globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rarity z STK
 
4.7.2017 v 16:34
Zdravím všechny motorkáře. Ve čtvrtek 13.7. mám osobní setkání s ministrem dopravy Ťokem. Chci probrat nesmysly na STK a využít předvolební měkkosti politiků. Pokud máte zájem napište své absurdní příběhy z STK. Rád mu je vysvětlím. Díky všem za zájem.

3 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK

11.7.2017 v 16:32 | Nahoru | #301
S tou "obyčejnou" ženskou mám také jednu k nas*ání. Čekám na TK a vidím, jak najíždí auto do vrat. Technik mává, ať zastaví. Z auta vyleze ženská a obchází s technikem auto. Technik ukazuje na poklice, že jako musí dolu - ano, nají to v předpisech. Paní se snaží poklice sundat, cloumá, cloumá, ale marně. Technik rázně ukazuje, že jde z kolla ven. Paní holt odjíždí pryč a technik zavírá vrata. Po chvíli ten samý technik přijíždí v jiném autě přímo před vrata a na férovku předbíhá celou kolonu čekajících hejlů. Mezitím, co se mu otevírají vrata, šáhne za roh pro připravenou montpáku a bleskově sundavá poklice "svého" auta.

Co z toho plyne? Spřízněné servisy přistavují před STK auta, dávají techikům doklady a (nejspíš nejen) klíče, no a servisáci si po šichtě auta s platnou TK stáhnou zpátky. Servisáci ušetří drahocený čas promr*aný ve frontě a technici neumřou hlady. Na tom nemusí být nic špatného, proč ne. Akorát jsem tuhle službu nenašel v žádném ceníku Dekry :)

Jenže zároveň technici hledají hejla, kterého vyhodí ještě před začátkem TK, aby měli časové okno na své kšefty. Co by tomu technikovi udělalo, kdy paní nabídnul, že jí montpáku buďto půjčí nebo ty poklice ještě před najetím do haly sundal sám jako slušný, zrovna vedle auta stojící člověk a ještě pár vteřin ne jako kontrolní technik, kterým by se stal po zavření vrat?

Zároveň je na pěst to, že nikdo, ani já, z celé fronty aut bleskově nevyskočil a poklice nesundal.... Tipuji, že by to pak půlka fronty měla už od pohledu za C

(reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 17:27 | Nahoru | #302
vilemx> je pravda, ze imho se v teto oblasti zacina korumpovat... na nejmenovane STK ...
"bry den, potreboval bych STK"
"jste objednany?"
"nikoli, nejsem"
"jdete za konkretnim technikem?"
"prosim??"
"jestli jste domluven s nekterym technikem?"
"nikoli, to nejsem"
"tak to bude 500 a pockate si..."
"miluji sve politiky. dekuji."

(reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 17:58 | Nahoru | #303
vilemx> naprosto bezna praxe, bohuzel...

2 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK

11.7.2017 v 18:03 | Nahoru | #304
Je to prostě o tom, že v STK není klasická konkurence, je to monopol a hlavně křišťálová korupce či klientelismus velkých hráčů, úředníků ministerstva a politiků. Technici se jen vezou a využívají situaci. Pokud by TK byla jen doporučeným úkonem, např. vozidlo bez TK by mělo citelný malus na pojištění, zaviněná nehoda nebo nehoda v důsledku technické závady vozidla bez TK by byly patřičně ohodnoceny bodově a násobnou sazbou, tak bych vsadil celý rodinný vozový park, že by každá STK najímaly pikolíky, kteří by ještě před najetím na linku auto zběžně prohlédli, odstranili nedostatky či provedli menší opravy.

Kdysi jsem pravidelnou TK spojil s TK po montáží tažného. Jenže jsem blbbě zacvaknul konektor zadního světla. Co čert nechtěl, při kontrole vůle nápravy se tím drncáním asi uvolnil. Přestože celá lampa nešla, prošel jsem bez ztráty kytičky - protože technik byl "známý" a řekl mi, ať se na to mezitím při čekání na papíry kouknu. Byl jeho přístup správný - lidský - morální nebo šlo o zkorumpovaného hajzla, který nedbal svých pracovních povinností? Než mi zkontroloval přední světla, šáhnul jsem pod krycí plast zadního sloupku a konektor docvaknul.

Jak jsem psal o těch poklicích, tak kolega v práci poslal manželku na tu samou STK. Také byla vyhozena za to, že nedokázala sundat poklice. Jenže i kdyby to dokázala, tak by jí to stejně prý nepomohlo, protože si dovolila v autě nechat dětskou sedačku. No co, kolega jí rychle vygůglil další nejbližsí STK. Na jiné STK jí technik s poklicemi pomohl a nad dětskou sedačkou se ani nepozastavil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 20:54 | Nahoru | #305
vilemx>takže platila 2x STK ? Nedělej si z nás ..del !!! Když jdeš na STK opakovaně po opravě vytknuté chyby stálo mě to loni 80Kč.

Rarity z STK

11.7.2017 v 21:12 | Nahoru | #306
A o čem to celý svědčí? Že naše STK je úplně k hovnu, pokud máš známýho a cinkneš, projde ti takřka cokoliv...

(reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 21:53 | Nahoru | #307
vilemx> Takže to auto té paní byl určitě hiundai a tam jsou pevné poklice, pod šroubama.

Rarity z STK

11.7.2017 v 21:56 | Nahoru | #308
... v žádném případě nepochybuji o korupčním prostředí na STK

Rarity z STK

11.7.2017 v 21:58 | Nahoru | #309
Hele taky sleduju jak se nám zvedly po 1.6. 2015 obraty za zprostředkování STK, lidi si totiž myslí, že nám vše na STK projde, když jsme vedle stanice STK, ale před samotnou STK provedeme kompletní prohlídku i na třasácích a válcích a pokud auto není dle nás způsobilé tak buď doporučíme opravu a někdy i bohužel převýší oprava cenu auta a když zákazník kývne tak je to cajk a auto prochází bez protekcí a to jezdíme na 3 STKčka v okolí. Někdy se ale zákazník rozčiluje, že jsme jedna verbež a že si jdem na ruku a ať nic neopravujem, že to jsou kecy, že s brzdama problém nemá a že tlumiče jsou mokrý od louží, že tam jede sám hned naostro, no neprošel, za tlumiče a brzdy Pak se nám omluvil a nechal opravit... Ne všechny servisy uplácejí STK a jedou tam s vrakama, který projdou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 21:59 | Nahoru | #310
vilemx> ... mě se po zimě nechce sundávat rakev, myslíš, že projdu?
...neudělat si jednou za dva roky čas a poslat na STK místo sebe ženskou, která nedokáže ani sundat poklice je hodno hovada!

Naposledy editováno 11.07.2017 22:04:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 22:57 | Nahoru | #311

ramlik píše: ... mě se po zimě nechce sundávat rakev, myslíš, že projdu?
...neudělat si jednou za dva roky čas a poslat na STK místo sebe ženskou, která nedokáže ani sundat poklice je hodno hovada!


Tak za prvé, TK má být služba STK pro provozovatele vozidla, nikoliv zkouška řidiče z techniky vozidla jako v autoškole.

Za druhé, asi třikrát jsem poslal manželku na TK s mojí motorkou, kupodivu se vždy vrátila celá a s TK na dva roky. Se její motorkou si tam normálně jezdí sama, s auty tam zase občas pošlu otce. Tak jsem holt také šovinistické a geronto hovado

Za třetí, nevidím logický (nikoliv právní) důvod, proč by rakev na střeše měla být překážkou udělení TK. Jedině snad, kdyby byla k té střeše přišroubovaná vruty do dřeva. Prostě zákonodárce nedokázal jesně definovat, jaký náklad nevadí, nechtěl to nechat na uvážení technikovi, tak šmahem zakázal i papírové kapesníčky v přihrádce spolujezdce (de jure také náklad). Tohle nařízení bych pochopil, kdyby se při TK auto převažovalo nebo se měřila výška vozu či čelní odpor Cx, ale ani jedno z toho se nedělá.

Naposledy editováno 11.07.2017 22:58:25

(reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 23:05 | Nahoru | #312

KALUP píše: takže platila 2x STK ? Nedělej si z nás ..del !!! Když jdeš na STK opakovaně po opravě vytknuté chyby stálo mě to loni 80Kč.


Kolik a kolikrát platila nevím a prdel si nedělám

Na mě to tam třeba vyrukovali tím, že mi chtěli rovnou vyhodit motorku na špuntech, byť holologovaných a s vyhovujícími rozměry i indexy. Prostě motorka na špuntech nemá na silnici co dělat, tak nashle.

2 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK

11.7.2017 v 23:17 | Nahoru | #313
V dubnu jsem byl na STK s V Stromem. Všechno v pohodě. Nesundával jsem ani kufr jak někteří blbnuli. Ale dotaz trochu bokem. Jak jsem čekal na papíry, čtu si požadavky na osobní vozidla a je tam, že auto musí být přistaveno bez poklic. Mám necelý dva roky starou Kiu Rio a první STK za dva roky. Ale Kia má originál poklice pod šroubama na kolo. To jako opravdu před technickou mám hodit auto na hever, sundat všechny čtyři kola a poklice, udělat technickou a zase to naházet zpátky. To není normální, neeeee. Nemáte někdo zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 23:31 | Nahoru | #314
Jarda40> Jo, budes je muset sundat, bohuzel. Pred tydnem to kamos se "stejnyma" poklicema absolovoval .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 23:32 | Nahoru | #315
vilemx> 1. souhlas
2. ...kohokoliv, kdo nedokáže sundat poklice! Tvá manželka asi není "levá".
3. proč si myslíš, že by ti nemohli přeměřit vnější rozměry vozidla? viz. třeba šíře řidítek vs různé vyčuhující doplňky (padáky, rámy,...)
...raději na tu STK fakt sám nechoď!
edit. Každá STK má nějaké schválené podmínky, předpisy, řády, které není na škodu si přečíst.Protože tím, že tam dobrovolně jdeš, říkáš ano, souhlasím s těmito podmínkami, za kterých mě provedete TK.
např. Před započetím TK sundejte poklice disků kol.

Naposledy editováno 11.07.2017 23:38:29

(reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 23:40 | Nahoru | #316
Jarda40> buď v klidu! poklice jsou přichycené jen dvěma šrouby!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 23:42 | Nahoru | #317

ramlik píše: 1. souhlas
2. ...kohokoliv, kdo nedokáže sundat poklice! Tvá manželka asi není "levá".
3. proč si myslíš, že by ti nemohli přeměřit vnější rozměry vozidla? viz. třeba šíře řidítek vs různé vyčuhující doplňky (padáky, rámy,...)
...raději na tu STK fakt sám nechoď!



Přestaň tady trollit.
Jestli nejsi antitechnický hovado, tak víš, že sundat nacvakávací poklice holou rukou je opruz a bez páčidla to občas nezvládne ani Arnold v nejlepších letech s doktorátem z konstrukce vozidel...
Jasně, tak oni při TK většinou kašlou i na kontrolu geometrie, ale budou tam běžný osobák oměřovat metrem a 20 kg na střeše auta ho sníží o víc než statistickou odchylku měření... Tancuješ v hnědém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

11.7.2017 v 23:51 | Nahoru | #318

vilemx píše: Přestaň tady trollit.
Jestli nejsi antitechnický hovado, tak víš, že sundat nacvakávací poklice holou rukou je opruz a bez páčidla to občas nezvládne ani Arnold v nejlepších letech s doktorátem z konstrukce vozidel...
Jasně, tak oni při TK většinou kašlou i na kontrolu geometrie, ale budou tam běžný osobák oměřovat metrem a 20 kg na střeše auta ho sníží o víc než statistickou odchylku měření... Tancuješ v hnědém



...nemáš ani základní povědomí o tom, v jakém stavu přistavit vozidlo k TK. Jo ty to vlastně nepotřebuješ vědět!

Naposledy editováno 12.07.2017 00:02:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 00:50 | Nahoru | #319

ramlik píše:
...nemáš ani základní povědomí o tom, v jakém stavu přistavit vozidlo k TK. Jo ty to vlastně nepotřebuješ vědět!


Hmm, takže jsi buďto jenom ubohý troll nebo úplný pitomec, který nechápe psaný text....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 08:10 | Nahoru | #320

vilemx píše: Hmm, takže jsi buďto jenom ubohý troll nebo úplný pitomec, který nechápe psaný text....


Tak ještě jednou.
ad1. To nemusím vysvětlovat,že.
ad2. Jestli jsi to nepochopil, není chyba na mé straně.
ad.3 Logický důvod je v dodržování smluvních podmínek, k čemuž se dobrovolně zavazuješ. To, že je neznáš, nebo ignoruješ je věc druhá.
...občas není na škodu vystrčit hlavu z vlastní prdele a nadechnout se.

(reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 08:43 | Nahoru | #321
ramlik> Myslím, že je zbytečné se napadat. Celý problém STK je v nejasné metodice posuzování stavu vozidla, a tak co technik to originální řešení. Připadá mi to někdy jako hodnotit krasobruslení. Směrnice EU pro provádění technických kontrol článek 6/3 říká, že se technická provádí bez demontáže s využitím dostupných technických prostředků.

1 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK

12.7.2017 v 09:00 | Nahoru | #322
Nevím jak kde ale na sundání poklice máme vše nachystane a pokud je to ženská tak ji to sundat není takový problém ne. Je to bohužel o přístupu k zákazníkovi. Máte přece na vybranou jeďte tam kde se chovají slušně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 09:50 | Nahoru | #323
Macomen0> Ono je to o konkretnim cloveku,to co projde za chovani u vas, se ti ve firme rychle vrati.Sorry ze do tebe tady reju,ale nemam vas rad, dle me jste parta ,,mechaniku'' co nemusi umet nic opravit, jen buzerovat cizi a od znamejch brat uplatky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 11:55 | Nahoru | #324

Torino píše: Macomen0> Ono je to o konkretnim cloveku,to co projde za chovani u vas, se ti ve firme rychle vrati.Sorry ze do tebe tady reju,ale nemam vas rad, dle me jste parta ,,mechaniku'' co nemusi umet nic opravit, jen buzerovat cizi a od znamejch brat uplatky.



Máš pravdu když čtu vaše příspěvky taky nechápu kde se tam ti lidi vzali, dělal jsem dlouho mechanika pak pár let jezdil po světě. Zase ale na druhou stranu by se dalo tvrdit to samé o dnešních "servismenech" protože to co kolikrát vidím za odvedenou práci a co si za to dokážou vzít od lidí kteří tomu absolutně nerozumí ,si říkám jestli to už není nějaké zvěrstvo. Někdy je to na zastřelení. Takže máš pravdu je to o člověku a je jedno co dělá.
Jo a po pár takových sem už auto opravoval a člověče jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 20:23 | Nahoru | #325

Mr.Kaktus píše: Jarda40> Jo, budes je muset sundat, bohuzel. Pred tydnem to kamos se "stejnyma" poklicema absolovoval .


No tvl kam jsme se to dopracovali po letech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

12.7.2017 v 23:40 | Nahoru | #326
Macomen0> Me nemusis psat co dokaze leckterej mechanik spachat za prasarny,bohuzel si to dokazi zive predstavit.Ale treba u nas v servise si za svoji praci kazdej ruci.Tzn. pokud pripravuje auto na stk neexistuje aby auto neproslo s necim,o cem majitel nevedel.Ten dostane soupis zavad s nacenenim oprav,rekne ze jsme drazi a poresi si to jinak.No a za tyden resis odtah,nebo mu jedes menit rozpadeny kotouc nekde na ceste,pritom stk nova a u nas v protokolu zavada na popraskane kotouce...Vyfotit VIN a ulozit na server zvladnem taky(a na rozdil od vas svoje kary (znacku)otestujem do posledniho sroubku)vas smysl nechapu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

13.7.2017 v 10:01 | Nahoru | #327

Torino píše: Macomen0> Me nemusis psat co dokaze leckterej mechanik spachat za prasarny,bohuzel si to dokazi zive predstavit.Ale treba u nas v servise si za svoji praci kazdej ruci.Tzn. pokud pripravuje auto na stk neexistuje aby auto neproslo s necim,o cem majitel nevedel.Ten dostane soupis zavad s nacenenim oprav,rekne ze jsme drazi a poresi si to jinak.No a za tyden resis odtah,nebo mu jedes menit rozpadeny kotouc nekde na ceste,pritom stk nova a u nas v protokolu zavada na popraskane kotouce...Vyfotit VIN a ulozit na server zvladnem taky(a na rozdil od vas svoje kary (znacku)otestujem do posledniho sroubku)vas smysl nechapu...



No denně to předpokládám nebude ale přesně sis odpověděl v dotazu kolik lidí pak u vás nenechá to auto spravit? A opravdu se vám nikdy nestalo že auto neprošlo ,pak je to výborná reklama ne? musíte mít narváno.
Ale problém je v tom co tu omýláme pořád dokola a píšu to fakt naposledy -je to o lidech- tak jak jsou špatné servisy můžou být i špatné STK.
Jinak ale nevím o co ti vlastně jde zrušit stk a přikázat lidem značkový servis ?? Kde zaručíš že to nebude stát za hov... jako na stk? A kolik těch značkových bude muset být po městech aby mohli všichni. Protože se vsadím že jsou značky aut o kterých si ani neslyšel a to jsme pořád jen u osobáků. A bude to stát to samé co na stk když budete muset nakoupit všechny přístroje absolvovat jejich udržbu kalibrace a prohlídky. Pokud toto vše dokážete zrealizovat pak ano zrušme STK.
Bojím se ale jediného jednou ti někdo napíše že jsi kokot a zbytečný jen a jen pro to že k vám bude muset.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK

13.7.2017 v 10:08 | Nahoru | #328
Macomen0> Poud se vrátíme ale k motorkám, tak jejich technický stav je až na vyjímky z hlediska bezpečnosti velmi dobrý. Statistika nehod motorek z příčin špatného technického stavu neexistuje, ale myslím. že je to zanedbatelné. Maximálně špatná guma na mokru a to STK nikdy neovlivní.

(reakce na) Rarity z STK

13.7.2017 v 11:07 | Nahoru | #329

B12 píše: Macomen0> Poud se vrátíme ale k motorkám, tak jejich technický stav je až na vyjímky z hlediska bezpečnosti velmi dobrý. Statistika nehod motorek z příčin špatného technického stavu neexistuje, ale myslím. že je to zanedbatelné. Maximálně špatná guma na mokru a to STK nikdy neovlivní.


Svatá pravda. Opravdu by mě zajímalo, jak kdy třásně na chopprech nebo zadní odrazky, dále kryty řetězu a změny na kapotáži, zejména pak typové štítky a VIN rámu ovlivnily bezpečnost provozu. Ale je to to hlavní a jediné, o co na STK moto jde. Protože stav podvozku, brzd a ostatních klíčových komponentů nekontrolují vůbec, protože nemají jak...

1 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK

13.7.2017 v 12:23 | Nahoru | #330
Ano kluci já jsem pro ať motorky na STK nejezdí než ne kontrolovat nic ani si na to ne sednout jak jsem se od některých z vás dozvěděl. Statistika snad nikdy nebude přijde mi ze se vždy počítá s tím ze jel jako prase.
Otázka bude jak budou některé vypadat ne všichni si je vymazli. Jsou i takoví letci co jen jezdí. To že něco nesvítí nebo sjete gumy si majitel může pohlídat sám. Asi by zůstali jen registrační prohlídky nebo něco takového. Pokud vám to tuk bzuk slíbí musíte ho volit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist