už nějakou dobu řeším dilema ohledně převážení dirtbiku a okruhovky. Mám staré auto s koulí, takže se nabízely 2 možnosti:
1.koupit vozejk -- problém je že jsem z Prahy a nemám to kde parkovat
2. koupit jiné auto (transit, scudo apod.)-- nejsem boháč takže bych vybíral něco do 40 tis., tudíž né příliš spolehlivé auto.
Pak je tu ještě možnost půjčovat si vozík v BikersCrownu za 300,- na den, což je docela slušná cena, ale logisticky to zabere spoustu času (vyzvednout a vrátit do 24h, otevírají v 11h a to už bych byl rád na cestě s naloženou motorkou).
Abych se dostal k věci, nedávno jsem si všimnul zajímavé konstrukce na auto kouli, kam by se údajně měla vejít jak silnici motorka tak i enduro a nosnost kolem 500lb.Odkaz
Můj dotaz zní: Máte s tím někdo zkušenosti? Je to vůbec u nás legální tahle konstrukce? Docela si dovedu představit, že v Americe asi neřeší něco jako homologaci na tuhle věc, ale u nás by to mohl být problém.
Z finančního i praktického hlediska je tohle nejlepší možnost pro mě, cena se pohybuje od 99 USD až po 200USD.
Pokud to někoho zaujalo, tak sem našel video (přetočit na čas 5:00):
Děkuju všem za rady a odpovědi.
Naposledy editováno 23.11.2016 12:24:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli
1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli
chiro2 píše: Minulém týden jsem prodal sport jacht s úpravou na převoz motorky za tři litry.
Nemáš fotku? Mám dlouhej sport jacht a taky mě napadlo přidělat na to kus svodidla. Jak to bylo se stabilitou? Velký/malý kola?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli
Edit: Kola jsem měl malý a korba měla 130x100, proto jsem musel udělat přední čelo vytahovací a najet až na ojku.
Naposledy editováno 25.11.2016 08:30:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli
A co něco takovýho? Super zpracovaní a neni tak siroky jako normalni vozik.
http://www.vezeko.cz...y/201-snadno-nalozit
1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli
1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli
1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli
rychlosti kolem 100km/h vše v poradku dovezl sem to az tam motorka krasne vyfoukaná !
policie mě stavěla nemecká i švédská a vše ok jediný češi problém u ustí nad labem(trotlové)
uprava voziku na oj navareny jekl ktery drzí prední kolo a vzadu zaprené o čelo a originalni pneumatiky sem vyhodil a nandal pneumatiky z desty takovej ten naftovej zvedaci vozejk jesterka se tomu myslim rika sou strasne tlusty a tvrdy ale rafky se daj rozsroubovat tak super.
vozim to na tom stojanku abych ji mohl dorvat kurtama na krev a vse top :)
ted tak vozim i ktm sxf a vse v poradku mam voziky dva klidne rad pujcim :)
s tou motorkou to dalo pres 4000km a vozik slouzi do ted bez jedine opravy.
nevím proč to nejde nahrat jinak nez otocene ta fotka....
Naposledy editováno 27.11.2016 09:23:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rampa na moto na auto-kouli
1 reakcí na tento příspěvek Rampa na moto na auto-kouli
Ale zpet k nosici motorky: V 1. rade se musim priznat, ze ho mam teprve kratce a ze jsem ho v praxi zatim jeste nestihl pouzit. Jak v diskusi uz nekdo zminil, v USA neresi nejake zakryti svetel a RZ, takze tento nosic nema svetelnou rampu ani moznost umisteni 3. RZ. Nejsirsi rampa, ktera se da v EU koupit (pro nosice kol), ma sirku vetsinou 90-100cm, a v pripade roztazitelnych (ktere jsou dost drahe) max. 110cm. Pokud je sirka vetsiho SUV nebo dodavky 180-190cm (bez zrcatek, tak uz vznika problem, ze sirka takove rampy nesplni podminku vzdalenosti koncovych svetel od bocniho obrysu vozidla max. 40cm. Takze rampu jsem si vyrobil, a jelikoz jeji uchyceni primo na nosic by vzhledem k jeho designu byla dost problematicka (je tam vzadu nasazena najezdova lizina), vyresil jsem to tak, ze se gumicukama pripevni primo na prevazenou motorku. Pri jizde s prazdnym nosicem svetla ani RZ zakryty nejsou, takze rampa neni potreba. Nicmene - nemohu tedy slouzit pokud jde o praktickou zkusenost co se tyce rychlosti jizdy, stability, prejizdeni retarderu, apod., jak v diskusi padlo. Ale i v USA maji retardery, obrubniky, najezdy a zeleznicni prejezdy, a tento produkt se tam prodava, pouziva a zrejme funguje. Pokud jde o zalezitost tuzemske legislativy (homologace apod.), tak samotna koncepce vyse popsane kontrukce US tazneho zarizeni (nasouvaci konzole s kouli) tak uplne nesplnuje nase / EU predpisy (napr az teprve od nedavna se da tato konzole s EU homologaci koupit od polskeho vyrobce Auto-HAK, do te doby u original US dilu nebylo vyhnuti nez pouzivat bez homolgace). Nastesti se daji z "hitch receiveru" snadno vyndat (vyjmout zajistovaci cep a vysunout) - stejne jako cokoliv, co se do toho "jeklu" zastrci, a na STK s nosicem moto asi nikdo jezdit nebude. V pripade "odchyceni" na silnici - pokud by byl nejaky problem - se hodlam hajit tim, ze jde o certifikovany tovarni vyrobek, ktery je k tomuto ucelu konstruovany a schvaleny (byt ne podle EU normy, ale to jako cele TZ), ma typovy stitek s povolenym zatizenim, ktere neprekracuju (moje Honda CB550 Four vazi 212kg), svisle zatizeni koule take neprekracuju (jednak proto, ze neni namontovano na kouli, ale na ramu, a ani jeho svisle zatizeni dle udaju vyrobce vozidla neni prekroceno), a naklad = moto je radne uchyceno a upevneno dle navodu vyrobce nosice, a navic podobny vyrobek na EU trhu neni dostupny, cili nemam na vybranou koupit si podobny s homologaci... Takze uz vidim, jak to nejakej bengo na silnici "resi". Pro ty, kdo by byli zvedavi, na jakem aute to hodlam pouzivat, tak puvodni zamer byl 2002 Ford Explorer, a nyni jeste 1999 Chevrolet Silverado C3500 pick-up. Tam sice muzu nalozit 1-2 motorky na korbu, ale na nosic je to pohodlnejsi a praktictejsi - na korbu muzu soucasne nalozit jeste neco jineho... Pro zajimavost - Silverado muze dle vyrobce tahat vlek 4,5t - 5,7t (podle toho, jestli bez nebo se zarizenim pro rozlozeni hmontnosti vleku), a svisle zatizeni na kouli je az 430kg. V ceskem TP ma ale tyto hodnoty omezene na 3,5t vlek a svisle 120kg. Takze na zaver - kdo ma US karu (Ford, Jeep, Dodge, Chevy, GMC, Hummer, apod.) a poridi si k tomu svetelnou rampu + 3. RZ, tak tento nosic docela dava smysl. Porizovaci cena kolem 10.000,-Kc (nutno objednat v USA) - za coz uz se sice da poridit malej vozejk, ale pro toho, kdo soucasne resi i to misto na uskladneni... Pro vetsinu ale asi bude spis problem ta kara s ramem a US typem TZ.