globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spajkovanie Hliníka
 
11.11.2016 v 20:22
Čaute bratia motorkári mám dotaz neviete niekto o niečom podobnom zohnatelnom v Čr a SR ako je na videu

Vopred Ďakujem.

Spajkovanie Hliníka

11.11.2016 v 22:32 | Nahoru | #2
Hliník se odstěhoval do Humpolce

2 reakcí na tento příspěvek Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 08:16 | Nahoru | #3
Tak to by mě zajímalo jestli to někdo vyzkoušel a funguje to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 08:56 | Nahoru | #4
Yz-250> hliník se pájí teplotama 600 až 650 C,což už je deformační teplota a je několik druhů hliníku a podle toho se musí upravit přídavný material,něco univerzalniho je na govno, záleží jaké vlastnosti a použití má pájený kus,obalovaný drát se dá bezproblému sehnat ale jen ve svářečských obchodech a tam zrovna poradí ale pro laika to není jednoduchý,já to dělám 15 let a vždy mě to dokáže vyškolit.R

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 09:11 | Nahoru | #5
Dolph-cz> dik niečo také som hladal kúpim a dám vedieť ako to doadlo lebo mam doma chladič nepokrútený ale prepichnutý.

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 10:07 | Nahoru | #6
Dolph-cz>
V te sade je nejdulezitejsi kvalitni zakriveny nerezovy kartac , ale nejak chybi napr at tekute nebo praskove smacedlo.

Naposledy editováno 12.11.2016 10:24:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 13:19 | Nahoru | #7

roba píše: Yz-250> hliník se pájí teplotama 600 až 650 C,což už je deformační teplota a je několik druhů hliníku a podle toho se musí upravit přídavný material,něco univerzalniho je na govno, záleží jaké vlastnosti a použití má pájený kus,obalovaný drát se dá bezproblému sehnat ale jen ve svářečských obchodech a tam zrovna poradí ale pro laika to není jednoduchý,já to dělám 15 let a vždy mě to dokáže vyškolit.R


Já jsem svařoval 15let ale jenom oceli COčko.elektroda a plyn.A občas něco mosazí ale z hliníkem jsem nikdy nedělal(ted už to teda profi nedělám jenom občas něco doma když potřebuju) .Takže pokud jsem to dobře pochopil stačí na to hořák na propan-butan?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 17:16 | Nahoru | #8
Yz-250 propan butan stačí,ale... mám hořáky rothenberger turbo, podle velikosti dílu je třeba použít určitý výkon hořáku,další věc,hliník nečervená jako ocel,je pořád stejný ,musíš vystihnout okamžik až se kolem spoje začne vytvářet žlutá aura,v tom okamžiku tam dám drát s tavidlem a pokud se tavidlo HNED rozlije tak dám drát,jedna zásada..pořád pohybuj hořákem,nestuj na jednom místě,je to velký vodič tepla a musíš prohřát celý díl,záleží co chceš dělat(zhurvit) a nebo si to jen zkusit a nebo něco opravit,mrkni na svarforum,tam jsou kapacity,

Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 17:44 | Nahoru | #9
Pokud je to malá dírka, tak to klidně zaletuj normální cínovou pájkou a pro jistotu tam můžeš přiletovat latu s kousku mosazného nebo měděného plechu, prodávají se na to pájecí kapaliny, jde to i bez nich, ale je potřeba z pájeného místa oškrábat povrchovou zoxidovanou vrstvičku a zabránit novému zoxidování tím, že se to oškrábání i zaletování provede pod vrstvičkou například silikonového oleje. Kdysi jsem to zkoušel na hliníkových drátech, co se používaly na domovní elektroinstalace a funguje to. Na ten chladič by měla stačit obyčejná elektrická páječka 150 až 200 W nebo hořák na PB s tou měděnou kostkou.
Těch 650° C bych určitě na chladiči nezkoušel, to by taky mohlo být místo dírky najednou kus chladiče pryč.

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 19:44 | Nahoru | #10

roba píše: Yz-250 propan butan stačí,ale... mám hořáky rothenberger turbo, podle velikosti dílu je třeba použít určitý výkon hořáku,další věc,hliník nečervená jako ocel,je pořád stejný ,musíš vystihnout okamžik až se kolem spoje začne vytvářet žlutá aura,v tom okamžiku tam dám drát s tavidlem a pokud se tavidlo HNED rozlije tak dám drát,jedna zásada..pořád pohybuj hořákem,nestuj na jednom místě,je to velký vodič tepla a musíš prohřát celý díl,záleží co chceš dělat(zhurvit) a nebo si to jen zkusit a nebo něco opravit,mrkni na svarforum,tam jsou kapacity,


Ok dík za informaci zatím teda nic kurvit nepotřebuju já jenom že mě to zaujalo a třeba to někdy budu potřebovat jinak mám hořák na PB s různými vyměnitelnými hořáky.

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

12.11.2016 v 21:39 | Nahoru | #11

roba píše: Yz-250 propan butan stačí,ale... mám hořáky rothenberger turbo, podle velikosti dílu je třeba použít určitý výkon hořáku,další věc,hliník nečervená jako ocel,je pořád stejný ,musíš vystihnout okamžik až se kolem spoje začne vytvářet žlutá aura,v tom okamžiku tam dám drát s tavidlem a pokud se tavidlo HNED rozlije tak dám drát,jedna zásada..pořád pohybuj hořákem,nestuj na jednom místě,je to velký vodič tepla a musíš prohřát celý díl,záleží co chceš dělat(zhurvit) a nebo si to jen zkusit a nebo něco opravit,mrkni na svarforum,tam jsou kapacity,



Al zčervená, ale to už teče... Když má přez 700 °C je krásně růžovo-červenej...
Jinak hodně záleží na konkrétní slitině, velikosti opravovaného dílu a samozřejmě na znalostech a řemeslné zručnosti toho kdo to bude opravovat. Než se pouštět do nějakých samo-domo pokusů, radši bych to odnesl někam, kde se svařováním Al zabývají na profi úrovni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka

14.11.2016 v 11:09 | Nahoru | #12

roba píše: Yz-250> hliník se pájí teplotama 600 až 650 C,což už je deformační teplota a je několik druhů hliníku a podle toho se musí upravit přídavný material,něco univerzalniho je na govno, záleží jaké vlastnosti a použití má pájený kus,obalovaný drát se dá bezproblému sehnat ale jen ve svářečských obchodech a tam zrovna poradí ale pro laika to není jednoduchý,já to dělám 15 let a vždy mě to dokáže vyškolit.R



Pozor. Je rozdíl mezi pájením a svařováním. To na videu je tvrdá pájka a tou se dělá kolem 400-450, kdy nedochází k natavení základního materiálu.

Těch pájek je hafo. U nás třeba seženeš Polské AlumWeld.


Naposledy editováno 14.11.2016 12:36:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka

14.11.2016 v 11:16 | Nahoru | #13
kubacech>
Jinak já si to koupil ve Svarschopu a na pájení hliníku jako na videu je OK. Zkoušel jsem to na zlomené lyžařské hůlce a ačkoli to je dural, bylo to OK. Samozřejmě díky množství přidaného materiálu se při pokusu o zlomení zlomila jinde.
Jenže já to kupoval na připájení výpustného šroubu na motoru, někdo ho urazil a jen přilepil epoxidem. Nechtělo se mi vyndavat motor a odvézt to někam na sváření.
jenže ačkoli jsem motorku položil, důkladně odmastil a trochu zbrousil. Vůbec to nešlo. Buď jsem díky ohromnému odvodu tepla blokem neměl šanci to dostatečně nahřát, nebo slitina karteru není vhodná. Každopádně jsem to přilepil taky. Sice mnohem lépe, než to bylo, ale přesto nevím jak dlouho to vydrží. Je třeba opatrně utahovat když měním olej a raději k měděnému těsnění dát ještě silikon aby to nekapalo.

1 reakcí na tento příspěvek Spajkovanie Hliníka

14.11.2016 v 11:49 | Nahoru | #14
ne každej AL je svařitelnej jinak přídavnej materiál musí být stejný jako základní, u AL to platí dvojnásob

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

14.11.2016 v 12:35 | Nahoru | #15
bonup> Já tím chtěl taky pájet něco na motoru, ale když jsem zjistil, že ten obrovský, vzduchem chlazený hliníkový blok nerozehřeju na víc než 150°C, tak jsem to raději nechal normálně zavařit.

Jinak co jsem tím doma před tímto zkusil 2 kusy hliníku, tak to šlo hezky a drželo jak píšeš. Při pokusu zlomit se ulomil jinde.

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

14.11.2016 v 21:34 | Nahoru | #16

Yz-250 píše: Tak to by mě zajímalo jestli to někdo vyzkoušel a funguje to.



vyzkoušel a funguje. já ne, ale kamarád ano a dost si to pochvaloval. bylo to od firmy Welco. a při správném postupu to umí i velké spoje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka

14.11.2016 v 21:38 | Nahoru | #17

Sonicek píše: ne každej AL je svařitelnej jinak přídavnej materiál musí být stejný jako základní, u AL to platí dvojnásob



ano, tak zní teorie.... praxe je taková, že vše co mám z AL svařené drží dobře a určitě to stejný přídavný matroš nebyl:)

(reakce na) Spajkovanie Hliníka

15.11.2016 v 05:47 | Nahoru | #18

RUTAN píše: ano, tak zní teorie.... praxe je taková, že vše co mám z AL svařené drží dobře a určitě to stejný přídavný matroš nebyl:)



to je možný, neřikám, že to nejde. Jen to asi nebude vařené, ale pájené Ono třeba svařování bloku motoru nebo kteréhokoliv odlitku není sranda, z vlastní zkušenosti vím, že je to spíš "slepené", než svařené. Ale AL nesvařuju, takže vím jen co jsem slyšel, nebo u čeho jsem byl když se vařilo. Dělám v technologii, takže když zjišťuju přidavnej materiál, tak vím, co výrobce nedoporučuje svařovat, nebo naopak. Je víc druhů svařování, tak i pájení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist