmíněný rozdíl 60°C je to 1,038mm na metr délky. Na rozdíl od 0,78mm u černé.
Vycházím z této tabulky

youtu.be/PHuzQevbFxs


to bych chtel videt, kdo tu vysmahne spocteni roztaznosti ocelovyho vyztuzenyho ramu

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:12 | Nahoru | #27

Fugo píše: To mě zaujalo, tak jsem zkusil google a tam je nějaká úloha "o kolik se prodlouží ocelová kolejnice 15m dlouhá při teplotní změně 30°C" a výsledek je 7.3mm na 15m, v Habří se to roztahuje jinak?


Jestli ono to není tím, že kolejnice leží na zemi a je víc chlazená, já psal o teplotním rozdílu 60 stupňů v zimě -20 v létě +40 a také záleží jak na to svítí slunce a čím je to natřené atd. No prostě, v létě mám vrátka úplně na těsno a v zimě pomalu nezapadne jazýček kliky do protikusu.
Stejnak je dobrý když jedu vlakem do Prahy a za stejnou cenu jedu o 70m delší trasu.

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:15 | Nahoru | #28
FJRPEPA> určitě platíš tu delší,takže dráhy v zimě kradou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:18 | Nahoru | #29

FJRPEPA píše: Jestli ono to není tím, že kolejnice leží na zemi a je víc chlazená, já psal o teplotním rozdílu 60 stupňů v zimě -20 v létě +40 a také záleží jak na to svítí slunce a čím je to natřené atd. No prostě, v létě mám vrátka úplně na těsno a v zimě pomalu nezapadne jazýček kliky do protikusu.
Stejnak je dobrý když jedu vlakem do Prahy a za stejnou cenu jedu o 70m delší trasu.



A jak vysvětlíš, že mám na bráně v létě vůli 1cm a teď v zimě nic a křídla se vzájemně páčí?

(reakce na) Nová vjezdová brána

28.11.2017 v 13:24 | Nahoru | #30

FJRPEPA píše: Jestli ono to není tím, že kolejnice leží na zemi a je víc chlazená, já psal o teplotním rozdílu 60 stupňů v zimě -20 v létě +40 a také záleží jak na to svítí slunce a čím je to natřené atd. No prostě, v létě mám vrátka úplně na těsno a v zimě pomalu nezapadne jazýček kliky do protikusu.
Stejnak je dobrý když jedu vlakem do Prahy a za stejnou cenu jedu o 70m delší trasu.


to je tim, ze platis i za to, ze jedes pres dilatacni spary
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist