Téma: quickshifter
10.10.2016 v 19:43
Ahoj zajímal by mě názor na quickshifter na ZX9R 2000 do normálního provozu (jasně zbytečné, ale mě hrozně fascinuje ten plnej kotel s možností řazení :D ) hledal jsem tu a našel pár vláken a tam :kdo ho má chválí kdo ne říká že je to zbytečný taky pár názorů že zničí převodovku proto by mě zajímalo zda ho někdo má na starší motorce co už má něco najeto a má ho tam déle než 1rok :D
a taky by mě zajímalo když u stříkaček vypne vstřiky aby se nehromadil benzín ve výfuku jak je to u karbeců ? je mi jasný že palivo prostě pujde dál, ale nestřílí to nějak moc ?
mě zaujal tento http://qs.vyrobce.cz/

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 12:05 | Nahoru | #91
D.C.> tak se podivej jak jsi napsal prvni dve vety v tvem prispevku...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 14:02 | Nahoru | #92

Sonicek píše: počkám si až Vás assasin zasype pádnými argumenty.....



ne, me to nebavi. resi se tu QS u motorky, lidi do toho zacnou tahat auta, tak napisu, ze je blbost do toho tahat auta, protoze je to konstrukcne jine a hned tu nekolik lidi napise, ze je to to same, protoze jsou uvnitr ozubena kola a vidlicky. vzdyt i z tech fotek co sem v9king dal je videt, ze je to jine - kola s rovnym ozubenim, ktera se posouvaji po hrideli,dva hridele - vstupni, vystupni VS pevna kola se sikmym ozubenim, posouvaji se zubove spojky, 3 hridele - navic predlohova...

ale ja prej nemam argumenty, jen jsem rozporoval nejake prirovnani k soustruhu pritom ano, u motorky se ta kola radi primo, kdyz clovek trefi falesnej neutral, jedna hridel je roztocena a zkousi hned ten kvalt doradit, tak se to tomu celnimu ozubeni nelibi...

a ano TL ma primo v kolech vystupky (celni zuby) i kapsy - muzu dat foto, ale tady je stejne zvykem na to co se druhemu nehodi do kramu nereagovat.

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 14:06 | Nahoru | #93
assassin> jsem stejného názoru jako ty

2 reakcí na tento příspěvek quickshifter

12.10.2016 v 14:31 | Nahoru | #94
Možná nereaguji protože jako programátor mam nadprůměrný plat a musím za něj odvést odpovídající práci.

Ano tele má na boku unašeče. ale ty jsi to psal jako když se řadí přímo ozubený kola.

Navíc když jsem psal, že souhlasím s opotřebováním běžné manuální převodovky tak jsem tam také napsal že to nejvíc vadí synchronům které motorky nemají.

V soustruhu se řadí kola ozubením do sebe, proto ten příklad, nedošlo mi že to nemáš šanci pochopit:)
Ale je to jedno....)

Naposledy editováno 12.10.2016 14:31:56

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 14:35 | Nahoru | #95
assassin> Já taky souhlasím, máš úplnou pravdu . akorát ses posunul někam pryč. Podstatou je, že motor vytváří točivý moment a výkon. A SPOJKA TU PŘEVODOVKU OD MOTORU TZN. OD VÝKONU A MOMENTU PŘI ŘAZENÍ ODPOJUJE, A JE U PRDELE JAKÁ V DETAILU JE, TEN VÝÝÝÝKOÓÓÓN A MOMÉÉÉÉNT TAM PROSTĚ POŘÁD JE!!!

P a Mk Odpojíš jen spojkou = min. opotřebení
P a Mk omezíš s QS = vyšší opotřebení, než při řazení se spojkou
Řadíš bez spojky a bez QS = tak tu převodovku prostě časem odděláš, viz. např. odkaz ze zkušeností servisu ze včera.

TEN VÝÝKOÓÓÓNNN A MOMÉÉÉÉNT TAM JE, AŤ JE PŘEVODOVKA JAKÉ CHCE, CHÁPEŠ?

...a už na to seru, abych něco vysvětloval ekonomovi, zahradníkovi, nebo krmičovi skotu?

Naposledy editováno 12.10.2016 14:36:09

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 14:44 | Nahoru | #96

V9king píše: Možná nereaguji protože jako programátor mam nadprůměrný plat a musím za něj odvést odpovídající práci.

Ano tele má na boku unašeče. ale ty jsi to psal jako když se řadí přímo ozubený kola.

Navíc když jsem psal, že souhlasím s opotřebováním běžné manuální převodovky tak jsem tam také napsal že to nejvíc vadí synchronům které motorky nemají.

V soustruhu se řadí kola ozubením do sebe, proto ten příklad, nedošlo mi že to nemáš šanci pochopit:)
Ale je to jedno....)



no jo a já sem si řikal, čim se takovej hňup může živit

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

12.10.2016 v 14:53 | Nahoru | #97
Bohužel i takový hňup jako se já musí psát programy pro takový jako jste vy, je nás holt málo no

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

12.10.2016 v 14:59 | Nahoru | #98
Kawa: u QS Mk omezis? a jakej moment podle tebe generuje motor s vypnutym zapalovanim?
pri razeni - kdyz uz to teda uplne zobecnime jde o to srovnat otacky, pokud od prevodovky odpojim spojkou motor, nestane se nic jineho nez ze odpojim jeden "setrvacnik" na vstupu do prevodovky, pri presouvani kol ze zaberu do zaberu se otacky srovnaji jen behem te male chvilky kdy je tam neutral (treni, brodeni v oleji) a nasledne razem kdyz do sebe zapadnou celni zuby - pri tom razu je "pohlcena" jen energie kola/hridele/casti spojky - zuby jsou na to dimenzovane.

u QS je ten rozdil, ze neni rozpojena spojka a tudiz by pri rozdilu rychlosti musely celni zuby "pobrat" i energii tociciho se motoru - jenze moderni QS vypnou motor na tak dlouhej okamzik, aby motor otackama spadl presne do otacek jake tam budou po prerazeni, jelikoz jsou rozdilne skoky v prevodovejch pomerech, maji moderni QS rozdilne doby vypnuti motoru pro ruzne rychlosti a stejne tak ruzne dalsi kompenzace casu preruseni, tak aby za "vsech" podminek ty otacky byly temer stejne. dalsi vec je, ze tyhle QS byvaji v serii u stroju ktere maji antihoppingovou spojku, ktera prenos momentu od prevodovky na motor, omezuje "sama od sebe"

da se rict, ze takovy system namaha prevodovku casto mene, nez clovek co radi se spojkou. ten muze radit rozdilne rychle (pohyb nohou) + vse ostatni a ty otacky trefit hur nez ten kompjutr co ridi razeni u modernich qs.

a kdyz uz jsme osobni, ty teda delas zahradnika nebo ekonoma? ja delam v automobilovem vyvoji...

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 15:01 | Nahoru | #99
V9king> prosím tě myty_fakta ..to je nějakej zakomplexovanej prudič co má víc profilů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 15:05 | Nahoru | #100

V9king píše: Možná nereaguji protože jako programátor mam nadprůměrný plat a musím za něj odvést odpovídající práci.

Ano tele má na boku unašeče. ale ty jsi to psal jako když se řadí přímo ozubený kola.

Navíc když jsem psal, že souhlasím s opotřebováním běžné manuální převodovky tak jsem tam také napsal že to nejvíc vadí synchronům které motorky nemají.

V soustruhu se řadí kola ozubením do sebe, proto ten příklad, nedošlo mi že to nemáš šanci pochopit:)
Ale je to jedno....)



diskuze o "razeni kol" zacala z me strany timto textem (prispevek cislo 70, strana 3) :
"Z meho pohledu - pokud jsou v jedne prevodovce ozubena kola s rovnym ozubenim a pohybuji se po hrideli a radi se do sebe celnimi zuby a v druhe prevodovce jsou kola se sikmym ozubenim ktera jsou vuci sobe v nemenne pozici a radinje k sobe synchronizovane zubove spojky - jedna se o pomerne zasadne rozdilnou konstrukci"

je z toho jasne, jak se kola do sebe radi - ale jestli ti neni jasne co se mysli "celem" - resp "celnim ozubenim" u rotacni soucasti tak to bohuzel neni muj problem a rozhodne z toho co jsem psal nevyplyva, ze bych si myslel ze se to radi tim ze do sebe zajizdi zuby obvodoveho evolventniho ozubeni.

da se rict, ze to "programovani" dost vysvetluje, jeste bys mohl napsat v cem to pises, at se zasmeje treba i Medved :)

Naposledy editováno 12.10.2016 15:06:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 15:17 | Nahoru | #101
assassin> Děláš ze sebe idiota ve snaze mě urazit:) Jde Ti to dobře

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 15:22 | Nahoru | #102
assassin> Kawa: u QS Mk omezis? a jakej moment podle tebe generuje motor s vypnutym zapalovanim?

hele sorry já už na tebe nemám nervy . Jasně motor s mžikově vypnutým zapalováním negeneruje žádný moment, máš pravdu .
Letěl jsi někdy letadlem? A všimnul sis, že i po vypnutí motoru se turbíny ještě docela dlouho točí? a pokud ano, tak těleso které se točí (i když postupně zpomaluje) generuje, nebo negeneruje Mk???

Jinak jsem umývačem řití skotu, měj se tady fajn

quickshifter

12.10.2016 v 17:22 | Nahoru | #103
assassin: chlape, já bych řekl, že po letech strávených na fóru už budeš mít odhad, kdy je lepší si dát kafe, než ťukat do klávesnice, já už mám dneska čtvrtý

(reakce na) quickshifter

12.10.2016 v 17:22 | Nahoru | #104

V9king píše: assassin> Děláš ze sebe idiota ve snaze mě urazit:) Jde Ti to dobře



No nevim, aniz bych rozumel prevodovkam, tak spis sleduju, jak se chlubis udajne nadprumernym platem a udajnym programováním kdo vi v cem . Viděl bych to spis opacne

quickshifter

12.10.2016 v 17:30 | Nahoru | #105
Veverčák: jak opačně myslíš, jako: nadprůměrným programováním a údajným platem?
mimochodem, z té V9kingovi věty jsem pochopil, že se assassinovi povedlo ho urazit

quickshifter

12.10.2016 v 18:04 | Nahoru | #106
Neurazil, je mi to úplně jedno :)
Nadprůměrný plat má na tomto foru snad každý, ale psal jsem to jako reakci na to že nemam čas se dohadovat o blbostech protože musím pracovat.
A na otázku v čem píšu?:) A jaká je pointa? Ale když to chceš vědět tak PHP(předeším nette framework) a C++ (spolupráce na projektech licencovaných GNU GPL) OS používam výhradně Debian a ide Kdevelop.
Spokojenost? :)

Naposledy editováno 12.10.2016 18:07:22

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

12.10.2016 v 21:52 | Nahoru | #107
Jestli např. mezi 3. (pěkně vytočeným) a 4. kvaltem, bych řekl , přesně uberu plyn a současně (s citem, přesně to cejtím) to tam vrazím- je nějakej rozdíl mezi tíimto a QS? Skoro bych řek, že ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

13.10.2016 v 07:53 | Nahoru | #108

Carom píše: Jestli např. mezi 3. (pěkně vytočeným) a 4. kvaltem, bych řekl , přesně uberu plyn a současně (s citem, přesně to cejtím) to tam vrazím- je nějakej rozdíl mezi tíimto a QS? Skoro bych řek, že ne.



no ubereš plyn

quickshifter

13.10.2016 v 08:27 | Nahoru | #109
Jen dodám, že to tam kopnu bez spojky :) A gsx- r 1000 nějak extra neprotestuje, spíš to tam spadne jedna radost. A dělám to občas. Jinak bych řek, že pro převodovku lze řadit prasácky i se spojkou. Např. když při podřazování se moc dlouho čeká, až třeba spadnou točky na volnoběh. Pak se tam teprve dá kvalt a je to pěkná rána. Prostě při řazení bez spojky to chce ten správnej majstrštyk:), ale jde to. Asi ale samo bude rozdíl, když tak někdo lítá tímto stylem na okruhu den, co den..

Naposledy editováno 13.10.2016 08:28:01

1 reakcí na tento příspěvek quickshifter

13.10.2016 v 10:58 | Nahoru | #110
Tady to teda žije. Díkybohu, že vás nemám doma....

Chudák kluk, co založit toto téma, teď se určitě bojí zařadit i neutrál.. (to je vtip)

Ale přidám sem taky jednu myšlenku, podle mě nemá Kawa75 úplně pravdu, že je automaticky rozdíl mezi řazením bez spojky a QS a řazením s QS.

Přece QS při přeřazení vypne zapalování nebo přívod paliva aby tam padla vyšší rychlost.
A rychlé ubrání plynu při řazení bez spojky taky utne přívod paliva podobně jako QS.
Jediný rozdíl je, že QS je přesný strojek a člověk je prostě furt jenom člověk...
Záleží teda jak přesně dokáže jezdec to přeřazení bez spojky načasovat a né že jednou se to podaří a podruhé zas úplně ne.
Prostě někdo řadí dlouhodobě bez spojky a převodovka s tím nemá problém a druhý řadí taky bez spojky a pak obvolává servisy...

(reakce na) quickshifter

13.10.2016 v 11:08 | Nahoru | #111

Sonicek píše: no ubereš plyn



jistě bylo myšleno, že v tom není rozdíl pro převodovku přece...

quickshifter

13.10.2016 v 11:23 | Nahoru | #112
Za to se zakladateli vlákna omluvám nechal jsem se unést a je to moje chyba
Ale je to přesně jak píšeš, i přes vymáčklou spojku je tam dostatečný tření na to aby jsi plynem srovnal kola v převodovce a mezi qs a ubrání plynu rozdíl není pokud to uděláš správně...

quickshifter

13.10.2016 v 11:41 | Nahoru | #113
Ja uz radsi ani nejezdim :D
Popravde me to trochu odradilo no furt ale nejsem rozhodnuty jestli jo nebo ne :D cca za 2 mesice pujdu na serizeni motorky na motoreve brzde tak me jeste napadlo se zeptat toho co to bude delat jestli to tam dokaze poradne naladit protoze by se mi moc nechtelo to jen nasadit a jezdit bez poradneho nastaveni schvalne co mi na to rekne on :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

13.10.2016 v 14:24 | Nahoru | #114
od: fzr6> Ale přidám sem taky jednu myšlenku, podle mě nemá Kawa75 úplně pravdu, že je automaticky rozdíl mezi řazením bez spojky a QS a řazením s QS.

Přece QS při přeřazení vypne zapalování nebo přívod paliva aby tam padla vyšší rychlost.
A rychlé ubrání plynu při řazení bez spojky taky utne přívod paliva podobně jako QS.
Jediný rozdíl je, že QS je přesný strojek a člověk je prostě furt jenom člověk...

od Kawa: jo s tím souhlasím, pokud to řidič opravdu umí dokáže nasimulovat funkci QS. Jsem asi moc pintlich, ale mám ty svoje mašinky tak rád, že raději budu řadit vždy se spojkou.

Opravdu velmi zjednodušeně, ale pro naše potřeby stačí....motor produkuje moment Mk1 a moment setrvačnosti od zadního kola si můžeme přestavit jako moment Mk2.
Momenty sice působí souhlasně, ale při dořazení působí jejich rozdíl (otáčky nejsou nikdy zcela totožné), nazveme např. Mk12. A Mk12 je rázová zátěž působící v bodě kontaktu (místo si nazveme např. styk primáru a sekundáru)
No a pokud stisknu spojku, tak Mk1 úplně odpojím. Z "primární" části převodovky je volnoběžka a rázové zatížení zcela zaniká, jelikož na celou převodovku působí jen Mk2.
No a QS umí sice Mk1 vypnutím zapalování, či paliva zredukovat, ale neumí jej zcela odstranit, 100% volnoběžka v tomto případě neexistuje. Takže vyrovnání Mk12 má na starosti místo styku... a to je ta rázová zátěž., která záleží na okamžité velikosti Mk1 (tj, jak moc se nám ho podaří přiblížit (zredukovat) k Mk2...

Samozřejmě že QS lze používat, ale vliv na životnost převodovky určitě mít musí, jelikož životnost strojních komponentů je vždy závislá na velikosti a druhu zátěže (zde v místě dotyku dymanické, pulzující namáhání). Řekněme, že převodovka, co by najela s používáním spojky 150tis, najede např. 80tis a myslím, že nebudu daleko od reality.
Výrobcům je to jedno, záruku to přežije...a pokud ne, pošlou díly na zkoušky materiálu. Když se nezjistí vada součástky, s ledovým klidem Vám záruku neuznají a vysvětlí, že je to Vaší chybou používáním stroje v rozporu s návodem k obsluze...Vy pak budete muset dokazovat u soudu, že nemají pravdu... a to si nachystejte min. 100tis Kč + 3-5 let trvání soudu a výsledek bude velmi nejistý, jelikož důkazní břemeno nese žalobce...

Naposledy editováno 13.10.2016 14:28:35

quickshifter

13.10.2016 v 15:20 | Nahoru | #115
Celkem poučná videa pro představu co se tam děje....

převodovka

moto převodovka

moto převodovka2

A proto jsem řadil, řadím a budu řadit se spojkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

13.10.2016 v 16:41 | Nahoru | #116
Kawa75> Hele, tohle je prostě blbost. Těch motorek s QS je v dnešní době už tolik, že kdyby to mělo nějaký vliv na životnost čehokoliv, tak se o tom dávno ví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) quickshifter

13.10.2016 v 17:28 | Nahoru | #117

V9king píše: assassin> Děláš ze sebe idiota ve snaze mě urazit:) Jde Ti to dobře



Ne, jen udelal idiota z tebe. Nebo spis si to zvladl i s tim svym nadprumernym platem sam.

(reakce na) quickshifter

13.10.2016 v 18:08 | Nahoru | #118

Bozo píše: Kawa75> Hele, tohle je prostě blbost. Těch motorek s QS je v dnešní době už tolik, že kdyby to mělo nějaký vliv na životnost čehokoliv, tak se o tom dávno ví.



jasně...dokonce i výrobci QS na které se ptá tazatel píší toto...proč asi?

Někteří jezdci urychlují přeřazení tlakem na řadící páku a ve vhodný okamžik ubráním a následným přidáním plynu. Při dobrém načasování dochází k minimálnímu opotřebení. Přesto je nutno brát jakýkoliv nestandardní postup za možné poškození motoru (toho se ale často ve sportovním použití nevyhneme, otázkou je jen jaké opotřebení je ještě přípustné). Tímto postupem řazení je doba přeřazení cca 0,6s.

Elektronická asistence je výhodná především v lepším načasování dějů (je to elektronika bez závodních emocí). Zkrátíme dobu, kdy je vyvíjen tlak přes řadící vidličky na kolo převodovky a hlavně tlakem v systému je spuštěn elektronický systém

quickshifter

13.10.2016 v 18:12 | Nahoru | #119
A tohle píší na stránkách Motocentra Polášek...

HMQUICKSHIFTER - RYCHLOŘAZENÍ

RECENZI, kterou napsal REDAKTOR A TESTOVACÍ JEZDEC Michael Neeves z MCN po testovaní HMQUICKSHIFTERU , zní asi takto ..........
" V loňském roce se mi podařilo zničit většinu dílů převodovky. Převodovka je při používání motocyklu na závodní dráze vystavena velkým rázům a zejména, je-li motocykl osazen rychlořazením, což bývá příčinou vyřazení i drahých závodních motocyklů ze závodu. S hladkým řazením můžeme danému problému čelit, použitím speciálního tenzometrického HM Ouickshiftru , tak jako u rychlořazení motocyklů GP.

Hmm "můžeme problému čelit" ... takže s tímto můžeme čelit, ostatní "levnější" po čase převodovku oddělají...
P.S. a dodal bych, že "čelit" není synonyma od slovesa "odstranit"...

Naposledy editováno 13.10.2016 18:14:32

quickshifter

13.10.2016 v 19:16 | Nahoru | #120
Tendenční blábol, asi má Michael provize z prodeje.
Jinak nevím jak s QS, ale řazení nahoru bez spojky, je naprosto šetrné k převodovce. Stačí převodovku "poslouchat" a každý musí mít jasno. Ani youtube na tom nic nezmění
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki zx9 chrastí spojka Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... Pavelzx9 5 27.10.2024 v 18:24 Kohlstein
Kawasaki Ninja ZX9R seřízení ventil... Kawasaki ZX-9R Ninja Milhouse12 11 28.9.2024 v 08:23 Milhouse12
Nejde zařadit Kawasaki ZX-9R Ninja Deziik 18 13.8.2024 v 18:33 Dandos489
Kotouče Braking Kawasaki ZX-9R Ninja Tomast 21 26.6.2024 v 17:25 ZdendaZB
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom

TOPlist