Téma: Výroba montpak na enduro.
25.4.2017 v 16:53
Čau , mám enduro 125ccm a upravuji si ho na cestovani , bagaz ,nářadí atd . , nedávno jsem udělal zásuvku , mám i kompresor na cesty a teď řeším MONTPAKY , prodávají se hezké a kvalitní , ale na mě jsou drahé stovky korun za jednu montpaku dávat nebudu , viděl jsem na netu treba sadu dvou za 800-900Kč +poštovné , to mi přijde moc , takže došlo na to , že si je vyrobim , první varianta byla , že jsem sehnal klasickou starou velkou kvalitní montpaku , uřízl jsem z ní dva kusy 30cm dlouhé , ale průměr byl 22mm , na motorku příliš , protože nemám soustruh , tak jsem to dal k soustružníkovi , ale řekl jsem mu , že je to kvalitní materiál , za nedlouho mi to vrátil , ze je to moc tvrdé , sice zatím nemám mnoho zkušeností se sous. , jen zaklady , ale myslím , že by to malým a postupným ubíráním a brousenim nože šlo , ale moc se mu do toto asi nechtělo , tak přišel plan B , že udělám mont.. z klíče , na netu jsem viděl ockovi klíč , na kterém byla z druhe strany montpaka , přemýšlím , že bych koupil ockoplochy klíče , plochou část odřízl a konec vykoval a zabrousil do montpaky , asi bych koupil klíče napr. Od Starline rozumná kvalita za rozumnou cenu obrazek




, někde jsem cetl , ze podobné materialy z chrom-vanad oceli se moc nedají svarovat , ale na zkovani a zbrouseni by to nemělo mít vliv , a ten materiál by to měl taky vydrzet? Nemáte s tím zkusenost ? PS.Mám tubetype ,takže duši , utesnovaci kapaliny jsou na kratkodobe ježdění , vesinou jen na dojezd a knity samozřejmě nejdou pouzit , při mensim defektu duši záplatou zalepit a při větším vymena duše , popř . RADY , JAK NA silnici menit triky s prezouvanim a zvedanim endura , kdyz nemám hlavní stojan , podložit kameny či pod , cestovnimi radami a triky nepohrdnu.

Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 16:57 | Nahoru | #1
vykaslal bych se na to, zajdi na nějakou burzu a seženeš starší montpáky za pár kaček, dělaly se malý i dřív

1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 17:02 | Nahoru | #2
Tady masmontpaku za par kacek

jinak tedy nevim jestli se ti to vyplati patlat z toho klice, vono jde taky vo to jak to bude fungovat aby si tim nestipal dusi, dost zalezi natom jak je ten zobak udelanej.
Ja osobne s sebou vozim montpaky 3 jednu dlouhou a dve maly. Protoze zouvat kolo se dvema malejma je zatrest.

Sundavani v terenu bez hlavniho stojanu v jednom cloveku no leda zavesit na strom.

Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 17:16 | Nahoru | #3
Tady si vyber:
https://www.mojediln...mit=&hledatjak=2
Slušná kvalita za rozumný peníz....

1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 18:27 | Nahoru | #4
Z toho klíče to nevybrousíš, musel by jsi to vykovat.
Koukni sem mám od něj 3, akorát jsem je o něco zkrátil.
http://www.offmoto.c...ewtopic.php?id=14495

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 19:07 | Nahoru | #5
gugo> Diky za rady , 129Kč za tu montpaku je dobrá cena , takove bych si jednoduše udelal sám a levněji , ale co ten zobak , stačí takový , nebo je lepší jiný prosim kdyžtak foto.

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 19:10 | Nahoru | #6
JiriBN> Hezké mon. , samozřejmě vykovat a potom zabrousit hrany , ale nebyly ostré , ale co ten zobak , funguje takovy hrot dobře.

Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 19:14 | Nahoru | #7
PS.Vyfotte mi prosim hroty vasich monpak , ktere doporučujete a které jsou k nicemu a jak si dát pozor na cvaknuti duše s monpakou.

1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 19:47 | Nahoru | #8
Demontáž pneu je o cviku a když se to umí na montpáce až tak nezáleží, ale na začátku bych se vyvaroval krátkých a hlavně širokých pák tvaru lopatky těma se duše cvakne snadno. Nejlepší montpáky co jsem měl v rukou byli MotionPro ale cena ti nebude vyhovovat.

Výroba montpak na enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2017 v 21:45 | Nahoru | #9
Z klíče šikovnej kovář dokáže vykovat montpáku jde o to to tepelně zpracovat aby to vyhovovalo.Staré montpáky z Jáwy nejsou špatné a jsou skladné.
Důležité je trénovat některé rozměry pneu jdou hodně špatně demontovat.





Naposledy editováno 25.04.2017 21:54:49

1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.

25.4.2017 v 23:07 | Nahoru | #10
Tož z druhé strany klíče , kterej by se ti na něco na motorce hodil není problém montajznu vykovat, ale nesmíš to mlátit za studena a ohřejvat to na plynovým sporáku je taky na nic, nedostaneš se na kovací teplotu v potřebné délce materiálu. To bys musel mít doma nebo někde k dispozici klasickou nebo aspoň šlapací kovářskou výheň . A kovadlinu nebo aspoň kus kolejnice. Některý slitiny co se z nich dělají i klíče nebo třeba zednický kladívka ale nejsou kujný. Ohřeješ to, bacíš do toho a ono se to rozsype. Pokud bys to teda dělal z klíče, tak použij nějakej postarší z Tony, ty se kovaly z materiálu podobnýho pérovině ale byl navíc rozumně svařitelnej ať už elektrikou nebo v ohni. Já dělám když potřebuju montajzny z rozmotanejch vinutejch pružin z osobáků. Zatím jsem teda reklamaci neměl. Ale měl bys to sem z Benešova trochu daleko, to spíš zajdi za někým od řemesla tam u vás a za pět minut je montajzna hotová i s pokecem. Kovářů je kolem Benešova dost.

1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 11:47 | Nahoru | #11
si nevážíš svého času. bych ti doporučil "vařit" dvě hodiny u mc donalda a z výdělku koupit páku - budeš to mít rychleji a levněji

Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 15:50 | Nahoru | #12
Ahoj, pokud to už někdo psal, tak se omlouvám, ale co třeba zkusit aliexpress nebo něco podobnýho? Zrovna montpáky bych se tam nebál koupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 16:11 | Nahoru | #13

lobo6 píše: Demontáž pneu je o cviku a když se to umí na montpáce až tak nezáleží, ale na začátku bych se vyvaroval krátkých a hlavně širokých pák tvaru lopatky těma se duše cvakne snadno. Nejlepší montpáky co jsem měl v rukou byli MotionPro ale cena ti nebude vyhovovat.


Čím je ten tvar "lopatka" tak náchylný na proštípnutí duše, bo zrovna ty montpáky co mám z toho offmota přesně tento tvar mají?

Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 16:52 | Nahoru | #14
Ahoj všem , dnes jsem zkusil vyrobit prototyp montpaku ze strzeneho klice a myslim , že to vypada moc dobře , a cena té monpaky je minimalni a velmi funkční z jedné strany montpaka a z druhe ockovy klíč , mam na enduru jak na zadním tak na prednim kole , jak na sroubu , tak na matici jine klíče , takze 4 ,tak si udelam 4 klice-monpaky na zadku mam 19 a 18mm , to budou větší monpaky a vepředu pokud si dobře vzpominam 17 a 15mm , to budou menší monpaky , na dvě udělám zobak , jako na fotu a na dve rovne ploché hroty , ale

Ještě nevím , jestli mám zobaky udelat na velke mont.,nebo na malé , nebo na jednu velkou a jednu malou a zase velkou a malou plochy hrot , poradte mi ?















Zdá se mi to , jako dobrý nápad , takže příští týden koupim nové klíče a udělám je ,pak sem dám fotky a zkušenosti z prezouvani.

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 17:01 | Nahoru | #15
mariano> V Mc Donaldu se vaří? Myslel jsem , ze jen smaží na oleji. Tak svého casu si rozhodně vážím , teď spím cca 5h v noci denně , cely den buď studuju ve škole , nebo makam v servise , nebo doma v dílně , moto je koníček , kde si odpočinu.Ty asi v mc donaldu nepracujes , ale jiš.

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 17:08 | Nahoru | #16
Bimbam> Samozřejmě , že za tepla , kovář sice nejsem , ale základy kovani znam , s kovarnou není problem , muzu si to udelat ve školní kovarne , jsem automechanik , ale zaklady jsem se učil a taky se tam dokážu dostat , jen to chce vždy dobry napad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba montpak na enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.4.2017 v 18:47 | Nahoru | #17

JiriBN píše: Čím je ten tvar "lopatka" tak náchylný na proštípnutí duše, bo zrovna ty montpáky co mám z toho offmota přesně tento tvar mají?



Všechno je o cviku přezout se dá až na výjimky čímkoli hodně také záleží na rozměru a typu pneu, když je páka placatá jak lžička musí se dávat větší pozor. Chce to mít špici tupou úzkou a na ni výrazný žlábek aby se držela na hraně ráfku a při páčení se nepodsouvala hlouběji, zase nesmí být celá páka úzká pak dostává zabrat patka . Ten pokus z toho klíče je na začátek dobrý ale špice by měla být kratší aby necvakla duši o ráfek.









Fotky pák co mám vyzkoušené na pneu 140-150/18, kromě MotionPro které jsem ztratil a nějaké číny co jsem vyhodil, jedním slovem jsou všechny špatné až na tu černou původně z Žigula ta je pecková tou se duše cvaknout nedá.

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 19:31 | Nahoru | #18
lobo6> Ahoj , co používas za hmotu-kapalinu při prezouvani pneu , co mydlova voda , nebo pouzivas speciální pripravky.

Výroba montpak na enduro.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.4.2017 v 19:58 | Nahoru | #19
V garáži jako lubrikant používám při přezouvání gel co je na fotce a mastek jen do nové pneumatiky, na cestách používám co je po ruce nejčastěji sprchový gel, tekuté mýdlo nebo nic.

Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 20:25 | Nahoru | #20
lobo6 dík, zajímavý informace, já mám zkušenosti jen s malými rozměry z Pionýra, kde to vzhledem k "měkkosti" pneu není problém a zajímají mě zkušenosti někoho s "velkými" pneu šířky 150.
Ještě, jak odtrháváš patku od ráfku, když jsi někde sám a nemůžeš použít stojan druhé moto?

2 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 20:57 | Nahoru | #21
Srazit patku je snad ta nejtěžší procedura na přezouvání širších pneu, hlavně když je pneumatika na ráfku už dlouho a ještě k tomu třeba Mitas v Dakar verzi.
Boční stojan lze použít i když je člověk sám, centrál a fyzická zdatnost je ale nutnost. Jinak existují cestovní nástroje na odrážení bud šroubovací nebo pákové.




Toto je řešení i s montpákama za dlouhý love

Naposledy editováno 26.04.2017 21:07:41

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 21:07 | Nahoru | #22
Řeším to bočním stojánkem, ale u k60 scout jsem musel doma použít truhlářskou svěrku. Chvíli jsem uvažoval o https://www.motionpro.com/product/08-0519 jenže se mi za to nechce ty prachy dát abych zjistil, že to je k prdu I když teda nějaké jiné věci od motion pro mám a jsem s nima spokojený, tak to třeba jednou zkusím (až se někde v terénu naseru, že mi to nejde).

edit: ta editace je zlo, lobo to tam doplnil

Naposledy editováno 26.04.2017 21:08:01

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 21:25 | Nahoru | #23
lobo6> Prosim te jak bys doporučil zvednuti endura bez hlavního stojanu , jen s bočním při defektu , uz tu zazněla rada

,,Sundavani v terenu bez hlavniho stojanu v jednom cloveku no leda zavesit na strom."

Máš další rady , nejaky trik.

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 21:30 | Nahoru | #24
enduro-F> pařez, kláda, kamen, lavička, dobře podepřené klackem - kolem je dost stojánků. Kdyžtak si k nějakému dojedeš i na prázdném kole.

Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 21:54 | Nahoru | #25
Představivosti se meze nekladou takže použít co je v dosahu. Existuje i jednoduchá podpěra pod kyvku ale používat bych to nechtěl.

Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 21:55 | Nahoru | #26
Není na závadu před montáží namazat patku voskem svíčkou při demontáži to jde lépe od ráfku

(reakce na) Výroba montpak na enduro.

26.4.2017 v 22:00 | Nahoru | #27
enduro-F> Povalit do svahu.

Výroba montpak na enduro.

27.4.2017 v 17:46 | Nahoru | #28
Už jsem takhle kdysi dělal duši na Cagivě na nějaký pumpě tak že jsem sundal matku na předním kole, položil motorku na bok a v klidu sundal přední kolo.
Jiná věc je to že jsem jednu duši při nazouvání štípnul, pak zalepil, znova obul, foukala pod flekem (starý lepidlo) a nakonec jsem po asi čtyřech hodinách jel domů dodávkou, nasranej a propocenej. Inu, když jsou volšový ruce, má člověk jezdit jen se šikovnějšíma kamarádama a ne sám
Čau, Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist