Píšu ohledně nekonečného příběhu karburátorů na bmw f 650. Dočetl jsem se, že jelikož je to jednoválec se dvěma karburátory, tak ty nemají být nastavený stejně, ale každý zvlášť pro jiný rozsah chodu motoru. Jeden má být na nízké až střední otáčky, druhý má být od středních do vysokých. Říkám si, jestli je Tady někdo schopný, a hlavně ochotný poradit, jak je nastavit? Směs mám chudou a ve středních otáčkách netáhne a při prudkém přidání se dusí od nízkých otáček. Jestli to tu někdo má zkontrolováno, napište mi prosím výšku hladiny a počet otáček volnoběžné směsi na každém karbci zvlášť...
Díky moc
Já mám stejný, nebo hodně podobný karburátory v Pegasu. Hladina nastavená na dělící rovinu plovákový komory(tam kde je těsnění). Šroub na volnoběžný otáčky seřídit hlavně aby dobře chytala za studena, případně ochudit směs, když bude střílet. To je dost indivindi podle opotřebení. Střední otáčky už jsou spíš o jehle tak bych ji zkusil o zářez zvednout. To by mohlo pomoct.
Kdyz bude steilet ochudit smes, taky spatne,
Stredni otacky nejsou o jehle.. Na jehlu se da jet na 1500 ot i v omezovaci...
Taky nesmysl. Kdyz o tom moc nevim, je lepsi byt ticho a cekat odpoved nekoho znaleho.
Naposledy editováno 26.04.2017 09:04:11
Seřiď podtlaky - návody tu jsou. Potom hladina: Vyčištěné karburátory vem do ruky plovákama dolů, Prstem vymez vůle plováku. (na víčkách máš mosazné tyčky které přitlačují uchycení, tak tam ten palec). Nasaď hadičku na přívod benzínu a foukej. Když plovák zvedneš uzavře přívod, nepůjde foukat, V tu chvíli by měla být hrana plováku souběžně s hranou na spodku karburátoru. Pokud ne, přihni plíšek co mačká na ventilek. Pokud máš gumičky v cajku, bude fungovat na brnk. Nezavírej benzín, většina problematických startů je proto, že je komora prázdná a vzduch nedovolí přístup paliva.
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz k nastavení karburátorů
mohl by si to maličko fyzikálně rozvést?
Rád se poučím, jen mi to místo kritiky vysvětli.
Příčinou střílení z výfuku je zapálení nahromaděné směsi v něm.
Vyskytuje se převážně při deceleraci.
Příčinou hromadění nespálené směsi při deceleraci je vlastnost stlačitelnosti plynu a nestlačitelnost kapaliny.
Motor v otáčkách vytváří velmi vysoký podtlak v sacím hrdle, klapka je zavřená. Ale kolem jejího dorazu proudí větší množství vzduchu, než benzínu. Také volnoběžná tryska se dostává už mimo navrhnuté lineání pásmo oblasti použití a také volnoběžný vzdušník zmačkává větší množství plynu a jede mimo lineární oblast..
Směšovací poměr se tak dostává do oblastí nad 18:1 až 25:1 kde už je zápalný jen každou několikátou otáčku, vzniklý plamen potom zapálí i nahromaděnou směs z předešlých prázdných cyklů.
Tady máš složení směsy, graf vpravo - zelená poloha plynu, červená je poměr vzduch/palivo. Při zavření plynu vidíš, že směs mě letí někam na 17:1
Sradík tady jen lehce pobublává, pokud bych to posunul na 20:1 už to bude střílet jak z kanónu
Pokud by si chtěl řešit střílení snad při volnoběhu, jedná se o závadu, úplně rozkoplá synchronizace, kompresní tlaky, podpálený ventil, časování vaček...atp.
Naposledy editováno 26.04.2017 14:00:51
Taky je na tomhle karburatoru sroub bohatosti volnobehu neco jinyho nez regulace volnobeznych otacek. Nevim jestli to vis, ale mozna jsme si neporozumeli kvuli tomu.
těch fór na nastavení Mikuni BST33 karbeců (suzuki, aprilie, bmw) jsem přečetl opravdu kvanta.
Měnil jsem těsnění plovákovky, plováků,komplet trysky, jehly, membrány, ventilek plovákovky i ten protikus, i těsnění toho téčka pro přívod paliva, (měl jsem karbece od sebe).
Takže jsem jako první nastavil klapky, aby byly ve stejné poloze, jak za pomocí světla, tak šuplerou jsem si odkontroloval, že to opravdu sedí.
Dále jsem vyměnil veškeré trysky, i šroubky volnoběhu. Volnoběh jsem nastavil na 4,5 otáčky (1 otáčka 360°).
Plovákovky jsem nastavil tak, aby byla horní hrana karburátoru vodorovná s tím prostřední hranou plováků, a celková výška plováku na 14,6mm, opět změřeno šuplerou. Karbece jsem otočil a zkontroloval těsnění ventilky, jakmile ventilek dosedl na protikus, nešlo do benzinové hadičky už fouknout vzduch = ventilky těsní. Ovšem při "mokrém testu", mi karbec se sytičem těsnil s hladinou pod úrovní těsnění plovákové komory (2-3mm), a pravý začal přetíkat. Tak jsem tedy přihnul plišek tak, aby byla hladina trošku nad těsněním plovákové komory, ale nepřetíkala. sice jsem tím pádem neměl plováky 14,6mm podle příručky, ani nebyly vodorovně, ale hladina držela a netekl.
Pak jsem nastavil na jehlách 2 zarážku odspoda a jal se je spátky namontovat.
Při dnešní cestě do servisu, z důvodu výkonové díry ve středním pásmu, tak se stav o poznání zhoršil, začalo to práskat do výfuku a motorka chcípat, probouzela se pouze při opravdu plném plynu a vysokých otáčkách, v dešti na jedničku po zadním už nechci nikdy zažít. Ovšem po schladnutí šla nastartovat v pohodě a otáčky taktéž držela. Tak jsem se v dodávce dopravil k servisu DK racing, tam mě pan Dener prvně zjebal jak malého kluka, pak říkal volnoběžka, 20 tisíc, pak díra v pístu (motorka nastartovala a držela volnoběh), a znáte to, testuje jestli je člověk znalý nebo mamlas. Ovšem nemusel to dělat velmi arogantním stylem, tímto má DK racing u mě první puntík, uvidíme co svedou s těmi karburátory, zde mi totiž došla trpělivost.
Takže odzhora, jehly 2 drážka odzhora, směs byla 4,5 otáčky, jeden plovák 14,6mm, hladina 2-3 mm pod těsněním plovákovky, druhý karbec nastaven pouze podle hladiny, vodorovně nebyl. A jela tak napůl... střední elektroda a spodní byly obě stříbrné, izolace střední elektrody byla jako nová i po 40 kilometrech....
Co vy na to? Filtr nový, příruby těsní, výfuk těsní, ještě ventily jsem neměřil... Ale to buď udělají v servise nebo v jiném servise
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz k nastavení karburátorů
Motorka nastartovala a drzela volnobeh a DK ti diagnostikovali zavadu na diru v pistu?
V ten moment bych rekl sbohem.
Naposledy editováno 26.04.2017 14:33:41
Jinak obecně platí střílí do výfuku bohatá, do sání chudá.
Loni jsem zkoumal kapilární jev u palivových filtrů a opravdu tam bublina ničemu nevadí... jde jen o tlak
Naposledy editováno 26.04.2017 15:43:57
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz k nastavení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz k nastavení karburátorů
mira008> origo měl v sobě pohřbeného tolik hmyzu, že to už nešlo ani vymýt, tak pro jistotu, abych neměl ve válci marast, koupil jsem Hiflofiltro 7603, který nahrazuje původní oem díl. Namočil do oleje, vymačkal, nechal okapat a pak šup s ním do airboxu a další den nastartovat.
Valdemar píše: Spíš bych to viděl na tenhle případ. Měřil jsem to přímo z plovákovky, spojité nádoby ze základky. Ovšem pokud máš hadičku dostatečně úzkou, tak ti ty bubliny můžou dělat nepřesnost v měření, ne? kapalina je hůře stlačitelná jak plyn. Tudíž i ty malé bublinky vzduchu by srovnaly tlak který na ně působí z plovákovky, ale není tak velký, aby je vytlačil z hadičky přes hladinu, co je nad nima... Takhle si to teda aspoň představuji, že to funguje. Nejlepší je mít stejně okruh bez bublin, no ni?
Mě teda měření hladiny přesně tohle ovlivňovalo, odzkoušeno na Xkrát, bublina se mi vždy udělala od ohybu k plovákovce, Bylo potřeba tu bublinu vytlačit do plovákovky tak, abys tam s tím nenatlačil i benzín a nerozhodil si měření. Hrozná drbačka
To je ale akademická debata která mu nepomůže. Proto nastavuji hladinu tak, že pusou foukám do hadičky, můžu to opakovat a podle toho se zařídit.
Jinak speciálně pegasa po dlouhé době stání se zavřeným ventilem nechtějí startovat, pokud zůstává otevřený startují ihned - jen zkušenost. Takže těsné gumičky, dvě otáčky, správná hladina. Pak se to dá doladit. Někdy vadí kombinace odrušená svíčka i koncovka. Buď jedno nebo druhé.
1 reakcí na tento příspěvek Dotaz k nastavení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz k nastavení karburátorů
soccer píše: Vy co řešíte bubliny: v každým manuálu nastavení karbeců je psaná vcelku dostatečná tolerance nahoru-dolů, kde má hladina být, tak mi prozraďte, kolik rozdílu nadělá ta bublinka...
Mě ta bublina udělala klidně půl cenťáku. Dá se to udělat s hadičkou bez bublin a bez ovlivnění hladiny, člověk pak má úplnou jistotu, jen se musí snažit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz k nastavení karburátorů
dadanek1999 píše: Mě ta bublina udělala klidně půl cenťáku. Dá se to udělat s hadičkou bez bublin a bez ovlivnění hladiny, člověk pak má úplnou jistotu, jen se musí snažit.
Zdar, půl centimetru na výšce hladiny ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz k nastavení karburátorů
soccer píše: Zdar, půl centimetru na výšce hladiny ???
Zdar. Nevim jestli se chapeme. Bublina v merici hadicce mi zpusobovala, ze hladina v merici hadicce byla klidne o pul centaku niz nez v plovakovce.
Ale mel jsem hodne tenkou hadicku, benzinovou. Origo merici hadicka s tou trubickou by mozna funovala lepe.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW f650 olej v airboxu BMW F 650 | tun | 6 | 14.9.2024 v 17:00 tun |
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 | Sleepy.Peet | 25 | 30.9.2023 v 17:15 DavR1 |