Téma: Výroba montpak na enduro.
25.4.2017 v 16:53
Čau , mám enduro 125ccm a upravuji si ho na cestovani , bagaz ,nářadí atd . , nedávno jsem udělal zásuvku , mám i kompresor na cesty a teď řeším MONTPAKY , prodávají se hezké a kvalitní , ale na mě jsou drahé stovky korun za jednu montpaku dávat nebudu , viděl jsem na netu treba sadu dvou za 800-900Kč +poštovné , to mi přijde moc , takže došlo na to , že si je vyrobim , první varianta byla , že jsem sehnal klasickou starou velkou kvalitní montpaku , uřízl jsem z ní dva kusy 30cm dlouhé , ale průměr byl 22mm , na motorku příliš , protože nemám soustruh , tak jsem to dal k soustružníkovi , ale řekl jsem mu , že je to kvalitní materiál , za nedlouho mi to vrátil , ze je to moc tvrdé , sice zatím nemám mnoho zkušeností se sous. , jen zaklady , ale myslím , že by to malým a postupným ubíráním a brousenim nože šlo , ale moc se mu do toto asi nechtělo , tak přišel plan B , že udělám mont.. z klíče , na netu jsem viděl ockovi klíč , na kterém byla z druhe strany montpaka , přemýšlím , že bych koupil ockoplochy klíče , plochou část odřízl a konec vykoval a zabrousil do montpaky , asi bych koupil klíče napr. Od Starline rozumná kvalita za rozumnou cenu obrazek
, někde jsem cetl , ze podobné materialy z chrom-vanad oceli se moc nedají svarovat , ale na zkovani a zbrouseni by to nemělo mít vliv , a ten materiál by to měl taky vydrzet? Nemáte s tím zkusenost ? PS.Mám tubetype ,takže duši , utesnovaci kapaliny jsou na kratkodobe ježdění , vesinou jen na dojezd a knity samozřejmě nejdou pouzit , při mensim defektu duši záplatou zalepit a při větším vymena duše , popř . RADY , JAK NA silnici menit triky s prezouvanim a zvedanim endura , kdyz nemám hlavní stojan , podložit kameny či pod , cestovnimi radami a triky nepohrdnu.
, někde jsem cetl , ze podobné materialy z chrom-vanad oceli se moc nedají svarovat , ale na zkovani a zbrouseni by to nemělo mít vliv , a ten materiál by to měl taky vydrzet? Nemáte s tím zkusenost ? PS.Mám tubetype ,takže duši , utesnovaci kapaliny jsou na kratkodobe ježdění , vesinou jen na dojezd a knity samozřejmě nejdou pouzit , při mensim defektu duši záplatou zalepit a při větším vymena duše , popř . RADY , JAK NA silnici menit triky s prezouvanim a zvedanim endura , kdyz nemám hlavní stojan , podložit kameny či pod , cestovnimi radami a triky nepohrdnu.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.
Tady masmontpaku za par kacek
jinak tedy nevim jestli se ti to vyplati patlat z toho klice, vono jde taky vo to jak to bude fungovat aby si tim nestipal dusi, dost zalezi natom jak je ten zobak udelanej.
Ja osobne s sebou vozim montpaky 3 jednu dlouhou a dve maly. Protoze zouvat kolo se dvema malejma je zatrest.
Sundavani v terenu bez hlavniho stojanu v jednom cloveku no leda zavesit na strom.
jinak tedy nevim jestli se ti to vyplati patlat z toho klice, vono jde taky vo to jak to bude fungovat aby si tim nestipal dusi, dost zalezi natom jak je ten zobak udelanej.
Ja osobne s sebou vozim montpaky 3 jednu dlouhou a dve maly. Protoze zouvat kolo se dvema malejma je zatrest.
Sundavani v terenu bez hlavniho stojanu v jednom cloveku no leda zavesit na strom.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.
Z toho klíče to nevybrousíš, musel by jsi to vykovat.
Koukni sem mám od něj 3, akorát jsem je o něco zkrátil.
http://www.offmoto.c...ewtopic.php?id=14495
Koukni sem mám od něj 3, akorát jsem je o něco zkrátil.
http://www.offmoto.c...ewtopic.php?id=14495
1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.
Demontáž pneu je o cviku a když se to umí na montpáce až tak nezáleží, ale na začátku bych se vyvaroval krátkých a hlavně širokých pák tvaru lopatky těma se duše cvakne snadno. Nejlepší montpáky co jsem měl v rukou byli MotionPro ale cena ti nebude vyhovovat.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.
Tož z druhé strany klíče , kterej by se ti na něco na motorce hodil není problém montajznu vykovat, ale nesmíš to mlátit za studena a ohřejvat to na plynovým sporáku je taky na nic, nedostaneš se na kovací teplotu v potřebné délce materiálu. To bys musel mít doma nebo někde k dispozici klasickou nebo aspoň šlapací kovářskou výheň . A kovadlinu nebo aspoň kus kolejnice. Některý slitiny co se z nich dělají i klíče nebo třeba zednický kladívka ale nejsou kujný. Ohřeješ to, bacíš do toho a ono se to rozsype. Pokud bys to teda dělal z klíče, tak použij nějakej postarší z Tony, ty se kovaly z materiálu podobnýho pérovině ale byl navíc rozumně svařitelnej ať už elektrikou nebo v ohni. Já dělám když potřebuju montajzny z rozmotanejch vinutejch pružin z osobáků. Zatím jsem teda reklamaci neměl. Ale měl bys to sem z Benešova trochu daleko, to spíš zajdi za někým od řemesla tam u vás a za pět minut je montajzna hotová i s pokecem. Kovářů je kolem Benešova dost.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.
si nevážíš svého času. bych ti doporučil "vařit" dvě hodiny u mc donalda a z výdělku koupit páku - budeš to mít rychleji a levněji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba montpak na enduro.
lobo6 píše: Demontáž pneu je o cviku a když se to umí na montpáce až tak nezáleží, ale na začátku bych se vyvaroval krátkých a hlavně širokých pák tvaru lopatky těma se duše cvakne snadno. Nejlepší montpáky co jsem měl v rukou byli MotionPro ale cena ti nebude vyhovovat.
Čím je ten tvar "lopatka" tak náchylný na proštípnutí duše, bo zrovna ty montpáky co mám z toho offmota přesně tento tvar mají?
Ahoj všem , dnes jsem zkusil vyrobit prototyp montpaku ze strzeneho klice a myslim , že to vypada moc dobře , a cena té monpaky je minimalni a velmi funkční z jedné strany montpaka a z druhe ockovy klíč , mam na enduru jak na zadním tak na prednim kole , jak na sroubu , tak na matici jine klíče , takze 4 ,tak si udelam 4 klice-monpaky na zadku mam 19 a 18mm , to budou větší monpaky a vepředu pokud si dobře vzpominam 17 a 15mm , to budou menší monpaky , na dvě udělám zobak , jako na fotu a na dve rovne ploché hroty , ale
Ještě nevím , jestli mám zobaky udelat na velke mont.,nebo na malé , nebo na jednu velkou a jednu malou a zase velkou a malou plochy hrot , poradte mi ?
Zdá se mi to , jako dobrý nápad , takže příští týden koupim nové klíče a udělám je ,pak sem dám fotky a zkušenosti z prezouvani.
Ještě nevím , jestli mám zobaky udelat na velke mont.,nebo na malé , nebo na jednu velkou a jednu malou a zase velkou a malou plochy hrot , poradte mi ?
Zdá se mi to , jako dobrý nápad , takže příští týden koupim nové klíče a udělám je ,pak sem dám fotky a zkušenosti z prezouvani.
mariano> V Mc Donaldu se vaří? Myslel jsem , ze jen smaží na oleji. Tak svého casu si rozhodně vážím , teď spím cca 5h v noci denně , cely den buď studuju ve škole , nebo makam v servise , nebo doma v dílně , moto je koníček , kde si odpočinu.Ty asi v mc donaldu nepracujes , ale jiš.
Bimbam> Samozřejmě , že za tepla , kovář sice nejsem , ale základy kovani znam , s kovarnou není problem , muzu si to udelat ve školní kovarne , jsem automechanik , ale zaklady jsem se učil a taky se tam dokážu dostat , jen to chce vždy dobry napad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba montpak na enduro.
JiriBN píše: Čím je ten tvar "lopatka" tak náchylný na proštípnutí duše, bo zrovna ty montpáky co mám z toho offmota přesně tento tvar mají?
Všechno je o cviku přezout se dá až na výjimky čímkoli hodně také záleží na rozměru a typu pneu, když je páka placatá jak lžička musí se dávat větší pozor. Chce to mít špici tupou úzkou a na ni výrazný žlábek aby se držela na hraně ráfku a při páčení se nepodsouvala hlouběji, zase nesmí být celá páka úzká pak dostává zabrat patka . Ten pokus z toho klíče je na začátek dobrý ale špice by měla být kratší aby necvakla duši o ráfek.
Fotky pák co mám vyzkoušené na pneu 140-150/18, kromě MotionPro které jsem ztratil a nějaké číny co jsem vyhodil, jedním slovem jsou všechny špatné až na tu černou původně z Žigula ta je pecková tou se duše cvaknout nedá.
lobo6 dík, zajímavý informace, já mám zkušenosti jen s malými rozměry z Pionýra, kde to vzhledem k "měkkosti" pneu není problém a zajímají mě zkušenosti někoho s "velkými" pneu šířky 150.
Ještě, jak odtrháváš patku od ráfku, když jsi někde sám a nemůžeš použít stojan druhé moto?
Ještě, jak odtrháváš patku od ráfku, když jsi někde sám a nemůžeš použít stojan druhé moto?
2 reakcí na tento příspěvek Výroba montpak na enduro.
Srazit patku je snad ta nejtěžší procedura na přezouvání širších pneu, hlavně když je pneumatika na ráfku už dlouho a ještě k tomu třeba Mitas v Dakar verzi.
Boční stojan lze použít i když je člověk sám, centrál a fyzická zdatnost je ale nutnost. Jinak existují cestovní nástroje na odrážení bud šroubovací nebo pákové.
Toto je řešení i s montpákama za dlouhý love
Naposledy editováno 26.04.2017 21:07:41
Boční stojan lze použít i když je člověk sám, centrál a fyzická zdatnost je ale nutnost. Jinak existují cestovní nástroje na odrážení bud šroubovací nebo pákové.
Toto je řešení i s montpákama za dlouhý love
Naposledy editováno 26.04.2017 21:07:41
Řeším to bočním stojánkem, ale u k60 scout jsem musel doma použít truhlářskou svěrku. Chvíli jsem uvažoval o https://www.motionpro.com/product/08-0519 jenže se mi za to nechce ty prachy dát abych zjistil, že to je k prdu I když teda nějaké jiné věci od motion pro mám a jsem s nima spokojený, tak to třeba jednou zkusím (až se někde v terénu naseru, že mi to nejde).
edit: ta editace je zlo, lobo to tam doplnil
Naposledy editováno 26.04.2017 21:08:01
edit: ta editace je zlo, lobo to tam doplnil
Naposledy editováno 26.04.2017 21:08:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba montpak na enduro.
lobo6> Prosim te jak bys doporučil zvednuti endura bez hlavního stojanu , jen s bočním při defektu , uz tu zazněla rada
,,Sundavani v terenu bez hlavniho stojanu v jednom cloveku no leda zavesit na strom."
Máš další rady , nejaky trik.
,,Sundavani v terenu bez hlavniho stojanu v jednom cloveku no leda zavesit na strom."
Máš další rady , nejaky trik.
Už jsem takhle kdysi dělal duši na Cagivě na nějaký pumpě tak že jsem sundal matku na předním kole, položil motorku na bok a v klidu sundal přední kolo.
Jiná věc je to že jsem jednu duši při nazouvání štípnul, pak zalepil, znova obul, foukala pod flekem (starý lepidlo) a nakonec jsem po asi čtyřech hodinách jel domů dodávkou, nasranej a propocenej. Inu, když jsou volšový ruce, má člověk jezdit jen se šikovnějšíma kamarádama a ne sám
Čau, Tom
Jiná věc je to že jsem jednu duši při nazouvání štípnul, pak zalepil, znova obul, foukala pod flekem (starý lepidlo) a nakonec jsem po asi čtyřech hodinách jel domů dodávkou, nasranej a propocenej. Inu, když jsou volšový ruce, má člověk jezdit jen se šikovnějšíma kamarádama a ne sám
Čau, Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.