1 reakcí na tento příspěvek Vůle převodu kardanu BMW
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle převodu kardanu BMW
mscallisto píše: Vůle se měří podle manuálu na jejich přesně uvedeném místě úchylkoměrem, vůle by se měla pohybovat mezi 0,05 až 0,1 mm... pokud je mimo toleranci mění se to obří ložisko anebo se mění celý ten housing včetně ložiska + pořízení podložek které vymezují vůly mezi karterem a housingem v šířkách od 0,05 - 0,2 mm. Pokud je mimo toleranci vylágruješ převody.
Přečti si pořádně na co se v vůbec tazatel ptá. Toto platí pro horizontální a vertikální rovinu zadního kola, ale né pro obvodovou vůli kola.
1 reakcí na tento příspěvek Vůle převodu kardanu BMW
1 reakcí na tento příspěvek Vůle převodu kardanu BMW
JiriBN píše: Přečti si pořádně na co se v vůbec tazatel ptá. Toto platí pro horizontální a vertikální rovinu zadního kola, ale né pro obvodovou vůli kola.
Vůči čemu by jsi měřil horizontální a vertikální rovinu a čím nivelačním rotačním laserem a proboha proč? Je to kardan vertikální rovina kola se přece mění... Všechno co se měří jsou vůle v ozubených kolech (pastorkách) následně se mění ložiska a podle čísel vyražených na pastorku a čísel vyražených na karterech se podle matematického vzorce dopočítává šířka vymezovacích podložek. To, že protočí kolo při zařazené rychlosti a má tam vůly, která tam MUSÍ být je nic nepovídající hodnota, která se nijak neměří (měří se vůle v jednotlivých převodových úsecích ne jako celek) a už to tu někdo psal, že je to blbost. A mimo jiné pastorek mezi kardanovou tyčí je kvůli rázům při řazení rychlostí na obrovské pružině. BTW já to dělal, protože ochranná guma na kloubu byla několik let pryč, zreznul celý ten koncový kloub (špatně se otáčel v ložiskách) a to odrovnalo ještě to ohromné ložisko v housingu (obrovská vůle byla cítit jak si to vzal do ruky) všechny 3 ložiska + celý housing jsem si vyměnil sám a nikdy jsem to předtím nedělal, podle manuálu to sesadil a podle vzorce dopočítal podložky, který jsem tam dal utáhnul momenťákem a jako finální kontrolu změřil úchylkoměrem (opakovaná měření po otáčení o 90°) vypočítal rozdíl v měření a byl jsem 0,01 mm ve vůly k dobru a hlavní je, že to funguje několik let bez problému. Jinak se to dělá docela dobře za použití suchého ledu (-73°) a ohřátí cca na 100° to padá samo do sebe...
Naposledy editováno 18.08.2017 16:50:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle převodu kardanu BMW
GSpetr píše:
Ahoj mám dotaz k tomuto videu ta vule je v pořádku nebo veliká
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle převodu kardanu BMW
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Plexi nejde vycistit BMW K 1200 RS | Priwi | 24 | 27.5.2024 v 08:28 osiris |
K1200rs 589 ciastocne nefunkcna zad... BMW K 1200 RS | Priwi | 13 | 29.2.2024 v 22:24 Priwi |
Sedačka na bmw gs 1200 adventure BMW K 1200 RS | Pilous298 | 2 | 4.2.2024 v 13:36 puffybodie |
Manual BMW K 1200 RS 589 (1998) BMW K 1200 RS | Priwi | 2 | 25.10.2023 v 13:37 TomasNBK |
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... | PanCajicek | 26 | 15.7.2023 v 10:16 400xr |