Téma: Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
Ahoj motorkáři a motorkářky,
dnes k vám přicházím s tématem do diskuze, zaměřující se na subjektivní hodnocení motocyklu.
Tak nějak náhodou jsem na toto téma narazil při výběru druhé motorky pro mojí méně zkušenou přítelkyni, která má navíc obvyklé problémy motorkářek, tedy dosažení na zem, hmotnost motocyklu a podobně.
Rád bych tedy zde rozpoutal debatu, která by mohla v budoucnu pomoci i dalším při všeobecném výběru motorky, když si na ní sednou a když se svezou. Subjektivním hodnocením pohodlí motocyklu myslím například ergonomii posazu (dosažitelnost a pohodlí stupaček...), viditelnost přístrojů (ergonomie ovládacích prvků a ovládací síly...), pohodlí při stání na křižovatce (pohodlí opření o zem) a podobně. Za tímto účelem jsem prozatím rozdělil hodnocení pohodlí do třech nezávislých následujících skupin:
1) pohodlí za jízdy
2) pohodlí při stání na křižovatce a obdobných jízdních úkolech
3) pohodlí při manipulaci s motocyklem (parkování, otáčení...)
které však můžeme v debatě i rozšířit.
Vás bych rád poprosil o uvedení kritérií, která subjektivně hodnotíte při výběru motorky, jízdě a podobně. Zajisté můžete přidat i konkrétní zkušenosti s konkrétními motorkami, protože to sem určitě také patří.
Díky všem za plodnou diskuzi a tu neplodnou prosím do vlákna o zasíračích .
dnes k vám přicházím s tématem do diskuze, zaměřující se na subjektivní hodnocení motocyklu.
Tak nějak náhodou jsem na toto téma narazil při výběru druhé motorky pro mojí méně zkušenou přítelkyni, která má navíc obvyklé problémy motorkářek, tedy dosažení na zem, hmotnost motocyklu a podobně.
Rád bych tedy zde rozpoutal debatu, která by mohla v budoucnu pomoci i dalším při všeobecném výběru motorky, když si na ní sednou a když se svezou. Subjektivním hodnocením pohodlí motocyklu myslím například ergonomii posazu (dosažitelnost a pohodlí stupaček...), viditelnost přístrojů (ergonomie ovládacích prvků a ovládací síly...), pohodlí při stání na křižovatce (pohodlí opření o zem) a podobně. Za tímto účelem jsem prozatím rozdělil hodnocení pohodlí do třech nezávislých následujících skupin:
1) pohodlí za jízdy
2) pohodlí při stání na křižovatce a obdobných jízdních úkolech
3) pohodlí při manipulaci s motocyklem (parkování, otáčení...)
které však můžeme v debatě i rozšířit.
Vás bych rád poprosil o uvedení kritérií, která subjektivně hodnotíte při výběru motorky, jízdě a podobně. Zajisté můžete přidat i konkrétní zkušenosti s konkrétními motorkami, protože to sem určitě také patří.
Díky všem za plodnou diskuzi a tu neplodnou prosím do vlákna o zasíračích .
1 reakcí na tento příspěvek Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
to co sedi jednomu nebude sedet druhemu ,takze nevim no,podle toho kdo co napise na netu bych asi moc moto nevybiral
foxdive>
Jasánek, vždy je třeba si udělat vlastní názor... ale mě v tuto chvíli jde o to, na co se při tom hodnocení zaměřit.
Tak například pokud se zaměřím na parkování, tak u motorek s hlavním stojanem budu hodnotit, jak jí na ten hlavní stojan dostanu. Například porovnám-li starou Yamahu XS 400 s mladou XJ 600, tak mnohem snáze postavím na stojan větší a těžší šestku, než starou XS.
Přesně taková kritéria hledám, na co se máme detailně zaměřit a při výběru vyzkoušet. Já to za sebe těžko posuzuju, protože mam skoro dva metry a dobrých 110 kg, tj. to, co pro mě není problém a považji za automatické, to pro malé a subtilní postavy může být problém.
To je oč tu běží.
Jasánek, vždy je třeba si udělat vlastní názor... ale mě v tuto chvíli jde o to, na co se při tom hodnocení zaměřit.
Tak například pokud se zaměřím na parkování, tak u motorek s hlavním stojanem budu hodnotit, jak jí na ten hlavní stojan dostanu. Například porovnám-li starou Yamahu XS 400 s mladou XJ 600, tak mnohem snáze postavím na stojan větší a těžší šestku, než starou XS.
Přesně taková kritéria hledám, na co se máme detailně zaměřit a při výběru vyzkoušet. Já to za sebe těžko posuzuju, protože mam skoro dva metry a dobrých 110 kg, tj. to, co pro mě není problém a považji za automatické, to pro malé a subtilní postavy může být problém.
To je oč tu běží.
1 reakcí na tento příspěvek Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
Moje přítulka má Suzuki GS 500e. Před tím měla ČZ175/477, ale vadil jí startovací rituál a absence el. starteru. Ovšem posaz na té čezetě jí vyhovoval. Teď na GS-ku dosáhne dobře nohama, ale po delší cestě jí bolí záda, protože je příliš předkloněná. Je to dost nízko (spíš sportovně) umístěnými řídítky. Budem ji proto měnit za novou Jawu 350 OHC, na které se svezla, výkon jí stačí a ergonomie posazu je stejná jako na čezetě.
Jinak co se týče toho GS, tak i když je celkem těžká, moje přítulka ji celkem snadno dostane na hlavák a i manipulace na místě je v pohodě, motorka má nízko těžiště a nedělá problémy ji udržet. Budíky jsou krásně přehledné, jen kontrolky by mohli mít nějaké stínítko, na slunci nejsou dobře vidět.
Ovšem pro velké postavy (nad 180 cm) to už není ideální motorka. Mám 185 cm a je pro mě malá. Mám Yamahu xz 550 a ta mi vyhovuje. Je sice těžší (suchá 220 Kg), ale mě to nevadí.
Naposledy editováno 08.07.2017 00:46:52
Jinak co se týče toho GS, tak i když je celkem těžká, moje přítulka ji celkem snadno dostane na hlavák a i manipulace na místě je v pohodě, motorka má nízko těžiště a nedělá problémy ji udržet. Budíky jsou krásně přehledné, jen kontrolky by mohli mít nějaké stínítko, na slunci nejsou dobře vidět.
Ovšem pro velké postavy (nad 180 cm) to už není ideální motorka. Mám 185 cm a je pro mě malá. Mám Yamahu xz 550 a ta mi vyhovuje. Je sice těžší (suchá 220 Kg), ale mě to nevadí.
Naposledy editováno 08.07.2017 00:46:52
1 reakcí na tento příspěvek Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
Já vybírám v první řadě takovou aby se mi líbila a aby to nebyla tuctovka, v další fázi je finanční srovnání a osobní zkušenosti majitelů - na redakční testy nových strojů nedám (možná reklama...). Nakonec jdu po inzerci a doladím výběr. Pohodlí je věc velmi subjektivní, mám 170cm a tím se výběr dost zužuje, taky jsem přijel na nabídku BMW, nasedl a řekl že je to vysoké - sorry. Našel se ale snížený kus a bylo jasno. To stavění na hl.stojan je hodně o cviku, ale dají se zvednout i hrozný mrchy jako FJ1200, kdo to neumí, ten to nedá. Na křižovatkách se zase bude jinak balancovat na moto s koncentrací váhy co nejníž (boxer, nebo V2 v choperu), než na endůrku. Stejně se to bude chovat při manipulaci na místě. Ovšem bude-li třeba popotlačit v kopci, tak váha je prevít. No a k bodu 1. tak ať sednu na jakékoli moto, tak na 90% z nich se budu cítit pohodlně (pokut dosáhnu na zem), ale opravdové pohodlí se ukáže třeba po 500km v tahu, tam se ukáže kvalita sedla, úhel ohnutí kolen, bolesti zad, loktů...
A jsme zase na začátku, která motorka je pohodlná? 100 lidí - 100 názorů.
A jsme zase na začátku, která motorka je pohodlná? 100 lidí - 100 názorů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
StB> Sorry jako ale FJ1200 ti přijde jako těžká mrcha? Vždyť se to dá vodit jak kolo Oproti třeba Deauville to má těžiště tak nízko, že jsem si na tom připadal jak na koloběžce
1 reakcí na tento příspěvek Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
Měla jsem cbr 600 rr a teď mám bmw f 800 r. S mými 170 cm jsem dosáhla oběma nohama na zem z obou, i když z toho cebra jen špičkama. Na manipulaci na místě mi subjektivně přijde lepší bawo, i když váhově jsou na tom obě motorky +- stejně. Bawo má výš řídítka, tak mi přijde manipulace snažší. Jízda je určitě pohodlnější na bawu, hlavně na delší trasy a na naše rozbitý cesty. Proto jsem to taky vyměnila. Osobně bych se nebála to bawo doporučit pro holky, a to i pro začínající. Žádnej trhač asfaltu to není, ale úplně zdechlý taky ne a díky své lehkosti je příjemně ovladatelný. A snížit se prej dá taky. Cebro je spíš na svižnější kratší trasy s pěkným asfaltem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
HondaGiRRl píše: ..i když z toho cebra jen špičkama
..a ted si predstav co teprv chudak Pedrosa, ..s metrem sedesat a na GP masine ktera ma sedlo jeste o hezkejch par cm vejs
Zbytečné, stačí se podívat do hodnocení motorek tady. Všechny 3 kriteria které uvádíš jsou již vzájemně spřaženy v hodnocení Město (manipulovatelnost křižovatky+garáž), Cestování, Ochrana jezdce (před větrem) a Pohodlí jezdce. Vcelku to relativně odpovídá, počet respondentů je slušný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
kerut píše: ..a ted si predstav co teprv chudak Pedrosa, ..s metrem sedesat a na GP masine ktera ma sedlo jeste o hezkejch par cm vejs
Pedrosa s tou motorkou asi nemusí nikde couvat a taky bude mít o hezkých pár kilo míň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
HondaGiRRl píše: Pedrosa s tou motorkou asi nemusí nikde couvat a taky bude mít o hezkých pár kilo míň
... jakoze Pedrosa bude mit o par kilo min?? Tak tomu rikam priznani!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Subjektivní hodnocení pohodlí motocyklů
MedWed píše: ... jakoze Pedrosa bude mit o par kilo min?? Tak tomu rikam priznani!
No tak ten 100%
Srovnání s ostatníma nemám ale za mě ke starýmu monstru jen asi tohle:
Stání v pohodě..
Sedlo pohodlný a nebolí z něj prdel ani po celodenní jarní cestě..
Řidítka bych snesla širší a ve výsledku i vyšší...a to nejsem obr..167cm
Vodí se celkem gut
Stání v pohodě..
Sedlo pohodlný a nebolí z něj prdel ani po celodenní jarní cestě..
Řidítka bych snesla širší a ve výsledku i vyšší...a to nejsem obr..167cm
Vodí se celkem gut
HondaGiRRl> no to je fakt ze couvani tihle kluci moc neprovozujou.. ale s tou vahou Ti nevim, nevim, jestli je to uplne vyhoda, ..ten 4T s kontrolou trakce jeste dejme tomu, ale takovou GP500 (meli kolem 130kg pri temer stejnym vykonu jako dnes) to uz snad radsi jet na splasenym bejkovy
Manzelka jezdi na BMW F650 CS Scarver a je maximalne spokojena. Meri 168 cm, v pohode dosahne na zem, posez vzprimeny s mirnou vahou na riditkach, moto ma nizko teziste (nadrz pod sedlem), takze dobre ovladatelna pri jizde i na miste nebo pri parkovani. Pohon bezudrzbovym remenem (manzelka nechtela cistit retez). Prakticky ulozny prostor misto nadrze. Nizka spotreba - okolo 3,5 l. Nekdo by mohl namitnout, ze je to jednobuch a ze budou citit vibrace - trochu jsou, kolem 60 km/hod, ale neni to nic strasneho a na manzelcino jezdeni max okolo 130 to je perfektni motorka. Pro nekoho je diskutabilni design, ale nam se obema libi.
Manzelce maximale vyhovuje, coz samozrejme neznamena, ze bude i vam. Ale za zvazeni jako dalsi tip to stoji. Tak preji dobry vyber
Manzelce maximale vyhovuje, coz samozrejme neznamena, ze bude i vam. Ale za zvazeni jako dalsi tip to stoji. Tak preji dobry vyber
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.