Vopred Ďakujem.
2 reakcí na tento příspěvek Spajkovanie Hliníka
2 reakcí na tento příspěvek Spajkovanie Hliníka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka
roba píše: Yz-250> hliník se pájí teplotama 600 až 650 C,což už je deformační teplota a je několik druhů hliníku a podle toho se musí upravit přídavný material,něco univerzalniho je na govno, záleží jaké vlastnosti a použití má pájený kus,obalovaný drát se dá bezproblému sehnat ale jen ve svářečských obchodech a tam zrovna poradí ale pro laika to není jednoduchý,já to dělám 15 let a vždy mě to dokáže vyškolit.R
Já jsem svařoval 15let ale jenom oceli COčko.elektroda a plyn.A občas něco mosazí ale z hliníkem jsem nikdy nedělal(ted už to teda profi nedělám jenom občas něco doma když potřebuju) .Takže pokud jsem to dobře pochopil stačí na to hořák na propan-butan?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka
Těch 650° C bych určitě na chladiči nezkoušel, to by taky mohlo být místo dírky najednou kus chladiče pryč.
roba píše: Yz-250 propan butan stačí,ale... mám hořáky rothenberger turbo, podle velikosti dílu je třeba použít určitý výkon hořáku,další věc,hliník nečervená jako ocel,je pořád stejný ,musíš vystihnout okamžik až se kolem spoje začne vytvářet žlutá aura,v tom okamžiku tam dám drát s tavidlem a pokud se tavidlo HNED rozlije tak dám drát,jedna zásada..pořád pohybuj hořákem,nestuj na jednom místě,je to velký vodič tepla a musíš prohřát celý díl,záleží co chceš dělat(zhurvit) a nebo si to jen zkusit a nebo něco opravit,mrkni na svarforum,tam jsou kapacity,
Ok dík za informaci zatím teda nic kurvit nepotřebuju já jenom že mě to zaujalo a třeba to někdy budu potřebovat jinak mám hořák na PB s různými vyměnitelnými hořáky.
roba píše: Yz-250 propan butan stačí,ale... mám hořáky rothenberger turbo, podle velikosti dílu je třeba použít určitý výkon hořáku,další věc,hliník nečervená jako ocel,je pořád stejný ,musíš vystihnout okamžik až se kolem spoje začne vytvářet žlutá aura,v tom okamžiku tam dám drát s tavidlem a pokud se tavidlo HNED rozlije tak dám drát,jedna zásada..pořád pohybuj hořákem,nestuj na jednom místě,je to velký vodič tepla a musíš prohřát celý díl,záleží co chceš dělat(zhurvit) a nebo si to jen zkusit a nebo něco opravit,mrkni na svarforum,tam jsou kapacity,
Al zčervená, ale to už teče... Když má přez 700 °C je krásně růžovo-červenej...
Jinak hodně záleží na konkrétní slitině, velikosti opravovaného dílu a samozřejmě na znalostech a řemeslné zručnosti toho kdo to bude opravovat. Než se pouštět do nějakých samo-domo pokusů, radši bych to odnesl někam, kde se svařováním Al zabývají na profi úrovni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka
roba píše: Yz-250> hliník se pájí teplotama 600 až 650 C,což už je deformační teplota a je několik druhů hliníku a podle toho se musí upravit přídavný material,něco univerzalniho je na govno, záleží jaké vlastnosti a použití má pájený kus,obalovaný drát se dá bezproblému sehnat ale jen ve svářečských obchodech a tam zrovna poradí ale pro laika to není jednoduchý,já to dělám 15 let a vždy mě to dokáže vyškolit.R
Pozor. Je rozdíl mezi pájením a svařováním. To na videu je tvrdá pájka a tou se dělá kolem 400-450, kdy nedochází k natavení základního materiálu.
Těch pájek je hafo. U nás třeba seženeš Polské AlumWeld.
Naposledy editováno 14.11.2016 12:36:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka
Jinak já si to koupil ve Svarschopu a na pájení hliníku jako na videu je OK. Zkoušel jsem to na zlomené lyžařské hůlce a ačkoli to je dural, bylo to OK. Samozřejmě díky množství přidaného materiálu se při pokusu o zlomení zlomila jinde.
Jenže já to kupoval na připájení výpustného šroubu na motoru, někdo ho urazil a jen přilepil epoxidem. Nechtělo se mi vyndavat motor a odvézt to někam na sváření.
jenže ačkoli jsem motorku položil, důkladně odmastil a trochu zbrousil. Vůbec to nešlo. Buď jsem díky ohromnému odvodu tepla blokem neměl šanci to dostatečně nahřát, nebo slitina karteru není vhodná. Každopádně jsem to přilepil taky. Sice mnohem lépe, než to bylo, ale přesto nevím jak dlouho to vydrží. Je třeba opatrně utahovat když měním olej a raději k měděnému těsnění dát ještě silikon aby to nekapalo.
1 reakcí na tento příspěvek Spajkovanie Hliníka
Jinak co jsem tím doma před tímto zkusil 2 kusy hliníku, tak to šlo hezky a drželo jak píšeš. Při pokusu zlomit se ulomil jinde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spajkovanie Hliníka
Sonicek píše: ne každej AL je svařitelnej jinak přídavnej materiál musí být stejný jako základní, u AL to platí dvojnásob
ano, tak zní teorie.... praxe je taková, že vše co mám z AL svařené drží dobře a určitě to stejný přídavný matroš nebyl:)
RUTAN píše: ano, tak zní teorie.... praxe je taková, že vše co mám z AL svařené drží dobře a určitě to stejný přídavný matroš nebyl:)
to je možný, neřikám, že to nejde. Jen to asi nebude vařené, ale pájené Ono třeba svařování bloku motoru nebo kteréhokoliv odlitku není sranda, z vlastní zkušenosti vím, že je to spíš "slepené", než svařené. Ale AL nesvařuju, takže vím jen co jsem slyšel, nebo u čeho jsem byl když se vařilo. Dělám v technologii, takže když zjišťuju přidavnej materiál, tak vím, co výrobce nedoporučuje svařovat, nebo naopak. Je víc druhů svařování, tak i pájení.