chtěl bych se zeptat, jestli někdo máte zkušenosti s ochranou vnitřku nádrže před korozí? Před 3 roky jsem kys. citronovou vyčistil vnitřek nádrže na pionýrovi, ale už ničím neošetřil a nyní je nádrž zase rezavá, až mi to ucpalo kohoutek (sítko na kohoutku bylo komplet rozežrané, takže to asi vyrábí z nějakého šmejdu, když nevydrží ani 3 roky). Teď chci nádrž tedy znovu odrezit, ale řeším problém, čím nádrž ošetřit před další korozí. Dočetl jsem se, že se používá dvousložková epoxidová barva, ale bohužel mi v obchodech s barvy-laky nedokážou poradit co za barvu použít. Buď nic takového nemají nebo je barva určená pro krátkodobý styk s benzínem a nedokážou mi říct, zda je plně odolná vůči benzínu.
Můžete mi teda doporučit přesný typ barvy (druh a značku), abych mohl s něčím konkrétním přijít do obchodu nebo znáte jiný způsob ošetření nádrže?
Díky za rady...
1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ochana vnitřku nádrže před korozí
Všem tedy DĚKUJI za rady a tímto bych tento dotaz považoval za uzavřený.
Konny88 píše: laďa-prášil> Díky za odpověď, já teda místo štěrku používám osvědčenou kys. citronovou, takže ji použiju zase a jelikož jsem před chvílí dovezl Epolex S1300, tak to zkusím. Kdyby to stálo za prd, tak to pak třeba tím štěrkem a sklem vyčistím a nechám nádrž holou, ale prostě mi to nedá to nezkusit...
Všem tedy DĚKUJI za rady a tímto bych tento dotaz považoval za uzavřený.
s těma kyselinama opatrně-ono to sice vyžere rez,ale potom to zreaguje kdoví s čím a kdo ví jak a nakonec to zrezne 3x rychleji.
za mých mladých let se hodily do nádrže 2 hrsti šroubků,5 minut se s tím štěrkalo,pak vysypat,vymýt horkou vodou a hotovo.a nevěřím,že to budeš dělat za půl roku znovu.
pokud jezdíš málo,přidávej do benzínu aditiva,třeba VIF,ono to ten benzín trochu stabilizuje,nezačne se rozkládat tak rychle.
.........jo a úplně nejhorší je nádrž s trochou benzínu na dně,to pak rezne jako prase.....
Vím, že se používá i mechanické odstraňování rzi (štěrkem, sklem apod.), ale ta práce s tím...
To je právě to, že posledních několik let už na pionýrovi jezdím málo a tak benzín hodně stojí v nádrži. VIF používám od auta až po sekačku, takže aspoň něco dělám pro kvalitu benzínu, ale není to všemocný. Zkusím tu nádrž vylít tím epoxidem a uvidím, samozřejmě budu pamatovat i na to, aby byla nádrž plná benzínu, ale je taky potřeba aby se starý benzín vyjel, takže nemůžu pořád jen dolívat. Pak by byla jedině možnost si udělat nějaký větší výlet, abych po čase toho benzínu co nejvíc vyjel a mohl nalít nový...
Každopádně moje doporučení... pokud něčím vylévat, tak hlavně aby byla nádrž dokonale odmaštěná a dokonale vymytá od kyseliny. Možná by stálo zato zkusit ještě výplach bezoplachovým odrezovačem, který údajně pasivuje povrch, ale těžko říct . A ohledně rezavění asi záleží na hodně okolnostech....např. jak je při odstávce nádrž plná, jaký je benzín, poměr oleje, vzdušná vlhkost, četnost a podmínky použití atd..
1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí
Alceste> Nová nádrž by byla určitě nejlepší řešení, ale tu nikde neseženu (myslím tím opravdu nová nádrž)
Martic> Díky za reakci. Můj postup bude následovný, odmaštění nádrže, vyčištění kys. citronovou, pečlivé vypláchnutí vodou + voda se sodou, pak bych ji ještě pro jistotu vypláchl odrezovačem, vysušil horkovzduškou a vylil tím Epolexem S1300. Myslím, že by to mělo být vše v pohodě a i kdyby se po čase ta barva začala loupat, tak dám do nádrže štěrk, kousky skla a třeba i vějířové podložky, hodím do míchačky a to by bylo aby se vše neočistilo, pak bych tedy musel fungovat jen s neošetřenou nádrží...
1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí
Konny88 píše: Díky za reakci. Můj postup bude následovný, odmaštění nádrže, vyčištění kys. citronovou, pečlivé vypláchnutí vodou + voda se sodou, pak bych ji ještě pro jistotu vypláchl odrezovačem, vysušil horkovzduškou a vylil tím Epolexem S1300. Myslím, že by to mělo být vše v pohodě a i kdyby se po čase ta barva začala loupat, tak dám do nádrže štěrk, kousky skla a třeba i vějířové podložky, hodím do míchačky a to by bylo aby se vše neočistilo, pak bych tedy musel fungovat jen s neošetřenou nádrží...
Někdo ten štěrk vychvaluje, ale jak jsem už psal, osobní zkušenost velmi špatná . Proto bych s ním, jako náhradním plánem, raději moc nepočítal. Jistě by tu barvu dříve či později nějak serval, ale možná by současně prodřel některá místa durch a kouty by zůstaly neočištěné . Navíc z toho vzniká hrozný sajrajt (pracné čištění). Znám to i z práce, kde něktré díly omíláme v bubnu. Proto, když už mechanické čištění, zkusil bych spíš nějaké ty matičky nebo podložky.
Naposledy editováno 27.07.2017 22:28:39
1 reakcí na tento příspěvek Ochana vnitřku nádrže před korozí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr špatně startuje dusí se Jawa 50/21 Pionýr | RiderofNSR125 | 9 | 7.6.2024 v 22:03 petr.machy |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |