paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/353
Zdravím!
Nedávno jsem koupil Jawu 250/353 a nebyly k ní doklady, ani nemá štítek. Potřeboval bych poradit, jak to dostat "na silnici." Jestli sehnat normální papíry, nebo veteránský?
Díky!
Pavel

Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2017 v 18:46 | Nahoru | #1
Vždyť sis odpověděl sám, sehnat papíry, nebo na veteránské

Jestli na papíry, tak si připrav tak 10 - 15tis Kč na platné papíry, přerazit číslo na rámu, koupit a naklepat štítek na rám, potom evidenčku, STK a přepsat na sebe a hurá na cestu

jestli na veteránské, tak uvést do stavu, kdy to projde veteránskou testaci (buď nechat patinovku, podle stavu, nebo renovace) připravit si cca 4000 Kč na poplatek nějakému klubu, testovacího komisaře a potom dostaneš na úřadě veteránské značky. Jednou za 2 roky s tím zajedeš na retestaci opět do toho klubu a zaplatíš 100 Kč. Nechodíš na jiné STK za cca 590. Nejdůležitější podmínka je, aby motorka nebyla v evidenci vozidel, takže si podle čísla VIN na rámu zjisti, jestli je v evidenci, nebo ne. Na úřadě ti to zdarma řeknou.

Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2017 v 19:27 | Nahoru | #2
S veteránskýma číslama musí na retestaci každý rok, ne jednou za dva roky.

Šetřílci argumentují nižší veteránskou pojistkou a nižší částku za retestaci. Na druhou stranu vozidlo s klasickou spz má daleko vyšší hodnotu, než s veteránskými papíry, které jsou navíc nepřenosné na jiného majitele. Při případném prodeji ji zase prodáváš bez papírů.
Ovšem jako největší riziko veteránských značek vidím v tom, že pánům v Bruselu jeb.e a vymyslí, že můžeš na cestu jen za nějakých specifických podmínek (pouze cesty na srazy , atp) jak k tomu bylo kdysi.

Za mne tedy rozhodně regulérní SPZ. POjistku na 353 platím tuším okolo 300kč a STK rozpočítaná na 2 roky taky není rujnovací částka.
Problém je, že ty papíry jen tak neseženeš. Na netu na ně číhají další desítky lidí a komplet motorky s papíry stojí ranec.

Štítek si koupíš a vyrazíš, papíry přepíšeš na č. rámu motorky jako přestavbu, tam nic přerážet nemusíš.

Naposledy editováno 31.05.2017 19:30:07

Jawa 250/353

31.5.2017 v 19:33 | Nahoru | #3
A když nevim rok výroby a koupil bych doklady, který jsou třeba z jinýho roku. Je to problém? Pokud vím, nikde na motorce není vyražený rok výroby, nebo se mýlím?
Díky!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353

31.5.2017 v 19:43 | Nahoru | #4
fidlimydli: Od 1.6.2017 je retestace veteránských vozidel stanovena co 2 roky. Pojistka na tuto motorku na VZ je cca 40 kč. Ať si pavel.34 vybere sám, co je pro něj výhodnější.

Další výhodou VZ je, že když tě někdo nabourá, cena odškodného se stanovuje s přihlédnutím na to, že je to veteránské vozidlo a né "pouze" 50 let stará vrána.

S tím oslovením "šetřílci" bych byl hodně opatrný.

Naposledy editováno 31.05.2017 19:56:59

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353

31.5.2017 v 19:51 | Nahoru | #5
pavel.34: Podle toho, jaký model 353 máš, zhruba odhadneš rok výroby. Znalci ti to podle VIN řeknou přesně. Já mám ro 1960 (uzavřené sání) ale VIN ti teď neřeknu.

(reakce na) Jawa 250/353

31.5.2017 v 20:06 | Nahoru | #6
Duxik> A znáš někoho, kdo by byl schopnej to poznat podle fotky?

Jawa 250/353

31.5.2017 v 20:26 | Nahoru | #7
Dej tu foto a číslo VIN (stačí přibližné, pokud nechceš přesné) jsou tu znalci, co ti to řeknou. Najeď si na jiné témata ohledně 353, tam na ně taky narazíš. Já si jejich jména nevybavím. Jestli máš uzavřené sání jako já a podobné číslo, tak ti potvrdím rok 60, ale až zítra.

Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 31.5.2017 v 20:34 | Nahoru | #8
Jinak podle odlišných dílů toho či onoho roku si to můžeš zkontrolovat podle těchto stránek

http://jawarmaniak.w...snosti_kajvacka.html

https://veteranporta...ikace-a-rozdily.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353

31.5.2017 v 20:46 | Nahoru | #9
Duxik> O této novince změny retestace jsem nevěděl. To je fajn, mám taky jednu bezpapírovku.

Jak jsem psal, klasické značky jsou můj pohled na věc, ať se opravdu rozhodne každý sám.

Kdysi jsem ale četl , že i vozidlo s platnými papíry lze prohnat atestací a klasifikovat jej jako veterán, což by kombinovalo obě výhody, ovšem jestli to ještě platí nevím.

(reakce na) Jawa 250/353

31.5.2017 v 20:49 | Nahoru | #10
Kdysi jsem ale četl , že i vozidlo s platnými papíry lze prohnat atestací a klasifikovat jej jako veterán, což by kombinovalo obě výhody, ovšem jestli to ještě platí nevím. [/quote]

Ano, jde to stále. Vozidlo na bílých značkách může mít statut veteránského vozidla.

(reakce na) Jawa 250/353

31.5.2017 v 20:52 | Nahoru | #11

fidlimydli píše: Duxik> O této novince změny retestace jsem nevěděl. To je fajn, mám taky jednu bezpapírovku.

Jak jsem psal, klasické značky jsou můj pohled na věc, ať se opravdu rozhodne každý sám.

Kdysi jsem ale četl , že i vozidlo s platnými papíry lze prohnat atestací a klasifikovat jej jako veterán, což by kombinovalo obě výhody, ovšem jestli to ještě platí nevím.


ja mam za to ze to porad jde ale asi to ma smysl vic u aut, kde se vyhnes ekodani a na pojistenim usetris vic

Jawa 250/353

1.6.2017 v 09:00 | Nahoru | #12
Takový naprosto základní klíč pro hrubý odhad roku výroby na první pohled je takovýto:
Náboje půlbuben do rv 1955
Výfuk rybina do rv 1957, pak začaly doutníky. To samé otevřené vs. zavřené sání,
Od rv. 1959 spínačka na kapličce světla.

Výroba se samozřejmě měnila v průběhu roku, tak je možné mít z daného roku obě varianty. Ovšem hodně motorek je díky kompatibilitě dílů mix všeho možného a otevřené sání s doutníky není výjimkou. Určení rv ze vzhledu je tedy dost obtížné.

POkud někde narazíš na tabulku Jaw s výrobními čísly a přiřazenými typy, dej odkaz, taky potřebuji určit jednu specifickou Panelku.

Naposledy editováno 01.06.2017 09:00:40

Jawa 250/353

10.6.2017 v 20:07 | Nahoru | #13
K těm véčkům, mám několik papírovek a několik véček. Vše má své výhody-např. Véčka - nižší pojistka 47 Kč, při nehodě k tomu nebudou přihlížet jako k vraku, atestace každé dva roky-nově (není to jak s d.bilama na STK ), jízda bez omezení! navíc spíš EU vymýšlí odebrání TP starým dvoutaktům a vše by se mělo převádět na veterány, no pokud to splní samozřejmě ale to je otázka dalších 10-15 let - toto říkal krajský testační komisař! jo a testace (člen VCC) 1800 Kč+500 přihlášení
Papírovky-cena motorky se ti zvedne jen o to, kolik jsi dal za papíry 15-20 K, lépe se prodá-spíš rychleji, pojistka 300-450 Kč, dražší STK (atestace) proti véčkám rozdíl asi 250 Kč...
Já mám radši několik motorek, které střídám a když platím za pojistky celkově 2500 Kč nebo 1250 Kč, tak je to rozdíl. Sice to není velká částka ale peníze ušetřené za papíry jsem použil na nákup dalších strojů, které se ročně zhodnotí o několik desítek procent...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3905, 3906] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 117152 Včera v 21:20 Béďa17
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist