![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
V životě většiny motorkářů, kteří se dožili ve zdraví a celí 50 let a více nastane občas otázka „ mám tohle za potřebí ? “ U nás k ní došlo loňský rok (2016) při náročném přejezdu v rámci našeho každoročního putování Evropou. Silnička ve Slovinských horách podél říčky Soča se dá jen doporučit a cílové město Bovec také. Jezdíme tam rádi. Tedy pokud zrovna nepřijde pořádná bouřka. Po třech hodinách jízdy ve slejváku na úzké cestě zasypané spadaným listím a větvemi, zpestřených průjezdem škarpou, se mě ve sluchátku ozvala Radka, která na svém stroji bojovala za mnou – kdybychom měli kabrio, tak by šla zatáhnout střecha !! Semínko pochybností bylo zasazené. Zbytek jsme probrali u piva a sušení věcí v Bovci. Jak praví lidová moudrost : „Mezi motorkou a smrtí, je ještě kabrio!“
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jsme celkem akční, takže po příjezdu domů jsme začali shánět patřičný vůz. Předem jsme vyškrtli páprdovské kočáry typu Mustang, BMW 3 a více, Chrysler a podobné. Nic proti, ale nepotřebujeme zadní sedačky a ani si natřásat ego. Chtěli jsme vlastně motorku se střechou. Volba typově padla na sportovní dvoumístný roadster za „rozumnou cenu“.
Takové rozhodnutí Vám zúží výběr na BMW Z 3 - 4, Alfa Romeo a Porsche Boxster. Vyzkoušeli jsme všechno a s jednou Alfičkou už jsme si málem plácli. Bohužel (bohudík) pán musel zrovna odjet na dovolenou.
Po měsíci ježdění po Čechách a testování aut, se kousek od našeho domu objevil kup snů (jak z Amerického filmu) . Z důvodu nemoci se prodával rodinný miláček – „pouze do dobrých rukou“. Museli jsme odpřisáhnout při jeho blatníku, že ho neprodáme dál, budeme leštit, garážovat a opečovávat. O ježdění se nemluvilo – oni v něm totiž skoro nejezdili. Vše jel pán zkontrolovat až k nám domů! Poměr cena – výkon nemohl být lepší. Ukecali jsme ještě slevu na servis.
Stali jsme se tímto majiteli 10 let „nového“ lehce zajetého Porsche Boxster. Auto rovnou putovalo do servisu, kde koukali v oněmění na perfektní stav, ale i zpuchřelé gumy na sporťáku – to tu ještě neměli. Průměr rychlosti dle počítače 42km/motohodina byl taky zajímavý údaj.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
No vyměnili jsme všechno, co šlo a co bylo z gumy, plus brzdy, kotouče, rozvody atd…. Do motoru vrazili METALTEC, pokřižovali se a vyjeli. Hned z úplně prvního radaru nám následně přišla hezká rodinná fotka (za 1000Kč).
Kdo jel někdy v motokáře, dokáže pochopit jak se cítíte při prvních kilometrech.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Posez 10cm nad zemí, fouká vám na hlavu, táhne na ramena, řízení je tuhý a opravdu se nadřete, podvozek je tvrdý a malé sportovní sedačky také, takže po hodině už nevíte jak si sednout . Ten kdo to navrhoval měřil asi jen 170cm, takže já se do toho skoro nevejdu (185/100). Motor díky umístění mezi osama máte 20cm za hlavou, takže CD s muzikou klidně nechte doma. Kupte si čepici a šálu. Žere to 10l na 100, ale jen od 98oct výše, takže si připravte penízky. Prostě peklo po všech stránkách!
A nejhorší na tom je, že když už se v tom svezete, tak s tím NECHCETE přestat . Ono Vás to totiž úplně vtáhne do jízdy a motorkářský pojem „ s větrem ve vlasech“ tady skutečně nabyde jasné obrysy. Je to opravdu rychlé (zatím 250 max), ale také to dokáže zrychlit. Řízení je přesné – nic Vám neodpustí, ale kam to otočíte tam to jede. A ten motor co Vám řve do uší při 7000ot/min a 130km na 3 stupeň také není špatný. Jeho umístění uprostřed auta tomu dává opravdu dobré jízdní vlastnosti a 2 kufry - v předu i vzadu. Nic proti Carreře, ale tohle také není špatné.
Nakonec jsme za rok a kousek najeli cca 15000km po větší části Evropy, přes hory, doly a údolí. Musíme uznat, že možnost zatáhnout střechu a pustit si topení do sedaček je opravdu dobrá. Jízda perfektní, zážitky též. Mohla by být spokojenost.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Je zde však jeden problém. Co motorky?
Zatím to chudinky dost „odskákaly“, ale slíbili jsme si, že to příští rok zkusíme dohnat. Jak říkal kamarád motorkář – „je to těžké rozhodování“ – nyní už víme že NENÍ. Z pohledu pohodlí versus zážitek, bohužel autíčko vede. Po 40 letech v sedle je těžké si to přiznat, ale chce to zkusit.
Resumé: pokud už Vás opravdu nebaví moknout a klouzat se při delších cestách, kdy je počasí vždy nejisté, ale nechcete se vzdát ježdění a „větru ve vlasech“ může se stát kabrio rozumnou volbou.
Motorky zůstávají dále a doufáme, že bude dost času na obojí. I když „ laťka je nastavená dost vysoko“.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Roman www.valkyrieriders.cz
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
neznamyScooterD píše: Děda jel par let z5 v 85ti letech mx zavod veterany. Ten by Tě asi taky nepochopil...
Jsem to nejdriv pochopil tak, ze jel s BMW Z5 zavody MX. Tak jsem si rikal, ze si asi v tech letech spletl trat...:) To je ten vas sms-hipster-talk... Clovek je z toho pak zmaten.
EDIT: jinak ja par let jezdil VW Golf I v kabriu. Byla s tim sranda a clovek nezmoknul. Ale zazitkove to proste na sportovni masinu nema. U chopristu to asi i chapu.
Naposledy editováno 27.11.2017 11:25:09
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
Spíše s přibývajícím věkem koketuji s myšlenkou plechovkový transport s moto na vozíku někam blíže k cílové destinaci. Zatím využívám kombinovanou přepravu silnice a trajekty..............Španělsko, Recko, Maroko..............většinou s nástupem v Itálii, kam to jsem ještě schopen za jeden den dotlačit.
Kabro asi až nezvládnu manipulaci s motorkou. Ale částečně i chápu. Klima při přesunu po dálnici, vítr ve vlasech při kochačkách a s windshottem bez pocitu chladu v 10°C se zapnutým topením a s výhřevem sedaček bylo příjemnější než na moto. Pořídili jsme ale moto s kapotáží, vyhřívaným zadkem a s mnoha cestovatelsky příjemnými zbytečnostmi ................takže takový půlkabriolet
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Tak ať placka dělá radost - dělat si radost, o tom ten život je
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
je fakt, že je to asi na každém - jak praví klasik " dle vkusu každého soudruha" , jen jsem chtěl trochu popíchnout polemiku co po 50.
Jezdím v sedle 40 let, takže už nemusím nikomu nic dokazovat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Motorky jsme neprodali, ale je fakt, že pohodlí je pohodlí. A speciálně v letním vedru na cestování po "hradech a zámcích" to autíčko není špatný.
Možná ten Jeep "bez dveří" je také řešení.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Jízdě zdar - i kdyby to bylo třeba na koze.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Doporučte servis Zlín [1, 2] Honda F6C Valkyrie | Petaksmetak | 31 | 11.5.2023 v 13:37 Pedl |
membrány karburátory F6C Honda F6C Valkyrie | zolik. | 2 | 16.2.2022 v 12:03 Konqui |
Bezklíčové zapalování [1, 2, 3] Honda F6C Valkyrie | Konqui | 67 | 18.1.2022 v 18:11 Kubák |
Batoh na plotnu Honda F6C Valkyrie | Konqui | 16 | 29.7.2020 v 10:43 VlČek67 |
Náplně Valkyrie F6C Honda F6C Valkyrie | matesxxx | 8 | 20.11.2019 v 08:11 matesxxx |